شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

بلاگ

روش های پرداخت
روش های پرداخت

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش روش های پرداخت

روش پرداخت به این معنی است که مشتری هزینه سفارشش را چگونه پرداخت می کند. فروشگاه ناپ کامرس از تراکنش های آنلاین و آفلاین پشتیبانی می کند. برای روش های آنلاین، ناپ کامرس به درگاه های پرداخت مجهز شده است، به طوری که اطلاعاتکارت اعتباری مشتری پس از اتمام سفارش به صورت خودکار از طریق درگاه ارسال می شود. شما می توانید چندین روش پرداخت در یک زمان فعال کنید. کاربر می تواند انتخاب کند که چگونه می خواهد هزینه سفارشش را پرداخت کند . 

برای تعریف روش های پرداخت به مسیر روش های پرداخت → پرداخت → تنظیمات  بروید .

(grey lightbulb) به طور پیش فرض، چند روش پرداخت در ناپ کامرس وجود دارد، اما درصورت نیاز شما می توانید پلاگین های پرداخت بیشتری در فروشگاه ناپ کامرس پیدا کنید .

برای جزئیات بیشتر، به اسناد مراجعه کنید (توصیه می شود که فقط توسط توسعه دهندگان استفاده شود) .

 

 

برای فعال کردن روش پرداخت، روی ویرایش ردیف مورد نظر کلیک کنید، علامت کادر فعال را زده و بر روی بروزرسانی کلیک کنید. گزینه فعال از false به true تغییر می کند .

روش های متفاوت پرداخت، از گزینه های مختلفی پشتیبانی می کنند. 4 گزینه پرداخت وجود دارد که می توانید فعال یا غیرفعال کنید (پشتیبانی می شوند یا خیر) :

  • پشتیبانی از ثبت ، این روش اجازه می دهد پردازش انتقال پول بعد از پرداخت هزینه صورت گیرد .
  • بازپرداخت، این روش اجازه می دهد تا پرداخت پول پس از شارژ شدن حساب و گرفتن هزینه صورت پذیرد .
  • بازپرداخت قسمی، این روش اجازه می دهد تا بخشی از پول پس از شارژ شدن حساب و گرفتن هزینه دریافت شود .
  • باطل، این روش اجازه می دهد تا پرداخت پول قبل از شارژ شدن حساب و گرفتن هزینه صورت پذیرد. (زمانی که وضعیت پرداخت "در انتظار" است) .
پیکربندی پرداخت ها

آموزش ناپ کامرس بخش پرداخت ها

پرداخت ها هسته تجارت الکترونیک است. این بخش تنظیمات عمومی فروشگاه برای دریافت پرداخت ها را پوشش می دهد. این بخش نحوه تنظیمات روش های پرداخت، واحدهای پول و محدودیت های پرداخت را شرح می دهد. 

(warning) توجه: ناپ کامرس شریک بسیاری از درگاه های اصلی پرداخت است و از آنها پشتیبانی می کند که در فروشگاه ناپ کامرس موجود است. 

(grey lightbulb) چگونگی نصب افزونه های پرداخت (و دیگر افزونه ها) را در قسمت افزونه ها جستجو کنید.

تنظیمات PDF
تنظیمات PDF

آموزش ناپ کامرس بخش تنظیمات PDF

در هنگام اجرای یک فروشگاه ممکن است که به فایل های PDF خودکار نیاز داشته باشید، مانند فاکتورها و شرایط موافقت نامه ها.

برای تعریف تنظیمات PDF به تنظیمات عمومی → تنظیمات → تنظیمات PDF را پیدا کنید: 

  

    • لوگو PDF : در این قسمت ، فایل لوگو را بکشید و رها کنید تا آپلود شود. این فایل تصویری در فاکتورهایPDF نمایش داده می شود. توصیه می شود که از یک تصویر کوچک استفاده شود .
       
    • متن پانویس فاکتور(ستون چپ): در این قسمت، متنی که که می خواهید در پایین فاکتورهای تولید شده (ستون سمت چپ) درج شود را وارد کنید .
       
    • متن پانویس فاکتور(ستون راست): دراین بخش، متنی را که تمایل دارید در پایین فاکتورهای تولید شده (ستون سمت راست) درج شود را وارد کنید .
       
