شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
محصولات
محصولات

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش محصولات

افزودن محصولات و تنظیمات آن یکی از مهمترین وظایف صاحب فروشگاه است. شما باید نوع محصول را مشخص کنید، محصولات را به دسته بندی ها اختصاص دهید، انتخاب های مختلف و تصاویری به محصول اختصاص دهید، برچسب های محصول را تعریف کنید و دیگر پارامترهای SEO را وارد کنید. همه این عملیات باعث میشود تا پیدا کردن و مقایسه محصولات توسط مشتریان، دقیق تر و موثرتر باشد.

افزودن محصول همچنین تنظیمات داخلی مهمی دارد، مثل انبارداری و پارامترهای حمل و نقل.

در بخش افزودن محصولات نحوه ایجاد محصولات جدید را در ناپ کامرس بیاموزید:

  • افزودن محصولات

  • ویرایش توده ای محصولات

  • وارد/صادر کردن

  • تگ های محصولات

  • بررسی محصولات

ویژگی های پرداخت
ویژگی های پرداخت

آموزش ناپ کامرس بخش ویژگی های پرداخت

ویژگی های پرداخت اطلاعات تکمیلی سفارش را در آخرین مرحله از فرآیند خرید جمع آوری می کند.

(grey lightbulb) در اینجا صاحبان فروشگاه می توانند مشخص کنند که مثلا خرید آیا باید کادو شود یا با شکستنی است و باید با دقت بیشتری حمل شود.

ویژگی های پرداخت در صفحه سبد خرید نمایش داده می شود تا کاربر بتواند در صورت نیاز آنها را تکمیل کند.

برای تنظیم و ویرایش ویژگی های پرداخت به مسیر ویژگی های پرداخت → ویژگی ها بروشور بروید

 ویژگیهای پرداخت 

افزودن ویژگی های پرداخت جدید

 

برای افزودن ویژگی های پرداخت جدید بر روی مورد جدید کنید.

ویژگی های پرداخت 

در تب اطلاعات ویژگی اطلاعات زیر را تکمیل نمایید:

  • نام – نام ویژگی
  • متن اعلان  : سوال یا توضیحی که در بخش سبد خرید صفحه پرداخت نمایش داده می شود.
  • گزینه ضروری   را انتخاب کنید مشتریان ملزم به انتخاب یکی از مقادیر ویژگی پرداخت شود.
  • گزینه محصولات قابل حمل مورد نیاز را انتخاب کنید تا ویژگی پرداخت تنها برای محصولاتی که قرار است حمل شوند نمایش داده شود.
  • گزینه معاف از مالیات را انتخاب کنید تا مالیات برای این ویژگی پرداخت اعمال نشود.
  • زمانی که مالیات اعمال می شود، از لیست کشویی دسته مالیات، گروه مالیاتی مورد نظر خود را برای ویژگی پرداخت انتخاب کنید.
  • از لیست کشویی نوع کنترل، نوع کنترل مشخصه را از بین گزینه های لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی، چک باکس ها، تکست باکس چند خطی و ... انتخاب کنید.

(warning) نکته: لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی، چک باکس ها، تکست باکس ها و مربع های رنگی نیاز دارد تا صاحب فروشگاه مقادیری را از قبل برای انتخاب تعریف کرده باشد. (مثل سبز، آبی، قرمز و ...). تکست باکس و انتخابگر تاریخ نیازی به تعریف صاحب فروشگاه ندارد و با انتخاب مشتری تکمیل می گردند. همچنین می توانید برای بعضی از کنترلرها قوانین تاییدیه مشخص کنید. به عنوان مثال: برای مشخصه تکست باکس می توانید Minimum length، Maximum length و مقدار پیش فرض را تعیین کنید. برای آپلود فایل شما می توانید Maximum file size و Allowed file extension را مشخص کنید.

  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش مشخصه پرداخت را مشخص کنید.
  • محدود در فروشگاه ها – به شما اجازه میدهد تا ویژگی را به فروشگاه هایی محدود کنید. برای استفاده از این قابلیت در مسیر تنظیمات کاتالوگ گزینه محدود به هر فروشگاه را غیرفعال کنید.
  • بر روی ذخیره و ادامه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید مقادیر ویژگی ها را تعریف کنید.

