خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "February"

کارت هدیه
کارت هدیه

آموزش ناپ کامرس بخش کارت هدیه

در ناپ کامرس، شما یک فرصت برای فروش کارت های هدیه در میان انواع دیگر محصولات دارید.

کارت های هدیه ابزار بازاریابی خوبی هستند، و شما را قادر می سازند تا به مشتریان بیشتری برسید و آنها را به خرید های بیشتر تحریک نمایید. کارت های هدیه ابزاری بسیار هدفمند هستند و دریافت کنندگان آن قطعا به استفاده از آنها مشتاق هستند، چراکه مانند پیشنهاد شخصی برای آنها هستند.

  

افزودن کارت هدیه جدید 

شما می توانید محصولات کارت هدیه را ایجاد کنید، تعریف محصول به عنوان کارت هدیه با تیک زدن " کارت هدیه است" در هنگام ایجاد محصول از مسیر
افزودن محصول جدید → محصولات→ بروشور

  

فعال کردن یک کارت هدیه

پس از تکمیل فرایند خرید محصولات کارت هدیه توسط مشتریان، می توانید لیستی از کارت های هدیه خریداری شده را در مسیر کارت هدیه → فروش مشاهده کنید. کارت های هدیه به طور خودکار کدهای کارت هدیه تولید می کنند، اما همه آنها به طور پیش فرض غیر فعال هستند .

شما باید گزینه کارت هدیه فعال شده را برای فعال کردن کارت و تولید کد کوپن انتخاب کنید.

شما می توانید کارت های هدیه فعال و غیرفعال شده را در مسیر
تنظیمات سفارش → تنظیمات→ تنظیمات به وسیله لیست کشویی فهرست وضعیت کارت های هدیه فعال و غیرفعال تنظیم کنید (آنها می تواننددر حالت های مقابل باشند: فعال سازی کارت های هدیه پس از اتمام یک سفارش ،غیر فعال کردن کارت های هدیه پس از حذف از سفارش، غیر فعال کردن کارت های هدیه بعد از لغو یک سفارش)

اطلاعات کارت هدیه را تعریف کنید :

  • از نوع کارت هدیه انتخاب کنید که کارت از نوع مجازی یا فیزیکی است.
  • در فیلد ، مقدار اولیه کارت را ویرایش کنید
  • در صورت لزوم، نام و ایمیل مربوط به گیرنده ها و فرستنده ها را ویرایش کنید .
  • یک پیام اختیاری را در قسمت  وارد کنید.
  • روی اطلاع رسانی به گیرنده کلیک کنید. یک ایمیل حاوی اطلاعات کارت هدیه به ایمیل گیرنده ارسال خواهد شد

(warning) توجه: ایمیل های فرستنده و گیرنده برای کارت های هدیه فیزیکی قابل مشاهده نخواهد بود. این ایمیل ها فقط برای کارت هدیه مجازی قابل مشاهده هستند.

(warning) توجه: دکمه اطلاع رسانی تنها مرتبط به کارت هدیه مجازی هستند نه کارتهای هدیه فیزیکی.

مشاهده سابقه استفاده از کارت هدیه

تب تاریخچه مصرف را انتخاب کنید تا صفحه جزئیات کارت هدیه را برای سفارشات این کوپن کارت هدیه استفاده کنید. بعد از اینکه کارت هدیه فعال شد و فرستنده کد کوپن دریافت کرد، می تواند از آن در هنگام پرداخت استفاده کند.

به کارگیری کارت هدیه

 

استفاده از کارت هدیه در فروشگاه با وارد نمودن شماره سریال آن در کادر مربوطه در صفحه سبد خرید انجام می شود

تخفیف ها
تخفیف ها

آموزش ناپ کامرس بخش تخفیف ها

در ناپ کامرس می توانید از تخفیف ها برای فعال سازی دسترسی به پیشنهاد های ویژه استفاده کنید. این تخفیف ها می توانند به دسته های خاص، محصولات، به مبلغ کل و غیره اعمال شوند. شما می توانید نیازمندی های مختلف غیر قابل شخص سازی را از طریق پلاگین های موجود در بازار ناپ کامرس برای اعمال تخفیف ها استفاده کنید.

