شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "بهمن"

محصولات گروه بندی شده
محصولات گروه بندی شده

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات گروه بندی شده

محصولات گروه بندی شده یا محصولات با انواع مختلف، یک ابزار مناسب برای فروش یک محصول است که دارای اقلام مکمل و یا مجموعه مختلف ویژگی ها است. ترکیب های مختلف این محصول می تواند به عنوان محصولات جداگانه به فروش برسد و قیمت ممکن است متفاوت باشد .

در فروشگاه ناپ کامرس، محصولات گروه بندی شده مشابه محصول تکی با تمام گزینه ها نمایش داده می شود. این یک ابزار مناسب و متناسب با SEO برای فروش محصولات پیچیده است .

(grey lightbulb)  به عنوان مثال، یک محصول پایه، مانند یک دوربین، می تواند با مجموعه های مختلف لنز گروه بندی شود. یکی دیگر از موارد استفاده محصول گروهی فروش یک نوع محصول با مجموعه های ویژگی های مختلف است. به عنوان مثال، شکلات با طعم های مختلف. در این مورد، مشتری به راحتی می تواند محصول اصلی و تمام گزینه های آن را در همان صفحه ببینید .

Grouped products

افزودن یک محصول جدید گروه بندی شده

برای ایجاد یک محصول گروه بندی شده، به مسیر محصولات → بروشور  بروید. مراحل زیر را انجام دهید :

1. چند محصول از نوع ساده با قالب محصول ساده ایجاد کنید. اینها متغیرهای محصول اصلی هستند. تعریف کنید که آیا می خواهید آنها به طور جداگانه در کاتالوگ و نتایج جستجو قابل مشاهده باشد یا فقط در صفحه محصول مختص محصول اصلی نمایش داده شود .

مشاهده جداگانه محصول برای ناپ کامرس

2. Grouped (product with variants) product را با قالب محصول مربوطه ایجاد کنید و محصولات ساده مرحله قبل را در بخش محصولات مرتبط به این محصول اختصاص دهید .

محصولات گروه بندی شده

 

(warning)  نکته:

یک محصول ساده تنها می تواند به یک محصول دسته بندی مرتبط باشد .

  • محصولات گروه بندی شده به طور مستقیم قابل سفارش نیستند. با این حال، در ارتباط با آن محصولات ساده هستند. به عنوان مثال، مشتری نمی تواند محصول Creative Sound Card را به طور مستقیم سفارش دهد. مشتری باید یک نسخه OEM یا Retail از کارت صدای Creative را سفارش دهد. در این مورد، محصول گروه بندی یک کارت صدای Creative است و دو محصول مرتبط ساده برای این محصول گروهی وجود دارد: OEM و Retail ، هر کدام دارای قیمت بالقوه متفاوت هستند.
افزودن محصولات
افزودن محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش افزودن محصولات

تنظیم محصولات به بهترین وجه مهمترین بخش یک فروشگاه است. مطمئن شوید که هیچ جزئیاتی را از دست نمیدهید، مثل نمایش انتخاب های مختلف اندازه و رنگ، توضیحات محصول، افزودن تصاویر محصول و غیره.

برای افزودن محصول جدید به مسیر محصولات → بروشور بروید. بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید.

(warning) نکته: شما می توانید با کلیک بر روی ورود از اکسل، محصولات را از یک فایل خارجی وارد کنید. زمانی هم که لیستی از محصولات داشتید میتوانید با کلیک بر روی خروجی XML (همه) یا خروجی اکسل (همه) در بخش صدور، آنها را برای اهداف پشتیبانی به فایل خارجی صادر کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی خروجی XML (انتخاب شده ها) یا خروجی اکسل (انتخاب شده ها) در بخش صدور، محصولات انتخاب شده را به فایل خارجی صادر کنید. همچنین میتوانید با کلیک روی گزینه دانلود PDF کاتالوگ، کاتالوگ محصولات را برای چاپ دانلود کنید. برای حذف محصولات از لیست، میتوانید محصولات دلخواه را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه حذف آنها را حذف کنید.

افزودن محصولات

صفحه افزودن محصول به دو شکل پیشرفته و مقدماتی نمایش داده می شود. (بصورت پیش فرض در حالت پیشرفته) شما می توانید به حالت مقدماتی بروید و فیلدهای مورد نظر خود را از قسمت تنظیمات انتخاب کنید.

افزودن محصولات ناپ کامرس

  • افزودن اطلاعات عمومی محصول
  • تعریف کلاس محصول
  • تعریف قیمت محصول
  • تعریف تنظیمات انبارداری
  • تعریف مشخصات حمل و نقل
  • تعریف تخصیص ها
  • تعریف نقش های مشتریان
  • تعریف اینکه آیا محصول نیاز به دیگر محصولات هم دارد
  • تعریف محصولات مرتبط و جانبی
  • افزودن تصاویر محصول
  • تعریف ویژگی ها
  • مشاهده لیست سفارشات حاوی محصول
  • تنظیمات SEO محصول

اطلاعات عمومی 

با تکمیل اطلاعات عمومی محصول در تب اطلاعات محصول آغاز کنید:

  • تنظیم کنید که محصول به صورت ساده یا گروه بندی شده است.
  • نام محصول را وارد کنید.
  • توضیحات کوتاه محصول را که در کاتالوگ نمایش داده می شود را وارد کنید.
  • توضیحات کامل محصول را که در صفحه محصول نمایش داده می شود را وارد کنید. در این قسمت می توانید متن، لیست، لینک یا تصاویر اضافی وارد کنید. مطمئن شوید که توضیحات تکمیلی مورد نیاز مشتریان را وارد می کنید.
  • SKU یا همان کد انبارداری یا برای مقاصد داخلی و رهگیری وارد نمایید. این کد یکتا برای رهگیری محصولات در سیستم داخلی شما بکار می رود.
  • گزینه منتشر شده را فعال کنید تا محصول در سایت نمایش داده شود.
  • Product Tags را وارد کنید. کلیدواژه هایی که مشخصه های محصول هستند. برچسب ها را با استفاده از کاما جدا کنید. محصولات دیگری هم میتوانند به این برچسب ها اختصاص داده شوند. برچسب های بزرگتر محصولات بیشتر اختصاص یافته ای دارند. بخش برچسب های محصول در نوار کناری صفحه کاتالوگ نمایش داده می شود.