افزودن مقادیر جدید ویژگی پرداخت

 

در تب  مقادیر ویزگی بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید مقدار جدید را وارد کنید.

ویژگی های پرداخت در ناپ کامرس

در پنجره مقدار جدید اطلاعات زیر را تکمیل کنید:

  • نام– نام مقدار ویژگی را وارد کنید.

(grey lightbulb) به عنوان مثال، بله یا خیر برای سوالی مثل حمل و نقل جنس شکستنی

  • تنظیم قیمت وجهی را در صورت انتخاب این گزینه به هزینه کل اضافه می کند.
  • تنظیم وزن وزنی را در صورت انتخاب این گزینه به وزن محصول اضافه می کند.
  • گزینه از قبل انتخاب شده را انتخاب کنید تا مقدار این ویژگی از قبل انتخاب شده باشد.
  • ترتیب نمایش – نمایش عدد ترتیب نمایش مقدار ویژگی

با کلیک بر روی گزینه کنار مقدار ویژگی شما میتوانید مقدار ویژگی را ویرایش یا حذف کنید.

ویژگیهای پرداخت

افزودن شروط

 

در تب شرط پنجره ویرایش مقدار ویژگی محصول، صاحب فروشگاه می تواند شروطی را برای نمایش این مقدار مشخص کند. (بسته به دیگر ویژگی ها). مشخصه های شرطی تنها در صورتی نمایش داده می شوند که ویژگی قبلی انتخاب شده باشد.

ویژگی پرداخت ناپ

بر روی ذخیره کلیک کنید. ویژگی جدید در فروشگاه نمایش داده می شود.

ویژگی مشخصات
ویژگی مشخصات

آموزش ناپ کامرس فارسی بحش ویژگی مشخصات

ویژگی ها با مشخصات مشابه ویژگی های محصول است، اگرچه تنها به قصد ارائه اطلاعات بکار میروند (در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود) و برای فیلتر کردن محصولات در صفحه جزئیات دسته بندی. مشخصات قیمت محصول را تعری نمیکند همانطور که از انبار کالا رهگیری انجام نمی دهد.

(grey lightbulb) بطور پیش فرض هیچ ویژگی مشخصاتی به از قبل در ناپ کامرس تعریف نشده است.

برای مشاهده و ویرایش لیست مشخصات محصول به مسیر ویژگی های مشخصات → ویژگی ها → بروشور بروید.

ویژگی های مشخصات

  • برای افزودن مشخصه جدید بر روی مورد جدید کلیک کنید.
  • در تب اطلاعات ویژگی، نام ویژگی مشخصه و ترتیب نمایش را وارد کنید.
  • بر روی ذخیره و ادامه ویرایش کلیک کنید تا به تنظیمات مشخصه وارد شوید.

ویژگی مشخصات ناپ کامرس

  • در تب گزینه ها بر روی مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید مشخصه را وارد کنید.
  • نام و ترتیب نمایش را وارد کنید.

(warning) نکته: برای مشخصه رنگ، میتوانید گزینه مشخص کردن رنگ را انتخاب کنید. در این مورد، متغیر رنگ بجای نمایش بصورت متنی به شکل یک مستطیل رنگی نمایش داده می شود.

ویژگی های مشخصات

لیست کامل مشخصات چیزی شبیه این تصویر است.

(warning) نکته: برای مشخصه رنگ، میتوانید گزینه مشخص کردن رنگ را انتخاب کنید. در این مورد، متغیر رنگ بجای نمایش بصورت متنی به شکل یک مستطیل رنگی نمایش داده می شود.

ویژگی ها

بر روی گزینه ویرایش در کنار هر مشخصه کلیک کنید تا بتوانید مشخصات را ویرایش یا بطور کامل حذف کنید.

ویژگی های محصول
ویژگی های محصول

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش ویژگی های محصول

ویژگی های محصول متغیرهای مربوط به یک محصول است. (مثل رنگ، اندازه و ...)

