شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2020"  از "خرداد"

۵ پیشنهاد برای صاحبین کسب و کار با کمترین سرمایه
۵ پیشنهاد برای صاحبین کسب و کار با کمترین سرمایه

بسیاری از افرادی که علاقه مند به شروع کسب و کار هستند ، منابع مالی اندک و سرمایه کمی دارند. اما این را نیز باید بدانید که نباید این مسائل باعث شود شما از این کار دست بکشید بلکه برای کارآفرینی راه های دیگری نیز وجود دارد.

اگر شما جزو افرادی باشید که دارای مهارت ، دانش بازاریابی و اخلاق هستید می توانید با هزینه اندک نیز کار خود را شروع کنید. اگر به کارآفرینی علاقه دارید و برای شروع کسب و کار خود ذوق دارید ینج پیشنهاد مارو در نظر بگیرید.

۵ پیشنهاد برای صاحبین کسب و کار با کمترین سرمایه به شرح زیر است؟

چیزی بسازید :

اگر در ساختن چیزی مثل مجسمه ، اپلیکیشن ، لوازم دکوری و ... مهارت دارید از این مهارت برای کارآفرینی استفاده کنید. البته می دانیم که ساختن اینگونه از وسایل نیز هزینه بر می باشد اما معمولا هزینه های آن اندک است و سرمایه زیادی نمی خواهد . همچنین برای تولید این کارها نیاز به دفتر کار ندارید به همین دلیل سود بدست آمده از آنها برای شما بیشتر است. اینکه چه چیزی بسازید دست شماست اما برای فروش آن گزینه های زیادی در دست دارید.

اگر می خواهید آن را به صورت فیزیکی بفروشید می توانید به سراغ مغازه ها ، فروشگاه های محله یا شهر خود بروید و یا مستقیما آن ها را بفروشید یا اگر این کار را دوست ندارید می توانید به صورت اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانید. جاهای زیاد اینترنتی وجود دارد که شما می توانید در آنجا محصولات خود را به فروش برسانید.

واسطه گری در فروش کالا یا خدمات :

اگر نمی توانید کالایی بسازید یا مهارت خاصی در این زمینه ندارید می توانید واسطه ی فروش کالا یا خدمات دیگران باشید و از این طریق کسب درآمد کنید. بسیاری از صاحبین کسب و کار با واسطه گری کسب و کارهای بزرگی را راه اندازی کرده اند. حال این کار می تواند از راه های مختلفی باشد :

1.دراپ شیپینگ :این روش یکی از روش های خرده فروشی است که فرد بدون انبار کردن کالا ، سفارش را از مشتری میگیرد و برای تولید کننده و یا عمده فروش می فرستد و از این راه کالا از انبار به مشتری ازسال می شود.

2.فروشگاه های ارزان قیمت و حراجی : در روش دیگر می توانید اجناس دست دوم و ارزان قیمت را بخرید. می توانید در فروشگاه های ارزان فروشی ، آنتیک فروشی و حراج های لوازم خانگی محصولات جذابی پیدا کنید و آنها را بیشتر از آنچه خریدید بفروش برسانید.



مقالات : کسب درآمد با هزینه کم



خدمات بفروشید :

یکی دیگر از راه های کسب و کار با سرمایه کم فروش خدمات به جای کالا می باشد. شما می توانید خدمات متنوعی را ارائه دهید که این به پیش زمینه ، مهارت ها و علایق شما بستگی دارد. برخی نیاز به تحصیلات آکادمیک دارند و برخی نیاز به تجربه زیاد مثل نگهداری از کودک.

اگر می خواهید از طریق خدمات کسب درآمد کنید باید یک برنامه قوی داشته باشید . باید طوری کسب و کار خود را پیش ببرید که نام تجاری آن بر سر زبان ها بیافتد و از شبکه های اجتماعی و روش های کم هزینه می توانید برای تقویت نام تجاری خود استفاده کنید.

حتی می توانید برای این کار یک وب سایت داشته باشید و نمونه کارهایتان و همچنین تجارب و سوابق خود را درون آن قرار دهید.

صاحبین کسب و کار

معاملات کالا به کالا ، خدمات با خدمات :

برای کسب و کارهای کوچک که با هزینه کم کسب و کار خود را شروع کرده اند استفاده از منابع بسیار مهم می باشد. اگر می توانید خدماتی را به سایر کسب و کارها ارائه کنید و گوشه ای از کار آنها را بگیرید به سراغشان بروید و پیشنهاد همکاری دهید. از مهارت های خود برای این کار استفاده کنید. حتی می توانید از کالا یا قطعات بی مصرف برای فروش استفاده کنید.

از خدمات کم هزینه برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کنید :

در تمامی مراحل کارآفرینی خود هم می توانید از روش های اثر بخش و گران قیمت استفاده کنید و هم از ابزارهای مقرون به صرفه و کم هزینه .شما می توانید از وب سایت های ارزون قیمت استفاده کنید و بدون پرداخت هزینه های گزاف فروشگاه های اینترنتی خود را راه اندازی کنید که یکی از آنها پلتفرم ناپ کامرس می باشد.

شبکه های اجتماعی نیز برای شما ابزاری ارزان قیمت هستند که این امکان را به شما می دهند تا با میلیون ها کاربر در ارتباط باشید. شما می توانید در شبکه های اجتماعی محتواهای خلاق درست کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید.

کلام آخر :

شما برای انجام کسب و کارهای خود نیاز به انگیزه و علاقه دارید. پس حتما در این راه کاری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و باعث می شود که شما به سمت آن کشیده شوید و با عشق و علاقه و پشتکار آن را پیش ببرید.

اگر کاری را دوست ندارید اصلا آن را شروع نکنید چه برسه به آنکه انجامش دهید زیرا حتما در این راه شکست بدی خواهید خورد. ما شما را برای رسیدن به هدف هایتان یاری می کنیم . تنها کافی است که به ما اعتماد کنید.

ما در اینجا با استفاده از پلتفرم های اختصاصی طراحی سایت با صرف هزینه کم و مقرون به صرفه برای شما سایت فروشگاهی راه اندازی می کنیم و با بهینه سازی آن شما را در معرض دید همگان قرار میدهیم تا دیگران بتوانند از شما خرید کنند و فروش شما را بالا ببرند.

روش های تحول در کسب و کار
روش های تحول در کسب و کار

در همه کسب و کارها صاحبین کسب و کار به دنبال پیشرفت و تحول در کار خود هستند. در این بین کارهایی انجام می دهید که انتظار دارید از همه آنها نتیجه مطلوبی بگیرید. اما همه کارهایی که شما انجام می دهید باعث تحول در کسب و کار نمی شود.

شاید بهتر است بگوییم تنها ۲۰ ٪ از کارهایی که انجام می دهید باعث تحول در کسب و کار شما می شود پس بهتر است که آن را بدانید و روی آن تمرکز کنید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید.

حال به توضیح برخی از روش ها برای تحول کسب و کار می پردازیم .

روش های تحول در کسب و کار کدام اند ؟

انجام کمتر بعضی از کارها :

شما باید بعضی از کارها را کمتر انجام دهید. این کارها در اصل کارهایی هستند که برای شما نتایج کمتری را به دنبال دارند. بیایید در کسب و کار خود قانون ۸۰ به ۲۰ را به کار ببندید یعنی بدانید که از ۸۰ درصد کالا یا خدمات شما تنها به ۲۰ درصد فروش و سود می رسند.

برخی از شرکت ها استراتژی هایی می گذارند که بتوانند از محصولات جدید خود تنها به ۲۰ درصد فروش برسند. شما می توانید کارهایی که برای فروش محصولات غیر محبوب و کم طرفدار انجام می دهید را برای محصولات پرطرفدار نیز انجام دهید تا بهره وری را افزایش دهید.

ایجاد تحول در کسب وکار

انجام بیشتر بعضی از کارها :

شما باید برای تحول کسب و کار خود یکسری از کارها را بیشتر انجام دهید و تا بهترین نتیجه را از آنها بگیرید. فعالیت و کارهایی را انجام دهید که بیشتر موفقیت آمیز بوده و قابل پیش بینی می باشد و فروش و سودآوری زیادی نیز دارد.

