شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
تنظیمات کاتالوگ
تنظیمات کاتالوگ

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات کاتالوگ

تنظیمات کاتالوگ شامل گزینه هایی برای مرتب سازی محصول، تغییر حالت های نمایش، مقایسه محصولات و موارد دیگر است .

برای تعریف تنظیمات کاتالوگ، به مسیر تنظیمات بروشور→ تنظیمات →تنظیمات بروید. صفحه تنظیمات کاتالوگ در حالت های پیشرفته و مقدماتی (در حالت پیشرفته به طور پیش فرض) در دسترس است .

قسمت بالای صفحه جستجو را تنظیم می کند :

  • گزینه  را فعال کنید تا بخش جستجو با تایپ مشتری بصورت خودکار درفروشگاه عمومی ناپ کامرس تکمیل شود:

Search autocomplete

هنگامی که این گزینه فعال شود، فیلدهای اضافی زیر نمایش داده می شوند :

  • تعداد محصولات تکمیل خودکار برای نمایش: تعداد نتایجی را که در لیست کشویی تکمیل خودکار در کادر جستجو فروشگاه عمومی دیده می شود را تنظیم کنید .
  • نمایش تصاویر محصول در کادر تکمیل خودکار: این گزینه را علامت بزنید تا تصاویر محصول را در جعبه جستجوی خودکار تکمیل شده نمایش دهید .
  • حداقل طول عبارت مورد جستجو - حداقل تعداد کاراکترهای مورد نیاز برای جستجو .
  • گزینه صفحه جستجو به مشتریان اجازه میدهد تا اندازه صفحه جستجو را انتخاب کنند را در صورت نیاز فعال کنید.
  • در قسمت صفحه جستجو. گزینه های اندازه صفحه (با ویرگول از هم جدا شوند) لیست گزینه های اندازه صفحه برای مشتریان را وارد کنید و یا تعداد محصولات که می خواهید در صفحه جستجو در هر صفحه نمایش داده شود را وارد کنید، در این مورد شما انتخاب کرده اید که مشتریان اجازه ندارند تا اندازه صفحه را خود انتخاب کنند .

بلوک دوم تنظیمات بازنگری محصول را انجام میدهد. موارد زیر را تعریف کنید :

  • گزینه بازنگری محصول باید توسط مدیر تایید شود را فعال کنید تا برای نمایش نقد و بررسی ها نیاز به تایید صاحب فروشگاه باشد.
  • اجازه به کاربران ناشناس برای نوشتن نقد و بررسی محصول
  • اطلاع رسانی در مورد نقد و بررسی محصول جدید را فعال کنید تا صاحب فروشگاه را از آن مطلع کنید.
  • نقد و بررسی در هر محصول، اجازه می دهد تا تنها نقد و بررسی فروشگاه فعلی (در صفحه جزئیات محصول) نمایش داده شود. این گزینه را علامت بزنید اگر می خواهید مشتریان قادر به مشاهده بررسی های محصول در تمام فروشگاه های شما باشند.
  • زبانه نمایش نقد و بررسی های محصول در صفحه "حساب من" را فعال کنید تا مشتریان بتوانند نقد و بررسی های خود را در صفحه حساب کاربری اشان مشاهده کنند.
  • اندازه صغحه نقد و بررسی محصول را مشخص کنید تا تعداد قابل نمایش در هر صفحه را مشخص شود.

بلوک بعدی بازدهی را تنظیم می کند. داشتن تنظیمات زیر می تواند عملکرد را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد :

  • نادیده گرفتن قوانین کنترل دسترسی (صفحات ویژه)
  • نادیده گرفتن قوانین محدود در فروشگاه(صفحات ویژه)، توصیه می شود که اگر فقط یک فروشگاه دارید یا محدودیت خاصی در فروشگاه ندارید این گزینه را فعال کنید .
  • نادیده گرفتن تخفیفات (صفحات ویژه)
  • نادیده گرفتن محصولات ویژه (صفحات ویژه)
  • کش کردن قیمت های محصول اگر از برخی تخفیف های پیچیده، قوانین تخفیف اجباری، و یا کد کوپن استفاده می کنید، نباید این گزینه را فعال کنید .

گزینه های به اشتراک گذاری اجازه می دهد تا فرصت بع اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی برای مشتریان فراهم شود. گزینه ها به شکل آیکون های کوچک در صفحات محصول نمایش داده می شوند. برای تنظیم گزینه های به اشتراک گذاری :

 

  • گزینه نمایش دکمه اشتراک را فعال کنید تا دکمه اشتراک در صفحه جزئیات محصول نمایش داده شود. هنگامی که این فیلد انتخاب می شود، فیلد کد دکمه اشتراک نمایش داده می شود .
  • فیلد به اشتراک گذاشتن کد دکمه، کد دکمه اشتراک را نمایش می دهد.