    • از  استفاده نمایید: اگر می خواهید اسناد PDF خود را به اندازه صفحه نامه استفاده کنید، این گزینه را تیک بزنید. هنگامی که این گزینه تیک نخورده باشد، اندازه صفحه به صورت پیش فرض A4 خواهد بود .
    •  
    • غیرفعال، فاکتور های PDF برای سفارش های معلق: اگر نمی خواهید مشتریان قادر به چاپ فاکتورهای PDF برای سفارشات در انتظار باشند، این گزینه را غیرفعال کنید.
تنظیمات امنیتی
تنظیمات امنیتی

آموزش ناپ کامرس بخش تنظیمات امنیتی

برای مدیریت تنظیمات امنیتی به مسیر تنظیمات عمومی → تنظیمات →تنظیمات بروید. بخش تنظیمات امنیتی در صفحه تنظیمات عمومی نمایش داده می شود :

 

 

تنظیمات امنیتی را به صورت زیر تعریف کنید:

  • در فیلد آی پی های مجاز به دسترسی بخش مدیریت، آدرس های IP که مجاز به دسترسی به بخش مدیریت هستند را وارد نمایید. اگر نمی خواهید دسترسی به بخش مدیریت را محدود کنید، این فیلد را خالی بگذارید. از کاما بین آدرس های IP (به عنوان مثال، 127.0.0.10, 232.18.204.16 ) استفاده کنید.
  • گزینه اجبار همه صفحات به استفاده از SSL را فعال کنید تا SSL برای کل سایت اجرا شود. این گزینه زمانی مفید است که SSL در صفحه جزئیات فروشگاه شما فعال شده باشد.
  • گزینه فعال سازی محافظت XSRF برای بخش مدیریت را برای فعال کردن امنیت XSRF برای تمام صفحات در بخش مدیریت فعال نمایید. حمله جعل میان وب گاهی (Cross-site request forgery)، که به سی سرف CSRF یا حمله یک کلیک One-Click Attack یا سوء استفاده از نشست Session Riding معروف است، نوعی از سوء استفاده مخرب از وب سایت است که دستورات غیرمجاز از طرف یک کاربر مورد اعتماد وب سایت به آن فرستاده می شود.
  • گزینه فعال سازی محافظت XSRF برای فروشگاه عمومی را برای فعال کردن امنیت XSRF برای تمام صفحات در بخش مدیریت فعال نمایید. حمله جعل میان وب گاهی (Cross-site request forgery)، که به سی سرف CSRF یا حمله یک کلیک One-Click Attack یا سوء استفاده از نشست Session Riding معروف است، نوعی از سوء استفاده مخرب از وب سایت است که دستورات غیرمجاز از طرف یک کاربر مورد اعتماد وب سایت به آن فرستاده می شود.
  • گزینه فعالسازی honeypot برای فعال نمودن honeypot. در اصطلاح کامپیوتری، honeypot یک مجموعه تله برای شناسایی، انحراف و یا در بعضی موارد، مقابله با تلاش برای استفاده غیر مجاز از سیستم های اطلاعاتی می باشد.
  • در فیلد کلید خصوصی رمزنگاری، کلید خصوصی رمزنگاری مورد استفاده برای ذخیره سازی اطلاعات حساس را وارد نمایید. برای تغییر این کلید، در هر زمان می توانید بر روی کلید "تغییر" کلیک کنید. تمام اطلاعات حساس با استفاده از این کلید خصوصی رمزگذاری می شوند.

 

(warning) توجه: توصیه می شود قبل از تغییر کلید رمزگذاری، از پایگاه داده یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. اطلاعات حساس و مهم شامل تمامی اطلاعات کارت اعتباری هستند  (تنها زمانی که اطلاعات کارت اعتباری در پایگاه داده فروشگاه ذخیره می شود) .

 

قسمت بعدی تنظیمات برای هنگامی است که تیک گزینه CAPTCHA فعال شده باشد :

 

CAPTCHA settings

 

    • CAPTCHA در صفحه login نمایش داده شود .
    • CAPTCHA در صفحه registration نمایش داده شود .
    • CAPTCHA در صفحه contact us نمایش داده شود .
    • CAPTCHA در صفحه 'email wishlist to a friend'  نمایش داده شود .
    • CAPTCHA در صفحه 'email product to a friend' نمایش داده شود .
    • در صورت فعال بودن، public key ReCAPTCHA را وارد کنید .
    • در صورت فعال بودن، private key reCAPTCHA را وارد کنید.
زبان ها
زبان ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش زبان ها

در ناپ کامرس، فروشگاه شما می تواند دارای چندین زبان نصب شده باشد. با این حال، مشتریان فقط قادر به مشاهده اطلاعاتی هستند که در زبان انتخاب شده تعریف شده اند.

(grey lightbulb) به طور پیش فرض، زبان انگلیسی نصب می باشد . 

 

(warning)  توجه: شما می توانید بسته های زبان جدید را از فروشگاه رسمی دانلود کنید .  