افزودن محصولات

  • شماره آیتم تجارت جهانی GTIN را وارد کنید. این مشخصه ها شامل UPC (برای آمریکای شمالی) و EAN (در اروپا) و JAN (در ژاپن) و ISBN (برای کتاب ها) می شود.
  •  را وارد کنید. این قسمت عددی توسط تولیدکننده قطعه فراهم می شود.
  •  را فعال کنید. صاحب فروشگاه می تواند ترتیب نمایش را نیز وارد کند.
  •  را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید برای محصولات نقد و بررسی بنویسند.
  •  محصول را تعریف کنید.
  •  انتخاب به عنوان جدید را فعال کنید تا محصولاتی که بتازگی وارد کرده اید را مشخص کنید. به این روش می توانید محصولاتی که میخواهید در صفحه محصولات جدید قرار میگیرند را تعیین کنید. همچنین میتوانید دوره زمانی که محصول در این بخش نمایش داده شود را مشخص کنید.
  • در فیلد نظر مدیر نظراتی با هدف اطلاع رسانی وارد کنید.

کلاس محصول 

مشخص کنید که محصول کدامیک از موارد زیر است

  • کارت هدیه
  • محصولات قابل دانلود
  • محصولات قابل تکرار
  • محصولات اجاره ای

قیمت محصول 

در قسمت قیمت  موارد زیر را تعریف کنید:

  • قیمت، به واحد پولی از پیش تعریف شده. توجه کنید که میتوانید واحد پول را در مسیر واحدهای پول → تنظیمات تغییر دهید.
  • قیمت قدیم. اگر این مقدار بیش از صفر باشد در فروشگاه عمومی نمایش داده می شود.
  • هزینه محصول. جمع همه هزینه های تخصیص داده شده به محصول یا خدمات. این هزینه به مشتریان نشان داده نمی شود.
  • میتوانید گزینه دکمه خرید غیر فعال را انتخاب کنید.
  • میتوانید گزینه دکمه فهرست علاقه مندی غیر فعال را انتخاب کنید.
  • گزینه موجود برای پیش سفارش را برای محصولاتی که هنوز در فروشگاه قرار نگرفته اند اما مشتریان می توانند آنها را سفارش دهند، فعال کنید. در اینصورت دکمه Pre-ordered بجای دکمه پیش فرض Add to cart نمایش داده می شود. وقتی این گزینه انتخاب شود، فیلد Pre-order availability start date نمایش داده می شود. در اینجا تاریخ در دسترس بودن محصول را مشخص کنید. دکمه پیش سفارش در این تاریخ به افزودن به سبد خرید تغییر پیدا خواهد کرد.
  • تماس برای قیمت را فعال کنید تا بجای قیمت گزینه یا Call for Quote نمایش داده شود. این گزینه امکان تماس با مشتریان و دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد محصول مورد علاقه اشان را به شما می دهد.
  • Customer enters price. وقتی این گزینه انتخاب شود فیلدهای زیر نمایش داده می شود:
  • حداقل مقدار. کمترین مقدار قیمت قابل قبول را وارد کنید.
  • حداکقر قیمت. بیشترین مقدار قیمت قابل قبول را وارد کنید.
  • PAngV enabled (قیمت پایه) را انتخاب کنید اگر محصول قیمت پایه داشته باشدبه عنوان مثال، اگر شما 500 میلی لیتر شیر را به قیمت 2000 تومان بفروشید، شما باید قیمت پایه را 4000 تومان برای یک لیتر تعیین کنید. وقتی این گزینه انتخاب شود فیلدهای زیر نمایش داده می شود:
  • Amount in product. مقدار محصول که فروخته خواهد شد.
  • Unit of product. واحد اندازه گیری عددی که در فیلد بالا وارد شده است.
  • Reference amount. مقدار پایه.
  • Reference unit. واحد اندازه گیری عددی که در فیلد بالا وارد شده است.
  • Discountsدر رابطه با تخفیفات در اینجا بیشتر بیاموزید.
  • با انتخاب گزینه Tax exempt مشخص کنید که آیا محصول از مالیات معاف است یا خیر. در غیر اینصورت از لیست کشویی گروه های مالیاتی، گروه مالیاتی محصول را مشخص کنید. دسته های مالیاتی توسط صاحب فروشگاه میتواند در مسیرConfiguration → Tax → Tax Categories تنظیم شود.
  • تعیین محصول به عنوان ارتباطات، رادیو و تلویزیون و خدمات الکترونیکی تا قوانین مالیاتی خاص منطقه اروپا به محصول اختصاص یابد. در اینجا اطلاعات بیشتری ببینید.
  • تنظیم tier prices در صورت نیاز.


 
تنظیمات موجودی

 

تنظیمات موجودی را همانطور که در اینجا توضیح داده شد تعریف کنید.