کاربر می تواند ترکیبات متفاوتی از ویژگی ها را ایجاد کند. مثلا یک محصول می تواند چندین سایز و چندین رنگ داشته باشد. در نتیجه کاربر می تواند 2 ویژگی و مقادیرش را انتخاب کند مثلا اندازه (کوچک، متوسط، بزرگ) و رنگ (قرمز، آبی، سفید). در اینصورت موجودی کالا بسته به گروه ویژگی ها تنظیم می شود.

در ناپ کامرس، ویژگی های محصول برای inventory tracking بکار می رود و همچنین میتوانند قیمت های متفاوتی داشته باشند.

برای تعریف ویژگی های محصول به مسیر ویژگی های محصول → ویژگی ها → بروشور بروید.

ویژگی های محصول در ناپ کامرس

(grey lightbulb) بطور پیش فرض، هیچ ویژگی محصولی در ناپ کامرس از پیش تعریف نشده است.

افزودن ویژگی های محصول

 

بر روی مورد جدید کلیک کنید

ویژگی محصول

در پنجره افزودن ویژگی جدید فیلدهای نام و توضیحات را تکمیل کنید.

بر روی گزینه ذخیره و ادامه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید مقادیر را وارد نمایید.

افزودن مقادیر از پیش تعریف شده

 ویژگی های محصولات 

در تب Predefined Values بر روی گزینه افزودن مقدار جدید کلیک کنید، پنجره افزودن مقدار جدید نمایش داده می شود.

در پنجره افزودن مقدار جدید کاربر فرصت این را دارد که:

  • تفاوت قیمت یا وزن مختص مقدار را وارد کند.
  • هزینه کامپوننت های متفاوتی که مقدار را می سازند را تعریف کنید.
  • تعیین کنید که آیا این مقدار برای مشتری از پیش انتخاب شده است.
  • پس از تکمیل فیلدها بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

(grey lightbulb) لازم نیست که در زمان تعریف ویژگی ها، مقادیری تعریف شود. شما می توانید بعدا که این ویژگی را به محصولی اختصاص دادید مقدار را تعریف کنید.

وقتی که ویژگی ها و مقادیر تنظیم شدند، میتوانید آنها را تب ویژگی های محصول مدیریت یا ترکیب کنید.

(warning)  نکته: برخی از صاحبان فروشگاه ترجیح می دهند تفاوت های محصولات را بوسیله ویژگی ها برجسته کنند و محصولات جداگانه ای با ویژگی های مشخص بسازند. (به عنوان مثال، یک پیراهن آبی و یک پیراهن قرمز جداگانه در لیست قرار بگیرند). در این روش، پیشنهاد میدهیم که گروهی از محصولات بسازید (به عنوان مثال پیراهن) تا تمام متغیرها در یک صفحه نمایش داده شود وقتی که مشتری محصولات گروه بندی شده را مشاهده می کند. در صفحه محصولات گروهبندی شده بیشتر بخوانید.

 

ویژگی ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش ویژگی ها

ویژگی ها برای تعریف مشخصه های محصولات بکار می رود. ویژگی ها اطلاعات اضافه و تکمیلی را در صفحه جزئیات محصول فراهم می کند که می تواند در مقایسه محصولات با هم یا جستجو بر اساس این ویژگی ها بکار رود. شما می توانید تعداد نامحدودی از مشخصه ها را برای توصیف محصولات در کاتالوگ استفاده کنید. در مورد ویژگی های محصولات و مشخصه های محصولات بیشتر بدانید.

همچنین در ناپ کامرس به ویژگی های پرداخت دسترسی خواهید داشت. این ویژگی ها اطلاعات تکمیلی را در آخرین مرحله خرید یعنی در زمان پرداخت فراهم می کند.

تولیدکنندگان
تولیدکنندگان

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تولیدکننده ها

برای مدیریت بخش تولیدکنندگان به مسیر تولیدکننده ها → بروشور بروید.

تولیدکنندگان

برای یافتن یک تولیدکنندگان در پنجره مدیریت دسته بندی ها می توانید به کمک نام تولیدکننده (یا بخشی از نام تولیدکنندگان) و یا از کل دسته بندی های خاص یک فروشگاه در پنجره جستجو عمل کنید.

بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید جزئیات تولیدکننده را ویرایش کنید.