محصولات در ناپ کامرس می توانند از چند تخفیف استفاده کنند. در صورت اعمال چند تخفیف، ناپ کامرس به طور خودکار بهترین قیمت ممکن برای مشتری را بر اساس تمام تخفیف های موجود و عضویت های گروه محاسبه می کند.

رایج ترین روش استفاده ازتخفیف ها یک کد کوپن است. کد کوپن توسط مشتری در صفحه سفارش قبل از پرداخت وارد می شود.

توجه: به طور پیش فرض، هیچ تخفیف در ناپ کامرس وجود ندارد، بنابراین شما می توانید ابتدا تخفیف را ایجاد کرده و استراتژی بازاریابی خود را دنبال کنید

 

افزودن تخفیف جدید

برای افزودن تخفیف جدید به مسیر تخفیف ها→ جشنواره ها رفته و بر روی مورد جدید کلیک کنید.

نام تخفیف را وارد کنید.

  • از فهرست کرکره ای نوع تخفیف، تخفیف را به گزینه مورد نظر تخصیص دهید، به شرح زیر:
    اختصاص به مجموع سفارش
    : این تخفیف ها به مجموع مبلغ سفارش مشتری اعمال می گردند (کل سفارش)


  • اختصاص به محصولات: بعد از اینکه تخفیف ها ایجاد شدند، صاحب فروشگاه تخفیف را به یک محصول اختصاص می دهد (در صفحه جزئیات محصول)
  • اختصاص به دسته ها: پس از اینکه تخفیف ایجاد شد، صاحب فروشگاه باید این تخفیف را به دسته ظاهر شده در تخفیف با استفاده از زبانه دسته (صفحه جزئیات دسته) اعمال کند. در نتیجه تخفیف به همه محصولات این دسته اعمال می گردد.
  • اختصاص داده شده به تولیدکنندگان: پس از اینکه تخفیف ایجاد شد، صاحب فروشگاه میتواند این تخفیف را برای تولید کنندگان محصولات اعمال کند. در نتیجه تخفیف به تمام محصولات این سازنده اعمال می گردد
  • اختصاص به ارسال: این تخفیف ها به هزینه حمل و نقل اعمال می شوند
  • اختصاص به زیرمجموعه سفارش: این تخفیف ها به مبلغ کل سفارش اعمال می شوند.

اگر می خواهید تخفیف درصدی به سفارش اعمال کنید، گزینه درصد را انتخاب کنید. همچنین در اینجا می توانید حداکثر تخفیف را برای محدود کردن میزان تخفیف اضافه کنید..

یا  می توانید مبلغ تخفیف را به سفارش یا SKU اعمال کنید.

اگر می خواهید تاریخ شروع و تاریخ پایان تخفیف را مشخص کنید، تاریخ ها را از طریق کادر تقویم در ناحیه زمانی مربوطه (UTC) وارد نمایید.

گزینه نیاز به کد کوپن را انتخاب کنید تا مشتری را قادر سازید کد کوپن را برای اعمال تخفیف مورد استفاده قرار دهد.

بعد از تیک دار نمودن مورد نیاز های کد کوپن
گزینه های مربوط به کد کوپن ظاهر می شوند. شما می توانید کد کوپن مورد نیاز را در این قسمت وارد نمایید. این کار مشتریان را قادر می سازد در هنگام پرداخت کد کوپن را وارد نموده تا تخفیف اعمال گردد.

(grey lightbulb) مشتریان می توانند تعداد نامحدودی از کد های کوپن را به یک سفارش اعمال کنند اگر آنها متناسب باشند.

شما همچنین می توانید تعداد دفعات استفاده از تخفیف را محدود کنید. از لیست کشویی محدودیت تخفیف، محدودیت مورد نیاز برای تخفیف را انتخاب کنید:

  •  نامحدود
  • تنها برای n بار: این گزینه را انتخاب کنید و تعداد دفعاتی که این تخفیف در دسترس است را وارد کنید.

  • n بار برای هر مشتری: این گزینه را انتخاب کنید و تعداد دفعاتی که این تخفیف برای هر مشتری در دسترس است را وارد کنید.

  • در   (فقط زمانی اعمال می گردد که نوع تخفیف به محصولات یا دسته بندی ها اختصاص یابد) حداکثر مقدار محصول را که می تواند تخفیف داده شود تعیین کنید. این را می توان برای سناریوهایی مانند "با خرید 2 کالا 1 کالا رایگان دریافت نمایید" استفاده شود. دکمه ذخیره را کلیک نمایید.

