شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "بهمن"

صف پیام ها
صف پیام ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش صف پیام ها

ایمیل ها در ناپ کامرس سریعا فرستاده نشده و در صف قرار می گیرند. صف پیام شامل همه ایمیل هایی است که تابحال فرستاده شده اند و یا هنوز ارسال نشده اند.

برای بارگذاری صف پیام ها از این طریق اقدام کنید:

1- از منوی "سیستم "، "صف پیام" را انتخاب کنید. پنجره صف پیام نمایش داده خواهد شد:



صف پیام ها

2- یکی یا برخی از اطلاعات زیر را برای جست و جوی صف پیام وارد نمایید:

    - در کادر "تاریخ شروع"، تایخ شروع صف پیام را انتخاب کنید.

    - از کادر "تاریخ پایان"، تاریخ پایان صف پیام را انتخاب نمایید.

   "از کادر "، آدرس مبدأ صف پیام را وارد نمایید.

    - از کادر ""، آدرس مقصد صف پیام را وارد نمایید.

    - اگر می خواهید فقط ایمیل هایی را جست و جو کنید که هنوز ارسال نشده اند، کادر "" را انتخاب کنید.

    - در کادر "حداکثر تلاش ارسال"، تعداد بیشترین دفعاتیکه برای ارسال یک پیام تلاش شده است را وارد کنید.

    - در کادر"به طور مستقیم به ایمیل #"ایمیل موردنظر خود را وارد کنید و روی دکمه "برو" کلیک نمایید تا ایمیل موردنیاز  نمایش داده شود.

 

3- روی دکمه "بارگذاری " کلیک کنید تا صف پیام ها مطابق اطلاعات وارد شده بارگذاری شود.

 

توجه: شما می توانید با زدن دکمه ی "حذف موارد انتخاب شده"، ایمیل های انتخاب شده را از لیست حذف نمایید.

شما می توانید با زدن "حذف همه"، تمامی ایمیل ها را حذف نمایید.

تایید هویت با فیسبوک
تایید هویت با فیسبوک

آموزش ناپ کامرس بخش تایید هویت با فیسبوک

شما می توانید احراز هویت از طریق فیس بوک را در پنجره پیکربندی فیس بوک، همانطور که در زیر توضیح داده شده است پیکربندی کنید.

پیکربندی احراز هویت فیس بوک :

  • الف)  فیس بوک را با کلیک روی دکمه ویرایش در کنار Facebook external authentication، فعال سازید و گزینه فعال را بررسی کنید و روی بروزرسانی کلیک نمایید. گزینه فعال  از false به true تغییر می کند.
  • ب) روی تنظیم کلیک کنید، پنجره پیکربندی فیس بوک نمایش داده می شود:

 

تایید هویت با فیسبوک

 

  • ج) در فیلدApp ID/API Key ، شناسه کلیدی مشتری فیس بوک خود را وارد کنید. شما می توانید آن را در صفحه برنامه فیس بوک خود پیدا کنید.
  • د) در فیلدApp secret ، اطلاعات محرمانه برنامه فیس بوک خود را وارد کنید. شما می توانید آن را در صفحه برنامه فیس بوک خود پیدا کنید.
  • ه) روی ذخیره کلیک کنید.
روش های تایید هویت خارجی
روش های تایید هویت خارجی

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش روش های تایید هویت خارجی

روش های احراز هویت خارجی به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به وارد کردن ایمیل و رمز عبور به سایت ناپ کامرس وارد شوند. کاربران می توانند با استفاده از یک سایت خارجی (مانند فیس بوک، گوگل و غیره) احراز هویت  شوند. فروشگاه ناپ کامرس دارای یک ورودی داخلی ساخته شده از طریق فیس بوک است. شما می توانید روش های دیگر را با استفاده از پلاگین ها از بازار تنظیم کنید.

پس از اینکه یک روش احراز هویت خارجی، پیکربندی و فعال شد، کاربران یک گزینه تأیید هویت جدید را در صفحه ورود به سیستم مشاهده خواهند کرد.

(warning)  نکته: شما می توانید ثبت نام خودکار را برای کاربرانی که با استفاده از روش های خارجی به سیستم وارد می شوند، فعال کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات مشتری → تنظیمات → تنظیمات بروید. در بخش تنظیمات External authentication settings در تب تنظیمات مشتری، Auto register enabled را انتخاب کنید.

 

برای مدیریت روش های احراز هویت خارجی:

به مسیر روش های تایید هویت خارجی → تنظیمات بروید، پنجره روش های تأیید احراز هویت خارجی نمایش داده میشود:

روی ویرایش در کنار روش احراز هویت کلیک کنید و گزینه فعال را برای فعال سازی این روش انتخاب کنید، هم چنین ترتیب نمایش این روش را نیز تعریف کنید:

 

روشهای تایید هویت مشتری

 

برای پیکربندی روش، روی تنظیم کلیک کنید.

