شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
طراحی
طراحی

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش طراحی

این بخش شامل اصول اولیه تنظیمات  طراحی فروشگاه شما میباشد.یک راهنما جداگانه ای در این فصل قرارداده شده .در این فصل ما روند نصب کردن قالب و تنظیمات رسانه را بررسی میکنیم.اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد سفارشی سازی تم گرافیکی دارید، بهراهنمای طراح مراجعه کنید.

گزارش وقایع
گزارش وقایع

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش گزارش وقایع

گزارش وقایع سیستم، لیستی از کلیه خطاها و هشدارهای بوجود آمده در سیستم را نمایش می دهد. این اطلاعات شامل، گزارش های خطایی که کاربر بوجود آورده است، تاریخ و شرح خطا است. روی گزینه نمایش کلیک کنید تا اطلاعات اضافهمربوط به خطا نمایش داده شود. همچنین می توانید روی گزینه حذف کلیک کنید تا خطا را از روی سیستم حذف کنید.

برای مشاهده خطاهای سیستم:

1. از گزینه سیستم در منو گزینه لاگ را انتخاب کنید. پنجره گزارش وقایع نمایش داده می شود.

گزارش وقایع

2. یکی یا تعداد بیشتر از گزینه های مرتبط با جستجو را تکمیل کنید:

  • در فیلد ایجاد شده از، تاریخ شروع را انتخاب کنید.
  • در فیلد ایجاد شده تا، تاریخ شروع را انتخاب کنید.
  • در فیلد پیام همه یا بخشی از پیام را انتخاب کنید.
  • از لیست کشویی سطح لاگ نوع گزارش قابل نمایش را انتخاب کنید:
    • همه
    • خطایابی
    • اطلاعات
    • هشدار
    • خطا
    • بحرانی

3. روی گزینه جستجو کلیک کنید. پنجره نمایش نتایج جستجو بر اساس مشخصه های جستجو که وارد کرده اید نمایش داده می شود.

توجه: هر گاه که بخواهید می توانید رو دکمه پاک کردن گزارش وقایع کلیک کنید تا همه گزارشات حذف شود.

4. بر روی گزینه نمایش کلیک کنید تا اطلاعات تکمیلی گزارش مورد نظر را مشابه زیر مشاهده کنید:

گزارش وقایع در ناپ کامرس

اخطارها
اخطارها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش اخطارها

در ادامه نشان میدهیم که چگونه هرگونه اخطار موجود در سایت را مشاهده کنید.

برای مشاهده اخطارهای فروشگاه ناپ کامرس به گزینه سیستم در منو رفته و سپس گزینه  هشدارها را انتخاب کنید.

اخطارها

حذف کاربران مهمان
حذف کاربران مهمان

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش حذف کاربران مهمان

در ادامه نشان میدهیم که چگونه می توانید رکوردهای کاربران مهمان را حذف کنید.

برای رکوردهای کاربران مهمان

1. از گزینه سیستم در منو گزینه تعمیرات ونگهداری را انتخاب کنید. پنجره تعمیرات و نگهداری به شکل زیر نمایش داده می شود:


حذف کاربران میهمان

2. از قسمت حذف مشتریان مهمان بر روی گزینه حذف کلیک کنید. این گزینه به شما امکان حذف رکوردهای ساخته شده توسط کاربران مهمان را می دهد.

نکته: تنها اطلاعات کاربران مهمانی حذف می شود که سفارش خرید یا اطلاعاتی (نظیر نقد و بررسی یا نظر در اخبار) نداشته باشند پاک می شود.

پاک کردن سبد خریدهای رها شده
پاک کردن سبد خریدهای رها شده

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش پاک کردن سبد خریدهای رها شده

در ادامه نشان میدهیم که چگونه می توانید سبدهای خرید و لیست علاقه مندی های رها شده را حذف کنید.

برای حذف سبدهای خرید و لیست علاقه مندی های رها شده

1. از گزینه سیستم در منو گزینه تعمیرات و نگهداری را انتخاب کنید. پنجره تعمیرات و نگهداری به شکل زیر نمایش داده می شود:


پاک کردن سبد خریدهای رها شده

2. از قسمت حذف موارد نامشخص سبد های خرید بر روی گزینه حذف کلیک کنید. همه سبدهای خرید که قبل از تاریخی مشخص ایجاد شده اند، پاک می شود.

پاک کردن فایل های صادر شده قبلی
پاک کردن فایل های صادر شده قبلی

آمورش ناپ کامرس فارسی بخش پاک کردن فایل های صادر شده قبلی

در ادامه نشان میدهیم که چگونه می توانید فایل های ارسال شده قدیمی را حذف کنید.

برای حذف فایل های ارسال شده قدیمی

1. از گزینه سیستم در منو گزینه نگهداری و تعمیرات را انتخاب کنید. پنجره نگهداری و تعمیرات به شکل زیر نمایش داده می شود:

تعمیر و نگهداری

2. از قسمت حذف فایل های استخراج شده قبلی بر روی گزینه حذف  کلیک کنید. همه فایل های صادر شده و تولیده شده (مثل فایل های PDF و Excel ) جذف شده و از بانک اطلاعاتی پاک می شود.