 تنظیمات حمل و نقل

تنظیمات حمل و نقل محصول را مشخص کنید:

  • گزینه Shipping enabled را اگر محصول قابل حمل است انتخاب کنید. این بخش برای دریافت جزئیات بیشتر گسترش می یابد.
  • پارامترهای مورد استفاده برای محاسبا حمل و نقل محصول را وارد کنید: Weight، Length، Width، Heightتوجه کنید که شما می توانید واحدهای اندازه گیری از پیش تعریف شده را در قسمت Configuration → Shipping → Measures تغییر دهید.
  • Free shipping را در صورت بدون هزینه بودن حمل انتخاب کنید.
  • Ship separately را انتخاب کنید اگر این محصول باید جدا از بقیه محصولات ارسال شود. اگر سبد خرید شامل تعدادی از این محصول باشد، تک تک این محصولات جداگانه ارسال خواهد شد.
  • Additional shipping charge.
  • Delivery date که در فروشگاه عمومی نمایش داده خواهد شد. توجه کنید که شما میتوانید تاریخ تحویل را در مسیر Configuration → Shipping → Delivery Dates مدیریت کنید

تخصیص ها 

در قسمت تخصیص ها موارد زیر را تعریف کنید:

  • Categoriesشما میتوانید محصول را به هر تعداد از دسته بندی ها که میخواهید اختصاص دهید. توجه کنید که میتوانید دسته بندی محصولات را در مسیر Catalog → Categories مدیریت کنید.
  • Manufacturerشما میتوانید محصول را به هر تعداد از تولیدکنندگان که میخواهید اختصاص دهید. توجه کنید که میتوانید تولیدکنندگان محصولات را در مسیر Catalog → Manufacturers مدیریت کنید.
  • Limited to stores، اگر محصول در فروشگاه های خاصی به فروش می رسد. اگر این گزینه مورد نیاز نیست این فیلد را خالی بگذارید. توجه کنید که اگر میخواهید از این قابلیت استفاده کنید باید تنظیمات مقابل را غیر فعال کنید: Configuration → Catalog Settings → Ignore “Limit per store” rulesدر رابطه با تنظیم چندفروشگاهی اینجا را ببینید.
  • Vendor. شما می توانید فروشندگان را در مسیر Customers → Vendors مدیریت کنید.

لیست کنترل دسترسی 

نقش هایی از مشتریان را که قادر به مشاهده این محصول هستند را انتخاب کنید. اگر همه مشتریان می توانند این محصول را ببینند این قسمت را خالی بگذارید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید تنظیمات مقابل را غیرفعال نمایید: Configuration → Catalog Settings → Ignore ACL rules (صفحات ویژه).

Customer roles

سایر محصولات نیاز است

در قسمت Requires other product مشخص که آیا محصول به محصولات دیگری نیازمند است. در این موارد شناسه محصولات را در این بخش وارد کرده و به کمک کاما از هم جدا کنید. می توانید گزینه به صورت Automatically add these products to the cart را انتخاب کنید.

Requires other products

محصولات مرتبط و جانبی

برای تنظیم این بخش می توانید توضیحات اینجا را مطالعه کنید.

تصاویر محصولات 

در صفجه جزئیات محصول به تب تصاویر بروید تا بتوانید تصاویری به محصول بیافزایید.

  • در قسمت Add a new picture بر روی آپلود فایل کلیک کنید تا بتوانید تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در فیلد Alt ، مقدار ویژگی Alt که در تگ HTML تصویر img قرار میگیرد را وارد کنید. اگر خالی بگذارید مقدار پیش فرض قرار میگیرد. (نام محصول)
  • در فیلد Title ، مقدار ویژگیTitle که در تگ HTML تصویر img قرار میگیرد را وارد کنید. اگر خالی بگذارید مقدار پیش فرض قرار میگیرد. (نام محصول)
  • Display order تصاویر را مشخص کنید.

 

ویژگی ها

در تب Product attributes، ویژگی های محصول را اضافه کنید. در اینجا می توانید درباره ویژگی های محصول و نحوه ایجاد آنها بیشتر بیاموزید. هر زمان که لیست ویژگی ها را ایجاد کردید، بر روی گزینه Add new record در تب ویژگی ها کلیک کنید. جدول به شکل زیر گسترش پیدا می کند:

Attributes

  • از لیست کشویی Attribute گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • فیلد Text Prompted را تکمیل نمایید. اگر میخواهید متنی در مقابل ویژگی در فروشگاه عمومی نمایش داده شود.
  • گزینه Is required را انتخاب کنید تا مشتری ملزم به انتخاب این ویژگی شود.
  • Control type ویژگی را تعریف کنید. (بطور مثال لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی و ...)
  • Display Order ویژگی را مشخص کنید.
  • بر روی Update کلیک کنید.
  • در این لحظه در فیلد Values تعداد ویژگی های از پیش تعریف شده نمایش داده می شود. در صورت نیاز مقادیر را View/Edit کنید.

(warning)  نکته: دو نوع مقدار ویژگی وجود دارد، ساده و اختصاص داده شده به محصول. گزینه تخصیص به محصول را انتخاب کنید اگر میخواهید مقدار ویژگی به محصول دیگری اختصاص داده شود. در اینجا می توانید از قابلیت های محصولات همراه استفاده کنید که به مشتریان امکان می دهد تا ترکیب های مختلف یا مجموعه ای از محصولات را به عنوان یک محصول واحد خریداری کنند و خریداران فرصت دارند مقدار مورد نیاز از این ویژگی را انتخاب کنند. (گزینه "Customer enters quantity").

  • در صورت لزوم، Conditions برای این ویژگی تعریف می کنید، به عنوان مثال این ویژگی زمانی قابل مشاهده است که سایر ویژگی ها دارای مقادیر خاصی هستند .

