شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

بلاگ

لیست کنترل دسترسی
لیست کنترل دسترسی

آموزش ناپ کامرس بخش لیست کنترل دسترسی

لیست کنترل دسترسی (ACL) کاربران را محدود و یا مجاز به دسترسی به برخی نواحی خاص سایت می کند. این لیست توسط مدیران اداره می شود. بنابراین، یک کاربر باید دارای حق مدیریت برای دسترسی به آن را داشته باشد. لیست دسترسی دارای ویژگی های زیر می باشد :

  •  لیست کنترل دسترسی، مبتنی بر نقش است به عنوان مثال: نقش های مدیریت مانند مدیریت کلی، مدیریت محتوا و غیره. این لیست نقش ها را می توان در پنجره نقش های مشتری (نقش مشتری →مشتری) مدیریت کرد.
  •  لیست کنترل دسترسی در ناحیه مدیریت ظاهر می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کاربر برای دسترسی به ACL یک مدیر باشد.
  • اقدامات مدیر به صورت (از پیش تعریف شده) وجود دارند و شامل مدیریت سفارشات، مدیریت مشتریان و غیره می باشد.

مدیریت لیست کنترل دسترسی:

برای این منظور به مسیر دسترسی به فهرست کنترل→ تنظیمات بروید و پنجره لیست کنترل دسترسی نمایش داده می شود:

 لیست کنترل دسترسی 

نقش های مورد نیاز هر گروه مشتری را انتخاب کنید، نقش های منتخب به فعالیت های منتخب دسترسی خواهند داشت.

روی ذخیره کلیک نمایید. 

(grey lightbulb) مثال:

ما به یک نقش به نام مدیر محتوا نیاز داریم. مدیر محتوا باید به محصولات جدید، مدیریت تولید کنندگان، ویرایش نقد و بررسی های سایت، وبلاگ ها و کمپین ها دسترسی داشته و دسترسی به سبد خرید نخواهد داشت.

  • الف) یک نقش مشتری، به نام مدیریت محتوا در بخش نقش مشتری (نقش مشتری ها → مشتری ها) ایجاد کنید.
  • ب) در ACL کادرهای کنار مجوزهای زیر را انتخاب کنید: دسترسی به منطقه مدیریت، منطقه مدیریت، مدیریت وبلاگ، منطقه مدیریت، مدیریت کمپین ها، مدیریت انجمن ها، مدیریت اخبار، مدیریت اشتراک خبرنامه، فروشگاه عمومی.
  • ج)  تغییرات را ذخیره کنید
نقش های مشتری
نقش های مشتری

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش نقش های مشتری

نقش مشتری در ناپ کامرس امکان ایجاد گروهی از کاربران وب سایت را فراهم می کند. شما می توانید گروه های مختلفی مانند: گروه مدیران فروشگاه، خریداران، فروشندگان و دیگر گروه ها را ایجاد کنید. شما هم چنین می توانید با استفاده از لیست کنترل دسترسی، حقوق و مجوزهای خاصی نظیر قیمت گذاری با تخفیف و سایر شرایط ویژه (مانند معافیت مالیاتی، حمل و نقل رایگان و غیره) را به این گروه ها اعطا نمایید. 

افزودن نقش مشتری: 

برای این منظور به مسیر نقش های مشتریان → مشتری ها بروید، پنجره نقش های مشتری نمایش داده می شود: 

نقش های مشتری

 

روی مورد جدید کلیک کنید، پنجره افزودن نقش جدید مشتری نمایش داده می شود:

نقش های مشتری 

اطلاعات زیر را تعریف کنید: 

  • نام نقش مشتری
  • نام سیستم نقش مشتری
  • گزینه ارسال رایگان را برای اعطای حمل و نقل رایگان به مشتریان این نقش انتخاب کنید.
  • گزینه مغاف از مالیات، را برای خریدهای معاف از مالیات مخصوص مشتریان این نقش انتخاب کنید.
  • تعیین کنید که آیا این نقش فعال شود یا خیر.
  • نقش سیستم هست: این تنظیم نشان می دهد که آیا این نقش در کد استفاده می شود یا خیر. این گزینه از پیش انتخاب شده است و قابل تغییر نمی باشد.
  • برای انتخاب یک محصول خاص، روی دکمه Choose product که در کنار فیلد خریداری شده با محصول قرار دارد، کلیک کنید. مشتری پس از خرید این محصول (پرداخت) به این نقش مشتری افزوده می شود. توجه: در صورت بازپرداخت یا لغو سفارش شما باید به صورت دستی مشتری را از این نقش حذف کنید. 