بسیاری از شرکت ها این اصل را نادیده می گیرند و به جای آنکه محصول یا خدماتی را برای خودشان مشخص کنند که سودآوری زیادتری دارد تمام وقت و هزینه خود را صرف پیشبرد کل خط تولید می کنند که این اشتباه است و باعث می شود انرژی هدر رود.شما باید برای آنکه دچار این مشکل نشوید به جای کارکردن روی کل کسب و کار فقط به نقطه ی خاصی تمرکز کنید و زمان و هزینه خود را روی این نقطه سرمایه گذاری کنید.

حذف برخی از کارها :

بسیاری از کارها هستند که زمان و هزینه زیادی صرف آنها می شود اما نتیجه ای حاصل نمی شود. این کارها شاید زمانی ایجاد ارزش می کردند اما دیگر نتیجه ای در بر ندارند. بسیاری از صاحبین کسب و کار اینگونه هستند و نمی خواهند که دیگر روش خود را تغییر دهند و به کارهایی که تا الان انجام می دادند عادت کرده اند و حاضر نیستند تغییری در آن ایجاد کنند.

کار جدید و متفاوتی را انجام دهید :

این کار یعنی انجام کار جدید و متفاوت یکی از سخت ترین کارها محسوب می شود زیرا بسیاری از افراد به گوشه امن خود چسبیده اند و به اطرافشان توجه نمی کنند و برای ماندن در آن موقعیت تلاش می کنند.این عدم نوآوری باعث شد بعضی از شرکت های بزرگ در برابر تولیدات خود و دستاوردهای خود مقاومت کنند زیرا فکر می کردند که در کسب و کارشان اختلال ایجاد می شود. که متاسفانه بزرگ ترین ضعف در بازاریابی و فروش همین می باشد.

شرکت ها محصولات خود را دوست دارند و مابقی محصولاتی که احتمال سودآوری بیشتری دارد را پس می زنند و همین موضوع باعث سقوطشان می شود و ما هرساله شاهد افول و سقوط شرکت های بزرگ هستیم.

دارا بودن قدرت ریسک و انجام کارهای جدید و متفاوت یکی از مهم ترین خصوصیات رهبران کسب و کارهای پیشرو در جهان می باشد.  البته این مشکل فقط مختص کسب و کارهای کوچک نیست و در کسب و کارهای بزرگ نیز اتفاق می افتد. زیرا عدم نوآوری و باقی ماندن در شرایط فعلی هر کسب و کاری را نابود می کند.

از امروز آینده خود را بسازید :

از امروز باید برای آینده تان برنامه ریزی کنید . امروز به فکر آن باشید که در چند سال آینده می خواهید چه کاری انجام دهید. به چه محصولات و خدمات دیگری نیاز داریم ؟ چه مهارت ها و قابلیت هایی داریم؟ و ...

شروع کار جدید همیشه دشوار است. برای شروع یک کار جدید همیشه اولین گام بسیار سخت می باشد. اما به جای قربانی شدن در آینده بهتر است اولین قدم را درست و سنجیده بردارید.

توقف کامل برخی از کارها :

آخرین راه تحول کسب و کار این است کارهای خاصی را متوقف کنید. کارهای زیادی وجود دارند که شما زمان و پولتان را صرف آنها میکنید و این کارها شاید در گذشته مفید بوده اند اما دیگر ارزش خاصی ندارند. بسیاری از افراد هنوز هم زمان و انرژی خود را صرف کارهایی می کنند که لازم نیست انجام شود.

امروزه بسیاری از شرکت ها زمان و هزینه خود را صرف اموری می کنند که دیگر نیازی به انجام آنها نیست و با دانش فعلیشان هرگز دوباره آنها را انجام نمی دهند. اگر در کارهای قبلی خود اسیر بمانید ، از ارائه محصولات جدید به بازار و پیدا کردن راه های جدید عقب می مانید.به همین خاطر خلاق باشید و کارهای گذشته را تکرار نکنید به فکر کارهای جدید تر باشید و سعی کنید چیزی ارائه دهید که به درد آیندگان می خورد.

ایده هایتان را عملی کنید

کلام آخر :

امروزه شرکت های زیادی به دنبال پیشرفت هستند و هر کاری می کنند تا از رقیبان خود پیشی بگیرند. شما امروز هر کاری که انجام می دهید به زودی رقبایتان نیز انجام می دهند. پس هر آنچه که  به ذهنتان می رسد را فورا و قبل از آنکه دیگری اقدام به آن بکند انجام دهیید.

همیشه به دنبال تغییر باشید و برای خودتان هدف گذاری کنید. روی یک روش خاص پافشاری نکنید و مختص به هر زمانی خودتان را آپدیت کنید. این را بدانید که اگر تغییر نکنید و با محیط خودتان را وفق ندهید به زودی شکست خواهید خورد.ما در اینجا به شما کمک میکنیم تا با طراحی سایت و ساخت ایده های ناب به کسب و کار خود رونق بدید و در این اوضاع با داشتن فروش اینترنتی کسب و کار خود را گسترش دهید و فروش خود را بالا ببرید. با ما همراه باشید.

آیا واقعا تولید محتوا برای شما مشتری ایجاد می کند؟
آیا واقعا تولید محتوا برای شما مشتری ایجاد می کند؟

خیلی از شرکت ها بر این باورند که برای جذب مشتری باید یا تخفیف و برنامه تشویقی اعمال کرد و یا از تبلیغات مستقیم بهره برد. خیلی ها می گویند درست است که بازاریابی محتوایی مفید است اما منجر به فروش و جلب مشتری نمی شود یعنی امکان ندارد کسی یک مطلبی را بخواند و از طریق آن چیزی بخرد.

حال ما در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

چگونگی تولید محتوای جذاب برای جلب مشتری :

ایجاد روابط خوب :

زمانی که تولید محتوا به درستی انجام شود روابط را بر اساس اعتماد پایه گذاری می کند و می تواند کسب و کار جدیدی را ایجاد کند. برخی از شرکت ها ارزش بازاریابی محتوایی را زیر سوال می برند و می گویند مشتریان ما اهل خواندن و مطالعه کردن نیستند. در این جور مواقع اغلب شرکت ها مفهوم درستی از بازاریابی محتوا را نمی دانند و اطلاع کافی ندارند که آن را باید چگونه اجرا کنند.

شما با ایجاد یک محتوای خوب می توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید و به صورت مستقیم مشتریان را تحت تاثیر خود قرار دهید.

مخاطبان خود را بشناسید :

برای تولید کردن محتواهای اشتباه راه زیاد است اما اگر مخاطبان خود را بشناسید می توانید از خطا رفتن تا حد زیادی جلوگیری کنید. شما نباید در قالب محتوایی که می نویسید محصولات خود را تبلیغ کنید زیرا مخاطب این را متوجه می شود و توجهی به محتوای شما نمی کند.

محتوای شما باید به گونه ای باشد که نیازی از مشتری برطرف کند و اگر محتوای شما اینگونه نباشد و به نوعی نباشد که نیاز مشتری را در مرکز توجه قرار ندهد به سادگی نادیده گرفته می شود.

تولید محتوای جذاب

قسمت بندی ، شخصی سازی ، اولویت بندی :

تولید محتواها بیشتر از هر مسئله ای به مخاطب باز می گردد و برای آنکه محتوای شما دیده شود باید با مخاطب خود هم راستا شوید. اگر نمی توانید از پس هزینه های شخصی سازی بربیایید می توانید آن را قسمت بندی کنید. مثلا می توانید ۱۰٪ از بهترین محتواهای خود را انتخاب کنید و سپس براساس مهم ترین بازدیدکنندگان خود طراحی کنید.

بعد از آن اولویت بندی کنید . شما نمی توانید یک محتوای همه گیر تولید کنید و رضایت همه را جلب کنید پس درز نتیجه باید یک بخش از مخاطبان خاص را در نظر داشته باشید و به آنها اولویت بدهید تا بهترین نتیجه را به مرور زمان کسب کنید.

قابل اعتماد بودن :

هدف اصلی تولید محتوای شما باید این باشد که بین مخاطبانتان اعتماد ایجاد کنید که اگر این کار را به درستی انجام دهید مشتریانتان پشت در صف می کشند. شما می توانید در تولید محتواهایتان از خودتان و سابقه تان سخن بگویید با مخاطبان تعامل ایجاد کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از محتوای گذاشته شده بگیرید.