در تب Attribute Combinations، ترکیبات مختلف ویژگی ها و اطلاعات زیر را برای هر یک از آنها تعریف کنید :

Attribute Combinations
  • Stock quantity
  • Allow out of stock، اگر می خواهید مشتریان خود را قادر به خرید محصولات با ویژگی های خاص کنید، وقتی موجودی ندارد.
  • SKU, Manufacturer part number, GTIN
  • Overridden price، اگر قیمت یک محصول با ویژگی خاص با قیمت عادی محصول متفاوت باشد.
  • quantity under which the admin will be notified یک ویژگی خاص.

در تب Specification Attributes، مشخصات محصول را اضافه کنید. اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های مشخصات و نحوه ایجاد آنها در اینجا ببینید.

برای اضافه کردن یک ویژگی جدید، بخش Add a new product specification attribute را تکمیل نمایید:

Add a new product specification attribute

  • Attribute type را از لیست کشویی انتخاب کنید.
  • Attribute را از لیست ویژگی های از پیش تعریف شده انتخاب کنید.
  • Attribute option را انتخاب کنید.
  • Allow filtering را در صورت نیاز انتخاب کنید تا در صفحه دسته بندی نمایش داده شود.
  • Show on product page را انتخاب کنید تا این ویژگی در صفحه محصول نمایش داده شود.
  • Display order را مشخص کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.
  • بر روی Add attribute کلیک کنید.

لیست سفارشاتی که شامل این محصول هستند 

برای مشاهده لیست سفارشاتی که این محصول در آن هست، به تب Purchased with orders بروید. در اینجا میتوانید وضعیت سفارش را دیده و با کلیک بر روی مشاهده جزئیات سفارش را مشاهده کنید.

List of orders with a product

SEO

پارامترهای SEO را تعریف کنید.

  • Meta keywords - این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب محصول است. این کلمات کلیدی متا به هدر صفحه افزوده خواهد شد.
  • Meta description - خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای محصول شما است که به هدر صفحه افزوده خواهد شد.
  • Meta title – عنوان صفحه اینترنتی می باشد.
  • Search engine friendly page name - نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام محصول شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود: http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

تاریخچه تعداد موجودی

در این تب می توانید تغییرات تعداد محصول را مشاهده کنید.

محصولات
محصولات

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات

افزودن محصولات و تنظیمات آن یکی از مهمترین وظایف صاحب فروشگاه است. شما باید نوع محصول را مشخص کنید، محصولات را به دسته بندی ها اختصاص دهید، انتخاب های مختلف و تصاویری به محصول اختصاص دهید، برچسب های محصول را تعریف کنید و دیگر پارامترهای SEO را وارد کنید. همه این عملیات باعث میشود تا پیدا کردن و مقایسه محصولات توسط مشتریان، دقیق تر و موثرتر باشد.

افزودن محصول همچنین تنظیمات داخلی مهمی دارد، مثل انبارداری و پارامترهای حمل و نقل.

در بخش افزودن محصولات نحوه ایجاد محصولات جدید را در ناپ کامرس بیاموزید:

  • افزودن محصولات

  • ویرایش توده ای محصولات

  • وارد/صادر کردن

  • تگ های محصولات

  • بررسی محصولات

ویژگی های پرداخت
ویژگی های پرداخت

آموزش ناپ کامرس بخش ویژگی های پرداخت

ویژگی های پرداخت اطلاعات تکمیلی سفارش را در آخرین مرحله از فرآیند خرید جمع آوری می کند.

(grey lightbulb) در اینجا صاحبان فروشگاه می توانند مشخص کنند که مثلا خرید آیا باید کادو شود یا با شکستنی است و باید با دقت بیشتری حمل شود.

ویژگی های پرداخت در صفحه سبد خرید نمایش داده می شود تا کاربر بتواند در صورت نیاز آنها را تکمیل کند.

برای تنظیم و ویرایش ویژگی های پرداخت به مسیر ویژگی های پرداخت → ویژگی ها بروشور بروید

 ویژگیهای پرداخت 

افزودن ویژگی های پرداخت جدید

 

برای افزودن ویژگی های پرداخت جدید بر روی مورد جدید کنید.

ویژگی های پرداخت 

در تب اطلاعات ویژگی اطلاعات زیر را تکمیل نمایید:

  • نام – نام ویژگی
  • متن اعلان  : سوال یا توضیحی که در بخش سبد خرید صفحه پرداخت نمایش داده می شود.
  • گزینه ضروری   را انتخاب کنید مشتریان ملزم به انتخاب یکی از مقادیر ویژگی پرداخت شود.
  • گزینه محصولات قابل حمل مورد نیاز را انتخاب کنید تا ویژگی پرداخت تنها برای محصولاتی که قرار است حمل شوند نمایش داده شود.
  • گزینه معاف از مالیات را انتخاب کنید تا مالیات برای این ویژگی پرداخت اعمال نشود.
  • زمانی که مالیات اعمال می شود، از لیست کشویی دسته مالیات، گروه مالیاتی مورد نظر خود را برای ویژگی پرداخت انتخاب کنید.
  • از لیست کشویی نوع کنترل، نوع کنترل مشخصه را از بین گزینه های لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی، چک باکس ها، تکست باکس چند خطی و ... انتخاب کنید.