افزودن زبان جدید 

روی مورد جدید کلیک کنید. در پنجره افزودن یک زبان جدید، تنظیمات زیر را انجام دهید :

 

 

    • نام زبان جدید
    • فرهنگ زبان کد خاص زبان است (به عنوان مثال ،fa-IR برای فارسی ایران)
    • کد SEO منحصر به فرد: یک دو حرفی کد SEO که برای تولید URL ها مانند http: //www.yourstore.com/en/  در زمانی که شما از بیش از یک زبان منتشر شده دارید استفاده می شود . نکته: برای فعال کردن گزینه فعال سازی آدرس های وب مورد پسند موتورهای جستجو (SEO) با چندین زبان باید به مسیر پیکربندی →  تنظیمات →  تنظیمات عمومی و متفرقه →  بومی سازی بروید .
    • : نام فایل عکس پرچم را وارد کنید. تصویر باید در زیر پوشه
    • …/images/flags ذخیره شود. شما همچنین می توانید یک تصویر از لیست از پیش تعریف شده انتخاب کنید .
    • اگر زبان است (به عنوان مثال برای فارسی، عربی و غیره) این گزینه را فعال کنید. توجه: تم فعال شده باید RTL را پشتیبانی کند (دارای یک فایل CSS مناسب باشد.  این گزینه بر روی فروشگاه عمومی تاثیر می گذارد .
    • ارز پیش فرض برای یک زبان خاص. اگر مشخص نشده باشد، اولین مورد یافت شده (با پایین ترین ترتیب نمایش داده شده) مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
    • : این گزینه اجازه تنظیم این زبان برای یک فروشگاه خاص را می دهد. شما می توانید فروشگاه (ها) را از لیست از قبل تهیه شده انتخاب کنید. اگر از این گزینه استفاده نمی کنید، این فیلد را خالی بگذارید .
    • منتشر شده: فعال کردن این بخش باعث دیده و انتخاب شدن این زبان توسط بازدید کنندگان در فروشگاه شما می باشد .
    •  زبان را مشخص کنید. 1 نشان دهنده بالای لیست است .
    • روی دکمه ذخیره کلیک کنید .

 

(warning) توجه: پس از اضافه کردن یک زبان جدید، دکمه های ورود XML و صدور XML به شما اجازه وارد کردن و صادر کردن تمام منابع برای یک زبان جدید را می دهد. 

کشورها
کشورها

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش کشورها

این بخش نحوه مدیریت کشورها (که مشتریان در آنجا ساکنند) را توضیح می دهد . 

برای تعیین تنظیمات کشور به کشورها → تنظیمات بروید .

  

 به طور پیشفرض، همه کشورها آپلود می شوند. شما میتوانید آنها را انتخاب و با کلیک بر روی دکمه مربوطه انتشار و عدم انتشار را انتخاب کنید .  

افزودن کشورهای جدید

شما می توانید یک لیست از تمام مناطق (ایالت/استان) همه کشورها که به سیستم اضافه شده اند، استخراج اطلاعات کنید یا مناطقی را به آن  ورود اطلاعات  کنید.

 

 توجه: فرمت فایل برای وارد کردن باید همانند فرم صادر شده آن باشد .

 

حتی شما می توانید کشورهای جدید را به صورت دستی اضافه کنید. برای اضافه کردن یک کشور جدید به لیست، بر روی مورد جدید (افزودن رکورد جدید) کلیک کنید .

در قسمت اطلاعات کشور، تنظیمات کشور را تعیین کنید :

    • نام کشور
    • تیک زدن گزینه  باعث فعال شدن ثبت نام در سایت برای مشتریان ساکن این کشور می شود. به طور پیش فرض، همه کشورها فعال شده هستند، اگر تمایل به محدود کردن تعداد کشورها برای ثبت نام دارید، همه کشورهایی را که مایل نیستید اجازه داشته باشند را غیرفعال کنید .
    • مجوز های ارسال به مشتریان ساکن این کشور .
    • کد ایزو دو حرفی این کشور وارد کنید .
    • کد ایزو سه حرفی این کشور را وارد کنید .
    • کد ایزو عددی این کشور را وارد کنید .
    • گزینه
    •  نشان می دهد که مشتریان این کشور مشمول مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا (the European Union Value Added Tax) می شوند .

توجه: این فیلد تنها زمانی استفاده می شود که گزینه مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا در صفحه تنظیمات مالیات (پیکربندی → مالیات → تنظیمات مالیات) فعال گردیده باشد .

 

    • تیک گزینه منتشرشده را بزنید تا این کشور برای ثبت نام حساب جدید و حمل و نقل و آدرس های صورتحساب فعال باشند .
    • ترتیب نمایش این کشور را وارد کنید. مقدار 1 نشان دهنده بالای لیست می باشد .
    • دکمه دخیره را بزنید . 