افزودن الزامات تخفیف 

پس از ایجاد تخفیف مجاز به اضافه کردن الزامات تخفیف خواهید شد. اگر می خواهید برخی از قوانین خاص به تخفیف اعمال شوند.تب الزامات را انتخاب کنید.

 

چندین نوع الزام در بیرون جعبه ناپ کامرس وجود دارد:

    • باید به نقش مشتری اختصاص داده شود

    • مشتری مبلغ مشخصی را خرج کرده است

    • مشتری تمام این محصولات را در سبد خرید دارد

    • مشتری یکی از این محصولات را در سبد خرید دارد

همچنین شما می توانید  گروه ی از الزامات را برای کار با نیازهای پیچیده با قوانین متعدد ایجاد کنید. الزامات با مجموعه ای از منطق بولی (boolean) تنظیم می شوند. به عنوان مثال، اگر می خواهید تخفیف را به یک نقش خاص مشتری اختصاص دهید یا در صورتی که یک مشتری مبلغ مشخصی را خرج کرده باشد.

شما می توانید تعداد نامحدودی از گروه های الزامات را تعیین کنید، یکی در داخل دیگری. به عنوان مثال، برای موارد پیچیده تر، زمانی که می خواهید مشتریان شما تخفیف بگیرند، اگر فروشنده هستند و مبلغ مشخصی را خرج کرده اند یا اگر آنها مدیران انجمن هستند و محصول خاصی را در همان زمان  در سبد خرید خود قرار داده اند.

ابزارهای تبلیغاتی
ابزارهای تبلیغاتی

آموزش ناپ کامرس بخش ابزارهای تبلیغاتی

فروشگاه ساز ناپ کامرس امکان استفاده از بسیاری ابزارهای تبلیغاتی را برای بازاریابی فروشگاه شما می دهد. این ابزارها می توانند به شما در افزایش آشنایی مشتریان از نام تجاری شما، تشویق شرکای کاری شما، مشارکت فروشندگان در برنامه های مربوطه و ارائه پیشنهاد معاملات خوب به مشتریان شما (مانند تخفیف، قیمت پایه)، اعمال تخفیف ها، و ایجاد وفاداری کمک کنند.

مدیریت موجودی
مدیریت موجودی

آموزش ناپ کامرس بخش مدیریت موجودی

مدیریت موجودی، یک سیستم کنترل موجودی انبار است. nopCommerce، شامل سیستم راه اندازی موجودی و ردیابی محصولاتی که موجودی کافی ندارند می باشد.

برای تعیین موجودی، به مسیر ویرایش محصول → محصولات → بروشور محصول بروید. در پنجره ویرایش  اطلاعات محصول ، بخش صورت کالا را خواهید یافت

برخی از محصولات ممکن است نیازی به پیگیری موجودی نداشته باشند. به عنوان مثال: خدمات، کالاهای دست دوم و دست ساز مشتریان. در این مورد، صاحب فروشگاه می تواند عدم پیگیری موجودی را با انتخاب گزینه ی موجودی پیگیری نشده در فیلد مدیریت روش موجودی  انتخاب کند. در این حالت، صاحب فروشگاه می تواند یک  اتبار، حداقل تعداد سبد و حداکثر تعداد سبد  و مجوز تعداد ها  را تعریف کند. در حقیقت به جای تعداد، مشتریان یک لیستی شامل گزینه های از پیش تعیین شده را مشاهده می کنند و یک محصول را به عنوان محصول غیر قابل عودت تعیین می کنند.

مدیریت موجودی در ناپ کامرس

در صورتی که پیگیری موجودی مورد نیاز باشد، صاحب فروشگاه می تواند یک  را  از بین دو گزینه track inventory (by product) یا track inventory by product attributes را انتخاب کند. اولین گزینه برای کسانی است که گوناگونی محصول ندارند و فقط می خواهند بدانند که چه تعداد محصول باقی مانده است. در گزینه ردیابی و پیگیری توسط ویژگی ها، موجودی برای ترکیب ویژگی های محصول مدیریت می شود.