گزینه مقایسه محصولات مصرف کنندگان را قادر می سازد تا پیشنهادات مختلف را براساس ویژگی ها و قیمت مقایسه کنند تا بتوانند بهترین تصمیم خرید را بگیرند. بلوک را به صورت زیر تنظیم کنید :

  • گزینه "مقایسه محصولات" را فعال کنید تا مشتریان بتوانند ویژگی های محصول را در فروشگاه عمومی مقایسه کنند. دکمه افزودن به لیست مقایسه در صفحات محصول ظاهر می شود .
  • گزینه شامل شرح مختصر در مقایسه محصول را فعال کنید تا توضیحات کوتاه محصول در صفحه مقایسه محصولات نمایش داده شود.
  • گزینه شامل توضیح کامل در صفحه مقایسه محصولات را فعال کنید تا توضیحات کامل محصول در صفحه مقایسه محصولات نمایش داده شود.

در تنظیمات کلی کاتالوگ می توانید تعریف کنید :

  • نمایش بهترین فروشندگلن در صفحه اول
  • وقتی که گزینه فعال سازی "تعداد محصولاتی که توسط خریداران خرید شده است" انتخاب شود، فیلد فعالسازی محصولات از پیش خریداری شده، نیز نمایش داده می شود که مالک فروشگاه می تواند تعداد این محصولات قابل نمایش را مشخص کند .

فعال سازی "معرفی به دوستان" را انتخاب کنید تا مشتریان ثبت نام شده قادر به توصیه محصولات خاص به دوستانشان از طریق ایمیل شوند.

گزینه اجازه به کاربران ناشناس برای معرفی به دوستان را فعال کنید تا مشتریان ثبت نام نشده نیز قادر به توصیه محصولات خاص به دوستانشان از طریق ایمیل شوند.

  • برای نمایش کد کالا SKU در فروشگاه عمومی .
  • برای نشان دادن GTIN در فروشگاه عمومی .
  • برای نشان دادن Show manufacturer part number در فروشگاه عمومی .
  • فیلد فعال سازی "Recently viewed products" را انتخاب کنید تا مشتریان را قادر نماید محصولاتی را که اخیرا در فروشگاه شما مشاهده کرده اند را ببینند.
  • در قسمت Number of “Recently viewed products”، تعداد محصولات به تازگی مشاهده شده را وارد کنید تا وقتی که محصولات کادر محصولات به تازگی مشاهده شده فعال شود، نمایش داده شود .
  • گزینه صفحه 'Recently added products' فعال شده را انتخاب کنید تا مشتریان را قادر نمایید محصولاتی که اخیرا به فروشگاه شما اضافه شده است را ببینید .
  • در فیلد Number of “Recently added products”، تعدادی از محصولات به تازگی افزوده شده را برای نشان دادن وارد کنید .
  • نمایش آیکن "free shipping" برای محصولات با این ویژگی.
  • اجازه view mode changing برای صفحات دسته بندی ها و تولیدکنندگان.
  • مجوز viewing of unpublished product. در این مورد، SEO تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و جستجوگرها صفحه را فهرست می کنند، حتی اگر یک محصول به طور موقت منتشر نشده و نامرئی برای مشتریان باشد. توجه داشته باشید که صاحب فروشگاه همیشه دسترسی به محصولات منتشر نشده را دارد .
  • Discontinued message for unpublished products را انتخاب کنید تا زمانی که مشتریان سعی می کنند به صفحه جزئیات محصول دسترسی پیدا کنند این پیغام نمایش داده شود.
  • شامل محصولات از زیر گروهها را برای اضافه کردن محصولات از زیر شاخه های یک دسته بندی هنگام مشاهده دسته بندی انتخاب کنید.
  • نمایش number of distinct products beside each category را برای نمایش تعدادی از محصولات مجزا در کنار هر دسته در ناحیه دسته بندی واقع در ستون سمت چپ در فروشگاه عمومی انتخاب کنید.
  • فعال سازی breadcrumb گروه
  • صفحه "New products" فعال شده .
  • تغییر Number of products on “New products” برای تنظیم تعداد محصولات در صفحه محصولات جدید.
  • Number of product tags (توده برچسب) - تعداد برچسب هایی که در بخش برچسب ها نمایش داده می شود .
  • جهت اعطای Allow customers to select 'Products by tag' page size از اندازه های از پیش تعریف شده این گزینه را انتخاب کنید. فیلد گزینه های Page size در این مورد در قسمت مدیریت قابل مشاهده است. هنگامی که این گزینه غیرفعال شود، مشتریان قادر به انتخاب اندازه صفحه نیستند و مالک فروشگاه اندازه صفحه “Products by tag” را مشخص می کند. در این حالت صاحب فروشگاه عدد مورد نظرش را می بایست وارد کند.
  • Number of manufacturers to display در بلوک ناوبری سازنده .

برخی از گزینه های tax/shipping info خاص به آلمان در بلوک بعدی در دسترس هستند :

      • نمایش tax/shipping info (پاورقی)
      • نمایش tax/shipping info (صفحه جزئیات محصول)
      • نمایش tax/shipping info (جعبه محصولات)
      • نمایش tax/shipping info (لیست علاقه مندی ها)
      • نمایش tax/shipping info (صفحه جزئیات سفارش)

گزینه Export/Import products with attributes را فعال کنید اگر می خواهید ویژگی ها در هر بار صادر/وارد کردن محصول صادر/وارد شوند.

گزینه Allow product sorting را فعال کنید تا گزینه مرتب سازی محصول را در صفحات دسته بندی ها و تولیدکنندگان فعال کنید. شما می توانید مرتب سازی بر اساس موقعیت، نام، قیمت و تاریخ ایجاد را فعال / غیرفعال کنید.