جذاب بودن :

هیچ کس حوصله ندارد متنی کسل کننده را بخواند بلکه متن شما باید در طی ۸ ثانیه مخاطب را جذب کند و درست شما ۸ ثانیه فرصت دارید برای این کار . در غیر اینصورت شکست خواهید خورد و افراد سایت شما را ترک می کنند و مابقی مقاله را نمی خوانند هرچقدر هم که از نظر شما مفید باشد.

یک پلتفرم مناسب برای ارائه محتواهای خود کنید تا بتوانید محتواهای جذاب در آنجا قرار دهید و از این طریق مشتری جذب کنید.

محتوای بصری تولید کنید :

شاید تحصیلات بالایی داشته باشید اما شما هم اگر یک تصویر جذاب ببینید جذب آن می شوید و آن را دوست خواهید داشت . همه ما آدم ها اینگونه رفتار می کنیم و از بین یک پاراگراف نوشته شده و یک اینفوگرافیک ، ابتدا به اینفوگرافیک نگاه می کنیم.

ارتباط برقرار کردن را ساده کنید :

با توجه به اینکه تصاویر و ویدیوها ارتباط را آسان می کنند اما باز هم موضوع خوانایی اهمیت زیادی دارد. نوشته های با کیفیت بنویسید اما فهمیدن و خواندن آن را دشوار نکنید. هر چقدر خوانایی نوشته شما کمتر باشد افراد کمتری به نوشته شما جذب می شوند.

همه ما فکر می کنیم که زمانی که بخش نوشتاری محتوای ما به پایان رسید کار نیز به پایان رسیده است. اما این را نیز باید برنامه ریزی کنید که همیشه باید زمان برای بهینه سازی محتوا باقی بگذارید. اگر نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید یک ویراستار استخدام کنید تا این کارها را برای شما انجام دهد.

از تصاویر متحرک و ابزارهای تعاملی استفاده کنید :

حتی اگر شما جزو افرادی باشید که اهل مطالعه یا نویسنده باشد در برخورد با یک متن طولانی بیخیال آن می شوید و از خواندن آن صرف نظر میکنید. حالا فکر کنید چقدر هستند افرادی که اهل مطالعه نیستند و دوست دارند همه چیز را ویدیویی ببینند.

شما می توانید به چند روش محتوای تعاملی بسازید :

ویدیو : اگر نمی خواهید خودتان در محتواهای ویدیویی دیده شوید ابزارهای مختلف و ایده های جالبی برای دست کردن محتواهای ویدیویی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

محتوای تعاملی : شاید این روش یک روش عالی برای افزایش توجه و همراهی مخاطبان شما باشد. مثلا می توانید پست وبلاگ را به یک متن پرسش و پاسخ یا سوال و جواب تبدیل کنید و بعد اجازه دهید کاربران خودشان عملکردشان را با دیگران مقایسه کنند.

اسلاید : این نوع محتواها نیز به نتایج خوبی دست پیدا کرده اند . لیست هایی تهیه کنید و هر آیتم از لیست شما می تواند یک اسلاید باشد.

تصاویر متحرک : گیف ها امروزه محبوب ترین محتوای شبکه های اجتماعی هستند که بیش از حد تکرار می شوند و جذابیت خود را از دست می دهند اما این به معنی آن نیست که شما نباید از آن بی بهره باشید.

کلام اخر :

در بالا مواردی را اشاره کردیم که به جذاب شدن محتوای متنی شما اضافه می کند و باعث می شود تا مشتری جذب شما شود و به مشتری بالقوه تبدیل گردد. ما در ناپ ناپ به شما کمک میکنیم تا محتواهای جذاب تولید کنید. همچنین با طراحی سایت به وسیله پلتفرم ناپ کامرس می توانیم سایت های فروشگاهی و خدماتی جذابی را برای شما طراحی کنیم و آن را بهینه سازی نماییم. با ما در تماس باشید.

راز یک تبلیغات بنری موفق چیست؟
راز یک تبلیغات بنری موفق چیست؟

تبلیغات بنری در دسته تبلیغات دیجیتالی دسته بندی می شود و یکی از پرسودترین راه های کسب درآمد است. بنرهای تبلیغاتی خوب باعث جلب توجه می شوند و افراد را تشویق می کند تا آن تبلیغ را دنبال کنند و در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

افزایش کارایی بنرهای تبلیغاتی برای بهتر شدن وضعیت کسب و کار امری حیاتی می باشد و با به کاربردن نکاتی ساده می توان کارایی و اثربخشی بنرهای تبلیغاتی خود را افزایش داد تا مشتریان بیشتری را جذب کرد.

حال در ادامه به بررسی نکاتی کاربردی برای بهتر شدن و تاثیرگذارتر شدن هرچه بیشتر بنرهای تبلیغاتی می پردازیم پس با ما همراه باشید.

تبلیغات بنر چیست؟

تبلیغات بنر مترادف تبلیغات نمایش می باشد. تبلیغات بنری در مکان های پرترافیک یا در صفحات وب سایت قرار میگیرند تا یک محصول را معرفی کنند و از طریق کلیک ، خرید و پیگیری ایجاد می کند.

چگونه تبلیغات بنری عالی داشته باشیم ؟

هنر طراح این است که بنری را طراحی کند که مشتری نتواند در مقابل آن مقاومت کند برای حل این موضوع باید نکاتی را درباره طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی خود رعایت کنید که ما در این مقاله بازگو می کنیم.

هر بنر را مطابق با وب سایت میزبان طراحی کنید :

برای تبلیغات باید در ابتدا یک وب سایت خوب و کارآمد مرتبط با تبلیغات خود پیدا کنید که مورد علاقه مشتریان شما می باشند سپس بنری طراحی کنید که با سلیقه بازدیدکنندگان آن وب سایت ها مرتبط باشد تا کاملا حرفه ای به نظر برسد. در بعضی مواقع طراحان و گرافیست کاران طوری بنر را طراحی می کنند گویی آن بنر قسمتی از همان وب سایت است  که این کار باعث می شود مقاومت بازدید کنندگان آن وب سایت برای کلیک روی آن بنرها کاهش یابد یا به عبارت دیگر افراد بیشتری از طریق این بنر به سمت شما بیایند.

تبلیغات بنری | راز موفقیت تبلیغات بنری

بنر یا تصاویر متحرک :

یک بنر که به صورت انیمیشن چشمک زن طراحی می شوند شانس دیده شدن را بیشتر می کنند اما نباید همان هم به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان را کلافه کند و ذهنیت بدی را ایجاد کند. مثلا تصاویری که به سرعت رد می شوند می توانند بیننده را خسته کند و حتی باعث شود بازدید کننده از خیر آن بگذرد.

شما می توانید قسمت کوچکی از بنر خود را به صورت متحرک در بیاورید و این را نیز بدانید که بنر شما نشان دهنده اعتبار و اعتماد شما می باشد.

از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید :

طراحی های بنری امروزه پیچیده تر شده اند و شما نیز برای طراحی بنرهای تبلیغاتی خود باید از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید. شما می توانید از طریق اینترنت به راحتی یک گرافیست کار حرفه ای را انتخاب کنید و نمونه کارهای او را بررسی کنید . شما اگر یک بنر حرفه ای داشته باشید می توانید از طریق آن چندین برابر هزینه طراح را در بیاورید. پس نگران هزینه های خرج شده نباشید.

مختصر و وسوسه انگیر :

چند نسخه تبلیغاتی بسازید و آماده داشته باشید. بنرهای تبلیغاتی که ریزه کاری های گرافیکی با ظرافت در آن ها لحاظ شده است بیشترین درصد بازدهی را دارند. زمانی که جند بنر تبلیغاتی طراحی کردید سعی کنید آن ها را هر ۷۲ ساعت یکبار تعویض کنید و آمار و بازدهی هر کدام را مشخص کنید. با این کار شما تجربه خوبی نسبت به بازدیدکنندگان بدست می آورید که از آن می توانید در تبلیغات بعدی خود استفاده کنید.

رنگ های مناسب را انتخاب نمایید :

هر رنگ ارتباط متفاوتی دارد و مهم است که بدانید چه نوع احساساتی را می خواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغات بنری متوجه آن می شود. رنگ ها نیز ذهنی هستند و در فرهنگ های متفاوت معانی و ارتباط متفاوتی را ایجاد می کنند. پس حتما در انتخاب رنگ به نوع مخاطبان خود توجه کنید.