هنگامی که روش پیگیری موجودی انتخاب شود، فیلدهای جدیدی نمایش داده میشود:

  • اگر می خواهید حمل و ارسال کالا و مدیریت موجودی را از انبارهای مختلف پشتیبانی کنید، گزینه چند انبار را انتخاب کنید بدین ترتیب شما می توانید موجودی هر انبار را مدیریت کنید:
  • "موجودی انبار" تعداد کل است  و هر زمان که یک محصول تحویل داده می شود، این مقدار کاهش می یابد.
  • "تعداد رزرو شده" تعداد محصولی است که سفارش داده شده است، اما هنوز ارسال نشده و یا جهت ارسال به لیست ارسال اضافه نشده است.
  • " تعداد برنامه ریزی شده" تعداد محصولی است که سفارش داده شده است و به لیست ارسال کالاها نیز اضافه شده است، اما هنوز ارسال نشده است.

Multiple warehouses

  • اگر تنها یک انبار وجود داشته باشد (انبارهای چندگانه انتخاب نشده باشد) از لیست انبار، انبار مورد استفاده برای محاسبه نرخ حمل و ارسال کالا را انتخاب کنید. برای جزئیات بیشتر به صفحه انبارها مراجعه کنید.
  • برای جلوگیری مشتریان از ثبت محصولات و آگاهی از عدم موجودی محصول، می توانید اقدامات خاصی را انجام دهید. گزینه نمایش موجود در انبار را فعال نمایید و در صورت لزوم، گزینه نمایش موجود در انبار را برای نمایش موجودی انبار به مشتریان در صفحه جزئیات محصول فعال نمایید (این گزینه تنها زمانی که نمایش مفدار موجود در انبار را فعال کرده باشید، نمایش داده می شود)

Display Stock availability

  • در فیلد حداقل مقدار موجودی انبار، حداقل مقدار را وارد کنید تا اقدام متناسب با آن انجام شود.
  • زمانی که میزان موجودی کالا پایین تر از حداقل مقدار موجودی می شود، از لیست فعالیت کاهش موجودی اقدام ضروری مورد نظر را انتخاب کنید، که به شرح زیر می باشد:
    • غیر فعال کردن دکمه خرید: زمانی که موجودی کالا کم باشد، این دکمه غیرفعال می شود. بنابراین مشتریان نمی توانند آن محصول را خریداری کنند اما هم چنان می توانند محصول را در فروشگاه ببینند.
    • منتشر نکردن: یعنی محصول در فروشگاه قابل مشاهده نمی باشد و این گزینه زمانی که محصول در آستانه توقف و حذف کامل می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.
    • هیچ: صاحبان فروشگاه با انتخاب این گزینه هیچ اقدامی انجام نمی دهند، در حقیقت به این معنی که مشتریان می توانند به ثبت سفارش محصولات ادامه دهند.
  • در فیلد اطلاع رسانی به مدیر برای اطلاع زیر، برای هر کدام از محصولات یک مقدار وارد کنید تا در صورت کمتر شدن موجودی از این مقدار یک ایمیل برای مدیریت ارسال شود.
  • صاحبان فروشگاه می توانند سفارشات تاخیر شده را تنظیم کنند، در حقیقت سفارشات تاخیر شده یعنی سفارش هایی که در لحظه خرید قابل اجرا نیستند و از لیست سفارشات تاخیر شده، حالت پیش فرض سفارشات تاخیر شده مورد نیاز را انتخاب کنید، که به شرح زیر می باشند:
    • بدون سفارشات برگشتی: مشتریان نمی توانند این محصول را، زمانی که موجود نمی باشد، خریداری کنند.
    • مجاز بودنت تعداد زیر صفر : مشتریان می توانند این محصول را، حتی زمانی که موجود نیست، خریداری کنند.
    • مجاز بودن تعداد زیر صفر و اطلاع رسانی مشتری: مشتریان می توانند این محصول را، حتی زمانی که موجود نیست، خریداری کنند و علاوه بر این، پیام اخطار زیر را نیز دریافت می کنند:
  • این محصول موجود نیست، در قسمت سفارشات برگشتی موجود است و دوباره ارسال خواهد شد (گزینه در دسترس بودن موجودی نیز، باید در این حالت فعال باشد).
  • گزینه اجازه در انتظار تامین موجودی محصول را فعال کنید اگر میخواهید مشتریان پیام دردسترس بودن محصول را دریافت کنند.