روی ذخیره کلیک کنید. 

برای ویرایش نقش های مشتری، روی ویرایش که در ردیف آن قرار دارد، کلیک کنید. پنجره ویرایش نقش مشتری نمایش داده می شود، نقش های مشتری را همانطور که در بالا شرح داده شده است، ویرایش نمایید. 

تنظیمات مشتری
تنظیمات مشتری

تنظیمات مشتری شامل مجوز مشتریان برای آپلود آواتار، نمایش موقعیت مکانی مشتریان، قالبهای نام، تاریخ عضویت و غیره می شود.

برای تعریف تنظیمات مشتری، به مسیر تنظیمات مشتری → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات مشتری نمایش داده می شود.

پنجره دارای سه تب می باشد: تنظیمات مشتری، فرم فیلدهای مشتری و فرم فیلدهای آدرس.

تب تنظیمات مشتری، شامل تنظیمات کلی مشتری است.

تب فیلدهای فرم مشتری، شامل فیلدهایی است که می تواند در فرم ثبت نام مشتری استفاده شود.

تب آدرس از فیلدها، شامل فیلدهایی برای مشخص کردن آدرس مشتری در هنگام پرداخت است.

 تنظیمات مشتری

 

تنظیمات مشتری را به شرح زیر تعریف کنید:

عمومی

  • روش ثبت نام را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • Standard کاربران می توانند ثبت نام کنند، هیچ تأییدی لازم نیست.
    • Email Validation کاربران مجاز به ثبت نام هستند، با این حال پیش از آنکه حساب کاربری آن ها فعال شود، باید لینکی که در ایمیل تأییدیه ای به او ارسال شده است را کلیک و تایید نمایند.
    • Admin Approva کاربران مجاز به ثبت نام هستند و با تایید مدیر فعال می شوند.
    • Disabled این گزینه را برای غیر فعال کردن ثبت نام انتخاب کنید.
  • گزینه اطلاع رسانی برای ثبت نام مشتری جدید را انتخاب کنید، تا با ثبت هر مشتری جدید، مالک فروشگاه با دریافت یک ایمیل از آن مطلع شود.
  • اگر گزینه  را فعال کرده باشید مشتریان مجبور به تکمیل ثبت نام و ورود به سایت به منظور خرید محصولات قابل دانلود هستند. 

رمز عبور و امنیت

  • حداقل طول کلمه عبور را وارد کنید.
  • : تعداد رمزعبورهایی که نباید همانند قبلی باشد.
  • قالب پیش فرض کلمه عبور را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • واضح - Clear
    • پیچیده - Hashed
    • رمزگذاری شده - Encrypted

(warning) توجه: این تنظیم برای نگهداری رمز عبور مشتریان است و فقط برای مشتریانی که بعد از تنظیم ثبت نام میکنند اعمال خواهد شد.

 

  • در قسمت طول عمر رمز عبور، مدت زمان اعتبار رمز عبور را وارد کنید.
  • در فیلد  ، تعداد روزهای اعتبار لینک بازیابی رمز عبور را وارد کنید و اگر نمی خواهید زمان انقضا داشته باشد، مقدار صفر را وارد کنید.
  • حداکثر تعداد تلاش برای ورود ناموفق مجاز قبل از قفل شدن حساب کاربری را وارد کنید.
  • در بخش Lockout time مدت قفل شدن، مدت زمان (به دقیقه) قفل شدن حساب کاربری را وارد نمایید.
  • اگر می خواهید مشتریان شما در طول ثبت نام، رمز عبور را دو بار وارد نمایند گزینه نیاز به ورود ایمیل مجدد را انتخاب کنید. 

حساب کاربری  

 

  • گزینه نام کاربری فعال شده است را برای فعال کردن استفاده از نام کاربری بجای ایمیل برای ورود و ثبت نام انتخاب کنید. توجه: تغییر این گزینه در محیط محصولات توصیه نمی شود و وقتی این گزینه انتخاب شود، گزینه های زیر نمایش داده می شوند:

      • گزینه : را اگر مشتریان مجاز به تغییر نام کاربری خود هستند انتخاب کنید.
      • : این گزینه را قبل از کلیک روی «ذخیره در حساب من ، صفحه اطلاعات مشتری» برای بررسی این که آیا نام کاربری در دسترس می باشد یا خیر، فعال کنید و دکمه Check Availability در این مورد نمایش داده می شود،: 
  • قالب نام مشتری را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • نمایش ایمیل ها
    • نمایش نام های کاربری
    • نمایش کامل نام و نام خانوادگی
    • نمایش نام

نام مشتری در کنار نظرات اخبار، وبلاگ و انجمن ها و موارد دیگر در فروشگاه نمایش داده خواهد شد.