Product sorting

بررسی محصولات
بررسی محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش بررسی محصولات

بررسی محصولات نظرات مشتریان در مورد یک محصول است . بررسی ها همچنین می توانند شامل رتبه بندی شوند.

در فروشگاه عمومی، بررسی ها در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود. مشتریان می توانند بررسی های مختلفی برای محصولات مختلف بنویسند. پس از تایید بررسی نوشته شده توسط مالک فروشگاه، سایر مشتریان با کلیک کردن روی بله یا خیر در کنار بررسی می توانند بیان کنند که آیا بررسی برایشان مفید بوده یا نه.

(grey lightbulb)  به طور پیش فرض، بررسی ها باید قبل از اینکه در فروشگاه عمومی نمایش داده شوند، توسط صاحب فروشگاه تایید شوند. با این حال، در صورتی که صاحب فروشگاه تصمیم بگیرد که بازنگری ها مجددا تایید نشوند، این حالت پیش فرض قابل تغییر است. برای لغو تایید بررسی محصول، به مسیر تنظیمات بروشور → تنظیمات → تنظیمات بروید، و گزینه  را غیرفعال کنید.

 

مدیریت بررسی محصول

 

برای مدیریت بررسی محصولات به مسیر بررسی های محصول → محصولات  بروید. پنجره نقد و بررسی محصول نمایش داده خواهد شد .

بررسی محصولات  

شما می توانید برای جستجو نقد و بررسی از مشخصه های زیر استفاده کنید :

  • دوره داده. در فیلد ایجاد شده از و ایجاد شده تا، محدوده تاریخ جستجوی خود را وارد کنید. همچنین می توانید روی لیست کشویی تقویم کلیک کرده و محدوده تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید .
  • پیام. می توانید از عنوان یا بخشی از متن نقد و بررسی برای پیدا کردن رکورد مورد نظر استفاده کنید.
  • تولید. میتوانید نقد و بررسی های مربوط به یک محصول خاص را نشان دهید .
  • فروشگاه. اجازه می دهد تا تمام نقد و بررسی های محصولات فروشگاهی خاص را بیابید.

بررسی هایی را که میخواهید تأیید یا رد کنید را انتخاب کنید و بر روی دکمه تأیید انتخاب شده یا دکمه تایید یا رد کردن محصول کلیک کنید.

ویرایش نقد و بررسی های محصول

 

برای ویرایش بررسی محصول، روی ویرایش در کنار نقد و بررسی کلیک کنید. پنجره مشخصات نقد و بررسی محصول نمایش داده خواهد شد.

بررسی محصول

در این صفحه می توانید عنوان نقد و بررسی و همچنین متن را ویرایش کنید .

در قسمت Reply text شما می توانید یک پاسخ برای نقد و بررسی وارد کنید، در فروشگاه عمومی در زیر نقد و بررسی قابل مشاهده خواهد بود .

پس از کلیک روی فیلد محصول، به پنجره ویرایش جزدیات محصول هدایت می شوید، جایی که می توانید جزئیات محصول را ویرایش کنید .

پس از کلیک روی فیلد مشتری، به پنجره ویرایش جرئیات مشتری هدایت می شوید، جایی که می توانید جزئیات را ویرایش کنید .

رتبه نمره مشتری را نشان می دهد و نمی توان آن را ویرایش کرد.

گزینه تایید را فعال کنید تا نقد و بررسی را تایید کنید.

تگ های محصولات
تگ های محصولات

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تگ های محصولات

برچسب های محصول کلمات کلیدی برای شناسایی محصول هستند. آنها برای دسته بندی محصولات با استفاده از ویژگی خاص و برای فعال کردن جستجوی خاص و محدود محصولات استفاده می شوند .

(grey lightbulb) به عنوان مثال، اگر شما لباس می فروشید و می خواهید برچسب هایی را برای تی شرت ایجاد کنید، می توان آن را با "تی شرت"، "پنبه " ، "پولو" و غیره برچسب گذاری کنید.

برای ویرایش برچسب های محصول که در فروشگاه عمومی نمایش داده می شوند، به مسیر  برچسب های محصول → بروشور بروید .

تگ های محصولات

در صفحه برچسب های محصول، می توانید ببینید که چند محصول دارای یک برچسب خاص هستند، و با کلیک روی دکمه ویرایش در کنار آن، برچسب را ویرایش کنید .

 

افزودن برچسب محصولات

هنگام افزودن یا ویرایش یک محصول می توانید برچسب ها را در صفحه ویرایش جرئیات برچسب محصول اضافه کنید .

تگ های محصولات ناپ کامرس

وارد/صادر کردن
وارد/صادر کردن

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش وارد/صادر کردن

فروشگاه ناپ کامرس از importing و exporting محصولات در فرمت های XML و یا اکسل پشتیبانی می کند.

شما می توانید این امکانات را در مسیر محصولات → بروشور در بالا سمت چپ صفحه اصلی پیدا کنید.