ویجت افزونه اسلایدر Nivo
ویجت افزونه اسلایدر Nivo

Nivo Slider widget plugin به شما امکان می دهد یک اسلایدر را در صفحه اصلی فروشگاه خود به نمایش بگذارید.

 

برای پیکربندی افزونه Nivo :

به مسیر ابزارک ها → تنظیملت بروید. ابزارک ویجت نمایش داده می شود:

 

ویجت افزونه

 

اگر بر روی دکمه ویرایش در کنار ردیف ابزارک کلیک کنید تصویری مشابه زیر را مشاهده خواهید کرد.

 ویجت افزونه2

 

کادر فعال را برای فعال سازی افزونه Nivo Slider انتخاب نمایید. روی تنظیمات کلیک کنید، پیکربندی پنجره  Nivo Slider به صورت زیر نمایش داده می شود:

 

ویجت افزونه3

برای آپلود هر اسلایدی، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در قسمت عکس، روی آپلود فایل کلیک کنید، تا تصویر مورد نظر آپلود شود و یا روی حذف عکس کلیک نمایید تا تصویر موجود حذف شود.
  • در فیلد Comment ، یک نظر درباره تصویر وارد کنید و یا کادر را خالی بگذارید تا هیچ متنی نمایش داده نشود.
  • در فیلد URL ، URL مورد نظر را وارد کنید و یا اگر نمی خواهید عکس حاوی لینک باشد، آن را خالی بگذارید.

روی ذخیره کلیک کنید و اسلایدر Nivo در فروشگاه شما گنجانده می شود.

(warning)  نکته: پس از افزودن ابزارک، می توانید در پنجره مربوطه کنار ردیف ابزارک مورد نظر روی ویرایش کلیک کنید تا پنجره جزئیات ویرایش نمایش داده شود و سپس جزئیات ابزارک را همانطور که در بالا توضیح داده شد ویرایش کنید.

افزونه Google Analytics یا Universal Analytics
افزونه Google Analytics یا Universal Analytics

 افزونه Google Analytics یا Universal Analyticsآموزش ناپ کامرس بخش 

این بخش نحوه افزودن و ادغام کردن Google Analytics یا Universal Analytics Plugin را در فروشگاه ناپ کامرس شما توضیح می دهد.

برای پیکربندی Google Analytics یا Universal Analytics Plugin :

به ابزارک ها →تنظیمات بروید. پنجره ابزارک نمایش داده می شود:

 اکانت5

روی ویرایش در کنار Google Analytics یا Universal Analytics کلیک کنید. پنجره به شرح زیر گسترش می یابد:

اکانت6

 

گزینه فعال را برای فعال سازی Google Analytics یا pluginUniversal Analyzer را  انتخاب کنید.

روی تنظیمات کلیک کنید. پیکربندی Google Analytics یا پنجره Universal Analytics که به شرح زیر می باشد، نمایش داده می شود:

 

اکانت7

 

(warning) توجه: خط {ECOMMERCE} تنها زمانی کار می کند که تنظیمات سفارش را غیرفعال کرده باشید.

روی دکمه های زیر کلیک کنید:

 

    •  برای پیش پیکربندی فروشگاه و تنظیم آمار سایت بر اساس رویکرد Google Analytics .
    •  قبل از پیکربندی فروشگاه و تنظیم آمار سایت با توجه به روش جهانی تجزیه و تحلیل.



مراحل زیر را برای ادغام Google Analytics در فروشگاه انجام دهید:

 

    • یک حساب Google Analytics را در لینک زیر http://www.google.com/analytics ایجاد کنید و از مراحل را برای اضافه کردن وب سایت خود دنبال کنید.
    • ID Google Analytics را در کادر شناسه وارد کنید.
    • روی ذخیره کلیک کنید، Google Analytics در فروشگاه شما ادغام خواهد شد.

 

(warning) توجه فرمایید: پس از افزودن ابزارک، می توانید روی دکمه ویرایش در کنار ابزارک مورد نظر کلیک نمایید تا پنجره جزئیات ویرایش ابزارک نمایش داده شود و سپس جزئیات ابزارک را همانطور که در بالا توضیح داده شده است، ویرایش کنید.

ویجت ها

آموزش ناپ کامرس بخش ویجت ها

ابزارک یک عنصر از رابط گرافیکی کاربر (GUI) است، که اطلاعات قابل تغییر توسط کاربر را نمایش می دهد. ناپ کامرس چندین افزونه ویجت داخلی دارد، به عنوان مثال، Google Analytics یا Nivo Slider . لیستی افزونه های ویجت موجود در جدول (در تصویر زیر) نمایش داده می شود. هنگام افزودن یک ابزارک باید منطقه ابزارک را انتخاب کنید. ناحیه ابزارک بخشی از UI (رابط کاربری) در فروشگاه عمومی است که این ابزارک نمایش داده می شود و یا رندر می شود.