Out of stock notifications

  • زمانی که محصول در حال حاضر در دسترس نمی باشد، انتخاب گزینه اجازه در انتظار تامین موجودی محصول، برای مشتریان نمایش داده می شود.
  • حداکثر تعداد در سبد خرید و حداقل تعداد در سبد خرید و مقادیر مجاز و غیره را تعریف کنید، تا مشتریان به جای مشاهده تعداد محصولات، یک لیست شامل گزینه های از پیش تعیین شده محصولات را ببینند.
  • میتوانید انتخاب کنید که یک محصول غیرقابل برگشت.

  • در صورتی محصول شما دارای ترکیبات مختلفی از ویژگی هاست و نیاز به پیگیری تعداد موجودی آن را دارید، روش مدیریت موجودی نمایش  محصولات موجود براساس ویژگی های محصول را انتخاب کنید.
  • یک  انبار را انتخاب کنید، که در هنگام محاسبه نرخ حمل و ارسال کالا مورد استفاده قرارگیرد.
  • گزینه نمایش موجود در انبار را برای نمایش موجود بودن محصول در انبار فروشگاه عمومی و در صورت لزوم، گزینه نمایش  محصولات موجود را برای نمایش تعداد کالای موجود به مشتریان فعال کنید.
  • جداکثر تعداد در سبد موجود، حداقل تعداد در سبد موجود، مقادیر مجاز و غیره را تعریف کنید، تا مشتریان به جای مشاهده تعداد محصولات، یک لیست شامل گزینه های از پیش تعیین شده محصولات را ببینند.
  • میتوانید انتخاب کنید که یک محصول قابل عودت نیست.
  • برای تنظیم موجودی انبار محصولات با ترکیبات ویژگی های مختلف، به مسیر ویژگی های محصول → ویژگی ها در صفحه ویرایش جزئیات محصول بروید، در همان برگه می توانید تعریف کنید که آیا برای یک ترکیب خاص مشخص اجازه تایید سفارش ها از انبار حتی زمانی که محصول موردنظر موجود نیست ، وجود دارد یا خیر.

مدیریت موجود در انبار

 

برای ردیابی محصولاتی که در حال حاضر موجود نیست، به گزارش کمبود موجودی → بروشور بروید.

گزارش کاهش موجودی حاوی لیستی از محصولات است که در حال حاضر موجود نیستند، یعنی مقدار آن ها برابر و یا کمتر از حداقل موجودی در بخش موجودی در تب اطلاعات محصولات می باشد.

Low Stock Report

برای مشاهده تب مشخصات محصول، روی ویرایش، جایی که تنظیمات موجودی قابل تغییر و تنظیم می باشد، کلیک کنید.

لیست موردعلاقه کنونی
لیست موردعلاقه کنونی

آموزش ناپ کامرس بخش لیست مورد علاقه کنونی

لیست علاقه مندی ها، یک لیست دلخواه از محصولاتی است که مشتری می تواند با دوستانش به اشتراک گذاشته و یا برای انتقال به سبد خرید در آینده، ذخیره کند. اگر امکان افزودن به لیست دلخواه، برای یک محصول فعال باشد، دکمه  اضافه کردن به لیست مورد علاقه کنونی در صفحه جزئیات محصول در فروشگاه ناپ کامرس عمومی نمایان می شود. هنگامی که یک محصول از انواع مختلفی به لیست دلخواه اضافه می شود، تمام مشخصات انتخابی مشتری در لیست علاقه مندی ها قرار می گیرد.

(grey lightbulb) به عنوان مثال: اگر مشتری یک پیراهن یکسان، در 2 رنگ مختلف را به لیست اضافه کند، هر پیراهن به عنوان یک محصول جداگانه در لیست ظاهر می شود. در صورتی که مشتری یک محصول را چندین بار به این لیست اضافه کند، محصول تنها یک بار، اما به همراه تعداد دفعات به روز شده ی افزودن محصول، نمایش داده خواهد شد.

صاحب فروشگاه می تواند همه لیست های مورد علاقه جاری را در مسیر فهرست علاقه مندی ها → فروش را مشاهده کند.

لیست مورد علاقه کنونی

توسط این لیست، می توانید با کلیک کردن بر روی محصول مورد نظر، به پنجره ویرایش محصول و با کلیک روی لینک مشتریان، به پنجره ویرایش جزئیات مشتری بروید.