حجم گرافیک را کاهش دهید :

اگر بنر شما خیلی سنگین باشد زمان لود شدنش در یک صفحه وب طولانی خواهد بود و شانس کمتری برای دیده شدن دارد و کمتر روی آن کلیک می شود. پس باید سعی کنید تا حجم بنر خود را کمتر از ۱۵ کیلوبایت کنید . البته این برای بعضی از تبلیغات غیرواقعی به نظر می رسد.

بنر تبلیغاتی ساده داشته باشید :

به دلیل اینکه فضای کمی در اختیار دارید پس فضای داخلی یک بنر تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. اگر شما موارد زیادی را درون آن قرار دهید پیچیده می شود و آگهی شما شلوغ به نظر می رسد. البته هنوز هستند کسب و کارهایی که از این روش برای جذب مشتری استفاده می کنند. بعضی از تبلیغات بنری هستند که متن و یا تصویر ندارند . بازخورد خوبی میگیرند. شما باید بنرهای تبلیغاتی داشته باشید که تمیز و ساده باشد.

کارایی بنر خود را ارزیابی کنید :

یک بنر تبلیغاتی نیم درصد از بازدیدکنندگان یک وب سایت را به خود جذب می کند بنابراین اگر روی بنری ۲ درصد کلیک بخورد آمار خوبی است. اما در بعضی از موارد به سختی می توان به این آمار رسید . اگر تا سه روز بنر شما این بازدید را نداشت باید أن را تعویض کنید. البته این را نیز بدانید که همه بودجه خود را صرف یک سایت نکنید و آن را در سایت های مختلف امتحان کنید پس از آن بازدهی ها را بررسی کنید و درآمد خود را در هر سایت بررسی نمایید تا بتوانید وب سایت های خوبی را انتخاب کنید که برای شما بیشترین بازدهی را داشته باشد.

کلام آخر :

در این مقاله ما به بررسی راه هایی برای بهتر شدن بنرهای تبلیغاتی پرداختیم. شما می توانید با به کار بردن این موارد در بنرهای خود بهترین نتیجه را بگیرید تا حداقل در این موارد کمتر آزمون و خطا داشته باشید.

ما در اینجا می توانیم برای شما طراحی سایت های حرفه ای انجام دهیم و همچنین با سئوی سایت و تولید محتوای مناسب می توانیم ترافیک سایت شما را افزایش دهیم و با پلتفرم فروشگاهی ناپ کامرس می توانیم امکانات زیادی را به شما ارائه دهیم. با ما در تماس باشید.

هوش کسب و کار (BI) چیست؟
هوش کسب و کار (BI) چیست؟

هوش کسب و کار به فرآیند تبدیل داده های خام به اطلاعات کسب و کار مدیریتی گفته می شود که به مدیران سازمان ها در تصمیم گیری های بهتر و سریع تر کمک می کند تا بتوانند بر اساس اطلاعات درست ، عملکردی درست و حساب شده ای داشته باشند.برای بهره وری بهتر از نرم افزار کاربران می توانند پرس و جوهای مورد نظر را انجام دهند و گزارش ویژه ای را درخواست نمایند. نتایج جست و جوها می تواند به شکل گزارش ، پیش بینی ، هشدار و یا نمودارها ارائه گردد.

هوش تجاری از فناوری ، نرم افزار و الگوهای بسیار پیشرفته ای استفاده می کند تا داده ها را تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت گزارش قابل فهمی را ارائه دهد. هوش تجاری چند مرحله را شامل می شود که در این مراحل اطلاعات اولیه شرکت دسته بندی و جمع آوری می گردد.

تاریخچه هوش کسب و کار :

استفاده از هوش تجاری یا کسب و کار علمی جدید نیست و نمونه های اول آن به زمان اختراع رایانه برمی گردد. با اینکه پیشرفت الان در رایانه ها نبود اما باز هم کمک بزرگی به تجزیه و تحیل داده ها کرده است. هوش کسب و کار برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ توسط هوارد درسنر از گروه گارتنر معرفی گردید. در آن زمان تعریف اینگونه بود : هوش تجاری یک فلسفه مدیریتی و ابزاری برای کمک به سازمان ها می باشد که به کمک آن اطلاعات پالایش می شود و برای گرفتن تصمیمات مهم و کاربردی استفاده می شود.

هوش کسب و کار

چرا باید از هوش کسب و کار در تجارت خود استفاده کنیم ؟

هوش کسب و کار به بسیاری از شرکت ها کمک کرده است تا نرخ بازگشت سرمایه را به درستی انتخاب کنند. از این هوش در حال حاضر برای کاهش هزینه ها ، آشکارسازی فرصت های شغلی جدید، تبدیل اطلاعات فروش به گزارش های در دسترس پاسخ سریع به تقاضاهای خرید جزئی و بهینه سازی قیمت ها استفاده می شود.

این نرم افزار به تامین کنندگان و مشتریان این کمک را می کند تا مذاکرات موفق تری را پشت سر بگذرانند. در اصل می توان گفت BI با آشکارسازی اشتباهات کوچک که به طور معمول نادیده گرفته می شود بر افزایش نرخ بازگشت سرمایه تاثیر زیادی می گذارد.

اهداف هوش کسب وکار چیست؟

1.تصمیم گیری های بزرگ براساس تجربیات گذشته یک سازمان

2.تشخیص ، پیش بینی و مقایسه روندها

3.تسریع و بهبود فرآیند تصمیم گیری

4.کاوش آسان و دسترسی سریع به اطلاعات در حداقل زمان ممکن

5.یکپارچگی اطلاعات کل سازمان در یک سیستم

6.تسریع در بازگشت سرمایه سازمان

7.توانایی مشاهده اطلاعات بر محور زمان مانند اطلاعات دو روز پیش با پنج سال گذشته

چه کسب و کارهایی باید از هوش تجاری استفاده کنند ؟

هر کسب و کاری که اطلاعات و داده های قابل پالایش و اندازه گیری داشته باشد می تواند از این سیستم استفاده کند. انواع فست فودها ، شرکت های خدماتی ، شرکت های آی تی و ... . هیچ محدودیتی برای استفاده از هوش کسب وکار وجود ندارد و هر کسب و کاری که نیاز داشته باشد اطلاعات دقیقی از سود و سرمایه اش می تواند از آن استفاده کند.



مقاله پیشنهادی : کسب و کار چیست؟



مزایای هوش کسب و کار چیست ؟

1.گزارش دهی منظم : مدیران شرکت ها برای مدیریت یکپارچه نیاز به گزارش دهی منظم در همه بخش ها را دارند. هوش تجاری این امکان را فراهم می سازد.

2.تسهیل در تصمیم گیری : با داشتن داده های آماری می توانید در هر شرایطی می توانید بهترین تصمیم گیری ها را انجام دهید. با این روش حتی می توان کارهایی که باعث زیان می شوند را نیز تشخیص دهید.

3. افزایش بهره وری : همانطور که گفته شد شما می توانید با این داده ها میزان سود و زیان را مشخص کنید .

4.کاهش هزینه ها : نیروی انسانی ناکارآمد و اضافی هزینه های مالی زیادی را به بار می آورد که با پیاده سازی سیستم کسب و کار می توان تا حدودی این هزینه ها را کاهش داد.

5.افزایش کیفیت رقابت : اگر شما یک آمار دقیق از درآمد و سود و زیانتان داشته باشید و بدانید که چه کاری انجام می دهید قطعا رقابت سالم مانند یک بازی هیجان انگیز خواهد بود.

معایب هوش تجاری چیست؟

این سیستم به تنهایی عیبی ندارد اما عواملی وجود دارند که باعث شکست برخی پروژه ها می شود .

1.اطلاعات غیر شفاف

2.عدم همکاری با هوش تجاری

3.دنبال نکردن اهداف

4.اشتباهات در پیاده سازی

5. نداشتن برنامه ریزی

6.کم دانش بودن کارمندان

7.عملکرد اشتباه بخش اجرایی

هوش تجاری

چگونه می توان BI را بهینه سازی کرد ؟

1.چگونگی تصمیم گیری مدیران اجرایی را تجزیه و تحلیل کنید.

2.بررسی کنید که مدیران اجرایی برای تصمیم گیری به چه اطلاعاتی نیاز دارند.

3.به کیفیت داده ها توجه کنید.

4.معیارهای اجرایی ای تعیین کنید که بیشتر به کسب و کار مرتبط باشند.