(warning) نکته: لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی، چک باکس ها، تکست باکس ها و مربع های رنگی نیاز دارد تا صاحب فروشگاه مقادیری را از قبل برای انتخاب تعریف کرده باشد. (مثل سبز، آبی، قرمز و ...). تکست باکس و انتخابگر تاریخ نیازی به تعریف صاحب فروشگاه ندارد و با انتخاب مشتری تکمیل می گردند. همچنین می توانید برای بعضی از کنترلرها قوانین تاییدیه مشخص کنید. به عنوان مثال: برای مشخصه تکست باکس می توانید Minimum length، Maximum length و مقدار پیش فرض را تعیین کنید. برای آپلود فایل شما می توانید Maximum file size و Allowed file extension را مشخص کنید.

  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش مشخصه پرداخت را مشخص کنید.
  • محدود در فروشگاه ها – به شما اجازه میدهد تا ویژگی را به فروشگاه هایی محدود کنید. برای استفاده از این قابلیت در مسیر تنظیمات کاتالوگ گزینه محدود به هر فروشگاه را غیرفعال کنید.
  • بر روی ذخیره و ادامه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید مقادیر ویژگی ها را تعریف کنید.

افزودن مقادیر جدید ویژگی پرداخت

 

در تب  مقادیر ویزگی بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید مقدار جدید را وارد کنید.

ویژگی های پرداخت در ناپ کامرس

در پنجره مقدار جدید اطلاعات زیر را تکمیل کنید:

  • نام– نام مقدار ویژگی را وارد کنید.

(grey lightbulb) به عنوان مثال، بله یا خیر برای سوالی مثل حمل و نقل جنس شکستنی

  • تنظیم قیمت وجهی را در صورت انتخاب این گزینه به هزینه کل اضافه می کند.
  • تنظیم وزن وزنی را در صورت انتخاب این گزینه به وزن محصول اضافه می کند.
  • گزینه از قبل انتخاب شده را انتخاب کنید تا مقدار این ویژگی از قبل انتخاب شده باشد.
  • ترتیب نمایش – نمایش عدد ترتیب نمایش مقدار ویژگی

با کلیک بر روی گزینه کنار مقدار ویژگی شما میتوانید مقدار ویژگی را ویرایش یا حذف کنید.

ویژگیهای پرداخت

افزودن شروط

 

در تب شرط پنجره ویرایش مقدار ویژگی محصول، صاحب فروشگاه می تواند شروطی را برای نمایش این مقدار مشخص کند. (بسته به دیگر ویژگی ها). مشخصه های شرطی تنها در صورتی نمایش داده می شوند که ویژگی قبلی انتخاب شده باشد.

ویژگی پرداخت ناپ

بر روی ذخیره کلیک کنید. ویژگی جدید در فروشگاه نمایش داده می شود.

ویژگی مشخصات
ویژگی مشخصات

آموزش ناپ کامرس فارسی بحش ویژگی مشخصات

ویژگی ها با مشخصات مشابه ویژگی های محصول است، اگرچه تنها به قصد ارائه اطلاعات بکار میروند (در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود) و برای فیلتر کردن محصولات در صفحه جزئیات دسته بندی. مشخصات قیمت محصول را تعری نمیکند همانطور که از انبار کالا رهگیری انجام نمی دهد.

(grey lightbulb) بطور پیش فرض هیچ ویژگی مشخصاتی به از قبل در ناپ کامرس تعریف نشده است.

برای مشاهده و ویرایش لیست مشخصات محصول به مسیر ویژگی های مشخصات → ویژگی ها → بروشور بروید.

ویژگی های مشخصات

  • برای افزودن مشخصه جدید بر روی مورد جدید کلیک کنید.
  • در تب اطلاعات ویژگی، نام ویژگی مشخصه و ترتیب نمایش را وارد کنید.
  • بر روی ذخیره و ادامه ویرایش کلیک کنید تا به تنظیمات مشخصه وارد شوید.

ویژگی مشخصات ناپ کامرس

  • در تب گزینه ها بر روی مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید مشخصه را وارد کنید.
  • نام و ترتیب نمایش را وارد کنید.

(warning) نکته: برای مشخصه رنگ، میتوانید گزینه مشخص کردن رنگ را انتخاب کنید. در این مورد، متغیر رنگ بجای نمایش بصورت متنی به شکل یک مستطیل رنگی نمایش داده می شود.

ویژگی های مشخصات

لیست کامل مشخصات چیزی شبیه این تصویر است.

(warning) نکته: برای مشخصه رنگ، میتوانید گزینه مشخص کردن رنگ را انتخاب کنید. در این مورد، متغیر رنگ بجای نمایش بصورت متنی به شکل یک مستطیل رنگی نمایش داده می شود.

ویژگی ها

بر روی گزینه ویرایش در کنار هر مشخصه کلیک کنید تا بتوانید مشخصات را ویرایش یا بطور کامل حذف کنید.

ویژگی های محصول
ویژگی های محصول

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش ویژگی های محصول

ویژگی های محصول متغیرهای مربوط به یک محصول است. (مثل رنگ، اندازه و ...)

کاربر می تواند ترکیبات متفاوتی از ویژگی ها را ایجاد کند. مثلا یک محصول می تواند چندین سایز و چندین رنگ داشته باشد. در نتیجه کاربر می تواند 2 ویژگی و مقادیرش را انتخاب کند مثلا اندازه (کوچک، متوسط، بزرگ) و رنگ (قرمز، آبی، سفید). در اینصورت موجودی کالا بسته به گروه ویژگی ها تنظیم می شود.

در ناپ کامرس، ویژگی های محصول برای inventory tracking بکار می رود و همچنین میتوانند قیمت های متفاوتی داشته باشند.

برای تعریف ویژگی های محصول به مسیر ویژگی های محصول → ویژگی ها → بروشور بروید.