سبد خرید جاری
سبد خرید جاری

آموزش ناپ کامرس بخش سبد خرید جاری

بخش سبد خرید فعلی، تمام سبدهای خرید جاری تمام مشتریان از همه فروشگاه ها را، در یک صفحه برای صاحب فروشگاه نمایش می دهد. این لیست شامل تمام محصولاتی است که در سبدهای خرید قرار دارند اما خریداری نشده اند. برای دسترسی به لیست، مسیر سبد خرید فعلی شما → فروش ها را دنبال کنید.

سبد خرید جاری ناپ کامرس

در این لیست، می توانید با کلیک کردن روی محصول مورد نظر، به پنجره ویرایش محصول و با کلیک روی لینک مشتریان، به پنجره ویرایش جزئیات مشتری بروید.

(warning) توجه: از فروشگاه ما، برای مشاهده پلاگین هایی که به شما کمک می کند تا خریدهای رها شده و از دست رفته را مدیریت و بازیابی کنید، ببینید.

تنظیمات درخواست عودت
تنظیمات درخواست عودت

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات درخواست عودت

برای تنظیمات درخواست برگشت محصول، به تب تنظیمات درخواست برگشت در قسمت تنظیمات سفارش→ تنظیمات→ تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات سفارش به طور پیش فرض در حالت پیشرفته نمایش داده می شود.

تنظیمات درخواست عودت

در تنظیمات درخواست برگشت محصولات می توانید تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • : امکان درخواست بازگشت کالا را برای مشتریان فراهم می کند.
  • در فیلد  در صورت لزوم، شماره درخواست بازگشت سفارش را مشخص کنید.
  • تعداد روزهایی که در خواست مرجوعی در دسترس خواهد بود: برای مشخص کردن تعداد روزهایی که لینک درخواست برگشت محصول برای مشتری در دسترس است.

(grey lightbulb) به عنوان مثال: اگر صاحب فروشگاه ناپ کامرسی اجازه برگشت محصول را تا 30 روز پس از خرید، برای مشتریان فراهم کرده باشد، این فیلد تا 30 روز تنظیم و فعال خواهد بود و زمانی که مشتری وارد وب سایت شود و به حساب کاربری من برود، سفارشاتی که قبل از 30 روز تکمیل شده است، دکمه درخواست برگشت محصول نخواهد داشت.

  • اگر می خواهید به هنگام ارسال درخواست برگشت، اجازه آپلود فایل هایی مانند تصاویر محصول را صادر کنید، گزینه امکان آپلود فایل را فعال کنید. این گزینه به خصوص برای مشتریانی که به هنگام دریافت سفارشات خود، با مشکلاتی مانند دریافت اقلام آسیب دیده یا محصول اشتباه و غیره مواجه شده اند بسیار مناسب است.

  • دلایل برگشت: لیستی از دلایلی که مشتری به هنگام ارسال درخواست برگشت محصول، می تواند انتخاب کند را وارد کنید.

  • اقدام برگشت:  لیستی از اقداماتی که مشتری هنگام ارسال درخواست برگشت محصول، می تواند انتخاب کند را وارد کنید.
درخواست عودت
درخواست عودت

با بهره گیری از ویژگی درخواست عودت، مشتریان می توانند درخواست بازگشت محصولاتی که قبلا خریداری کرده اند را بدهند و البته این گزینه فقط برای سفارشات تکمیل شده، در دسترس می باشد. تنظیمات درخواست بازگشت در تب تنظیمات درخواست برگشت در قسمت تنظیمات سفارش → تنظیمات → تنظیمات قرار دارد.

هنگامی که این گزینه فعال شود، دکمه برگشت اقلام برای سفارشات تکمیل شده، روی صفحه جزئیات سفارش در فروشگاه عمومی به نمایش گذاشته می شود.