افزودن تولیدکنندگان جدید

تولیدکنندگان ناپ کامرس

 

در تب اطلاعات تولیدکنندگان، اطلاعات زیر را برای دسته جدید تعریف کنید:

  • نام.
  • توضیحات – توضیحات مرتبط با تولیدکنندگان. می توانید از ویرایشگر برای قالب و فونت آن استفاده کنید.
  • تصویر – تصویر یا لوگوی تولیدکنندگان را توصیف می کند. تصویر را از کامپیوتر خود بارگزاری کنید.
  • محدوده قیمت – بازه قیمتی که به مشتری اجازه میدهد محصولات را نسبت به آن فیلتر (محدود) کنند. بازه قیمت در پنجره واحدهای پولی تعریف می شود. بازه ها را به کمک semicolon جدا کنید. به عنوان مثال 0-999; 1000-1200; 1201 - (1201 means 1201 and over) .
  • گزینه مجوز انتخاب اندازه صفحه به مشتری  (اجازه به مشتریان برای انتخاب اندازه صفحه) را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید اندازه صفحه را خود تعیین کنند. تعداد محصولاتی که در صفحه جزئیات تولیدکننده نمایش داده می شود توسط مشتری از لیست اندازه صفحه قابل انتخاب است. گزینه های اندازه صفحه توسط صاحب فروشگاه مشخص شده است. وقتی این گزینه غیرفعال شده مشتریان نمیتوانند اندازه صفحه را خود انتخاب کنند و اندازه ای که خود صاحب فروشگاه گذاشته است بکار می رود. فیلد اندازه صفحه در قسمت مدیریت نشان داده می شود.

(grey lightbulb) به عنوان مثال:

وقتی که شما 7 محصول را به یک تولیدکننده اختصاص داده اید و اندازه صفحه را بر روی 3 تنظیم کرده اید، 3 محصول به ازای هر صفحه از محصولات تولیدکننده در فروشگاه نمایش داده می شود و در مجموع 3 صفحه ساخته می شود.

  •  – تخفیف اختصاص داده شده به این تولیدکننده را انتخاب کنید. تخفیفات می تواند در گزینه تخفیفات منو تعریف شود. توجه کنید که تنها تخفیفات اختصاص پیدا کرده به دسته در این بخش نمایش داده می شود. پس از اختصاص تخفیف به تولیدکننده، این تخفیف به همه محصولات تولیدکننده تخصیص می یابد.
  • نقش های مشتری  – این گزینه اجازه میدهد تا تولیدکننده تنها برای نقش های مشتری انتخاب شده نمایش داده شود. از لیست نقش های مشتری که میتوانید اطلاعات آن را در بخش نقش های مشتری زیر مجموعه مشتریان ویرایش/اضافه کنید، نقش مشتریانی که میتوانند این تولیدکننده را مشاهده کنند را انتخاب کنید. اگر می خواهید برای همه نقش ها نمایش داده شود این لیست را خالی بگذارید.
  • با انتخاب گزینه محدود در فروشگاه ها، نمایش تولیدکننده به فروشگاه های انتخابی محدود می شود. نکته اینکه از این گزینه تنها در زمانی که چند فروشگاه دارید استفاده نمایید.
  • گزینه منتشر شده را فعال کنید تا این تولیدکننده را در فروشگاه نمایش دهید.
  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش تولیدکننده. از این عدد برای مرتب سازی تولیدکنندگان استفاده کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.

    • تنظیمات SEO

       

      تولید کنندگان

       

      • کلمات کلیدی متا - کلمات کلیدی متا تولیدکننده را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب صفحه است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

      <meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

      • توضیحات تگ متا - در قسمت توصیف متا، توضیح تولیدکننده را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

      <meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

      • در قسمت عنوان تگ متا ، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

      <head>

      <title> Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability </title>

      </head>

        • در قسمت نام صفحه مورد پسند موتور جستجو، نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام تولیدکننده شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود:

      http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

       

افزودن محصولات به تولیدکننده مشخص

تب Products شامل لیستی از محصولات است که به تولیدکننده اختصاص یافته اند. صاحب فروشگاه می تواند محصولات دیگری به این دسته بندی اضافه کند. نکته اینکه پیش از افزودن محصولات ابتدا باید تولیدکننده جدید را ذخیره کنید.

بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید محصولاتی که میخواهید به تولیدکننده بیافزایید را پیدا کنید. شما میتوانید از طریق نام محصول، فروشگاه یا نوع محصول جستجو را انجام دهید.

تولیدکننده

محصولاتی که میخواهید را انتخاب کنید و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. این محصولات ذیل تولیدکننده انتخابی نمایش داده می شوند.

پس از افزودن محصول به تولیدکننده، مشخصه های زیر را در تب محصولات تعریف کنید:

  • آیا محصول منتخب است
  • ترتیب نمایش
  • با کلیک روی گزینه نمایش به بخش ویرایش جزئیات محصول بروید.

روی گزینه ذخیره کلیک کنید. تولیدکننده در فروشگاه نمایش داده می شود.

می توانید روی گزینه حذف کلیک کنید تا تولیدکننده را حذف کنید.

می توانید روی گزینه صدور تنظیمات تولیدکننده ها برای اهداف پشتیبان گیری در یک فایل خارجی استفاده کنید. روی گزینه صدور کلیک کنید.

دسته بندی ها
دسته بندی ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش دسته بندی ها

برای افزودن محصولات جدید، صاحب فروشگاه باید دسته بندی هایی ایجاد کند تا محصولات را در آینده به آنها اختصاص دهد. برای مدیریت دسته بندی ها به مسیر دسته ها → بروشور بروید.

دسته بندی ها در ناپ کامرس

برای یافتن یک دسته بندی در پنجره مدیریت دسته بندی ها می توانید به کمک نام آن (یا بخشی از نام دسته) و یا از کل دسته بندی های خاص یک فروشگاه در پنجره جستجو عمل کنید.

افزودن یک دسته جدید

دسته بندی ها nop commerce 

 

در تب اطلاعات دسته بندی، اطلاعات زیر را برای دسته جدید تعریف کنید:

  • نام – این نامی است که دسته در کاتالوگ با آن نمایش داده می شود.
  • توضیحات – توضیحات مرتبط با دسته بندی. می توانید از ویرایشگر برای قالب و فونت آن استفاده کنید.
  • تصویر – تصویری که دسته بندی را توصیف می کند. تصویر را از کامپیوتر خود بارگزاری کنید.
  • اگر این دسته یک دسته والد است، از لیست کشویی دسته والد، دسته بندی والد را انتخاب کنید. دسته بندی جدید در زیر دسته والد در فروشگاه نمایش داده می شود.
  • بازه قیمت – بازه قیمتی که به مشتری اجازه میدهد محصولات را نسبت به آن فیلتر (محدود) کنند. بازه قیمت در پنجره واحدهای پولی تعریف می شود. بازه ها را به کمک semicolon جدا کنید. به عنوان مثال 0-999; 1000-1200; 1201 - (1201 means 1201 and over) .
  • گزینه نمایش در صفحه اصلی سایت را فعال کنید تا دسته بندی روی صفحه اصلی نمایش داده شود.
  • گزینه در منوی بالای صفحه قرار بگیرد را فعال کنید تا دسته بندی در منوی بالای صفحه اصلی نمایش داده شود.
  • گزینه اجازه به مشتریان برای انتخاب اندازه صفحه را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید اندازه صفحه را خود تعیین کنند. تعداد محصولاتی که در صفحه جزئیات دسته بندی نمایش داده می شود توسط مشتری از لیست اندازه صفحه قابل انتخاب است. گزینه های اندازه صفحه توسط صاحب فروشگاه مشخص شده است.

(grey lightbulb) به عنوان مثال:

وقتی که شما 7 محصول را به یک دسته بندی اختصاص داده اید و اندازه صفحه را بر روی 3 تنظیم کرده اید، 3 محصول به ازای هر صفحه از محصولات دسته بندی در فروشگاه نمایش داده می شود و در محموع 3 صفحه ساخته می شود.

وقتی این گزینه غیرفعال شده مشتریان نمیتوانند اندازه صفحه را خود انتخاب کنند و اندازه ای که خود صاحب فروشگاه گذاشته است بکار می رود. فیلد اندازه صفحه در قسمت مدیریت نشان داده می شود.

