شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

پیکربندی قابلیت چند فروشگاهی

پیکربندی قابلیت چند فروشگاهی

آموزش فروشگاه ناپ کامرس بخش پیکربندی قابلیت چند فروشگاهی

فروشگاه ناپ کامرس به شما امکان داشتن بیش از یک فروشگاه با استفاده از یکبار نصب را می دهد .

این ویژگی به شما امکان می دهد که بیش از یک فروشگاه مجزا را در دامنه های مختلف میزبانی کنید و تمام عملیات مدیریتی را از بخش مدیریت کنترل کنید. می توانید داده های کاتالوگ را بین فروشگاه ها به اشتراک بگذارید، به طور مثال یک محصول در بیش از یک فروشگاه داشته باشید و مشتریان شما می توانند با استفاده از همان اعتبارها به تمام فروشگاه های شما وارد شوند .

برای تنظیم چندین فروشگاه به مسیر فروشگاه ها→ تنظیمات بروید و بر روی مورد جدید کلیک کنید .

این مثال راه اندازی دو فروشگاه ساده را شرح می دهد :



الف) بارگذاری و نصب سایت در  www.store1.com .  این تنها مکانی است که فایلهای فروشگاهی ناپ کامرس و DLL ها ذخیره می شود .

ب) از طریق بخش مدیریت www.store2.com (بخش مدیریت هاست شما، نه مدیریت ناپ کامرس) و اطمینان حاصل کنید که تمامی درخواست ها در www.store2.com   به  www.store1.com  ارسال (forward ) می شوند نه هدایت شدن (redirect ). این کار با استفاده از رکورد CNAME انجام می پذیرد. این مرحله حیاتی است .

ج) از بخش مدیریت www.store1.com یک نام مستعار (domain alias ) برای دامنه www.store2.com  مشخص کنید. این مرحله می تواند برای برخی از کاربران پیچیده باشد (در صورتی که مشکل داشتید از پشتیبان سایت خود بخواهید که این مرحله را انجام دهد).

بعد از اتمام مراحل فوق، در زمان دسترسی به www.store2.com در مرورگر، محتوای www.store1.com  نمایش داده خواهند شد. مرحله بعدی پیکربندی فروشگاه ها در بخش مدیریت است، بعد از آن شما می توانید محتوا را برای هر دو فروشگاه بارگذاری کنید .

-------------------------

اختیاری (نمونه): این مرحله را می توانید از طریق بخش مدیریت Plesk به روش زیر انجام دهید :

    • هنگامی که www.store2.com به www.store1.com هدایت می شود، وب سرور Plesk نمی داند که چگونه www.store2.com را نمایش دهد به این دلیل که از میزبانی مجازی مبتنی بر نام (Name-Based Virtual Hosting ) استفاده می کند. بنابراین، شما باید یک نام مستعار دامنه برای www.store2.com ایجاد کنید، مانند روشی که در زیر توضیح داده شده :
      • به طور مستقیم یا از طریق لینک "باز کردن در کنترل پنل"  در بخش مدیریت سرور، به پنل دامنه www.store1.com  وارد شوید .
      • از زبانه Websites & Domains tab (وب سایت ها و دامنه ها)، افزودن لینک نام مستعار دامنه جدید (Add New Domain Alias) که در نزدیکی دکمه زبانه می باشد را انتخاب کنید .
      • نام مستعار کامل را وارد کنید. به عنوان مثال store2.com
      • مطمئن شوید که گزینه وب سرویس انتخاب شده است .
      • سرویس ایمیل اختیاری می باشد. اگر میخواهید ایمیل هایی از www.store2.com به روش های مشابه هدایت شوند، این گزینه را علامت بزنید .
      • مطمئن شوید که همگام سازیDNS   با گزینه دامنه اصلی فعال نشده باشد .

------------------------

وقتی که نصب و راه اندازی فنی انجام شد، شما می توانید فروشگاه های خود را از قسمت مدیریت کنترل کنید. به مسیر فروشگاه ها → تنظیمات بروید. پنجره فروشگاه نمایش داده می شود :

توجه: به طور پیش فرض، فقط یک فروشگاه ایجاد می شود (warning) .

برای پیکربندی فروشگاه در کنار آن بر روی گزینه ویرایش کلیک کنید :

    • نام فروشگاه را تعریف کنید .
    • آدرس فروشگاه خود را وارد کنید .
    • گزینه فعال سازی SSL را اگر میخواهید فروشگاه تحت SSL ایمن شود. SSL (Secure Sockets Layer) تکنولوژی امنیتی استانداردی است که لینک ارسالی از مرورگر را بصورت رمزنگاری شده برای سرور ایجاد میکند. این لینک تضمین میکند که کلیه اطلاعات مبادله شده خصوصی و مخفی باقی میماند. SSL استانداردی است که میلیون ها وب سایت برای مبادله با مشتریان خود از آن بهره می برند. این گزینه را پس نصب گواهینامه SSL بر روی سرور فعال کنید. در غیراینصورت شما به سایت دسترسی نخواهید داشت و مجبور خواهید شد بصورت دستی در جدول store دیتابیس این ویژگی را تغییر دهید.
    • مقادیر هاست لیستی از HTTP_HOST های ممکن برای فروشگاه است. (مثلا store1.com ، www. store1.com تکمیل این بخش تنها زمانی لازم است که فروشگاه های چندگانه دارید. شما می توانید مقدار HTTP_HOST در مسیرسیستم →اطلاعات سیستم را دنبال کنید.
    • زبان پیش فرض فروشگاه را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید این گزینه را انتخاب نکنید. در این صورت اولین مورد (گزینه ای که کمترین عدد ترتیب نمایش را دارد) مورد استفاده قرار می گیرد.
    • تعریف نام شرکت
    • تعریف آدرس شرکت
    • قرار دادن شماره تلفن شرکت
    •  تعریف مالیات بر ارزش افزوده شرکت

یک فروشگاه دیگر با کلیک بر روی دکمه افزودن رکورد جدید و پر کردن فیلدهای مشابه اضافه کنید .

دو فروشگاه در حال حاضر با استفاده از نصب یک مرتبه ای ناپ کامرس مانند زیر تنظیم شده اند :

 (warning) توجه: راهکار چند فروشگاهی (تمایز فروشگاه ها از طریق HTTP_HOST ) برای سایت های موجود در مسیرهای مجازی در همان دامنه کار نمی کند .

به طور مثال، شما نمیتوانید یک فروشگاه در http://www.site.com/store1 و فروشگاه دوم را در   http: //www.site.com/store2  داشته باشید، زیرا مقدار HTTP_HOST برای هر دو این سایت ها (www.site.com) یکی می باشد .

زمانی که فروشگاه ها راه اندازی و پیکربندی شدند، می توانید موجودی خود برای هرکدام از فروشگاه ها را تعریف کنید. این بخش در بخش فروشگاهها و جزئیات صفحات برای هر یک از موارد زیر قابل اجرا می باشد: محصولات، دسته بندی ها، تولید کنندگان، زبان ها، ارزها، قالب های پیام، وبلاگ ها، اخبار، موضوعات .

همچنین تم های متفاوت می توانند برای فروشگاه های مختلف پیکربندی شوند .

همینطور، می توانید هر مقدار از تنظیمات را در هر فروشگاه لغو کنید .

انصراف از نظر