برای اینکه درخواست بازگشت محصول تایید و انجام شود، مشتری باید مراحل زیر را انجام دهد:

در فروشگاه عمومی، به صفحه حساب من بروید و روی سفارش ها کلیک کنید، همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

My Account.Orders

روی دکمه برگشت اقلام که در کنار تکمیل سفارش قرار دارد، کلیک کنید تا بازگردانده شود. محصولاتی که باید بازگردانده شوند همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، نمایش داده می شوند:

  • Qty. to return لیستی که اجازه ی انتخاب اقلامی که باید بازگردانده شوند را می دهد.
  • Return Reason لیستی از دلایل متعدد علت درخواست برگشت محصول در اختیار مشتری گذاشته می شود، به عنوان مثال : محصول اشتباه سفارش داده شده است، محصول اشتباه دریافت شده و مواردی از این دست. این دلایل توسط صاحب فروشگاه، در قسمت تنظیمات درخواست برگشت محصول تعریف شده اند.
  • Return Action با لیست پیش فرض، اجازه انتخاب اقدام لازم جهت بازگشت محصول را برای شما فراهم کرده است، به عنوان مثال : تعمیر محصول، جایگزینی محصول، مسائیل مرتبط با اعتبار و غیره. این اقدامات توسط صاحب فروشگاه در بخش تنظیمات درخواست عودت محصول تعریف شده اند.
  • اگر بخواهید اسناد و یا تصاویر اضافی را به درخواست خود اضافه کنید، گزینه آپاود فایل را انتخاب کنید.

(warning) توجه: این گزینه تنها زمانی که گزینه Allow file uploads را در تب ت Return Request settings در قسمت تنظیمات سفارش→ تنظیمات→ تنظیمات را فعال کرده باشید در دسترس خواهد بود.

  • در قسمت Comments، مشتری می تواند  نظر خود را درباره یک محصول وارد کند.

پس از استفاده از ویژگی درخواست برگشت محصول، مشتری می تواند درخواست های خود را از My Account در فروشگاه عمومی، با کلیک روی Return Requests مدیریت کند :

My Account.Return Requests

مالک فروشگاه می تواند این درخواست برگشت محصول را در قسمت مدیریت، مدیریت کند.

برای مشاهده و ویرایش درخواست های بازگشت، به درخواست های برگشت → فروش بروید. روی ویرایش در کنار درخواست برگشت محصول کلیک کنید، پنجره ویرایش جزییات درخواست مرجوعی نمایش داده می شود.

Edit Return Request

(warning)  توجه: فیلد های Request ID، Product و Date ، تنها خواندنی هستند و قابل ویرایش نمی باشند.

  • Order link امکان مشاهده صفحه جزئیات مربوط به سفارش را فراهم می کند.
  • Customer link امکان مشاهده صفحه جزئیات مشتری را فراهم می کند.
  • لیست Status اجازه می دهد تا وضعیت درخواست را انتخاب کنید: در قسمت Reason for Return، در صورت لزوم، دلیل بازگشت را ویرایش کنید.
    • Pending - در انتظار
    • Received - دریافت شده
    • Return Authorized - بازگشت مجاز
    • Item(s) Repaired - آیتم های تعمیر شده
    • Item(s) Refunded - آیتم های پس فرستاده شده
    • Request rejected - درخواست رد شده
    • Cancelled - لغو شده
  • در فیلد Requested Action، در صورت لزوم، اقدام درخواستی را ویرایش کنید.
  • در فیلد Customer Comments، در صورت لزوم نظر وارد شده توسط مشتری را ویرایش کنید.
  • در فیلد Staff Notes، یک یادداشت اختیاری برای اهداف اطلاع رسانی وارد کنید.

 

(warning) توجه: با کلیک بر روی ارسال ایمیل به مشتری جهت مطلع ساختن وی از تغییر وضعیت درخواست مشتری را نسبت به این اقدام مطلع کنید.

محموله ها
محموله ها

آموزش ناپ کامرس بخش محموله ها

برای جستجو و مشاهده محموله ها به بخش محموله → فروش ها بروید.

قسمت بالای صفحه، شما را قادر به جستجو با مشخصه های مختلف می سازد :

  •  و  برای محموله هایی که بین این تاریخ ها ایجاد شده است
  • کد رهگیری
  • کشور, استان , شهربرای جستجو توسط مقصد ارسال کالا
  • انبار: برای محموله هایی که از یک انبار خاص ارسال شده اند
اگر نمی خواهید مواردی که قبلا ارسال یا تحویل داده شده اند را بارگیری کنید، روی "بارگذاری موارد ارسال نشده" کلیک کنید

محموله های مشخصی را به عنوان تنظیم به عنوان ارسال شده یا تنظیم به عنوان تحویل شده انتخاب کنید. شما هم چنین می توانید ازچاپ یرگه های بسته بندی برای همه یا انتخاب شده برای چاپ تمام رسیدهای بسته بندی استفاده کنید.