  • تخفیفات – تخفیف اختصاص داده شده به این دسته را انتخاب کنید. تخفیفات می تواند در منو تخفیفات تعریف شود. توجه کنید که تنها تخفیفات اختصاص پیدا کرده به دسته در این بخش نمایش داده می شود. پس از اختصاص تخفیف به دسته، این تخفیف به همه محصولات دسته تخصیص می یابد.
  • نقش های مشتری – این گزینه اجازه میدهد تا دسته بندی تنها برای نقش های مشتری انتخاب شده نمایش داده شود. از لیست نقش های مشتری که میتوانید اطلاعات آن را در بخش نقش های مشتری زیر مجموعه مشتریان ویرایش/اضافه کنید، نقش مشتریانی که میتوانند این دسته بندی را مشاهده کنند را انتخاب کنید. اگر می خواهید برای همه نقش ها نمایش داده شود این لیست را خالی بگذارید.
  • گزینه Limited to stores را انتخاب کنید تا آن دسته را به یک یا چند فروشگاه خاص محدود نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه تنها زمانی استفاده می شود که شما بیش از یک فروشگاه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش چندفروشگاهی مراجعه نمایید.
  • گزینه انتشار را انتخاب کنید تا این دسته را در فروشگاه ناپ کامرس نمایش دهید.
  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش دسته بندی. از این عدد برای مرتب سازی دسته بندی ها استفاده کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.

بطور مثال وقتی شما هفت عدد محصول داخل دسته دارید و اندازه صفحه را سه تعیین میکنید، در هر صفحه سه محصول نمایش داده می شود و تعداد کل صفحات نیز سه خواهد بود.

زمانی که این گزینه غیرفعال باشد کاربر قادر به انتخاب اندازه صفحه نخواهد بود و مدیر فروشگاه اندازه ثابتی برای صفحات مشخص خواهد کرد. در بخش مدیریت با غیر فعال کدن این گزینه گزینه اندازه صفحه نمایان خواهد شد.

 

تنظیمات SEO

 دسته بندی ناپ کامرس

در تب SEO، اطلاعات را بصورت زیر وارد نمایید:

  • کلمات کلیدی متا - کلمات کلیدی متا دسته بندی را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب صفحه است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

<meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

  • توضیح متا - در قسمت توصیف متا، توضیح دسته بندی را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

<meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

  • در قسمت عنوان متا، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

<head>

<title> Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability </title>

</head>

    • Search engine friendly page name -  در قسمت نام صفحه مورد پسند موتور جستجو، نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام دسته بندی شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود:

http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

افزودن محصولات به دسته بندی مشخص

تب محصولات شامل لیستی از محصولات است که به دسته بندی اختصاص یافته اند. این محصولات میتواند بوسیله دسته بندی در کاتالوگ فیلتر شوند. صاحب فروشگاه می تواند محصولات دیگری به این دسته بندی اضافه کند. نکته اینکه پیش از افزودن محصولات ابتدا باید دسته بندی جدید را ذخیره کنید.

بر روی گزینه افزودن مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید محصولاتی که میخواهید به دسته بندی بیافزایید را پیدا کنید. شما میتوانید از طریق نام محصول، فروشگاه یا نوع محصول جستجو را انجام دهید.

دسته بندی ها

محصولاتی که میخواهید را انتخاب کنید و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. این محصولات ذیل دسته بندی انتخابی نمایش داده می شوند.

پس از افزودن محصول به دسته بندی، مشخصه های زیر را در تب محصولات تعریف کنید:

  • آیا محصول منتخب است
  • ترتیب نمایش

با کلیک روی گزینه نمایش به بخش ویرایش جزئیات محصول بروید.

روی گزینه ذخیره کلیک کنید. دسته بندی جدید ذیل دسته بندی والد در فروشگاه نمایش داده می شود.

می توانید روی گزینه حذف کلیک کنید تا دسته بندی را حذف کنید.

می توانید روی گزینه صدور تنظیمات دسته بندی ها برای اهداف پشتیبان گیری در یک فایل خارجی استفاده کنید. روی گزینه Export کلیک کنید.