5.زمینه ای برای تاثیر این معیارهای اجرایی فراهم کنید.

چگونگی راه اندازی سیستم BI  :

در ابتدا معنای نرخ بازگشت سرمایه را مشخص کنید تا در هر فصل یا هر شش ماه یکبار آن را بررسی کنید. شرکت هایی که برای BI برنامه ریزی می کنند باید اول روش های تصمیم گیری را تجزیه و تحلیل کنند و به این نکته توجه کنند که از چه روشی تمایل به دریافت اطلاعات هستند. یک سیستم خوب باید علاوه بر همه ی موارد به ما بگوید که چه عواملی بر کسب و کار تاثیر گذاشته است که باعث تغییر در میزان فروش شده است.

کلام آخر :

بدون وجود افرادی که بتوانند داده ها را تجزیه و تحلیل کنند هوشمندی کسب و کار مفید نمی باشد. به همین علت هوشمندی کسب و کار وابسته به فناوری و بیشتر تحت تاثیر ابداع و فرهنگ ها می باشد.البته این نکته نیز جالب است که در گذشته تنها متخصصان حرفه ای معماری می توانند با بررسی داده ها به چشم اندازی از وضعیت آینده دست پیدا کنند اما امروزه ابزارهای هوش تجاری به قدری ساده شده اند که می توانند برای بسیاری از سازمان ها مفید باشند. شما حتی امروزه می توانید به راحتی از موبایل کسب درآمد کنید و به تمامی گزارشات را تهیه و تجزیه و تحلیل نمایید.

نکات کاربردی در استفاده از لینکدین
نکات کاربردی در استفاده از لینکدین

امروزه کارآفرینانی که با شبکه های اجتماعی سر و کار دارند و از روش های سنتی فاصله گرفتند می دانند که حضور در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین بسیار مهم و ضروری می باشد و باعث رونق کسب و کار می شود. اما این نکته را باید بدانید که هر یک از شبکه های اجتماعی برای کار کردن راه و روشی دارد که باید با آنها آشنا باشید و نکاتی را در ارتباط با آنها در نظر بگیرید.ما در این مقاله سعی داریم نکاتی مهم در ارتباط با linkedin به شما ارائه دهیم با شما با آنها آشنا شوید و در کار و حرفه خود به کار ببرید. با ما همراه باشید.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. لینکدین چیست؟

۲. لینکدین برای چه کسانی مناسب است؟

۳. ۱۳ قاعده ای که باید در لینکدین استفاده شود :



لینکدین چیست؟

Linkedin در سال ۲۰۰۲ توسط مایکروسافت بنا نهاده شد و یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار است که قدرتمندترین جمعیت آنلاین از متخصصین را به دور خود جمع کرده است. در این شبکه اجتماعی شما می توانید پروفایل شخصی خود را بسازید که این پروفایل رزومه کاری شما محسوب می شود. در لینکدین می توانید علاوه بر بیزینس مقالاتی از افراد مختلف مربوط به کسب و کار خود را نیز درج کنید. شما میتوانید برای دلایل زیر مانند ارتباط با دوستان قدیمی ، ارتباط با متخصصین ، پیدا کردن شغل ، توسعه شغل ، کمک به دیگران ، ارتباط با شرکت های دیگر و ... عضو لینکدین شوید.

لینکدین برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

فرقی نمی کند مشغول به چه کاری هستید . مدیر عامل یک شرکت بزرگ هستید و یا یک کارمندساده و یا دانشجو. لینکدین به تمام افراد تعلق دارد و برای افراد خاصی طراحی نشده است. شما می توانید در لینکدین به دنبال نیروی کار بگردید و یا مهارت کسب کنید.

۱۳ قاعده ای که باید در لینکدین استفاده شود :

نکات استفاده از لینکدین

1. برای پروفایل خود یک عکس انتخاب کنید :  تا وقتی که یک عکس حرفه ای در برای درج در پورفایل خود ندارید بهتر است شروع به ارتباط گیری در لینکدین نکنید. تصویر انتخابی شما باید واضح ، رسمی و نمایانگر چهره شما باشد.

2.همیشه لینکدین خود را حرفه ای نگه دارید : در صفحه خود فقط از کسب وکار خود صحبت کنید و از مسائلی که مربوط به کسب و کار شما نمی شود جلوگیری کنید. زیرا لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است و همه افراد به دنبال حرفه ای بودن هستند.

3.یک پیام خوش آمدگویی برای ایجاد ارزش ارسال کنید : این را بدانید که اگر پیام شما حاوی ارزش نباشد و نتواند ارزش مشخصی را فراهم کند به یک پیام اسپم تبدیل خواهد شد.

4. صادق باشید : در زمانی که مشخصات شخصی خود را تکمیل می کنید صداقت را رعایت کنید و در زمان بازگو کردن مهارت های خود بیش از حد ننویسید. زیرا در این شبکه دوستان شما نیز هستند و عدم صداقت بر روی سایر افراد نیز تاثیر منفی می گذارد.

5. حداقل با ۷۰ نفر ارتباط داشته باشید ولی افرادی که نمی شناسید را اضافه نکنید : داشتن ۷۰ نفر عضو فعال به کارفرما نشان می دهد که شما در شبکه اجتماعی فعال هستید . شما باید افرادی را داشته باشید که حداقل دورادور می شناسید در غیر اینصورت لینکدین شما کارایی نخواهد داشت.

.وضعیت خود را همیشه به روز کنید و منفعل نباشید : برای بهترین بازخورد از لینکدین می بایست شخصیت فعالی داشته باشید و مرتب وضعیت خود را به روز کنید و فعال باشید . مطالب مرتبط و ارزشمند ارائه دهید و آنها را به اشتراک بگذارید.



مقاله پیشنهادی : ۱۰ اشتباه رایج در مدیریت شبکه های اجتماعی 



7. در لینکدین فایل های ویدیویی به اشتراک بگذارید : درج محتوای ویدیویی میزان تعاملات آنلاین شما را افزایش می دهد مخصوصا زمانی که برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد. در حال حاضر فایل های ویدیویی در همه ی شبکه های اجتماعی استفاده می شود. اضافه کرد فایل های ویدیویی به پست های لینکدین شما آنها را جذاب تر می کند و باعث می شود تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش پیدا کند.

8. آمار شبکه لینکدین خود را آنالیز کنید : تجزیه و تحلیل داده ها یکی از بهترین روش ها برای دانستن چگونگی فعالیت کمپین های آنلاین می باشد. درست است که شما نمی توانید از طریق گوگل آنالیز تعداد بازدیدکنندگان را ببینید اما می توانید از طریق آنالیتیکس درون سایت لینکدین پیگیری کنید.

9. ارتباطات خود را به مشتری تبدیل کنید : اگر نتوانید با افرادی که الان دارید ارتباط برقرار کنید گسترش شبکه اجتماعی لینکدین خود بی هدف است به همین دلیل برقراری ارتباط با کاربران به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید چه کسانی واقعا فعال هستند  زیرا کاربران فیک تاثیر منفی بر شبکه های اجتماعی شما خواهند گذاشت.

10. زمان انتشار پست ها را هوشمندانه انتخاب کنید : از آنجایی که لینکدین مخاطبان متفاوتی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارد زمان انتشار پست در آن نیز متفاوت خواهد بود زمان انتشار پست ها را باید به نحوی انتخاب کنید که بیشترین مخاطب در زمان انتشار آنلاین می باشند. علاوه بر زمان انتشار روز انتشار پست نیز مهم می باشد و بدترین زمان برای انتشار پست تعطیلات آخر هفته می باشد.

11. از هشتگ های لینکدین استفاده کنید : تا چند سال پیش نمی توان از هشتگ های لینکدین استفاده کرد اما امروزه استفاده از آنها بسیار داغ شده و توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. سعی کنید از هشتگ های مناسب با حوزه کاری خود استفاده کنید و از ۵ هشتگ بیشتر استفاده نکنید.

12. به هرکسی درخواست دوستی ندهید : بسیار در لینکدین دیده ایم که افراد  برای بیشتر شدن کانکشن های خود به هرکسی درخواست دوستی می دهند که این کار حرفه ای نیست. در درجه اول دایره کانکشن های شما باید مشخص باشد و یا افرادی را انتخاب کنید که در حوزه کاری مرتبط با شما هستند و واقعا احساس می کنید که ارزش اضافه شدن دارند.