ویژگی های محصول در ناپ کامرس

(grey lightbulb) بطور پیش فرض، هیچ ویژگی محصولی در ناپ کامرس از پیش تعریف نشده است.

افزودن ویژگی های محصول

 

بر روی مورد جدید کلیک کنید

ویژگی محصول

در پنجره افزودن ویژگی جدید فیلدهای نام و توضیحات را تکمیل کنید.

بر روی گزینه ذخیره و ادامه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید مقادیر را وارد نمایید.

افزودن مقادیر از پیش تعریف شده

 ویژگی های محصولات 

در تب Predefined Values بر روی گزینه افزودن مقدار جدید کلیک کنید، پنجره افزودن مقدار جدید نمایش داده می شود.

در پنجره افزودن مقدار جدید کاربر فرصت این را دارد که:

  • تفاوت قیمت یا وزن مختص مقدار را وارد کند.
  • هزینه کامپوننت های متفاوتی که مقدار را می سازند را تعریف کنید.
  • تعیین کنید که آیا این مقدار برای مشتری از پیش انتخاب شده است.
  • پس از تکمیل فیلدها بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

(grey lightbulb) لازم نیست که در زمان تعریف ویژگی ها، مقادیری تعریف شود. شما می توانید بعدا که این ویژگی را به محصولی اختصاص دادید مقدار را تعریف کنید.

وقتی که ویژگی ها و مقادیر تنظیم شدند، میتوانید آنها را تب ویژگی های محصول مدیریت یا ترکیب کنید.

(warning)  نکته: برخی از صاحبان فروشگاه ترجیح می دهند تفاوت های محصولات را بوسیله ویژگی ها برجسته کنند و محصولات جداگانه ای با ویژگی های مشخص بسازند. (به عنوان مثال، یک پیراهن آبی و یک پیراهن قرمز جداگانه در لیست قرار بگیرند). در این روش، پیشنهاد میدهیم که گروهی از محصولات بسازید (به عنوان مثال پیراهن) تا تمام متغیرها در یک صفحه نمایش داده شود وقتی که مشتری محصولات گروه بندی شده را مشاهده می کند. در صفحه محصولات گروهبندی شده بیشتر بخوانید.

 

ویژگی ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش ویژگی ها

ویژگی ها برای تعریف مشخصه های محصولات بکار می رود. ویژگی ها اطلاعات اضافه و تکمیلی را در صفحه جزئیات محصول فراهم می کند که می تواند در مقایسه محصولات با هم یا جستجو بر اساس این ویژگی ها بکار رود. شما می توانید تعداد نامحدودی از مشخصه ها را برای توصیف محصولات در کاتالوگ استفاده کنید. در مورد ویژگی های محصولات و مشخصه های محصولات بیشتر بدانید.

همچنین در ناپ کامرس به ویژگی های پرداخت دسترسی خواهید داشت. این ویژگی ها اطلاعات تکمیلی را در آخرین مرحله خرید یعنی در زمان پرداخت فراهم می کند.

تولیدکنندگان
تولیدکنندگان

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تولیدکننده ها

برای مدیریت بخش تولیدکنندگان به مسیر تولیدکننده ها → بروشور بروید.

تولیدکنندگان

برای یافتن یک تولیدکنندگان در پنجره مدیریت دسته بندی ها می توانید به کمک نام تولیدکننده (یا بخشی از نام تولیدکنندگان) و یا از کل دسته بندی های خاص یک فروشگاه در پنجره جستجو عمل کنید.

بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید جزئیات تولیدکننده را ویرایش کنید.

افزودن تولیدکنندگان جدید

تولیدکنندگان ناپ کامرس

 

در تب اطلاعات تولیدکنندگان، اطلاعات زیر را برای دسته جدید تعریف کنید:

  • نام.
  • توضیحات – توضیحات مرتبط با تولیدکنندگان. می توانید از ویرایشگر برای قالب و فونت آن استفاده کنید.
  • تصویر – تصویر یا لوگوی تولیدکنندگان را توصیف می کند. تصویر را از کامپیوتر خود بارگزاری کنید.
  • محدوده قیمت – بازه قیمتی که به مشتری اجازه میدهد محصولات را نسبت به آن فیلتر (محدود) کنند. بازه قیمت در پنجره واحدهای پولی تعریف می شود. بازه ها را به کمک semicolon جدا کنید. به عنوان مثال 0-999; 1000-1200; 1201 - (1201 means 1201 and over) .
  • گزینه مجوز انتخاب اندازه صفحه به مشتری  (اجازه به مشتریان برای انتخاب اندازه صفحه) را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید اندازه صفحه را خود تعیین کنند. تعداد محصولاتی که در صفحه جزئیات تولیدکننده نمایش داده می شود توسط مشتری از لیست اندازه صفحه قابل انتخاب است. گزینه های اندازه صفحه توسط صاحب فروشگاه مشخص شده است. وقتی این گزینه غیرفعال شده مشتریان نمیتوانند اندازه صفحه را خود انتخاب کنند و اندازه ای که خود صاحب فروشگاه گذاشته است بکار می رود. فیلد اندازه صفحه در قسمت مدیریت نشان داده می شود.

(grey lightbulb) به عنوان مثال:

وقتی که شما 7 محصول را به یک تولیدکننده اختصاص داده اید و اندازه صفحه را بر روی 3 تنظیم کرده اید، 3 محصول به ازای هر صفحه از محصولات تولیدکننده در فروشگاه نمایش داده می شود و در مجموع 3 صفحه ساخته می شود.

