جستجو
فیلترها

تنظیمات مشتری

تنظیمات مشتری

تنظیمات مشتری شامل مجوز مشتریان برای آپلود آواتار، نمایش موقعیت مکانی مشتریان، قالبهای نام، تاریخ عضویت و غیره می شود.

برای تعریف تنظیمات مشتری، به مسیر تنظیمات مشتری → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات مشتری نمایش داده می شود.

پنجره دارای سه تب می باشد: تنظیمات مشتری، فرم فیلدهای مشتری و فرم فیلدهای آدرس.

تب تنظیمات مشتری، شامل تنظیمات کلی مشتری است.

تب فیلدهای فرم مشتری، شامل فیلدهایی است که می تواند در فرم ثبت نام مشتری استفاده شود.

تب آدرس از فیلدها، شامل فیلدهایی برای مشخص کردن آدرس مشتری در هنگام پرداخت است.

 تنظیمات مشتری

 

تنظیمات مشتری را به شرح زیر تعریف کنید:

عمومی

  • روش ثبت نام را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • Standard کاربران می توانند ثبت نام کنند، هیچ تأییدی لازم نیست.
    • Email Validation کاربران مجاز به ثبت نام هستند، با این حال پیش از آنکه حساب کاربری آن ها فعال شود، باید لینکی که در ایمیل تأییدیه ای به او ارسال شده است را کلیک و تایید نمایند.
    • Admin Approva کاربران مجاز به ثبت نام هستند و با تایید مدیر فعال می شوند.
    • Disabled این گزینه را برای غیر فعال کردن ثبت نام انتخاب کنید.
  • گزینه اطلاع رسانی برای ثبت نام مشتری جدید را انتخاب کنید، تا با ثبت هر مشتری جدید، مالک فروشگاه با دریافت یک ایمیل از آن مطلع شود.
  • اگر گزینه  را فعال کرده باشید مشتریان مجبور به تکمیل ثبت نام و ورود به سایت به منظور خرید محصولات قابل دانلود هستند. 

رمز عبور و امنیت

  • حداقل طول کلمه عبور را وارد کنید.
  • : تعداد رمزعبورهایی که نباید همانند قبلی باشد.
  • قالب پیش فرض کلمه عبور را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • واضح - Clear
    • پیچیده - Hashed
    • رمزگذاری شده - Encrypted

(warning) توجه: این تنظیم برای نگهداری رمز عبور مشتریان است و فقط برای مشتریانی که بعد از تنظیم ثبت نام میکنند اعمال خواهد شد.

 

  • در قسمت طول عمر رمز عبور، مدت زمان اعتبار رمز عبور را وارد کنید.
  • در فیلد  ، تعداد روزهای اعتبار لینک بازیابی رمز عبور را وارد کنید و اگر نمی خواهید زمان انقضا داشته باشد، مقدار صفر را وارد کنید.
  • حداکثر تعداد تلاش برای ورود ناموفق مجاز قبل از قفل شدن حساب کاربری را وارد کنید.
  • در بخش Lockout time مدت قفل شدن، مدت زمان (به دقیقه) قفل شدن حساب کاربری را وارد نمایید.
  • اگر می خواهید مشتریان شما در طول ثبت نام، رمز عبور را دو بار وارد نمایند گزینه نیاز به ورود ایمیل مجدد را انتخاب کنید. 

حساب کاربری  

 

  • گزینه نام کاربری فعال شده است را برای فعال کردن استفاده از نام کاربری بجای ایمیل برای ورود و ثبت نام انتخاب کنید. توجه: تغییر این گزینه در محیط محصولات توصیه نمی شود و وقتی این گزینه انتخاب شود، گزینه های زیر نمایش داده می شوند:

      • گزینه : را اگر مشتریان مجاز به تغییر نام کاربری خود هستند انتخاب کنید.
      • : این گزینه را قبل از کلیک روی «ذخیره در حساب من ، صفحه اطلاعات مشتری» برای بررسی این که آیا نام کاربری در دسترس می باشد یا خیر، فعال کنید و دکمه Check Availability در این مورد نمایش داده می شود،: 
  • قالب نام مشتری را به صورت زیر انتخاب کنید:
    • نمایش ایمیل ها
    • نمایش نام های کاربری
    • نمایش کامل نام و نام خانوادگی
    • نمایش نام

نام مشتری در کنار نظرات اخبار، وبلاگ و انجمن ها و موارد دیگر در فروشگاه نمایش داده خواهد شد.