وارد/صادر کردن محصول ناپ کامرس

 

صادر کردن محصول 

شما می توانید محصولات خود را در فرمت  pdf ، xml یا excel دانلود کنید. اگر نیازی به دانلود همه محصولات ندارید، می توانید ازجستجو برای پیدا کردن محصولات مورد نیاز استفاده کنید و یا برای انتخاب محصولات مورد نظر از کادرهای انتخاب استفاده کنید. برای صدور export all یا فقط selected  از لیست کشویی صدور استفاده کنید. یک جدول با محصولاتی که انتخاب کرده اید، دانلود می شود. جدول شامل تمام ویژگی های محصول از زبانه های صفحه ویرایش محصول می باشد. (اطلاعات محصول، SEO ، تصاویر و غیره)

 

(warning) توجه: اگر از ویژگی های محصول استفاده میکنید، جدول صادر شده با ردیف هایی گروه بندی می شود، برای مشاهده جزئیات ویژگی ها بر روی علامت + در کنار محصول خود در جدول کلیک کنید .

 

وارد و صادر کردن محصول

 

وارد کردن محصولات 

اگر نمیخواهید تمام محصولات خود را به صورت دستی به سیستم وارد کنید، می توانید از گزینه import استفاده کنید. 

(warning) توجه: قبل از وارد کردن در صفحه محصول، باید قالب جدول برای وارد کردن در فرمت اکسل را دانلود کنید، همانطور که در صادرکردن محصولات توضیح داده شده است. برای وارد کردن دقیق و درست محصولات خود، لازم است همه ستون ها را به طور صحیح به نام ستون (دقیقا همانطور که در جدول نمونه دانلود شده است) نامگذاری کنید .

 

لازم نیست تمامی فیلدهای جدول را پر کنید محصول بر اساس فیلدهای پر شده ایجاد می شود. 

محصولات وارد شده توسط SKU متمایز می شوند. اگر SKU وارد شده از قبل وجود داشته باشد، محصول مربوطه به روز می شود. 

واردکردن به میزان زیادی از منابع حافظه نیاز دارد. به همین دلیل توصیه نمی شود که بیش از 500 تا 1000 پرونده را در یک نوبت وارد کنید. اگر رکوردهای بیشتری دارید، بهتر است آنها را به چندین فایل اکسل تقسیم کنید و جداگانه وارد کنید.

ویرایش توده ای محصولات
ویرایش توده ای محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش ویرایش توده ای محصولات

ویرایش توده ای محصولات اجازه می دهد تا به سرعت قیمت محصولات، تعداد موجودی، SKU ها، اینکه یک محصول منتشر شده یا نه را ویرایش کنید یا چندین محصول را حذف کنید .

برای استفاده از گزینه ویرایش توده ای محصولات، به مسیرویرایش توده ای محصولات → بروشور بروید .

ویرایش توده ای محصولات

بر روی جدول کنار محصول مورد نظر جهت ویرایش کلیک کنید . تغییرات لازم را ایجاد و روی ذخیره کلیک کنید .

برای ویرایش یک محصول خاص، به مسیر  → بروشور بروید . در صفحه محصولات، محصول مورد نظر را جستجو کنید و در کنار آن ویرایش را انتخاب کنید .

محصولات اجاره ای
محصولات اجاره ای

آموزش ناپ کامرس بخش محصولات اجاره ای

در صورتی که یک محصول اجاره ای باشد، علامت کادر مربوطه در تب اطلاعات محصول را تیک بزنید .

محصولات اجاره ای ناپ کامرس

جزئیات زیر را تعریف کنید:

  • طول دوره اجاره – دوره کرایه، حداقل دوره صورت حساب
  • دوره اجاره – انتخاب بین روز، هفته، ماه یا سال

هنگام خرید محصولات اجاره ای، مشتریان باید مدت اجاره را در فروشگاه عمومی ناپ کامرس تعیین کنند. مبلغ پرداخت شده به صورت خودکار محاسبه می شود .

Rental products in a public store

محصولات قابل تکرار
محصولات قابل تکرار

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات قابل تکرار

نوع محصول قابل تکرار معمولا برای اشتراکها یا محصولات با قابل پرداخت اقساطی استفاده می شود. در صورتی که میخواهید محصول شما در قابل تکرار باشد، گزینه مربوطه را در تب اطلاعات محصول انتخاب کنید .

محصولات قابل تکرار در ناپ کامرس

حزئیات زیر را تعریف کنید:

  • دوره – به روز، هفته، ماه یا سال
  • مجموع دوره ها – تعداد کل چرخه محصول قابل تکرار

شما می توانید یک محصول دوره ای را برای هر محصول تعریف کنید تا سیستم به صورت خودکار سفارشات تکراری بسازد . در این مورد، هر زمان که پرداخت باید انجام شود، سیستم از جزئیات پرداخت سفارش اولیه برای سفارشات تکراری بعدی استفاده می کند. علاوه بر این، هزینه حمل و نقل برای سفارشات بعدی اعمال خواهد شد .

(warning)  توجه: حداقل یکی از افزونه های پرداخت فعال باید از پرداخت های تکراری پشتیبانی کند.

محصولات قابل دانلود
محصولات قابل دانلود

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات قابل دانلود

برای ایجاد محصولات قابل دانلود، در تب اطلاعات محصول گزینه   را فعال کنید.