به عنوان مثال: می توانید ابزارک چت Live Person را در ستون سمت چپ یا ستون سمت راست قرار دهید.

 

Available widget plugins

اکانت ایمیل
اکانت ایمیل

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش اکانت ایمیل

این فصل نحوه تنظیم حساب های ایمیل مربوط به فروشگاه ناپ کامرس شما را توضیح می دهد: یک ایمیل تماس کلی، یک ایمیل نماینده فروش، یک ایمیل پشتیبانی مشتری و غیره.

 

برای مدیریت حساب های پست الکترونیک، به مسیرحساب های ایمیل → تنظیمات بروید. در پنجره حساب های ایمیل همانطور که در زیر نشان داده شده است، حساب های ایمیل صاحب فروشگاه نشان داده می شود. بعد از اینکه حساب های ایمیل پیکربندی شد، مالک فروشگاه می تواند حساب کاربری مورد نیاز را بر روی صفحه جزئیات قالب پیام، همانطور که در بخش قالب های پیام توضیح داده شده است، انتخاب کند.

 

برای افزودن یک حساب پست الکترونیک:

به مسیر حساب های ایمیل → تنظیمات  بروید. پنجره حساب های ایمیل نمایش داده می شود:

 

 اکانت

 

روی  مورد جدید کلیک کنید، پنجره افزودن حساب ایمیل نمایش داده می شود:

اکانت4

اطلاعات حساب ایمیل زیر را تعریف کنید:

  • در فیلد آدرس ایمیل، آدرس ایمیل ارسال کننده را برای همه ایمیل های خروجی فروشگاه خود وارد کنید. به عنوان مثال، sales@yourstore.com
  •  در فیلد نمایش نام ایمیل، نام نمایشی را برای ایمیل های خروجی فروشگاه خود وارد کنید. به عنوان مثال، بخش فروش فروشگاه شما.
  •  در قسمت میزبان ، نام میزبان آدرس IP سرور ایمیل خود را وارد کنید.
  • در قسمت پورت ، پورت SMTP سرور ایمیل خود را وارد کنید.
  •  در قسمت کاربر ، نام کاربری سرور ایمیل خود را وارد کنید.
  •  در قسمت کلمه عبور ، رمز عبور سرور ایمیل خود را وارد کنید.
  •  برای استفاده از  Security Sockets Layerجهت رمزگذاری اتصال SMTP ،گزینه پروتکل امن را انتخاب کنید.
  •  برای استفاده از اعتبار پیش فرض برای اتصال، کادر استفاده از credential های پیش فرض را انتخاب کنید.

روی ذخیره کلیک کنید. پنجره به شرح زیر گسترش می یابد:

 

اکانت3

 

در فیلد ارسال ایمیل به، آدرس ایمیلی را برای تست وارد کنید و روی ارسال یک ایمیل امتحانی ارسال ایمیل آزمایشی کلیک کنید.

افزونه ها
افزونه ها

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش افزونه ها

افزونه ها مجموعه ای از اجزا هستند که قابلیت های خاصی را به فروشگاه ناپ کامرس اضافه می کنند. نمونه هایی از افزونه ها شامل ماژول های پرداخت، روش های محاسبه هزینه حمل و نقل و موارد دیگر می باشد. این بخش نحوه نصب دستی پلاگین ها را توضیح می دهد.

nopCommerce دارای پلاگین های گوناگونی در فروشگاه خود است که کارآیی فروشگاه شما را گسترش می دهد. پلاگین ها را می توان از طریق دانلود از بازار یا از طریق پنل مدیریت با دسترسی به فروشگاه آنلاین نصب کرد.

پلاگین ها در بازار می توانند براساس دسته بندی، نسخه، نام و یا رتبه، طبقه بندی شوند و به صورت رایگان یا پرداختنی هستند.

پلاگین های موجود در بازار توسط تیم ناپ کامرس ، همکاران ارئه دهنده راهکار و یا فروشندگان شخص ثالث توسعه یافته اند.

 

(warning) توجه: پلاگین هایی با برچسب "توسط تیم ناپ کامرس " ، توسط تیم ناپ کامرس توسعه یافته اند و به صورت رایگان توزیع می شوند. ارتباطات سرویس دهنده های شخص ثالث در جریان برنامه اشتراک فناوری توسعه می یابند و تحت خدمات پشتیبانی فروشگاه ناپ کامرس هستند و به صورت رایگان توزیع می شوند.

 

برای نصب افزونه:

الف) آپلود افزونه در پوشه افزونه ها در دایرکتوری ناپ کامرس  شما.