13. ساخت گروه در لینکدین : یکی از امکاناتی که لینکدین دارد ایجاد گروه توسط افراد مختلف می باشد. شما می توانید با چند کلیک ساده گروهی از افراد متفکر را در کنار یکدیگر جمع کنید و راجب موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو بپردازید.



کلام آخر :

هماهنطور که در بالا خواندید لینکدین یک شبکه اجتماعی مناسب برای برقرای ارتباط با متخصصین می باشد که می توانند به کارمند ، شرکای تجاری و یا مشتری تبدیل شوند. لینکدین یک پلتفرم عالی برای بدست آوردن اطلاعات تخصصی می باشد. این را نیز بدانید که هر کدام از افرادی که در لینکدین بدست می آورید عمر بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر دارند . این نکته را نیز بدانید که تولید محتوا در همه ی شبکه های اجتماعی موثر است و باید به صورت منظم نشر پیدا کند.

اشتباهاتی که افراد موفق در راه موفقیت هرگز دوبار آن را انجام ندادند
اشتباهاتی که افراد موفق در راه موفقیت هرگز دوبار آن را انجام ندادند

بعضی از افراد زمانی که اشتلاه می کنند موضوع را بیش از حد سخت میگیرند. در صورتی که افراد موفق زمانی که مرتکب اشتباه می شوند سعی می کنند از آن برای خود تجربه بسازند. افراد موفق از اشتباهات خود درس میگیرند ، رشد می کنند و سپس رو به جلو حرکت می کنند. زیرا می دانند اگر آن را نادیده بگیرند امکان آنکه شکست بخورند وجود دارد.

حال ما در اینجا به اشتباهاتی که افراد موفق در راه موفقیت به آن برخوردند می پردازیم تا شما با خواندن آن ها تجربه کسب کنید و دیگر دچار این اشتباهات نشوید.

اشتباهاتی که افراد موفق از آن تجربه کسب کردند :

1.نادیده گرفتن نیروی غریزه خود : در بعضی از مواقع ممکن است ما حقایقی را حس کنیم که قادر به توضیح آن نباشیم یا حتی آنها را تخیلی احساس کنیم و توجهی به آنها نداشته باشیم. اما این نکته را باید بدانیم که در کارآفرینی یک بازوی مهمی به نام ایده پردازی وجود دارد که ایده ها نقش اساسی و مهمی را ایفا می کنند بنابراین باید تخیلات خود را به شکل واقعی تری در بیاوریم.

2. سوالات سخت را نپرسیدن : زمانی که با افراد موفق ملاقات می کنید سوالاتی را از آنها بپرسید که برای کسب و کارتان مهم می باشد. این کار بسیار می تواند به شما کمک کند زیرا افراد بسیاری هستند که در طول دوره تحصیلی خود از اساتید سوالات مهم و جدی نپرسیدند و این موضوع یک موضوع اشتباه در مسیر کسب و کار آنها می باشد.

3. متهم کردن دیگران زمانی که خودمان مقصر می باشیم : عدم مسئولیت پذیری اشتباهات خودمان به خودی خود یک اشتباه بزرگ محسوب می شود اما بزرگتر از این اشتباه این است که آن را نپذیریم و به گردن دیگران بیاندازیم. اکثر افراد دوست ندارند که اشتباه خود را اعتراف کنند و تلاش زیادی برای آشکار نشدن تقصیر خود می کنند. اما افراد موفق آن را می پدیرند و پاسخگو هستند .

4. وارد کردن احساسات در تصمیم گیری ها : شما شاید این احساسات را فقط احساسات مثبت تلقی کنید اما احساسات منفی مثل حسادت ، تردید و خشم می تواند اثر مخرب تری روی تصمیمات شما داشته باشد. معمولا افراد موفق با یک استحکام مشخص برای تصمیم گیری های خود به احساسات مثبت و منفی خود رجوع نمی کنند.

5. فقط دنبال راه میانبر بودن : در زندگی و کسب و کار میانبری وجود دارد و استفاده از آن اشتباه نیست اما اینکه راه های اصلی و طبیعی را به صورت میانبر انجام دهیم می تواند یک اشتباه باشد بسیاری از امور هستند که به جای گشتن برای آنها باید با جدیت به آنها بپردازیم.

6. شما نیازی نیست صنعت را بشناسید اما باید بازاریابی بدانید : بازاریابی برای هر کسب و کار آنلاین و خرده فروشی مهم می باشد. مهم است که بدانید کی تخفیف بزارید . برای هر محصول یک صفحه فرود خاص مشخص کنید. تبلیغات دیجیتال امروزه بسیار قدرتمند هستند و اگر شما بدانید که چگونه آنها را بهینه سازی کنید. پس باید بازاریابی را برای جلب مشتری و افزایش مشتری بدانید.

7. لجاجت در امور نه پشتکار و پایداری :  استقامت داشتن در راه رسیدن به موفقیت و موفق بودن بسیار مهم می باشد اما می تواند باعث لجاجت شما شود. درک این واقعیت که میان پشتکار و لجاجت تفاوت وجود دارد نکته بسیار مهمی است که به موفقیت شما کمک می کند. افراد موفق هرگز در راه اشتباه لجاجت به خرج نمی دهند.

8. وابستگی زیاد به تفریح : لذت بردن برای بسیاری از مردم سخت و دشوار است و بیشتر مردم سعی می کنند با تفریحات و لذت های کوتاه مدت وقت خود را بگذرانند. اما افراد موفق به شکل دیگری از زمان خود لذت می برند. بنابراین زمان را در دست دارند و دائما در راه موفق بودن جلوتر هستند.

9. عدم تعیین مرز در روابط : تعیین کردن مرز روابط برای افراد موفق امری ضروری می باشد. مثلا در مورد محیط کاری مرز میان روابط کاری امری است که عدم دقت بر روی آن ممکن است خسارات فراوانی را در کسب و کار شما به بار آورد. افراد موفق برای روابط خود مرز تعیین می کنند و خود را جز در راه موفق شدن نمی بینند.

موفقیت در کسب و کار

10. دروغ گفتن در راه موفق بودن : صداقت بهترین سیاست می باشد. اما بسیاری از ادم ها دروغ گویی را انتخاب می کنند اما آنها نیز این را دوبار انجام نمی دهند. این را بدانید که دروغگویی و عدم صداقت یک گودال سیاه برای کسب وکار شما می باشد و صاحبین کسب و کار به زودی درون آن می اندازند.

11. امید دادن به مشتری در حالی که تحرکی وجود ندارد : یکی از قانون های طلایی در کسب و کار این است که بیش از وعده داده شده به مشتری به او خدمات ارائه شود.در این صورت برای مشتری فوق العاده به نظر می رسید. اما این را نیز بدانید که فقط می توانید زمانی به مشتری امید دهید که از ارئه آن خدمت اطمینان داشته باشید.

12. رقبا را دشمن خود تصور کردن : یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که رقبای خود را دشمن تلقی کنند و دائما در حال سعی کردن برای آسیب رساندن به آنها هستند . اما افراد موفق فقط به کسب و کار و پیشرفت خود فکر می کنند و به خلاقیت و خلق ارزش می پردازند.

13.با خود صادق نبودن : ما حتی بعضی از مواقع حقیقت را از خودمان هم پنهان می کنیم زیرا دوست نداریم حقایق خودمان و عملکردمان را در نظر خود اشتباه بدانیم. این را نیز بدانید که خود فریبی نه تنها کمکی به تغییر ماهیت حقایق نمی کند بلکه در انتها موجبات شکست را فراهم میکند.

14. انجام دادن کارهایی که در آن اشتیاق فراوان نیست : شاید بیشتر افراد موفق از همه ی بخشهای کار خود لذت نبرند اما بخشی از کار را عمیقا دوست دارند و در آن پورشور و متعد هستند. اگر میبینید که در مسیری که هستید اشتیاق فراوانی ندارید احتمالا در جلوتر شکست خواهید خورد.

16. تلاش برای راضی کردن همه : ما همیشه به دنبال تایید دیگران هستیم و معمولا افراد از تایید شدن خوششان می آید. اما افراد موفق می دانند که نمی توانند همه افراد را راضی نگه دارند . کارآفرینان موفق این موضوع را درک کرده اند که راضی کردن همه افراد فقط موجب این می شود که وقت خود را از دست دهند.