محصولات قابل دانلود

مشخصات زیر را تعریف کنید:

  • بارگذاری فایل یا استفاده از آدرس دانلود. در حالتی که گزینه دوم را انتخاب کنید باید مسیر فایل URLرا  را وارد کنید.
  • دانلود نامحدود – در صورتی که محصول را می توان نامحدود دانلود کرد. هنگامی که این گزینه انتخاب نشده است، یک فیلد اضافی حداکثر دانلود نشان داده می شود. حداکثر تعداد دانلودها که بعد از خرید محصول به مشتری داده می شود را وارد کنید .
  • تعداد روز مدت زمانی است فایل قابل دسترس است. اگر می خواهید فایل برای مدت نامحدود در دسترس باشد این گزینه را خالی بگذارید.
  • دانلود نوع فعال سازی:
    • هنگامی که سفارش پرداخت می شود - این گزینه را انتخاب کنید تا دانلود تنها زمانی که وضعیت پرداخت سفارش پرداخت شده باشد .
    • به صورت دستی - این گزینه را انتخاب کنید تا کنترل را به مدیر فروشگاه ناپ کامرس منتقل کنید. هنگامی که این گزینه انتخاب شده است، مدیر باید به صورت دستی دانلود را فعال کند. این گزینه در زبانه محصولات صفحه جزئیات سفارش انجام می شود .
  • دارای توافقنامه کاربری - اگر مشتری باید موافقت کاربر را تایید کند تا بتواند محصول را دانلود کند. سپس ویرایشگر متن، متن توافقنامه را نمایش می دهد که شما را قادر به وارد کردن / ویرایش متن توافقنامه کاربر می کند .
  • دارای فایل نمونه - اگر این گزینه انتخاب شود، با آپلود فایل یا وارد کردن URL فایل نمونه را دانلود کنید . توجه داشته باشید که اگر صاحب فروشگاه یک نمونه را آپلود کند، فایل در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود و می تواند بدون هیچ هزینه ای توسط هر مشتری دانلود شود .
محصولات گروه بندی شده
محصولات گروه بندی شده

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات گروه بندی شده

محصولات گروه بندی شده یا محصولات با انواع مختلف، یک ابزار مناسب برای فروش یک محصول است که دارای اقلام مکمل و یا مجموعه مختلف ویژگی ها است. ترکیب های مختلف این محصول می تواند به عنوان محصولات جداگانه به فروش برسد و قیمت ممکن است متفاوت باشد .

در فروشگاه ناپ کامرس، محصولات گروه بندی شده مشابه محصول تکی با تمام گزینه ها نمایش داده می شود. این یک ابزار مناسب و متناسب با SEO برای فروش محصولات پیچیده است .

(grey lightbulb)  به عنوان مثال، یک محصول پایه، مانند یک دوربین، می تواند با مجموعه های مختلف لنز گروه بندی شود. یکی دیگر از موارد استفاده محصول گروهی فروش یک نوع محصول با مجموعه های ویژگی های مختلف است. به عنوان مثال، شکلات با طعم های مختلف. در این مورد، مشتری به راحتی می تواند محصول اصلی و تمام گزینه های آن را در همان صفحه ببینید .

Grouped products

افزودن یک محصول جدید گروه بندی شده

برای ایجاد یک محصول گروه بندی شده، به مسیر محصولات → بروشور  بروید. مراحل زیر را انجام دهید :

1. چند محصول از نوع ساده با قالب محصول ساده ایجاد کنید. اینها متغیرهای محصول اصلی هستند. تعریف کنید که آیا می خواهید آنها به طور جداگانه در کاتالوگ و نتایج جستجو قابل مشاهده باشد یا فقط در صفحه محصول مختص محصول اصلی نمایش داده شود .

مشاهده جداگانه محصول برای ناپ کامرس

2. Grouped (product with variants) product را با قالب محصول مربوطه ایجاد کنید و محصولات ساده مرحله قبل را در بخش محصولات مرتبط به این محصول اختصاص دهید .

محصولات گروه بندی شده

 

(warning)  نکته:

یک محصول ساده تنها می تواند به یک محصول دسته بندی مرتبط باشد .

  • محصولات گروه بندی شده به طور مستقیم قابل سفارش نیستند. با این حال، در ارتباط با آن محصولات ساده هستند. به عنوان مثال، مشتری نمی تواند محصول Creative Sound Card را به طور مستقیم سفارش دهد. مشتری باید یک نسخه OEM یا Retail از کارت صدای Creative را سفارش دهد. در این مورد، محصول گروه بندی یک کارت صدای Creative است و دو محصول مرتبط ساده برای این محصول گروهی وجود دارد: OEM و Retail ، هر کدام دارای قیمت بالقوه متفاوت هستند.
افزودن محصولات
افزودن محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش افزودن محصولات

تنظیم محصولات به بهترین وجه مهمترین بخش یک فروشگاه است. مطمئن شوید که هیچ جزئیاتی را از دست نمیدهید، مثل نمایش انتخاب های مختلف اندازه و رنگ، توضیحات محصول، افزودن تصاویر محصول و غیره.

برای افزودن محصول جدید به مسیر محصولات → بروشور بروید. بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید.