اطلاعات سیستم
اطلاعات سیستم

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش اطلاعات سیستم

روندهای پیش رو نشان میدهد که چگونه می توانید اطلاعات سیستم و فروشگاه ناپ کامرس را مشاهده کنید.

برای مشاهده اطلاعات سیستم گزینه سیستم  را از منو انتخاب کرده و سپس اطلاعات سیستم را انتخاب کنید.

اطلاعات سیستم

زمانبندی کارها
زمانبندی کارها

آموزش ناپ کامرس بخش زمانبندی کارها

پنجره زمانبندی کارها صاحب فروشگاه را قادر می کند تا عملیاتی را به صورت زمانبندی شده در پس زمینه اجرا کند و اصلاعات مفید را در راستای این وظیفه دریافت کند. برای مثال، ناپ کامرس صفی از ایمیل ها را تحت رشته هایASP.NET ارسال می کند.

برای زمانبندی وظایف:

1. از گزینه سیستم ، گزینه برنامه ریزی وظایف را انتخاب کنید. پنجره برنامه ریزی وظایف نمایش داده می شود.

2.

زمانبندی کارها در ناپ کامرس

3. بر روی گزینه ویرایش موجود در ردیف وظیفه کلیک کنید. پنجره به شکل زیر توسعه پیدا می کند:

زمانبندی کارها

4. گزینه های مورد نیاز را به شکل زیر انتخاب کنید:

  • فعال شده: برای فعال کردن وظیفه
  • توقف در زمان خطا: در صورتی که میخواهید در صورت بروز خطا عملیات متوقف شود این گزینه را انتخاب کنید.

5. بر روی گزینه بروزرسانی کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

6. در صورت نیاز، روی گزینه  اجرا کلیک کنید، تا عملیات اجرا شود.

صف پیام ها
صف پیام ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش صف پیام ها

ایمیل ها در ناپ کامرس سریعا فرستاده نشده و در صف قرار می گیرند. صف پیام شامل همه ایمیل هایی است که تابحال فرستاده شده اند و یا هنوز ارسال نشده اند.

برای بارگذاری صف پیام ها از این طریق اقدام کنید:

1- از منوی "سیستم "، "صف پیام" را انتخاب کنید. پنجره صف پیام نمایش داده خواهد شد:



صف پیام ها

2- یکی یا برخی از اطلاعات زیر را برای جست و جوی صف پیام وارد نمایید:

- در کادر "تاریخ شروع"، تایخ شروع صف پیام را انتخاب کنید.

- از کادر "تاریخ پایان"، تاریخ پایان صف پیام را انتخاب نمایید.

"از کادر "، آدرس مبدأ صف پیام را وارد نمایید.

- از کادر ""، آدرس مقصد صف پیام را وارد نمایید.

- اگر می خواهید فقط ایمیل هایی را جست و جو کنید که هنوز ارسال نشده اند، کادر "" را انتخاب کنید.

- در کادر "حداکثر تلاش ارسال"، تعداد بیشترین دفعاتیکه برای ارسال یک پیام تلاش شده است را وارد کنید.

- در کادر"به طور مستقیم به ایمیل #"ایمیل موردنظر خود را وارد کنید و روی دکمه "برو" کلیک نمایید تا ایمیل موردنیاز  نمایش داده شود.

3- روی دکمه "بارگذاری " کلیک کنید تا صف پیام ها مطابق اطلاعات وارد شده بارگذاری شود.

توجه: شما می توانید با زدن دکمه ی "حذف موارد انتخاب شده"، ایمیل های انتخاب شده را از لیست حذف نمایید.

شما می توانید با زدن "حذف همه"، تمامی ایمیل ها را حذف نمایید.

تایید هویت با فیسبوک
تایید هویت با فیسبوک

آموزش ناپ کامرس بخش تایید هویت با فیسبوک

شما می توانید احراز هویت از طریق فیس بوک را در پنجره پیکربندی فیس بوک، همانطور که در زیر توضیح داده شده است پیکربندی کنید.

پیکربندی احراز هویت فیس بوک :

  • الف)  فیس بوک را با کلیک روی دکمه ویرایش در کنار Facebook external authentication، فعال سازید و گزینه فعال را بررسی کنید و روی بروزرسانی کلیک نمایید. گزینه فعال  از false به true تغییر می کند.
  • ب) روی تنظیم کلیک کنید، پنجره پیکربندی فیس بوک نمایش داده می شود:

تایید هویت با فیسبوک

  • ج) در فیلدApp ID/API Key ، شناسه کلیدی مشتری فیس بوک خود را وارد کنید. شما می توانید آن را در صفحه برنامه فیس بوک خود پیدا کنید.
  • د) در فیلدApp secret ، اطلاعات محرمانه برنامه فیس بوک خود را وارد کنید. شما می توانید آن را در صفحه برنامه فیس بوک خود پیدا کنید.
  • ه) روی ذخیره کلیک کنید.