ب) برنامه خود را مجددا راه اندازی کنید (یا روی دکمه Reload list of plugins کلیک کنید).

ج) برای پیدا کردن افزونه تازه نصب شده، لیست افزونه ها را بررسی کنید.

د)  برای نصب افزونه روی Install link کلیک کنید.

ه) افزونه در پنجره های افزونه ها  (افزونه های محلی → افزونه ها →تنظیمات) نمایش داده می شود. 

(warning) توجه: اگر شما ناپ کامرس را در حالت medium trust  اجرا می کنید، توصیه می شود که Plugins\bin\directory خود را حتما پاک کنید.

 

شما می توانید پلاگین های ناپ کامرس بیشتری را در همه افزونه ها و تم ها دانلود کنید.

برای حذف افزونه:

  • الف) به مسیر افزونه محلی →افزونه ها → تنظیمات بروید. پنجره افزونه ها نمایش داده می شود:


افزونه ها

ب)  روی لینک تنظیم کنار افزونه ها کلیک کنید، تا به صفحه پیکربندی افزونه بروید. اگر لینک پیکربندی در کنار افزونه وجود نداشته باشد، نشان می دهد که نیازی به تنظیمات ندارد.

ج)  روی لینک حذف نصب در کنار افزونه کلیک کنید تا آن را حذف کنید. لینک در ستون نصب به نصب تغییر می کند و به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که می خواهید پلاگین را دوباره نصب کنید.  

به منظور تغییر نام و ترتیب نمایش: 

الف)  به مسیر افزونه محلی → افزونه ها → تنظیمات بروید. پنجره افزونه نمایش داده می شود:

ب)  روی ویرایش در کنار افزونه کلیک کنید، جزئیات ویرایش به شرح زیر است:


افزونه

ج)  نام دوستانه خود را وارد کنید.

د)  در فیلد ترتیب نمایش، مکان مورد نظر برای نمایش این افزونه را تعریف کنید. 1 نشان دهنده بالای لیست است.

ه) از لیست به نقش های مشتری محدود شده، نقش هایی که می خواهید از این افزونه استفاده کنند را انتخاب نمایید.

و) در قسمت محدود در فروشگاه، فروشگاه هایی که در آنها افزونه مورد استفاده قرار می گیرد، را تعریف کنید.

ی) روی ذخیره در بالای صفحه کلیک کنید.

مدیریت سیستم
مدیریت سیستم

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش مدیریت سیستم

این فصل جنبه های فنی اجرای فروشگاه ناپ کامرس را بررسی می کند و چگونگی گسترش قابلیت های فروشگاه را به وسیله امکانات فنی مانند: افزونه های خارجی اضافی، احراز هویت خارجی برای فرایند خرید آسانتر، پیکربندی ویجت ها و تنظیم حساب های ایمیل توصیف می کند.

 

این فصل بیشتر روی بخش back-end تمرکز می کند و front-end  در فصل طراحی پوشش داده شده است.

همه تنظیمات (پیشرفته)
همه تنظیمات (پیشرفته)

آموزش ناپ کامرس بخش همه تنظیمات(پیشرفته)

کل تنظیمات یک ابزار پیشرفته برای اصلاح تنظیمات سایت در یک صفحه است. به عنوان مثال: شما چندین فروشگاه دارید و نیاز به ایجاد یک کپی دقیق از تنظیمات اولین فروشگاه ناپ کامرس دارید. سپس تمام تغییرات را در یک صفحه با کمک «همه تنظیمات» انجام می دهد که در زمان صرفه جویی میکند. 

اصلاح تنظیمات در این پنجره فقط برای کاربران پیشرفته توصیه می شود و تغییر این تنظیمات تا زمانی که کاربر بسیار با سیستم آشنا شده باشد، توصیه نمی شود، 

تعریف تنظیمات: 

برای این منظور به مسیر همه تنظیمات (پیشرفته) → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تمام تنظیمات (پیشرفته) نمایش داده می شود:

 همه تنظیمات

 

به منظور افزودن یک تنظیم جدید، روی رکورد جدید کلیک کنید و پنجره به شرح زیر گسترش می یابد:

تنظیمات پیشرفته 

 

یک تنظیم جدید را به صورت زیر اضافه کنید:

 

  • نام تنظیمات را وارد کنید.
  • مقدار تنظیم را وارد کنید.
  • تعریف کنید که این تنظیم در کدام فروشگاه قابل اجرا می باشد. 

روی بروزرسانی کلیک کنید. تنظیم جدید در پنجره تمام تنظیمات نمایش داده می شود. 

 (warning) نکته: شما می توانید بر روی دکمه ویرایش (ویرایش) در کنار هر پارامتر کلیک کنید، تا مقدار آن پارامتر را همانطور که در بالا توضیح داده شد، ویرایش کنید.