(warning) نکته: شما می توانید با کلیک بر روی ورود از اکسل، محصولات را از یک فایل خارجی وارد کنید. زمانی هم که لیستی از محصولات داشتید میتوانید با کلیک بر روی خروجی XML (همه) یا خروجی اکسل (همه) در بخش صدور، آنها را برای اهداف پشتیبانی به فایل خارجی صادر کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی خروجی XML (انتخاب شده ها) یا خروجی اکسل (انتخاب شده ها) در بخش صدور، محصولات انتخاب شده را به فایل خارجی صادر کنید. همچنین میتوانید با کلیک روی گزینه دانلود PDF کاتالوگ، کاتالوگ محصولات را برای چاپ دانلود کنید. برای حذف محصولات از لیست، میتوانید محصولات دلخواه را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه حذف آنها را حذف کنید.

افزودن محصولات

صفحه افزودن محصول به دو شکل پیشرفته و مقدماتی نمایش داده می شود. (بصورت پیش فرض در حالت پیشرفته) شما می توانید به حالت مقدماتی بروید و فیلدهای مورد نظر خود را از قسمت تنظیمات انتخاب کنید.

افزودن محصولات ناپ کامرس

  • افزودن اطلاعات عمومی محصول
  • تعریف کلاس محصول
  • تعریف قیمت محصول
  • تعریف تنظیمات انبارداری
  • تعریف مشخصات حمل و نقل
  • تعریف تخصیص ها
  • تعریف نقش های مشتریان
  • تعریف اینکه آیا محصول نیاز به دیگر محصولات هم دارد
  • تعریف محصولات مرتبط و جانبی
  • افزودن تصاویر محصول
  • تعریف ویژگی ها
  • مشاهده لیست سفارشات حاوی محصول
  • تنظیمات SEO محصول

اطلاعات عمومی 

با تکمیل اطلاعات عمومی محصول در تب اطلاعات محصول آغاز کنید:

  • تنظیم کنید که محصول به صورت ساده یا گروه بندی شده است.
  • نام محصول را وارد کنید.
  • توضیحات کوتاه محصول را که در کاتالوگ نمایش داده می شود را وارد کنید.
  • توضیحات کامل محصول را که در صفحه محصول نمایش داده می شود را وارد کنید. در این قسمت می توانید متن، لیست، لینک یا تصاویر اضافی وارد کنید. مطمئن شوید که توضیحات تکمیلی مورد نیاز مشتریان را وارد می کنید.
  • SKU یا همان کد انبارداری یا برای مقاصد داخلی و رهگیری وارد نمایید. این کد یکتا برای رهگیری محصولات در سیستم داخلی شما بکار می رود.
  • گزینه منتشر شده را فعال کنید تا محصول در سایت نمایش داده شود.
  • Product Tags را وارد کنید. کلیدواژه هایی که مشخصه های محصول هستند. برچسب ها را با استفاده از کاما جدا کنید. محصولات دیگری هم میتوانند به این برچسب ها اختصاص داده شوند. برچسب های بزرگتر محصولات بیشتر اختصاص یافته ای دارند. بخش برچسب های محصول در نوار کناری صفحه کاتالوگ نمایش داده می شود.

افزودن محصولات

  • شماره آیتم تجارت جهانی GTIN را وارد کنید. این مشخصه ها شامل UPC (برای آمریکای شمالی) و EAN (در اروپا) و JAN (در ژاپن) و ISBN (برای کتاب ها) می شود.
  •  را وارد کنید. این قسمت عددی توسط تولیدکننده قطعه فراهم می شود.
  •  را فعال کنید. صاحب فروشگاه می تواند ترتیب نمایش را نیز وارد کند.
  •  را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید برای محصولات نقد و بررسی بنویسند.
  •  محصول را تعریف کنید.
  •  انتخاب به عنوان جدید را فعال کنید تا محصولاتی که بتازگی وارد کرده اید را مشخص کنید. به این روش می توانید محصولاتی که میخواهید در صفحه محصولات جدید قرار میگیرند را تعیین کنید. همچنین میتوانید دوره زمانی که محصول در این بخش نمایش داده شود را مشخص کنید.
  • در فیلد نظر مدیر نظراتی با هدف اطلاع رسانی وارد کنید.

کلاس محصول 

مشخص کنید که محصول کدامیک از موارد زیر است

  • کارت هدیه
  • محصولات قابل دانلود
  • محصولات قابل تکرار
  • محصولات اجاره ای

قیمت محصول 

در قسمت قیمت  موارد زیر را تعریف کنید:

  • قیمت، به واحد پولی از پیش تعریف شده. توجه کنید که میتوانید واحد پول را در مسیر واحدهای پول → تنظیمات تغییر دهید.
  • قیمت قدیم. اگر این مقدار بیش از صفر باشد در فروشگاه عمومی نمایش داده می شود.
  • هزینه محصول. جمع همه هزینه های تخصیص داده شده به محصول یا خدمات. این هزینه به مشتریان نشان داده نمی شود.
  • میتوانید گزینه دکمه خرید غیر فعال را انتخاب کنید.
  • میتوانید گزینه دکمه فهرست علاقه مندی غیر فعال را انتخاب کنید.
  • گزینه موجود برای پیش سفارش را برای محصولاتی که هنوز در فروشگاه قرار نگرفته اند اما مشتریان می توانند آنها را سفارش دهند، فعال کنید. در اینصورت دکمه Pre-ordered بجای دکمه پیش فرض Add to cart نمایش داده می شود. وقتی این گزینه انتخاب شود، فیلد Pre-order availability start date نمایش داده می شود. در اینجا تاریخ در دسترس بودن محصول را مشخص کنید. دکمه پیش سفارش در این تاریخ به افزودن به سبد خرید تغییر پیدا خواهد کرد.
  • تماس برای قیمت را فعال کنید تا بجای قیمت گزینه یا Call for Quote نمایش داده شود. این گزینه امکان تماس با مشتریان و دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد محصول مورد علاقه اشان را به شما می دهد.
  • Customer enters price. وقتی این گزینه انتخاب شود فیلدهای زیر نمایش داده می شود:
  • حداقل مقدار. کمترین مقدار قیمت قابل قبول را وارد کنید.
  • حداکقر قیمت. بیشترین مقدار قیمت قابل قبول را وارد کنید.
  • PAngV enabled (قیمت پایه) را انتخاب کنید اگر محصول قیمت پایه داشته باشدبه عنوان مثال، اگر شما 500 میلی لیتر شیر را به قیمت 2000 تومان بفروشید، شما باید قیمت پایه را 4000 تومان برای یک لیتر تعیین کنید. وقتی این گزینه انتخاب شود فیلدهای زیر نمایش داده می شود:
  • Amount in product. مقدار محصول که فروخته خواهد شد.
  • Unit of product. واحد اندازه گیری عددی که در فیلد بالا وارد شده است.
  • Reference amount. مقدار پایه.
  • Reference unit. واحد اندازه گیری عددی که در فیلد بالا وارد شده است.
  • Discountsدر رابطه با تخفیفات در اینجا بیشتر بیاموزید.
  • با انتخاب گزینه Tax exempt مشخص کنید که آیا محصول از مالیات معاف است یا خیر. در غیر اینصورت از لیست کشویی گروه های مالیاتی، گروه مالیاتی محصول را مشخص کنید. دسته های مالیاتی توسط صاحب فروشگاه میتواند در مسیرConfiguration → Tax → Tax Categories تنظیم شود.
  • تعیین محصول به عنوان ارتباطات، رادیو و تلویزیون و خدمات الکترونیکی تا قوانین مالیاتی خاص منطقه اروپا به محصول اختصاص یابد. در اینجا اطلاعات بیشتری ببینید.
  • تنظیم tier prices در صورت نیاز.


 
تنظیمات موجودی

 

تنظیمات موجودی را همانطور که در اینجا توضیح داده شد تعریف کنید.

 تنظیمات حمل و نقل

تنظیمات حمل و نقل محصول را مشخص کنید:

  • گزینه Shipping enabled را اگر محصول قابل حمل است انتخاب کنید. این بخش برای دریافت جزئیات بیشتر گسترش می یابد.
  • پارامترهای مورد استفاده برای محاسبا حمل و نقل محصول را وارد کنید: Weight، Length، Width، Heightتوجه کنید که شما می توانید واحدهای اندازه گیری از پیش تعریف شده را در قسمت Configuration → Shipping → Measures تغییر دهید.
  • Free shipping را در صورت بدون هزینه بودن حمل انتخاب کنید.
  • Ship separately را انتخاب کنید اگر این محصول باید جدا از بقیه محصولات ارسال شود. اگر سبد خرید شامل تعدادی از این محصول باشد، تک تک این محصولات جداگانه ارسال خواهد شد.
  • Additional shipping charge.
  • Delivery date که در فروشگاه عمومی نمایش داده خواهد شد. توجه کنید که شما میتوانید تاریخ تحویل را در مسیر Configuration → Shipping → Delivery Dates مدیریت کنید

تخصیص ها 

در قسمت تخصیص ها موارد زیر را تعریف کنید:

  • Categoriesشما میتوانید محصول را به هر تعداد از دسته بندی ها که میخواهید اختصاص دهید. توجه کنید که میتوانید دسته بندی محصولات را در مسیر Catalog → Categories مدیریت کنید.
  • Manufacturerشما میتوانید محصول را به هر تعداد از تولیدکنندگان که میخواهید اختصاص دهید. توجه کنید که میتوانید تولیدکنندگان محصولات را در مسیر Catalog → Manufacturers مدیریت کنید.
  • Limited to stores، اگر محصول در فروشگاه های خاصی به فروش می رسد. اگر این گزینه مورد نیاز نیست این فیلد را خالی بگذارید. توجه کنید که اگر میخواهید از این قابلیت استفاده کنید باید تنظیمات مقابل را غیر فعال کنید: Configuration → Catalog Settings → Ignore “Limit per store” rulesدر رابطه با تنظیم چندفروشگاهی اینجا را ببینید.
  • Vendor. شما می توانید فروشندگان را در مسیر Customers → Vendors مدیریت کنید.

لیست کنترل دسترسی 

نقش هایی از مشتریان را که قادر به مشاهده این محصول هستند را انتخاب کنید. اگر همه مشتریان می توانند این محصول را ببینند این قسمت را خالی بگذارید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید تنظیمات مقابل را غیرفعال نمایید: Configuration → Catalog Settings → Ignore ACL rules (صفحات ویژه).