 

  • اجازه به مشتریان برای آپلود اواتار: آواتارهای مشتریان در فروشگاه در کنار نظرات اخبار، وبلاگ و انجمن ها و موارد دیگر نمایش داده خواهد شد. اگر این گزینه انتخاب شده باشد، گزینه بعدی نمایش داده می شود. گزینه فعال را انتخاب کنید.
  • گزینه  را برای مخفی کردن این تب در صفحه حساب کاربری انتخاب کنید.
  • گزینه  را برای مخفی کردن این تب در صفحه حساب کاربری خود انتخاب کنید.
  • گزینه  اگر نمی خواهید گزینه عضویت در خبرنامه نمایش داده شود، کافی است را انتخاب نمایید.
  • گزینه را انتخاب کنید. اجازه دهید تا گزینه لغو اشتراک در بلاک خبرنامه نمایش داده شود. به عنوان مثال: در آلمان مورد نیاز است.
  • گزینه را انتخاب کنید، تا آخرین صفحه بازدید شده ذخیره شود. سپس می توانید آخرین بازدید شده ها توسط صفحات مشتریان مختلف در صفحه Online customers (Customers → Online customers) را مشاهده کنید. همچنین می توانید این گزینه را برای بهبود عملکرد سایت، غیرفعال کنید.

تنظیمات مشتری

پروفایل

 

  • مجوز مشاهده نمایه های مشتری. این گزینه مشاهده جزئیات سایر مشتریان را برای نقش فراهم می کند.
  • در صورت لزوم، گزینه  را انتخاب کنید.
  • در صورت لزوم، گزینه  را انتخاب کنید. 

منطقه زمانی 

  • گزینه در فروشگاه عمومی در صفحه حساب ها را انتخاب کنید، در غیر این صورت، منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه استفاده می شود.
  • منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه را از لیست انتخاب کنید، توجه: منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه به طور خودکار نمایش داده می شود. 

احراز هویت خارجی

گزینه External authentication را فعال کنید، اگر می خواهید مشتریان بتوانند از روش های احراز هویت خارجی مانند: فیس بوک یا توییتر استفاده کنند. 

در تب فیلدهای فرم مشتری، مشخص کنید که کدام فیلدهای فرم در سیستم فعال باشند:

تنظیمات مشتری

 

  • فعال کردن جنسیت
  • فعال کردن تاریخ تولد، پس از فعال کردن می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی است یا خیر و حداقل سن مجاز را انتخاب نمایید (به عنوان مثال: برای اطمینان از اینکه مشتری بالاتر از 18 سال دارد).
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شرکت" انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه "آادرس فعال شده است" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه "آدرس 2 فعال شده است" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "کد پستی" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شهر" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "کشور" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "استان" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شماره تلفن تماس" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شماره فکس" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "قبول سیاست حریم خصوصی فعال" مورد نیاز است انتخاب شود، مشتری را ملزم به تایید میکنید.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "خبرنامه" انتخاب شود، گزینه عضویت در خبرنامه به صورت پیش فرض در صفحه ثبت نام بصورت انتخاب شده نمایش داده می شود. 

(warning) نکته: اگر فیلدهای پیش فرض فرم برای نیازهای شما کافی نیست، می توانید ویژگی های مشتری بیشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگی های مشتری به همان شیوه ویژگی های پرداخت ایجاد می شوند. برای جزئیات بیشتر، به بخش ویژگی های پرداخت مراجعه کنید.