 

افزودن مناطق و استان های جدید 

در تب استان ها، می توانید استان های کشور را اضافه کنید .

 به طور پیش فرض، ایالات متحده آمریکا اضافه شده است .

 

 

برای اضافه کردن یک استان جدید، روی دکمه افزودن استان جدید را بزنید .

 

نام را وارد کنید .

  • مخفف اسم استان وارد کنید .
  • برای انتشار شهر یا استان در وب سایت، تیک گزینه منتشر شده را انتخاب کنید .
  • در فیلد ترتیب نمایش، دستور نمایش این استان را وارد کنید. مقدار 1 نشانگر بالای لیست می باشد .
  • دکمه ذخیره را بزنید .
پیکربندی قابلیت چند فروشگاهی
پیکربندی قابلیت چند فروشگاهی

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش پیکربندی قابلیت چند فروشگاهی

فروشگاه ناپ کامرس به شما امکان داشتن بیش از یک فروشگاه با استفاده از یکبار نصب را می دهد .

این ویژگی به شما امکان می دهد که بیش از یک فروشگاه مجزا را در دامنه های مختلف میزبانی کنید و تمام عملیات مدیریتی را از بخش مدیریت کنترل کنید. می توانید داده های کاتالوگ را بین فروشگاه ها به اشتراک بگذارید، به طور مثال یک محصول در بیش از یک فروشگاه داشته باشید و مشتریان شما می توانند با استفاده از همان اعتبارها به تمام فروشگاه های شما وارد شوند .

 

برای تنظیم چندین فروشگاه به مسیر فروشگاه ها→ تنظیمات بروید و بر روی مورد جدید کلیک کنید .

 

این مثال راه اندازی دو فروشگاه ساده را شرح می دهد :



الف) بارگذاری و نصب سایت در  www.store1.com .  این تنها مکانی است که فایلهای فروشگاهی ناپ کامرس و DLL ها ذخیره می شود .

ب) از طریق بخش مدیریت www.store2.com (بخش مدیریت هاست شما، نه مدیریت ناپ کامرس) و اطمینان حاصل کنید که تمامی درخواست ها در www.store2.com   به  www.store1.com  ارسال (forward ) می شوند نه هدایت شدن (redirect ). این کار با استفاده از رکورد CNAME انجام می پذیرد. این مرحله حیاتی است .

ج) از بخش مدیریت www.store1.com یک نام مستعار (domain alias ) برای دامنه www.store2.com  مشخص کنید. این مرحله می تواند برای برخی از کاربران پیچیده باشد (در صورتی که مشکل داشتید از پشتیبان سایت خود بخواهید که این مرحله را انجام دهد).

بعد از اتمام مراحل فوق، در زمان دسترسی به www.store2.com در مرورگر، محتوای www.store1.com  نمایش داده خواهند شد. مرحله بعدی پیکربندی فروشگاه ها در بخش مدیریت است، بعد از آن شما می توانید محتوا را برای هر دو فروشگاه بارگذاری کنید .

 

-------------------------

 

اختیاری (نمونه): این مرحله را می توانید از طریق بخش مدیریت Plesk به روش زیر انجام دهید :

    • هنگامی که www.store2.com به www.store1.com هدایت می شود، وب سرور Plesk نمی داند که چگونه www.store2.com را نمایش دهد به این دلیل که از میزبانی مجازی مبتنی بر نام (Name-Based Virtual Hosting ) استفاده می کند. بنابراین، شما باید یک نام مستعار دامنه برای www.store2.com ایجاد کنید، مانند روشی که در زیر توضیح داده شده :
      • به طور مستقیم یا از طریق لینک "باز کردن در کنترل پنل"  در بخش مدیریت سرور، به پنل دامنه www.store1.com  وارد شوید .
      • از زبانه Websites & Domains tab (وب سایت ها و دامنه ها)، افزودن لینک نام مستعار دامنه جدید (Add New Domain Alias) که در نزدیکی دکمه زبانه می باشد را انتخاب کنید .
      • نام مستعار کامل را وارد کنید. به عنوان مثال store2.com
      • مطمئن شوید که گزینه وب سرویس انتخاب شده است .
      • سرویس ایمیل اختیاری می باشد. اگر میخواهید ایمیل هایی از www.store2.com به روش های مشابه هدایت شوند، این گزینه را علامت بزنید .
      • مطمئن شوید که همگام سازیDNS   با گزینه دامنه اصلی فعال نشده باشد .