Customer roles

سایر محصولات نیاز است

در قسمت Requires other product مشخص که آیا محصول به محصولات دیگری نیازمند است. در این موارد شناسه محصولات را در این بخش وارد کرده و به کمک کاما از هم جدا کنید. می توانید گزینه به صورت Automatically add these products to the cart را انتخاب کنید.

Requires other products

محصولات مرتبط و جانبی

برای تنظیم این بخش می توانید توضیحات اینجا را مطالعه کنید.

تصاویر محصولات 

در صفجه جزئیات محصول به تب تصاویر بروید تا بتوانید تصاویری به محصول بیافزایید.

  • در قسمت Add a new picture بر روی آپلود فایل کلیک کنید تا بتوانید تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در فیلد Alt ، مقدار ویژگی Alt که در تگ HTML تصویر img قرار میگیرد را وارد کنید. اگر خالی بگذارید مقدار پیش فرض قرار میگیرد. (نام محصول)
  • در فیلد Title ، مقدار ویژگیTitle که در تگ HTML تصویر img قرار میگیرد را وارد کنید. اگر خالی بگذارید مقدار پیش فرض قرار میگیرد. (نام محصول)
  • Display order تصاویر را مشخص کنید.

 

ویژگی ها

در تب Product attributes، ویژگی های محصول را اضافه کنید. در اینجا می توانید درباره ویژگی های محصول و نحوه ایجاد آنها بیشتر بیاموزید. هر زمان که لیست ویژگی ها را ایجاد کردید، بر روی گزینه Add new record در تب ویژگی ها کلیک کنید. جدول به شکل زیر گسترش پیدا می کند:

Attributes

  • از لیست کشویی Attribute گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • فیلد Text Prompted را تکمیل نمایید. اگر میخواهید متنی در مقابل ویژگی در فروشگاه عمومی نمایش داده شود.
  • گزینه Is required را انتخاب کنید تا مشتری ملزم به انتخاب این ویژگی شود.
  • Control type ویژگی را تعریف کنید. (بطور مثال لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی و ...)
  • Display Order ویژگی را مشخص کنید.
  • بر روی Update کلیک کنید.
  • در این لحظه در فیلد Values تعداد ویژگی های از پیش تعریف شده نمایش داده می شود. در صورت نیاز مقادیر را View/Edit کنید.

(warning)  نکته: دو نوع مقدار ویژگی وجود دارد، ساده و اختصاص داده شده به محصول. گزینه تخصیص به محصول را انتخاب کنید اگر میخواهید مقدار ویژگی به محصول دیگری اختصاص داده شود. در اینجا می توانید از قابلیت های محصولات همراه استفاده کنید که به مشتریان امکان می دهد تا ترکیب های مختلف یا مجموعه ای از محصولات را به عنوان یک محصول واحد خریداری کنند و خریداران فرصت دارند مقدار مورد نیاز از این ویژگی را انتخاب کنند. (گزینه "Customer enters quantity").

  • در صورت لزوم، Conditions برای این ویژگی تعریف می کنید، به عنوان مثال این ویژگی زمانی قابل مشاهده است که سایر ویژگی ها دارای مقادیر خاصی هستند .

در تب Attribute Combinations، ترکیبات مختلف ویژگی ها و اطلاعات زیر را برای هر یک از آنها تعریف کنید :

Attribute Combinations
  • Stock quantity
  • Allow out of stock، اگر می خواهید مشتریان خود را قادر به خرید محصولات با ویژگی های خاص کنید، وقتی موجودی ندارد.
  • SKU, Manufacturer part number, GTIN
  • Overridden price، اگر قیمت یک محصول با ویژگی خاص با قیمت عادی محصول متفاوت باشد.
  • quantity under which the admin will be notified یک ویژگی خاص.

در تب Specification Attributes، مشخصات محصول را اضافه کنید. اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های مشخصات و نحوه ایجاد آنها در اینجا ببینید.

برای اضافه کردن یک ویژگی جدید، بخش Add a new product specification attribute را تکمیل نمایید:

Add a new product specification attribute

  • Attribute type را از لیست کشویی انتخاب کنید.
  • Attribute را از لیست ویژگی های از پیش تعریف شده انتخاب کنید.
  • Attribute option را انتخاب کنید.
  • Allow filtering را در صورت نیاز انتخاب کنید تا در صفحه دسته بندی نمایش داده شود.
  • Show on product page را انتخاب کنید تا این ویژگی در صفحه محصول نمایش داده شود.
  • Display order را مشخص کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.
  • بر روی Add attribute کلیک کنید.

لیست سفارشاتی که شامل این محصول هستند 

برای مشاهده لیست سفارشاتی که این محصول در آن هست، به تب Purchased with orders بروید. در اینجا میتوانید وضعیت سفارش را دیده و با کلیک بر روی مشاهده جزئیات سفارش را مشاهده کنید.

List of orders with a product

SEO

پارامترهای SEO را تعریف کنید.

  • Meta keywords - این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب محصول است. این کلمات کلیدی متا به هدر صفحه افزوده خواهد شد.
  • Meta description - خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای محصول شما است که به هدر صفحه افزوده خواهد شد.
  • Meta title – عنوان صفحه اینترنتی می باشد.
  • Search engine friendly page name - نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام محصول شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود: http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

تاریخچه تعداد موجودی

در این تب می توانید تغییرات تعداد محصول را مشاهده کنید.