کلام آخر :

در بالا به مواردی اشاره کردیم که قبلا افراد موفق انجام دادند و الان از آن به عنوان یک تجربه استفاده می کنند. شما هم از این تجربیات استفاده کنید تا در کسب وکارتان موفق باشید و به هدفتان برسید. همیشه گفتن اشتباهات و تجربیات دیگران رو پلی کنید برای موفقیت خودتان.

اصول راه اندازی کسب و کار چیست؟
اصول راه اندازی کسب و کار چیست؟

اصول راه اندازی کسب و کار قطعا مسئله ایست که همه به دنبال آن هستند و این را نیز می دانند که هیچ فرمولی برای موفقیت در کسب و کار وجود ندارد.البته این را نیز بدانید که فرمول موفقیت برای شما در کسب و کارتان وابسته به انتخاب هایتان می باشد. برای شروع کاری که می تواند به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود لزوما نیازی به مدرک دانشگاهی نیست و شما بیشتر از هر چیزی نیاز به برنامه قوی و ذهنی آماده دارید.

اگر ذهن آماده دارید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم.

مراحل راه اندازی یک کسب وکار :

خودارزیابی و کسب آمادگی :

شروع یک کسب و کار راحت نیست و برای رسیدن به درآمدی خوب باید انرژی بیشتری صرف کنید و توانایی مقابله با مشکلات ، محدودیت ها و شکست ها را داشته باشید. البته این را هم می دانیم که شروع یک کسب و کار ریسک های مربوط به خود را دارد که به همین علت باید با یک برنامه ریزی درست و دقیق شانس موفقیت خود را بالا ببرید به همین علت باید نقاط قوت و ضعف خود را به عنوان دارنده کسب و کار بشناسید.

حتما باید هدف داشته باشید بدون هدف و هدفمندی متحیر و سرگردان می شوید زیرا هدف و هدفمندی همواره کلیدی ترین پایه های موفقیت می باشد. شما باید مدام از خود سوالاتی بپرسید سوالاتی مانند چه مهارت هایی دارید؟ ، اشتیاق شما کجاست ، حوزه تخصص شما چیست، چگونه می خواهید زندگی کنید و ....

ایده و چشم اندازهای خود را بنویسید :

اگر چشم اندازی برای کسب و کار خود در نظر نگیرید هرگز در کسب درآمد و زندگی موفق نخواهید شد. با اینکه شاید نتیجه کسب و کارتان با آنچه فکر می کردید متفاوت باشد اما چشم انداز برای شروع یک کسب وکار بسیار مهم و ضروری است. حتما ایده ها و چشم اندازهای خود را روی کاغذ بیاورید و حتما به صورت دست نویس آنها را بنویسید.

برای کسب و کار خود برنامه ریزی داشته باشید :

قبل از آنکه کسب وکار خود را شروع کنید باید به آن خوب فکر کنید و یک برنامه دقیق بنویسید. این برنامه باید شامل هدف ها ، استراتژی ها و حتی موارد مالی باشد. البته این را نیز بدانید که باید از اجرایی بودن ایده خود مطمئن باشید و بهتر است ایده ای که دارید به صورتی باشد که نیازی را برطرف سازد.

تحقیق در مورد بازار هدف :

کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید قطعا همه را به خود جذب نمی کند و نمی تواند مورد توجه همه قرار بگیرد زیرا مختص یک قشر یا گروه خاصی از جامعه می باشد. قبل از آنکه کاری را شروع کنید در ابتدا بازار هدف خود را انتخاب نمایید و در مورد آن تحقیق کنید. ویژگی های مختلف آن را بررسی کنید  و حتما ببینید ایده و محصولی که دارید مورد توجه بازار قرار می گیرد یا خیر.

این را بررسی کنید که آیا افراد به محصول شما هر روز نیاز دارند یا اینکه بدون آن نیز می توانند زندگی کنند. اگر هیچ دیدی نسبت به بازار خود ندارید بهتر است کاری را شروع نکنید .

بودجه را تامین کنید :

برای راه اندازی یک کسب وکار به بودجه اولیه نیاز دارید و مقدار آن به کاری که میخواهید شروع کنید بستگی دارد شما اگر خودتان پولی دارید که می توانید با آن سرمایه گذاری را شروع کنید که چه بهتر اما اگر پول کافی ندارید باید به فکر تامین بودجه نیز باشید.

در این شرایط انتخاب هایی پیش روی شما قرار میگیرد مثلا می توانید شریک مالی پیدا کنید که روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کند و در مقابل به صورت توافقی بخشی از سود کسب وکارتان را به حامی مالی می دهید. در روش دیگر می توانید وام های خود اشتغالی و کارآفرینی بگیرید. البته در این مورد کمی محتاط باشید.

یک پروفایل قوی برای شرکت تهیه کنید :

اگر می خواهید یک برند موفق بسازید باید یک پروفایل قوی نیز داشته باشید. این پروفایل به مشتریان و سرمایه گذاران داستان کسب و کار شما را توضیح می دهد اینکه چرا با بقیه تفاوت دارید ؟ چرا منحصر به فرد هستید ؟ چرا باید به شما اعتماد کنند ؟

بازاریابی برندتان را انجام دهید :

برای برند خود باید یک استراتژی قوی بازاریابی داشته باشید زیرا در غیر اینصورت موفق نخواهید شد. شما در ابتدا باید یک شیوه درست بازاریابی برای کسب وکارتان پیدا کنید. مثلا اگر خدمتی را به نسل جدید ارائه می کنید بهترین راه استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی می باشد یا اگر محصول شما مختص افراد سالمند می باشد بهترین راه تبلیغات تلویزیون می باشد. پس مهم ترین شیوه بازاریابی این است که با توجه به کسب و کارتان انتخاب شود.

خطرات را بشناسید :

وقتی کسب و کاری را تازه شروع کرده اید باید آمادگی پذیرش ریسک ها را نیز داشته باشید و این را بدانید که شروع یک کسب و کار در اصل شروع چالش های جدید می باشد. مثلا در ابتدای کار احتمال شکست ، کمبود درآمد ، ورشکستگی و ... وجود دارد . البته نقاط مثبت را هم باید ببینید . اگر کسب و کارتان بگیرد از نظر مالی و حتی روحی شرایط خوبی پیدا خواهید کرد که مسلما بهتر از کار کردن برای دیگران می باشد. علاوه بر آن می توانید اشتغال زایی کنید و افراد زیادی را بر سر کار بیاورید. پس همیشه جنبه های منفی را نگاه نکنید.

برای آموختن هزینه پرداخت کنید :

امروزه تنها داشتن پول کافی نیست و شما باید مهارت های لازم را نیز کسب کنید. برای راه اندازی هر کسب و کار شما باید با آن آشنایی داشته باشید و دانش و اطلاعات خود را زیاد کنید. سطح علمی و آگاهی خود را می توانید در طول زمان ارتقاء دهید و هرگز از یاد گرفتن دست نکشید.

مهارت های لازم را کسب کنید :

امروزه کسی در کسب و کار خود موفق می شود که مهارت های لازم را داشته باشد. مثلا مهارت هایی مانند برقراری ارتباط ، مدیریت و ... از جمله مهارت هایی هستند که کارآفرین موفق به آن نیاز دارد. البته شاید برای یک سری از کسب و کارها به مهارت های بیشتری نیاز داشته باشید.

سیستم پشتیبانی عالی داشته باشید :

وقتی می خواهید مالک یک کسب و کار موفق باشید استرس های زیادی را باید تحمل کنید. پس نیاز به یک سیستم پشتیبانی عالی دارید تا شما را در این راه همراهی کند. این فرد یا سیستم باید بتواند در شرایط حساس مشاور خوبی باشد و پاسخ هایی عاقلانه و منطقی به سوال ها و مشکلات بدهد.

از افراد باهوش و ماهر استفاده کنید :

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی یک کسب و کار به کار گرفتن افراد باهوش و ماهر می باشد. برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. در مواردی که ضعف دارید نیرو استخدام کنید و از کسانی استفاده کنید که حرفی برای گفتن داشته باشند.