 

------------------------

 

وقتی که نصب و راه اندازی فنی انجام شد، شما می توانید فروشگاه های خود را از قسمت مدیریت کنترل کنید. به مسیر فروشگاه ها → تنظیمات بروید. پنجره فروشگاه نمایش داده می شود :

 

 

توجه: به طور پیش فرض، فقط یک فروشگاه ایجاد می شود (warning) .

 

برای پیکربندی فروشگاه در کنار آن بر روی گزینه ویرایش کلیک کنید :

 

    • نام فروشگاه را تعریف کنید .
    • آدرس فروشگاه خود را وارد کنید .
    • گزینه فعال سازی SSL را اگر میخواهید فروشگاه تحت SSL ایمن شود. SSL (Secure Sockets Layer) تکنولوژی امنیتی استانداردی است که لینک ارسالی از مرورگر را بصورت رمزنگاری شده برای سرور ایجاد میکند. این لینک تضمین میکند که کلیه اطلاعات مبادله شده خصوصی و مخفی باقی میماند. SSL استانداردی است که میلیون ها وب سایت برای مبادله با مشتریان خود از آن بهره می برند. این گزینه را پس نصب گواهینامه SSL بر روی سرور فعال کنید. در غیراینصورت شما به سایت دسترسی نخواهید داشت و مجبور خواهید شد بصورت دستی در جدول store دیتابیس این ویژگی را تغییر دهید.
    • مقادیر هاست لیستی از HTTP_HOST های ممکن برای فروشگاه است. (مثلا store1.com ، www. store1.com تکمیل این بخش تنها زمانی لازم است که فروشگاه های چندگانه دارید. شما می توانید مقدار HTTP_HOST در مسیرسیستم →اطلاعات سیستم را دنبال کنید.
    • زبان پیش فرض فروشگاه را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید این گزینه را انتخاب نکنید. در این صورت اولین مورد (گزینه ای که کمترین عدد ترتیب نمایش را دارد) مورد استفاده قرار می گیرد.
    • تعریف نام شرکت
    • تعریف آدرس شرکت
    • قرار دادن شماره تلفن شرکت
    •  تعریف مالیات بر ارزش افزوده شرکت 

یک فروشگاه دیگر با کلیک بر روی دکمه افزودن رکورد جدید و پر کردن فیلدهای مشابه اضافه کنید . 

دو فروشگاه در حال حاضر با استفاده از نصب یک مرتبه ای ناپ کامرس مانند زیر تنظیم شده اند : 

 (warning) توجه: راهکار چند فروشگاهی (تمایز فروشگاه ها از طریق HTTP_HOST ) برای سایت های موجود در مسیرهای مجازی در همان دامنه کار نمی کند . 

به طور مثال، شما نمیتوانید یک فروشگاه در http://www.site.com/store1 و فروشگاه دوم را در   http: //www.site.com/store2  داشته باشید، زیرا مقدار HTTP_HOST برای هر دو این سایت ها (www.site.com) یکی می باشد . 

زمانی که فروشگاه ها راه اندازی و پیکربندی شدند، می توانید موجودی خود برای هرکدام از فروشگاه ها را تعریف کنید. این بخش در بخش فروشگاهها و جزئیات صفحات برای هر یک از موارد زیر قابل اجرا می باشد: محصولات، دسته بندی ها، تولید کنندگان، زبان ها، ارزها، قالب های پیام، وبلاگ ها، اخبار، موضوعات . 

همچنین تم های متفاوت می توانند برای فروشگاه های مختلف پیکربندی شوند . 

همینطور، می توانید هر مقدار از تنظیمات را در هر فروشگاه لغو کنید .

پیکربندی فروشگاه اصلی
پیکربندی فروشگاه اصلی

آموزش ناپ کامرس بخش پیکربندی فروشگاه اصلی

بصورت پیش فرض هنگام نصب فروشگاه ناپ کامرس به شرح زیر پیکربندی می کنیم.

برای پیکربندی فروشگاه پیش فرض به مسیر فروشگاه ها→ تنظیمات بروید.

 

 

برای پیکربندی بر روی دکمه ویرایش در ردیف فروشگاه مورد نظر کلیک کنید

 

جزئیات فروشگاه اصلی را به ترتیب زیر تنظیم کنید:

  •  را تعریف کنید.
  • را وارد کنید.
  •  لیستی از HTTP_HOST های ممکن برای فروشگاه است. (مثلا yourstore.com ، www.yourstore.com تکمیل این بخش تنها زمانی لازم است که فروشگاه های چندگانه دارید.
  •  فروشگاه را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید این گزینه را انتخاب نکنید. در این صورت اولین مورد (گزینه ای که کمترین عدد ترتیب نمایش را دارد) مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تعریف نام شرکت
  • تعریف 
  • قرار دادن 
  • در قسمت  کد VAT شرکت را وارد نمایید. (مخصوص اتحادیه اروپا)
رابط کاربری nopCommerce

این فصل مبانی رابط کاربری ناپ کامرس را پوشش می دهد.