  •  – تخفیف اختصاص داده شده به این تولیدکننده را انتخاب کنید. تخفیفات می تواند در گزینه تخفیفات منو تعریف شود. توجه کنید که تنها تخفیفات اختصاص پیدا کرده به دسته در این بخش نمایش داده می شود. پس از اختصاص تخفیف به تولیدکننده، این تخفیف به همه محصولات تولیدکننده تخصیص می یابد.
  • نقش های مشتری  – این گزینه اجازه میدهد تا تولیدکننده تنها برای نقش های مشتری انتخاب شده نمایش داده شود. از لیست نقش های مشتری که میتوانید اطلاعات آن را در بخش نقش های مشتری زیر مجموعه مشتریان ویرایش/اضافه کنید، نقش مشتریانی که میتوانند این تولیدکننده را مشاهده کنند را انتخاب کنید. اگر می خواهید برای همه نقش ها نمایش داده شود این لیست را خالی بگذارید.
  • با انتخاب گزینه محدود در فروشگاه ها، نمایش تولیدکننده به فروشگاه های انتخابی محدود می شود. نکته اینکه از این گزینه تنها در زمانی که چند فروشگاه دارید استفاده نمایید.
  • گزینه منتشر شده را فعال کنید تا این تولیدکننده را در فروشگاه نمایش دهید.
  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش تولیدکننده. از این عدد برای مرتب سازی تولیدکنندگان استفاده کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.

    • تنظیمات SEO

       

      تولید کنندگان

       

      • کلمات کلیدی متا - کلمات کلیدی متا تولیدکننده را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب صفحه است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

      <meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

      • توضیحات تگ متا - در قسمت توصیف متا، توضیح تولیدکننده را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

      <meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

      • در قسمت عنوان تگ متا ، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

      <head>

      <title> Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability </title>

      </head>

        • در قسمت نام صفحه مورد پسند موتور جستجو، نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام تولیدکننده شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود:

      http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

       

افزودن محصولات به تولیدکننده مشخص

تب Products شامل لیستی از محصولات است که به تولیدکننده اختصاص یافته اند. صاحب فروشگاه می تواند محصولات دیگری به این دسته بندی اضافه کند. نکته اینکه پیش از افزودن محصولات ابتدا باید تولیدکننده جدید را ذخیره کنید.

بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید محصولاتی که میخواهید به تولیدکننده بیافزایید را پیدا کنید. شما میتوانید از طریق نام محصول، فروشگاه یا نوع محصول جستجو را انجام دهید.

تولیدکننده

محصولاتی که میخواهید را انتخاب کنید و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. این محصولات ذیل تولیدکننده انتخابی نمایش داده می شوند.

پس از افزودن محصول به تولیدکننده، مشخصه های زیر را در تب محصولات تعریف کنید:

  • آیا محصول منتخب است
  • ترتیب نمایش
  • با کلیک روی گزینه نمایش به بخش ویرایش جزئیات محصول بروید.

روی گزینه ذخیره کلیک کنید. تولیدکننده در فروشگاه نمایش داده می شود.

می توانید روی گزینه حذف کلیک کنید تا تولیدکننده را حذف کنید.

می توانید روی گزینه صدور تنظیمات تولیدکننده ها برای اهداف پشتیبان گیری در یک فایل خارجی استفاده کنید. روی گزینه صدور کلیک کنید.

دسته بندی ها
دسته بندی ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش دسته بندی ها

برای افزودن محصولات جدید، صاحب فروشگاه باید دسته بندی هایی ایجاد کند تا محصولات را در آینده به آنها اختصاص دهد. برای مدیریت دسته بندی ها به مسیر دسته ها → بروشور بروید.

دسته بندی ها در ناپ کامرس

برای یافتن یک دسته بندی در پنجره مدیریت دسته بندی ها می توانید به کمک نام آن (یا بخشی از نام دسته) و یا از کل دسته بندی های خاص یک فروشگاه در پنجره جستجو عمل کنید.

افزودن یک دسته جدید

دسته بندی ها nop commerce 

 

در تب اطلاعات دسته بندی، اطلاعات زیر را برای دسته جدید تعریف کنید:

  • نام – این نامی است که دسته در کاتالوگ با آن نمایش داده می شود.
  • توضیحات – توضیحات مرتبط با دسته بندی. می توانید از ویرایشگر برای قالب و فونت آن استفاده کنید.
  • تصویر – تصویری که دسته بندی را توصیف می کند. تصویر را از کامپیوتر خود بارگزاری کنید.
  • اگر این دسته یک دسته والد است، از لیست کشویی دسته والد، دسته بندی والد را انتخاب کنید. دسته بندی جدید در زیر دسته والد در فروشگاه نمایش داده می شود.
  • بازه قیمت – بازه قیمتی که به مشتری اجازه میدهد محصولات را نسبت به آن فیلتر (محدود) کنند. بازه قیمت در پنجره واحدهای پولی تعریف می شود. بازه ها را به کمک semicolon جدا کنید. به عنوان مثال 0-999; 1000-1200; 1201 - (1201 means 1201 and over) .
  • گزینه نمایش در صفحه اصلی سایت را فعال کنید تا دسته بندی روی صفحه اصلی نمایش داده شود.
  • گزینه در منوی بالای صفحه قرار بگیرد را فعال کنید تا دسته بندی در منوی بالای صفحه اصلی نمایش داده شود.
  • گزینه اجازه به مشتریان برای انتخاب اندازه صفحه را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید اندازه صفحه را خود تعیین کنند. تعداد محصولاتی که در صفحه جزئیات دسته بندی نمایش داده می شود توسط مشتری از لیست اندازه صفحه قابل انتخاب است. گزینه های اندازه صفحه توسط صاحب فروشگاه مشخص شده است.