محموله ها

در لیست محموله ها، صاحب فروشگاه می تواند تمام موارد حمل را با کلیک روی  اولین ستون حمل و نقل مشاهده کند.

محموله ناپ کامرس

اگر روی "مشاهده" کلیک نمایید، 2 پنجره باز خواهد شد.

در این پنجره می توانید :

  • سفارش را پردازش کنید.
  •  را روی محموله ها تنظیم کنید.
  •  برای استفاده داخلی.
  •  را ببینید.
  •  را ویرایش کنید.
  • محموله را به عنوان تنظیم کنید.
  • چاپ برگه بسته یندی را چاپ کنید.
  • محموله را حذف کنید.

محموله های ناپ کامرس

تنظیمات سبد خرید
تنظیمات سبد خرید

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات سبد خرید

برای مشخض کردن تنظیمات سبد خرید، به تنظیمات سبد خرید → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات سبد خرید به صورت پیش فرض در حالت پیشرفته نمایش داده می شود :

تنظیمات سبد خرید ناپ کامرس

در تنظیمات سبد خرید می توانید مشخصات زیر را تعیین کنید:

  • نمایش جعبه تخفیف: کادری جهت وارد کردن کوپن تخفیف در صفحه سبد خرید نمایش داده می شود.
  • : کادری جهت وارد کردن کوپن کارت هدیه در صفحه سبد خرید نمایش داده می شود.
  • Show mini-shopping cart: زمانی که روی لینک سبد خرید کلیک می کنید، یک منوی کشویی به سمت پایین، که در بالا گوشه سمت چپ پنجره اصلی قرار دارد، مطابق شکل زیر نمایان می شود.

Mini-shopping cart

  • زمانی که این گزینه فعال شود، مشخصات زیر نمایش داده می شوند:
    • تعداد محصولات در سبد خرید کوچک، حداکثر تعداد محصولات نمایش داده شده در منوی کشویی سبد خرید کوچک در فروشگاه عمومی.
    • . آیا تصویر محصول در سبد خرید کوچک نمایش داده شود یا خیر.
  • مجوز ویرایش موارد سبد خرید. مشتریان را قادر به ویرایش محصولات موجود در سبد خرید می سازد. این ویژگی زمانی مفید است که محصولات دارای مقادیری باشد که باید توسط مشتری تکمیل شود.
  • . حداکثر تعداد محصولات مختلفی که مجاز به افزودن در سبد خرید می باشد.
  • Maximum wishlist items. حداکثر تعداد محصولات مختلفی که مجاز به اضافه شدن به لیست علاقه مندی ها می باشد.
  • Show product images on cart. نمایش تصاویر محصول در سبدهای خرید فروشگاه.
  • Show product images on wishlist. نمایش تصاویر محصول در لیست علاقه مندی های مشتریان.
  • مجوز به کاربران میهمان برای ارسال ایمیل فهرست علاقمندی ها. وقتی این فیلد فعال می شود، فیلد زیر نمایش داده می شود:
    • Allow guests to email their wishlist به دوستانشان.
  • امکان Allow ‘out of stock’ items to be added to the wishlist را فراهم می کند.
  • . با فعال کردن این گزینه صفحه سبد خرید بلافاصله پس از اینکه محصول به سبد خرید اضافه شد نمایش داده می شود. در حالت غیرفعال بودن این گزینه، مشتری در صفحه ای که محصول را به سبد اضافه کرده است، باقی می ماند.
  • نمایش فهرست علاقه مندی بعد از اضافه شدن محصول به لیست. با فعال کردن این گزینه صفحه علاقه مندی ها بلافاصله پس از اینکه محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد نمایش داده می شود. در حالت غیرفعال بودن این گزینه، مشتری در صفحه ای که محصول را به لیست علاقه مندی ها اضافه کرده است، باقی می ماند.
  • تعداد بازیابی زمانی که می خواهید در صفحه پرداخت سبد خرید در فروشگاه عمومی نمایش داده شود. اگر نمی خواهید فروشهای متقاطع را نمایش دهید، 0 وارد کنید.