  

در آدرس از فیلدها، صاحب فروشگاه می تواند فیلدهای فرم آدرس موجود در طول ثبت نام را مدیریت کند. شما می توانید انتخاب کنید که کدام فیلد نمایش داده شود و تکمیا آن الزامی باشد: 

  • شرکت
  • آدرس
  • آدرس 2
  • کد پستی
  • شهر
  • کشور
  • ایالت / استان توجه: این فیلد تنها زمانی که کشور فعال باشد، قابل مشاهده است.
  • شماره تلفن
  • شماره فکس

تنظیمات مشتری

(warning)  نکته: اگر فیلدهای پیش فرض فرم برای نیازهای شما کافی نیست، می توانید ویژگی های مشتری بیشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگی های مشتری به همان شیوه ویژگی های پرداخت ایجاد می شوند. برای جزئیات بیشتر، به صفحه ویژگی های پرداخت مراجعه کنید.

روی ذخیره کلیک کنید.

پیکربندی مشتریان

این فصل تنظیمات مربوط به مشتریان در nopCommerce را توضیح می دهد، نحوه اختصاص دادن نقش ها، ایجاد گروه های مشتریان و ویرایش جزئیات آنها.

(warning) توجه: مشتریان nopCommerce یک گروهی عام است که همه کاربران موجود در سایت شما را در بر می گیرد.

مشتریان می توانند حقوق متفاوتی داشته باشند و به مناطق خاص مدیریتی سایت nopCommerce دسترسی پیدا کنند.

مکان تحویل
مکان تحویل

آموزش ناپ کامرس بخش مکان تحویل

محل تحویل، گزینه ای است که امکان انتخاب محل دریافت بسته های خرید را برای مشتریان فراهم می کند.  

برای مدیریت محل تحویل:

به مسیر نقاط تحویل →ارسال → تنظیمات بروید. صفحه ارائه دهنده محل تحویل نمایش داده می شود:

مکان تحویل

 

به طور پیش فرض، تنها یک گزینه تحویل در فروشگاه در دسترس می باشد.

برای ویرایش محل های تحویل موجود و یا مورد جدید، روی گزینه پیکربندی در جدول کلیک کنید، صفحه پیکربندی باز خواهد شد:

مکان تحویل

 

روی گزینه اضافه کردن مورد جدید کلیک کنید. پنجره مورد نظر نمایش داده می شود:

مکان تحویل

جزئیات زیر را تعریف کنید:

  • نام محل تحویل
  • در صورت نیاز توضیح بنویسید.
  • یک کشور را از لیست انتخاب کنید.
  • شهر و یا یک آدرس با کد پستی
  • ساعت های یاز بودن محل بارگیری و تحویل
  • Pickup fee را تعیین نمایید
  • فروشگاه که از این محل تحویل استفاده می کنند.

تغییرات را ذخیره کنید.

به منظور ویرایش جزییاتی که وارد کرده اید، روی ویرایش در کنار محل تحویل، کلیک کنید.

واحدهای اندازه گیری
واحدهای اندازه گیری

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش واحدهای اندازه گیری

این بخش، نحوه اضافه کردن واحد های جدید وزن و ابعاد را توضیح می دهد.

برای اضافه کردن ابعاد جدید (وزن):

به مسیر اندازه ها → ارسال  → تنظیمات بروید، در قسمت وزن روی رکورد جدید کلیک کنید. بخش وزن ها به شرح زیر می باشد:

 

واحدهای اندازه گیری

واحدهای اندازه گیری

جزئیات مربوط به واحد جدید را تعریف کنید:

  • نام واحد ابعاد یا وزن جدید
  • کلمات کلیدی سیستم برای این واحد
  • بخش نسبت به ابعاد اصلی
  • ترتیب نمایش واحد اندازه در فهرست، مقدار 1 نشان دهنده بالای لیست است.

روی ذخیره کلیک کنید، واحد ابعاد (وزن) به تب ابعاد (وزن) اضافه شده است.

 

(warning) توجه: شما می توانید ابعاد (وزن) وارد شده را با کلیک روی گزینه علامت گذاری به عنوان ابعاد اصلی به عنوان واحد پیش فرض انتخاب کنید.

روی ویرایش در کنار واحد اندازه کلیک کنید، تا جزئیات آن را همانطور که در بالا توضیح داده شد، ویرایش کنید.

تاریخ و محدوده تحویل
تاریخ و محدوده تحویل

آموزش ناپ کامرس بخش تاریخ و محدوده تحویل

تاریخ های تحویل:

تاریخ تحویل، زمانی تقریبی تحویل کالا به مشتری را نشان می دهد. تاریخ تحویل می تواند روی محصولات اعمال و در صفحات جزئیات محصول نمایش داده شود. 