(grey lightbulb) به عنوان مثال:

وقتی که شما 7 محصول را به یک دسته بندی اختصاص داده اید و اندازه صفحه را بر روی 3 تنظیم کرده اید، 3 محصول به ازای هر صفحه از محصولات دسته بندی در فروشگاه نمایش داده می شود و در محموع 3 صفحه ساخته می شود.

وقتی این گزینه غیرفعال شده مشتریان نمیتوانند اندازه صفحه را خود انتخاب کنند و اندازه ای که خود صاحب فروشگاه گذاشته است بکار می رود. فیلد اندازه صفحه در قسمت مدیریت نشان داده می شود.

  • تخفیفات – تخفیف اختصاص داده شده به این دسته را انتخاب کنید. تخفیفات می تواند در منو تخفیفات تعریف شود. توجه کنید که تنها تخفیفات اختصاص پیدا کرده به دسته در این بخش نمایش داده می شود. پس از اختصاص تخفیف به دسته، این تخفیف به همه محصولات دسته تخصیص می یابد.
  • نقش های مشتری – این گزینه اجازه میدهد تا دسته بندی تنها برای نقش های مشتری انتخاب شده نمایش داده شود. از لیست نقش های مشتری که میتوانید اطلاعات آن را در بخش نقش های مشتری زیر مجموعه مشتریان ویرایش/اضافه کنید، نقش مشتریانی که میتوانند این دسته بندی را مشاهده کنند را انتخاب کنید. اگر می خواهید برای همه نقش ها نمایش داده شود این لیست را خالی بگذارید.
  • گزینه Limited to stores را انتخاب کنید تا آن دسته را به یک یا چند فروشگاه خاص محدود نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه تنها زمانی استفاده می شود که شما بیش از یک فروشگاه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش چندفروشگاهی مراجعه نمایید.
  • گزینه انتشار را انتخاب کنید تا این دسته را در فروشگاه ناپ کامرس نمایش دهید.
  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش دسته بندی. از این عدد برای مرتب سازی دسته بندی ها استفاده کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.

بطور مثال وقتی شما هفت عدد محصول داخل دسته دارید و اندازه صفحه را سه تعیین میکنید، در هر صفحه سه محصول نمایش داده می شود و تعداد کل صفحات نیز سه خواهد بود.

زمانی که این گزینه غیرفعال باشد کاربر قادر به انتخاب اندازه صفحه نخواهد بود و مدیر فروشگاه اندازه ثابتی برای صفحات مشخص خواهد کرد. در بخش مدیریت با غیر فعال کدن این گزینه گزینه اندازه صفحه نمایان خواهد شد.

 

تنظیمات SEO

 دسته بندی ناپ کامرس

در تب SEO، اطلاعات را بصورت زیر وارد نمایید:

  • کلمات کلیدی متا - کلمات کلیدی متا دسته بندی را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب صفحه است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

<meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

  • توضیح متا - در قسمت توصیف متا، توضیح دسته بندی را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

<meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

  • در قسمت عنوان متا، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

<head>

<title> Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability </title>

</head>

    • Search engine friendly page name -  در قسمت نام صفحه مورد پسند موتور جستجو، نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام دسته بندی شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود:

http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

افزودن محصولات به دسته بندی مشخص

تب محصولات شامل لیستی از محصولات است که به دسته بندی اختصاص یافته اند. این محصولات میتواند بوسیله دسته بندی در کاتالوگ فیلتر شوند. صاحب فروشگاه می تواند محصولات دیگری به این دسته بندی اضافه کند. نکته اینکه پیش از افزودن محصولات ابتدا باید دسته بندی جدید را ذخیره کنید.

بر روی گزینه افزودن مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید محصولاتی که میخواهید به دسته بندی بیافزایید را پیدا کنید. شما میتوانید از طریق نام محصول، فروشگاه یا نوع محصول جستجو را انجام دهید.

دسته بندی ها

محصولاتی که میخواهید را انتخاب کنید و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. این محصولات ذیل دسته بندی انتخابی نمایش داده می شوند.

پس از افزودن محصول به دسته بندی، مشخصه های زیر را در تب محصولات تعریف کنید:

  • آیا محصول منتخب است
  • ترتیب نمایش

با کلیک روی گزینه نمایش به بخش ویرایش جزئیات محصول بروید.

روی گزینه ذخیره کلیک کنید. دسته بندی جدید ذیل دسته بندی والد در فروشگاه نمایش داده می شود.

می توانید روی گزینه حذف کلیک کنید تا دسته بندی را حذف کنید.

می توانید روی گزینه صدور تنظیمات دسته بندی ها برای اهداف پشتیبان گیری در یک فایل خارجی استفاده کنید. روی گزینه Export کلیک کنید.

مدیریت محصول

محصولات اساس یک فروشگاه آنلاین هستند و مدیریت محصول بخش مهمی از استراتژی مدیرین فروشگاه است. اطلاعات محصول به مشتریان کمک می کند که تصمیم بگیرند که آیا می خواهند یک محصول را بخرند. پس مطمئن شوید که اطلاعات مناسبی فراهم می کنید تا مشتریان بتوانند دقیقا به چیزی که نیاز دارند دست پیدا کنند.

مهمترین بخش مدیریت محصولات در ناپ کامرس افزودن محصولات، تولیدکنندگان، تنظیم دسته بندی ها برای دسترسی آسانتر، افزودن شرح محصول و اختصاص تصاویر و تگ های محصول است تا جستجو بین تصاویر موثر و سریع انجام شود.