اولین صفحه ای که بعد از ورود به بخش مدیریت فروشگاه فروش نمایش داده می شود پیشخوان است.
 

 

 

پیشخوان دارای بخش های زیر است:

  •  اخبار ناپ کامرس:
    این بخشی است که در آن اخبار مهم، فروش ها و اطلاعات تبلیغاتی ناپ کامرس نمایش داده می شود.

  • بخش های دیگر آمارهای حیاتی وب سایت شما را نشان می دهد: آمارهای متداول، سفارشات، مشتریان جدید، مجموع سفارشات، سفارش های ناقص، آخرین سفارشات، کلمات کلیدی محبوب برای جستجو، محبوب ترین بر اساس تعداد، پرفروش ها بر اساس مبلغ. درباره این موارد در اینجا بیشتر بیاموزید.

بخش پیشخوان به راحتی با کلیک کردن بر روی آیکون  باز می شود.

اجزاء مشترک صفحه ناپ کامرس عبارتند از:

 نوار کناری

 

نوار کناری در سمت چپ هر صفحه در ناحیه مدیریت قرار دارد. این بخش به شما اجازه دستیابی به قابلیت های مدیر ناپ کامرس را می دهد.

نوار کناری را می توان به راحتی با کلیک کردن بر روی آیکن "همبرگر" در کنار لوگو  باز کرد

 

جعبه جستجو

در بالای نوار کناری، یک جعبه جستجو وجود دارد. با شروع به تایپ نام یک بخش، می توانید به آن هدایت شوید، کادر جستجو به صورت خودکار گزینه ها را پیشنهاد داده تا سریعتر به گزینه مورد نظر خود برسید.

 

منوی سیستم

 

در این بخش از رابط کاربری نام کاربر وارد می شود، دکمه خروج از سیستم و یک منوی کوچک که کاربر می تواند برای پاک کردن حافظه کش یا راه اندازی مجدد برنامه از آن استفاده نماید را نشان می دهد.
 

 

حالت های پایه و پیشرفته

در برخی صفحات در بخش مدیریت، شما سوئیچ زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

 

 

این سوئیچ پایه-پیشرفته دو حالته به شما امکان تغییر بین حالت های نمایش صفحه را می دهد.

برای راحتی استفاده ما حالت "پایه" را که در آن اغلب تنظیمات پرتکرار نشان داده شده را به وجود آوردیم.

اگر شما نمی توانید تنظیمات مورد نیاز را در یک صفحه پیدا کنید، برای مشاهده تمام تنظیمات موجود، به حالت پیشرفته بروید.

در برخی صفحات، این سوئیچ یک دکمه تنظیمات در کنار خود دارد. شما می توانید از آن با توجه به نیازهای خود برای تنظیم حالت پایه با اضافه کردن / حذف تنظیمات مورد نیاز استفاده کنید.

 

 

روی "تنظیمات" کلیک کنید تا لیستی از تنظیمات موجود را مشاهده نمایید. علامت تیک تنظیمات مورد نظر را بزنید. تنظیمات اضافه شده در حالت پایه نمایش داده خواهند شد.

 

سوالات متداول (FAQ)
سوالات متداول (FAQ)

س: چرا nopCommerce را انتخاب کنیم؟
پ: 
http://www.nopcommerce.com/whychoose.aspx

 

س: پیغام خطا: "We're sorry, an internal error occurred. Our supporting staff has been notified of this error and will address the issue shortly..."

پ: برای پیدا کردن علت خطا نیاز به خاموش کردن حالت خطاهای سفارشی دارید.
1. فایل Web.Config را باز کنید
2. خط ذیل را <customErrors defaultRedirect="errorpage.htm" mode="RemoteOnly"> بیابید.
3. آن را با <customErrors defaultRedirect="errorpage.htm" mode="Off"> جایگزین کنید.

همچنین، مسیر Admin > System > Log را برای هرگونه خطا بررسی نمایید.