کلام آخر :

این را بدانید که داشتن یک کسب و کار اختصاصی بدون دردسر و سختی نیست ولی ارزش وقت گذاشتن را دارد. شما به عنوان یک کارآفرین آزادی عمل بیشتری دارید و در کار خود انعطاف بیشتری خواهید داشت. مدیریت کسب و کار یک مهارت پیچیده و مهم می باشد که به دانش و آگاهی زیادی نیاز دارد . مخصوصا اگر کسب و کار بزرگی دارید و به تنهایی از پس این کار بر نمی آیید.

چند استراتژی برتر برای رشد کسب و کار
چند استراتژی برتر برای رشد کسب و کار

آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. رشد کسب و کار

۲. استراتژی های رشد کسب و کار به چهار دسته تقسیم می شوند 

۲.۱ نفوذ بازار

۲.۲ توسعه بازار

۲.۳ توسعه محصول

۲.۴ تنوع گرایی

۲.۵ تنوع عمودی

۲.۶ تنوع افقی

۲.۷ تنوع مورب

۲.۸ تنوع ناهمگون



رشد کسب و کار :

کسب و کارهای مختلفی امروزه به وجود آمده اند و شرکت های مختلفی برای رسیدن به فروش بیشتر و آستانه سود بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند. در اینجا استراتژی های مختلف شرکت ها را با هم بررسی می کنیم تا ببینیم کدام یک بهتر هستند و قابل پیاده سازی برای کسب و کار شما می باشند.

استراتژی های رشد کسب و کار یکی از انواع استراتژی های هدایتی است که در سطح واحد های کسب و کار سازمان ها مطرح می گردد. هر کسب وکاری باید یکی از پیشبردهای واحد کسب و کار را با یکی از استراتژی های رشد ، ثبات و یا کاهش پیاده سازی کند. استراتژی های رشد کسب و کار برای زمانی است که سازمان می خواهد بازار یا محصول و یا هر دو را گسترش دهد .

استراتژی های رشد کسب و کار به چهاردسته اصلی دسته بندی می شوند :

1.نفوذ بازار

2.توسعه بازار

3.توسعه محصول

4.تنوع گرایی

در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از آنها می پردازیم .

1.نفوذ در بازار :

هدف اصلی در این استراتژی افزایش سهم بازار محصول می باشد. مثلا شما می توانید از لحاظ کیفیت یا بازاریابی خود را از رقبا متمایز کنید و یا کارایی را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهید. البته این استراتژی در صورت وجود شرایط زیر موثر واقع می شود :

  • زمانی که محصول در چرخه عمر خود هنوز در مرحله رشد است.
  • انتظار رشد بازار فعلی را داریم
  • امکان ورود به سایر بخش های بازار وجود نداشته باشد
  • سازمان در استفاده از دانش و تجربه خود مزیت رقابتی داشته باشد.
  • در صورت افزایش فعالیت های بازاریابی احتمال افزایش فروش بیشتر می شود

2.توسعه بازار :

هدف از این استراتژی ورود محصول فعلی به بازارهای جدید می باشد ، بدون اینکه در محصول تغییری ایجاد شود. نقطه قوت این استراتژی قابلیت انتقال محصولات به جایگاهی مناسب می باشد. زیرا زمانی که محصول جدید وارد بازار میشود سازمان با مشکلاتی روبه رو می شود.

توسعه بازار نیز در صورت شرایط زیر موثر واقع خواهد شد :

  • بازار فعلی رشد نرخ پایینی دارد و یا رشد ندارد.
  • بازارهای جدید یا بخش های جدید از رشد مطلوبی برخوردار است.
  • سازمان مهارت کافی و نیروی مناسب برای فعالیت در بازار جدید را دارد.
  • زمانی که جهانی شدن برای حیات سازمان اجتناب ناپذیر باشد.
  • وجود ظرفیت مازاد در تولید سازمان را به سمت این استراتژی سوق می دهد.

راه های رشد کسب و کار

3.توسعه محصول :

هدف اصلی این استراتژی توسعه و بهبود محصول موجود در بازار فعلی می باشد. در صورتی که برخلاف دو استراتژی قبلی که برای افزایش سهم بازار دنبال جذب مشتری بودند در این حالت حفظ مشتریان جزو موارد مهم محسوب می شود. برای این استراتژی نیز شرایطی باشد فراهم باشد:

  • زمانی که سازمان در صنعتی فعالیت می کند که چرخه عمر محصولات در آن کوتاه می باشد.
  • زمانی که رقبای نزدیک نیز قبلا این کار را انجام داده باشند.
  • سازمان مربوطه در تحقیق و توسعه و مدیریت محصول توانمند می باشد.
  • زمانی که سلیقه مشتری تغییر می کند و از محصولات جدید استقبال می کند.

4. تنوع گرایی :

هدف اصلی این استراتژی ارائه محصولات جدید و ورود به بازاری جدید می باشد. این استراتژی نسبت به مابقی دشواری بیشتری دارد. تنوع می تواند در حالت های مختلفی اتفاق بیافتد و این استراتژی نیز برای شرایط زیر مناسب می باشد :

  • زمانی که سازمان محصولی را در انحصار خود دارد.
  • سازمانی قصد توزیع ریسک ها را دارد.
  • سازمانی که با فروش فصلی مواجه است.
  • سازمان از منابع و ظرفیت مازاد برخوردار می باشد.
  • زمانی که محصولات و بازارهای فعلی دیگر سودآور نباشد.
  • سازمانی سیستم توزیع قوی دارد و برای کاهش هزینه ها از این سیستم حداکثر استفاده را می کند.

این استراتژی به دو دسته همگون و ناهمگون تقسیم بندی می شود . که در دسته همگون محصول جدید با محصول موجود در بازار نزدیک است و از ریسک های مربوط به محصول جدید می کاهد .  اما در دسته ناهمگون رشد به وسیله محصول و بازاری که کاملا جدید می باشد به وجود می آید.



مقاله پیشنهادی : کسب وکار چیست؟



5.تنوع عمودی :

در این استراتژی تمامی فعالیت های زنجیره تامین درگیر می شود. در بیشتر موارد سازمان ها تولید می کنند و ما بقی کارها مانند بازاریابی ، فروش و توزیع محصولات و تولید مواد اولیه و .. را سایر سازمان ها انجام می دهند. در این استراتژی سازمان می تواند هم در فعالیت های بالادستی و هم پایین دستی درگیر شود. زمانی که در مواردی مانند بازاریابی ، فروش و توزیع فعالیت می کند از تنوع عمودی رو به پایین استفاده کرده و زمانی که به کارهایی مانند تولید مواد اولیه و تجهیزات مورد نیازش می پردازد تنوع عمودی رو به بالا را انتخاب کرده است.

6.تنوع افقی :

در این استراتژی شرکت خدمات و محصولاتی بی ربط با فعالیت فعلی خود به مشتریان عرضه می کند. با این کار سازمان می تواند محصولات جدیدی را با کانال های توزیع فعلی به مشتریان خود برساند. این زمانی رخ می دهد که بخش دیگری از یک صنعت سودآور تشخیص داده شود.

7. تنوع مورب :

در این استراتژی محصولات و خدمات جدید اما مرتبط با محصولات قبلی خود افزوده و به مشتریان خود ارائه می کند. با این استراتژی سازمان می تواند محصولات مکمل را به سبد خود اضافه کند. در این مورد باید مواد اولیه مشابه و قابلیت تولید محصولات مکمل وجود داشته باشد.

8.تنوع ناهمگون :

در این مورد شرکت محصولات و خدماتی جدید و نامرتبط را به محصولات و خدمات اصلی خود اضافه می کند این محصولات جدید بی ربط با محصولات قبلی است و همچنین بازار ارایه شده نیز بازار جدیدی است.

این استراتژی نیز شرایطی را نیاز دارد :

  • بازار موجود از رشد کمی برخوردار باشد.
  • سازمان به دلیل انحصارطلبی با خطر روبرو باشد.
  • محصول موجود در مرحله اشباع باشد.
  • سازمان امکانات و توان کافی برای ورود به بازار جدید را داشته باشد.



سخن آخر :

هریک از کسب و کارها باید بر اساس نیازهای خود و بازار استراتژی های مختلفی را ارائه دهند. که برای این تصمیم گیری باید یکی از این استراتژی ها را انتخاب کنید. شما می توانید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید و از پلتفرم ناپ کامرس برای فروشگاه و خدمات خود نیز استفاده نمایید. ما به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک میکنیم تا در این بازار رکود به رشد برسید. با ما در ارتباط باشید.