برای اضافه کردن تاریخ تحویل جدید: 

به مسیر تاریخ و محدوده →ارسال →تنظیمات بروید، پنجره تاریخ تحویل نمایش داده می شود:

 

تاریخ و محدوده تحویل

 

روی مورد جدید کلیک کنید. پنجره اضافه کردن تاریخ تحویل جدید نمایش داده می شود:

تاریخ و محدوده تحویل

 

در قسمت نام، عنوان تاریخ تحویل جدید را وارد کنید که معمولا یک محدوده زمانی است.

در قسمت ترتیب نمایش، محل قرارگیری این تاریخ تحویل را وارد کنید، 1 نشان دهنده بالای لیست است. 

محدوده های موجودی محصول:

  

شما می توانید محدوده دسترسی به محصول را در مسیر تاریخ و محدوده→ ارسال → تنظیمات تنظیم کنید. این گزینه در صفحه ویرایش محصول نمایش داده خواهد شد.

تاریخ و محدوده تحویل 

برای افزودن محدوده خود، روی مورد جدید کلیک کنید.

تاریخ و محدوده تحویل

در قسمت نام ، نام محدوده جدید را وارد کنید، مثلا 2 ماه.

انبار کالا
انبار کالا

آموزش ناپ کامرس بخش انبار کالا

فروشگاه ناپ کامرس از انبارهای متعدد پشتیبانی می کند. این ابزار به صاحب فروشگاه موجودی انبارهایش را رهگیری و نگهداری کرده و خدمات پشتیبانی اش را ارتقا دهد. 

بخش زیر نحوه اضافه کردن انبارها را توضیح می دهد، که شامل جزئیات انبار مانند: نام، کشور، آدرس و موارد دیگر می باشد. 

برای افزودن انبارهای جدید:

 

مسیر انبارها → ارسال  → تنظیمات را دنبال کنید. پنجره انبارها نمایش داده می شود:

انبار کالا

روی مورد جدید کلیک کنید، پنجره افزودن یک انبار جدید نمایش داده می شود:

انبار کالا

جزئیات انبار را تعریف کنید:

    • نام
    • کشور انبار
    • استان انبار
    • شهر انبار
    • آدرس 1انبار
    • کدپستی انبار
    • در فیلد نظر مدیر، نظر اختیاری یا اطلاعاتی را برای استفاده داخلی وارد کنید.
UPS

برای دسترسی به حساب کاربری خود در UPS از نام کاربری، رمز عبور و شماره مجوز XML که پس از فرایند ثبت نام در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده نمایید.

 

برای تعریف محاسبات همزمان هزینه حمل UPS :

 

1. با رفتن به آدرس اینترنتی https://www.ups.com/upsdeveloperkit?loc=en_USto حساب کاربری UPS خود را ایجاد کنید تا موارد زیر را دریافت کنید :

 

  • شناسه نام کاربری
  • رمز عبور
  • شماره جواز دسترسی XML

 

2. در قسمت مدیریت سایت به مسیر nopCommerce به Configuration → Shipping → Shipping Providers بروید.

 

 
Shipping Providers
 
 

3. این روش را به صورت زیر فعال کنید:

 
  • در ردیف UPS ( (United Postal Serviceروی دکمه Edit کلیک کنید.
  • در ستون Is active ، این گزینه را فعال کنید.
  • بر روی Update کلیک کنید، گزینه غلط (false ) به درست (true ) تغییر می کند.
 

4. روی گزینه Configure در کنار گزینه (United Parcel Service )UPS در لیست کلیک کنید. پنجره UPS به صورت زیر نمایش داده می شود:

 

Configure - UPS

5. اطلاعات زیر را که از ارائه دهنده UPS بدست آمده است، را وارد کنید:

  • URL ارائه دهنده UPS
  • Access Key به دست آمده از ارائه دهنده
  • Username دریافت شده از ارائه دهنده
  • Password به دست آمده از ارائه دهنده
  • UPS Customer Classification را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • خرده فروشی (Retail )
    • عمده فروشی (Wholesale )
    • موردی (Occasional )
  • UPS Pickup Type مورد نظر را انتخاب کنید:
    • بارگیری روزانه
    • شمارنده مشتری
    • بارگیری یک باره
    • On Call Air
    • نرخ های خرده فروشی پیشنهادی
    • مرکز نامه
    • مرکز خدمات هوایی
  • UPS Packaging Type مورد نظر را انتخاب کنید:
    • بسته های ارائه شده توسط مشتری
    • نامه
    • Tube
    • P A K
    • جعبه اکسپرس
    • جعبه 10 کیلوگرم
    • جعبه 25 کیلوگرم
  • گزینه Insure package را انتخاب کنید، تا بسته را بیمه کنید.
  • Additional handling charge را وارد کنید : هزینه اضافی برای قابل پرداخت توسط مشتریان.
  • Carrier Services پیشنهادی به مشتریان خود را انتخاب کنید.
  • Packing type را از لیست انتخاب کنید:
    • بسته بندی براساس ابعاد
    • بسته بندی براساس آیتم در هر بسته
    • بسته بندی براساس حجم
  • در صورتی که می خواهید ابعاد بسته را ارسال کنید، به هنگام درخواست نرخ های FedEx ، گزینه Pass dimensions را انتخاب کنید.
  • گزینه Tracing را فعال کنید تا ردیابی در گزارش سیستم ثبت شود. تمام درخواست و پاسخ XML (از جمله AccessKey/Username ، Password ) ثبت می شود. این گزینه را در محیط تولید فعال نکنید.
FedEx

برای شروع استفاده از روش ارسال FedEx ، ابتدا باید یک حساب کاربری FedEx در سایت http://www.fedex.com ایجاد کنید. سپس یک meter FedEx که شما را قادر به راه اندازی ابزار وب می کند، داده می شود.

برای تعریف محاسبه حمل و نقل بلادرنگ FedEx :

 

1. در مرکز منابع توسعه دهنده FedEx در http://www.fedex.com/us/developer/ ثبت نام کنید و یک developer test key درخواست کنید.

 

2. فرم مربوط را تکمیل کنید تا مدارک زیر برای شما ارسال شود:

    • کلید تست
    • حساب کاربری تست
    • شماره متر تست
    • رمز عبور تست

 

3. پس از تست، برای درخواست کلید محصول اینجا کلیک کنید:

    • درقسمت قصد فروش مجدد نرم افزار، روی No کلیک کنید.
    • گزینه سرویس وب FedEx را برای حمل و نقل انتخاب کنید.
    • گزینه Corporate Developer  را انتخاب کنید تا شما را Self-certify کند.

 

4. در منطقه مدیریت nopCommerce  به مسیر Configuration → Shipping → Shipping Providers بروید:

    • در ردیف FedEx روی دکمه Edit کلیک کنید.
    • در ستون Is active ، این گزینه را فعال کنید.
    • بر روی Update کلیک کنید، گزینه غلط (false ) به درست (true ) تغییر می کند.

 

Shipping Providers

 

5. این روش را به صورت زیر فعال کنید:

در لیست روی Configure کنار گزینه FedEx کلیک کنید، پنجره پیکربندی به شرح زیر نمایش داده می شود:

Configure - FedEx

 

6. اطلاعات زیر که از طرف ارائه دهنده FedEx به شما داده شده را وارد کنید:

    • FedEx URL شما
    • FedEx Key شما
    • FedEx password شما
    • FedEx account number شما
    • FedEx meter number شما
    • نوع تحویل منتخب شما:
      • مرکز خدمات تجاری
      • Drop box
      • تحویل عادی
      • درخواست پیک
      • ایستگاه

 

    • در صورت لزوم، از residential rates استفاده کنید.
    • با استفاده از گزینه discounted rates از نرخ های تخفیف FedEx استفاده کنید.
    • Additional handling charge را وارد کنید : هزینه اضافی برای اخذ از مشتریان.
    • در قسمت Carrier Services Offered، خدمات مورد نیازی که می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید، را انتخاب کنید.
    • Packing type را از لیست انتخاب کنید:

 

      • بسته بندی براساس ابعاد
      • بسته بندی براساس یک کالا در هر بسته
      • بسته بندی براساس حجم
      • در صورتی که می خواهید ابعاد بسته را ارسال کنید، به هنگام درخواست نرخ های FedEx ، گزینه ابعاد عبور را انتخاب کنید.

 

(warning)نکته: از اطلاعات حساب کاربری FedEx خود، که توسط ایمیل در اختیار شما گذاشته شده است، استفاده کنید. هنگام مراجعه به محصول، اطمینان حاصل فرمایید که آدرس مورد استفاده حساب کاربری FedEx خود را وارد کرده اید، در غیر این صورت، شما کلید تولید را دریافت نخواهید کرد. برای حل مشکلات حساب کاربری خود با FedEx تماس بگیرید.