س: چرا صفحه اصلی سایت به کندی بارگزاری می شود؟
پ: برنامه های ASP.NET بزرگ به مدت زمانی برای بارگزاری اولیه در حافظه نیاز دارند. پس از بارگزاری، مخزن برنامه ASP در صورت عدم فعالیت، برنامه را از حافظه خارج می کند ( به طور پیش فرض 20 دقیقه). بررسی کنید که آیا کار زمانبندی شده در حال اجرا است (Admin > System > Scheduled Tasks) و همچنین با استفاده از یک مانیتور شخص ثالث مانند PingAlive.com می توانید مانیتورینگ و اتصال ماندگار(keep alive) سایت را ملاحظه نمایید. روش دیگر، برای مشاهده علت تاخیر در بارگزاری صفحات، فعال سازی MiniProfiler موجود در ناپ کامرس است. برای فعال کردن آن، می توانید به بخش مدیریت> پیکربندی> تنظیمات پیشرفته بروید، و عبارت"DisplayMiniProfilerInPublicStore" را جستجو نمایید. این گزینه را فعال کنید. با فعال ساختن Mini Profiler، زمان ایجاد صفحه با اطلاعات که در آن عملیات چه زمانی طول کشیده نمایش داده خواهد شد.

س: کاربران مکررا از سیستم خارج می شوند؟
پ: افزودن یک کلید دستگاه (machine key) به فایل web.config باید مشکل خارج شدن از سیستم را حل کند. می توانید کلید ماشین را تولید کرده و یا در مورد آن در  اینجا یا اینجا بیشتر مطالعه نمایید.

س: چگونه می توانم به آخرین نسخه ارتقا دهم؟
پ:. لطفا به روز رسانی nopCommerce را مشاهده نمایید.

س: چگونه متون فروشگاه را تغییر دهیم؟
پ:  به بخش مدیریت> پیکربندی> زبان ها> "مشاهده منابع رشته" [از زبان شما] بروید، با کمک فیلتر ها (ابزار قیفی)  می توانید متون با مقادیر مورد نظر را یافته و تغییر دهید.

س: مشاهده خطای "A generic error occurred in GDI+". 
پ: به دایرکتوری های \Content\Images\ و \Content\Images\Thumbs\ مجوز نوشتن (write) بدهید


س: چگونه ویژگی چند فروشنده را پیکربندی کنیم؟
پ: این لینک ها را بررسی کنید:
http://www.nop-templates.com/whats-new-in-nopcommerce-30-part-1-multi-vendor-support
http://www.nopcommerce.com/boards/t/22403/multi-vendor-roadmap-lets-discuss-update-done.aspx?p=4#92622

س: چگونه ویژگی  چند فروشگاه را پیکربندی کنیم؟

پ: این لینک ها را بررسی کنید:

http://www.nop-templates.com/whats-new-in-nopcommerce-30-part-2-multi-store-support
http://www.nopcommerce.com/boards/t/21356/multi-store-roadmap-lets-discuss-update-done.aspx?p=3#89679
http://www.nopaccelerate.com/setup-nopcommerce-multi-store-shared-hosting-environment/

س. چگونه ناپ کامرس را در یک ماشین محلی نصب کنیم؟
پ:
 این لینک را بررسی کنید:
http://www.nop-templates.com/how-to-install-nopcommerce-on-a-local-machine

س: من به طور تصادفی کاربر admin را حذف کردم. چگونه می توانم admin را بازیابی کنم؟
پ: اگر شما به پایگاه داده دسترسی دارید (با استفاده از یک ابزار مانند SSMS و غیره) می توانید کاربر مورد نظر را  بازیابی کنید:

  update Customer 
  set Deleted = 0
  where Id = 1

(به طور معمول Id کاربر Admin  برابر 1 است، اگر نیست، برای پیدا کردن ID،  از Username  - به عنوان مثال، where Username = 'email@domain.com' استفاده نمایید)

 

س. چگونه ناپ کامرس را در یک ماشین محلی نصب کنیم؟

پ: http://www.nop-templates.com/how-to-install-nopcommerce-on-a-local-machine

 

س. چگونه منابع (resources ) را در ناپ کامرس  جستجو نموده و تغییردهیم؟

پ: http://www.nop-templates.com/how-to-search-and-change-resources-in-nopcommerce

س. چگونه تنظیمات را در ناپ کامرس جستجو نموده و تغییر دهیم؟

پ: http://www.nop-templates.com/how-to-search-and-change-settings-in-nopcommerce

س. چگونه می توان تعداد محصولات در هر صفحه را تنظیم نمود؟
پ: http://www.nop-templates.com/how-to-set-the-number-of-products-shown-per-page-in-a-category

 

 

س: چگونه ثبت این گزارش را متوقف کنم؟

 

The controller for path ... was not found or does not implement IController ( کنترل کننده برای مسیر ... پیدا نشد و IController را اجرا نمی کند )

 

پ: به false تغییرش دهید:

 

بخش مدیریت -> پیکربندی -> تنظیمات -> همه تنظیمات -> commonsettings.log404errors

 