 

  • اجازه به مشتریان برای آپلود اواتار: آواتارهای مشتریان در فروشگاه در کنار نظرات اخبار، وبلاگ و انجمن ها و موارد دیگر نمایش داده خواهد شد. اگر این گزینه انتخاب شده باشد، گزینه بعدی نمایش داده می شود. گزینه فعال را انتخاب کنید.
  • گزینه  را برای مخفی کردن این تب در صفحه حساب کاربری انتخاب کنید.
  • گزینه  را برای مخفی کردن این تب در صفحه حساب کاربری خود انتخاب کنید.
  • گزینه  اگر نمی خواهید گزینه عضویت در خبرنامه نمایش داده شود، کافی است را انتخاب نمایید.
  • گزینه را انتخاب کنید. اجازه دهید تا گزینه لغو اشتراک در بلاک خبرنامه نمایش داده شود. به عنوان مثال: در آلمان مورد نیاز است.
  • گزینه را انتخاب کنید، تا آخرین صفحه بازدید شده ذخیره شود. سپس می توانید آخرین بازدید شده ها توسط صفحات مشتریان مختلف در صفحه Online customers (Customers → Online customers) را مشاهده کنید. همچنین می توانید این گزینه را برای بهبود عملکرد سایت، غیرفعال کنید.

تنظیمات مشتری

پروفایل

 

  • مجوز مشاهده نمایه های مشتری. این گزینه مشاهده جزئیات سایر مشتریان را برای نقش فراهم می کند.
  • در صورت لزوم، گزینه  را انتخاب کنید.
  • در صورت لزوم، گزینه  را انتخاب کنید. 

منطقه زمانی 

  • گزینه در فروشگاه عمومی در صفحه حساب ها را انتخاب کنید، در غیر این صورت، منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه استفاده می شود.
  • منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه را از لیست انتخاب کنید، توجه: منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه به طور خودکار نمایش داده می شود. 

احراز هویت خارجی

گزینه External authentication را فعال کنید، اگر می خواهید مشتریان بتوانند از روش های احراز هویت خارجی مانند: فیس بوک یا توییتر استفاده کنند. 

در تب فیلدهای فرم مشتری، مشخص کنید که کدام فیلدهای فرم در سیستم فعال باشند:

تنظیمات مشتری

 

  • فعال کردن جنسیت
  • فعال کردن تاریخ تولد، پس از فعال کردن می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی است یا خیر و حداقل سن مجاز را انتخاب نمایید (به عنوان مثال: برای اطمینان از اینکه مشتری بالاتر از 18 سال دارد).
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شرکت" انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه "آادرس فعال شده است" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه "آدرس 2 فعال شده است" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "کد پستی" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شهر" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "کشور" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "استان" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شماره تلفن تماس" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "شماره فکس" مورد نیاز است انتخاب شود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این فیلد الزامی باشد یا خیر.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "قبول سیاست حریم خصوصی فعال" مورد نیاز است انتخاب شود، مشتری را ملزم به تایید میکنید.
  • زمانی که گزینه فعال سازی "خبرنامه" انتخاب شود، گزینه عضویت در خبرنامه به صورت پیش فرض در صفحه ثبت نام بصورت انتخاب شده نمایش داده می شود. 

(warning) نکته: اگر فیلدهای پیش فرض فرم برای نیازهای شما کافی نیست، می توانید ویژگی های مشتری بیشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگی های مشتری به همان شیوه ویژگی های پرداخت ایجاد می شوند. برای جزئیات بیشتر، به بخش ویژگی های پرداخت مراجعه کنید.

  

در آدرس از فیلدها، صاحب فروشگاه می تواند فیلدهای فرم آدرس موجود در طول ثبت نام را مدیریت کند. شما می توانید انتخاب کنید که کدام فیلد نمایش داده شود و تکمیا آن الزامی باشد: 

  • شرکت
  • آدرس
  • آدرس 2
  • کد پستی
  • شهر
  • کشور
  • ایالت / استان توجه: این فیلد تنها زمانی که کشور فعال باشد، قابل مشاهده است.
  • شماره تلفن
  • شماره فکس

تنظیمات مشتری

(warning)  نکته: اگر فیلدهای پیش فرض فرم برای نیازهای شما کافی نیست، می توانید ویژگی های مشتری بیشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگی های مشتری به همان شیوه ویژگی های پرداخت ایجاد می شوند. برای جزئیات بیشتر، به صفحه ویژگی های پرداخت مراجعه کنید.

روی ذخیره کلیک کنید.

انصراف از نظر