مدیریت محصول

محصولات اساس یک فروشگاه آنلاین هستند و مدیریت محصول بخش مهمی از استراتژی مدیرین فروشگاه است. اطلاعات محصول به مشتریان کمک می کند که تصمیم بگیرند که آیا می خواهند یک محصول را بخرند. پس مطمئن شوید که اطلاعات مناسبی فراهم می کنید تا مشتریان بتوانند دقیقا به چیزی که نیاز دارند دست پیدا کنند.

مهمترین بخش مدیریت محصولات در ناپ کامرس افزودن محصولات، تولیدکنندگان، تنظیم دسته بندی ها برای دسترسی آسانتر، افزودن شرح محصول و اختصاص تصاویر و تگ های محصول است تا جستجو بین تصاویر موثر و سریع انجام شود.

نصب قالب
نصب قالب

آموزش ناپ کامرس بخش نصب قالب

بعد از اینکه یک قالب جدید را که یک فایل zip است دانلود کردید، آن را از حالت فشرده خارج نموده و در مسیر پوشه Themes  مانند شکل زیر کپی نمایید .

1. به بخش مدیریت سایت بروید  (http://www.yourdomain.com/admin)

2. به مسیر تنظیمات کلی →تنظیمات → تنظیمات بروید .


نصب قالب در ناپ کامرس

3. از قسمت ، تم موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس دکمه ذخیره را بزنید .

4. حال به فروشگاه عمومی بروید. اکنون می توانید قالب جدید سایت را مشاهده نمایید.

تنظیمات رسانه
تنظیمات رسانه

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات رسانه

برای تعریف تنظیمات رسانه:

به مسیر تنظیمات مدیا → تنظیمات → تنظیمات بروید. پنجره تنظیمات رسانه نمایش داده می شود:

تنظیمات رسانه

به روش زیر تنظیمات رسانه را انجام دهید:

  • روی دکمه تغیر بالای تصاویر ذخیره شده در کلیک کنید تا بین دو گزینه دیتابیس یا فایل های سیستم انتخاب کنید.

(warning) نکته: توصیه می شود که قبل از تغییر، از بانک اطلاعاتی پشتیبان گیری کنید.

  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر بند انگشتی که در صفحه کاتالوگ یا تولیدکنندگان نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر که در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد Product thumbnail image size (product pages) ، اندازه پیش فرض تصویر بندانگشتی که در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید. (زمانی استفاده کنید که بیش از یک عکس محصول داشته باشید).
  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر محصول مرتبط را به پیکسل درج کنید. محصولات مرتبط بصورت گروهی هستند.
  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر بندانگشتی محصول که در صفحه دسته بندی نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد اندازه تصویر بند انگشتی تولید کننده، اندازه پیش فرض تصویر بندانگشتی محصول که در صفحه تولیدکننده نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد Vendor thumbnail image size، اندازه پیش فرض تصویر بندانگشتی محصول که در صفحه فروشنده نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر بندانگشتی محصول که در سبدخرید و لیست علاقه مندی ها نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر بندانگشتی محصول که در سبدخرید کوچک نمایش داده می شود را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد ، اندازه پیش فرض تصویر نماد (آواتار) را به پیکسل درج کنید.
  • در فیلد ، حداکثر اندازه ضلع بلندتر تصویر را وارد کنید که قابل بارگزاری است.
  • گزینه را انتخاب کنید تا فولدرهای متعددی برای ذخیره تصاویر کوچک داشته باشید. این گزینه مناسب میزبان هایی می باشد که محدودیت برای تعداد فایل در پوشه دارند.
  • در بخش  کیفیت تصویر بارگزاری شده را مشخص کنید. با این تغییر باید بصورت دستی تصاویر کوچکی که ایجاد شده از قبل را حذف کنید.
  • گزینه import تصاویر محصول با استفاده از hash را برای استفاده از HASHBYTES به جهت مقایسه تصاویر با محصولات بارگزاری شده انتخاب کنید. دقت کنید که این ویژگی توسط برخی از بانک های اطلاعاتی پشتیبانی نمی شود.