 

س: بهترین شیوه برای اعمال مجموعه ای از تغییرات چیست؟
پ: http://www.nopcommerce.com/boards/t/11806/custom-dev-source-control-changesets-best-practices.aspx

 

س: چگونه  یک صفحه سفارشی جدید را در ناپ کامرس اضافه کنیم؟
پ:. این آموزش را بررسی کنید: http://www.strivingprogrammers.com/Blog/post/Lavish-Kumar/20/Steps-to-add-a-new-custom-page-in-nopCommerce-3-1-MVC-Version/


س: چگونه آیتم های منوی مدیریت در ناپ کامرس را بر اساس نقش (در بخش مدیریت) پنهان نمایم؟
پ: این آموزش را بررسی کنید: http://www.strivingprogrammers.com/Blog/post/Lavish-Kumar/23/Steps-to-hide-admin-menu-items-in-nopCommerce-3-2-based-on-roles/

 

س: چگونه می توان یک آدرس ایمیل را دوباره اختصاص داد اگر مشتری مربوطه را حذف کرده باشید؟

پ: تنظیمی وجود دارد که در صورت حذف یک رکورد، پسوندی با عنوان -DELETED به ایمیل مشتری می افزاید. همه تنظیمات -< customersettings.suffixdeletedcustomers

 

در ابتدا، این تنظیم FALSE است. اگر قبل از تغییر به TRUE مشتری را حذف کردید، باید به صورت دستی پسوند ایمیل را با استفاده از یک ابزار SQL(به عنوان مثال SSMS) تغییر دهید.

 

 

س: چگونه یک مجموعه زبان جدید ایجاد کنیم؟
پ: http://www.nopcommerce.com/boards/t/25984/how-to-create-a-new-language-pack-for-310-based-on-300.aspx

 

س: چگونه تصاویر محصول را وارد کنیم؟

پ: مسیر نام عکس باید با فایل سیستم هاست مرتبط باشد؛ نه کامپیوتر یا مرورگر محلی شما. در صفحه مدیریت -> محصولات، محصولی را انتخاب کنید که عکس دارد و سپس یک بار صادر کردن به اکسل(انتخاب شده) را بزنید. به صفحات اکسل نگاه بیندازید. مسیر میزبان برای تصویر را یادداشت کنید. شما باید نام فایل را با پیشوندی از مسیر برای ساخت فایل CSV استفاده کنید. از مسیر دقیق استفاده نکنید. شما باید یک پوشه temp در سطح یک یا دو ایجاد کنید و فایل های خود را در آن پوشه temp قرار دهید. در صورت میزبان بودن، قبل از وارد کردن فایل های تصویری نیاز به FTP دارید.
 

س: بدون کد منبع (وب) یا با کد منبع؟ برای انتخاب بین این 2 به کمک نیاز دارم.

پ: این آموزش را بررسی کنید:

http://www.strivingprogrammers.com/Blog/post/Lavish-Kumar/25/Difference-between-No-Source-Web-OR-Source-Code-of-nopCommerce/

س: شما برای فروش با اندازه ها، رنگ ها، مواد اولیه و غیره، ویژگی های مشخصات یا ویژگی های محصول چه کاری انجام می دهید؟

پ: ویژگی های محصول این کار را انجام می دهند. فراموش نکنید که روش مدیریت موجودی را تنظیم کنید: فهرست موجودی را بر اساس ویژگی های محصول در زبانه اطلاعات محصول دنبال کنید و سپس برای تعریف موجودی در ویژگی های محصول به زبانه ترکیب بروید.

 

س: آیا ناپ کامرس با PCI سازگار است؟

 

پ: ناپ کامرس تمام الزامات PCI را رعایت کرده است، اما تلاشی برای دریافت هرگونه گواهینامه رسمی نشده است.

 

س: رویداد های ((eventsمنتشر شده توسط ناپ کامرس کدامند؟

پ: در اینجا لیستی از تمام رویدادهایی منتشر شده توسط ناپ کامرس ارائه شده است:
ProductSearchEvent

ProductReviewApprovedEvent

EntityInserted

EntityUpdated

EntityDeleted

EmailSubscribedEvent

EmailUnsubscribedEvent

EntityTokensAddedEvent

MessageTokensAddedEvent

PublishNewsletterSubscribe

PublishNewsletterUnsubscribe

OrderPaidEvent

OrderPlacedEvent

PublishShipmentSent

PublishShipmentDelivered

OrderCancelledEvent

OrderRefundedEvent

ShipmentSentEvent

ShipmentDeliveredEvent

ProductReviewApprovedEvent

CustomerRegisteredEvent

CustomerLoggedin