شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند ؟
چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند ؟

نیاز یک کسب و کار به وب سایت :

وب سایت حضور هر فرد یا شرکت را در دنیای وب به نمایش می گذارد. داشتن یک وب سایت یک فروشگاه در دسترس در هر بازه زمانی است و هر فردی در هر ساعتی از شبانه روز می تواند از آن استفاده کند.

امروزه داشتن یک وب سایت یک امر مهم در جهان است زیرا بیشتر مردم در موتورهای جستجو به دنبال نیازهایشان هستند و بیشتر خریدها امروزه اینترنتی شده است و روز به روز در حال افزایش می باشد.

وب سایت نشان دهنده حضور شما در دنیای وب و تکنولوژی است . در اصل وب سایت شما مانند یک کاتالوگ تبلیغاتی است اما مزایای بیشتری نسبت به آن دارد. می توان در آن از تصویر ، متون ، فیلم و حتی صوت یا انیمیشن  برای معرفی خدمات استفاده کرد.

حال در ادامه به بررسی مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار می پردازیم .

وب سایت یک بروشور آنلاین می باشد :

بروز رسانی یک وب سایت آسان تر و ارزان تر و همچنین سریع تر از چاپ کلی آنهاست. وب سایت هیچ محدودیتی ندارد و این به شما کمک می کند تا اطلاعات جامع تری به کاربران ارائه دهید و آنها در هر زمانی می توانند از سایت شما بازدید کنند.

همیشه در دسترس بودن :

سایت برخلاف شرکت و یا مغازه و فروشگاه همیشه و در هر زمان در دسترس است و در تمام ساعات شبانه روز حتی ایام تعطیل نیز محصولات ، خدمات و اطلاعات را در اختیار مشتری قرار می دهد و مشتری می تواند هر زمان که خواست از آنها استفاده کند و یا خرید خود را انجام دهد.

هزینه نگهداری پایین آن :

به جز هزینه راه اندازی که بستگی به درخواست شما دارد هزینه طراحی سایت و نگهداری آن بسیار کم است و تنها مبلغی برای تمدید سالیانه هاست و دامنه است و حتی اگر بخواهید بهینه سازی سایت را انجام دهید نیز هزینه زیادی برای شما ندارد.

معرفی آسان خدمات و محصولات :

اگر بخواهید محصولی جدید یا خدمات جدید رو به مشتریان خود اضافه کنید نیاز نیست که به آنها زنگ بزنید و یا منتظر باشید آنها به شرکت و نمایشگاه شما بیایند بلکه می توانید به راحتی محصول و توضیحات آن را همراه با عکس و فیلم به اطلاع مشتریانتان برسانید.

داشتن یک وب سایت خوب باعث بدست آوردن اعتبار کسب و کارها می شود:

در حال حاضر بیشتر افراد کالا و خدمات مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می کنند به همین دلیل یک وب سایت اختصاصی به کسب و کارهای کوچک شما می تواند اعتبار ببخشد. اگر یک وب سایت نداشته باشید مشتریان برای خرید کالا و خدماتشان به سراغ رقیبان شما می روند.

اگر وب سایت دارید ولی حرفه ای نیست می توانید در کوتاه ترین زمان آن را به یک وب سایت حرفه ای تبدیل کنید تا روی مشتریان تاثیرگذارتر شود.

وب سایت مناسب ترین مکان برای نمایش کارهای شما می باشد:

اگر نوع کسب و کار را در نظر نگیریم یک وب سایت مناسب ترین جا برای نمایش کارهای شماست. با نمایش نمونه کارها یا گالری تصاویر و توضیحاتی که در خصوص کارهایتان در سایت قرار می دهید می توانید آنچه باعث منحصر به فرد بودن کارهای شما می شود را به نمایش بگذارید.

با داشتن یک وب سایت در زمان خود صرفه جویی کنید :

ارائه اطلاعات به مشتریان از طریق تلفن ، رودرو، ایمیل و حتی بروشور بسیار زمان بر می باشد. شما با استفاده از یک کاتالوگ آنلاین می توانید اطلاعات زیادی در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید و وب سایت می تواند به صورت نامحدود این را در اختیار مشتریان قرار دهد و در زمان و وقت شما صرفه جویی کند.

تبلیغات موثر :

با وجود وب سایت در هزینه تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید. هر بار که شما محصولی را ارتقا می دهید و یا محصول جدیدی اضافه می کنید چقدر هزینه صرف چاپ بروشورهای تبلیغاتی می کنید. در اصل می توان گفت هزینه به روزرسانی وب سایت با هزینه بروشور یکسان نیست و وب سایت دامنه وسیعی را در بر می گیرد.

یک سوم مردم جهان از اینترنت استفاده می کنند . تبلیغات اینترنتی و ایجاد یک وب سایت بسیار ارزان تر از سایرکارها ما تبلیغات تلویزیونی ، بیلبورد ، رادیو و ... می باشد. شما اگر حضور متوالی خود را به مردم گوشزد نگنید قادر به ارائه محصول به آنها نخواهید بود.

داشتن یک وب سایت ضروری است

توسعه بین المللی کسب و کار :

امروزه یکی از راه های کسب و کار در خارج از کشور ایجاد یک وب سایت چند زبانه می باشد که به راحتی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

داشتن یک وب سایت سخت یا گران نیست :

برای ساخت یک وب سایت نیاز به فناوری اطلاعات ندارید. بسیاری از شرکت های طراحی سایت هستند که این کار را برای شما به راحتی انجام می دهند. این می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد . وب سایت ها در مقایسه با تبلیغات های دیگر به صرفه تر هستند . اگر می خواهید کسب و کار خود را به بازار عرضه کنید باید یک وب سایت داشته باشید.

ما در ناپ ناپ می توانیم یک سایت بی نقص متناسب با سلیقه شما به صورت حرفه ای طراحی کنیم و در نتایج اولیه گوگل نمایش بدیم.

داشتن تریبون برای کسب و کارتان :

فرض کنید آدرس شرکتتان یا تلفن شرکت عوض شده و یا در یک نمایشگاه حضور دارید به جای آنکه با تک تک مشتریانتان تماس بگیرید می توانید آن را در وب سایتتان قرار دهید تا بازدید کنندگان سایت شما حتی آنها که مشتری شما نیستند و تازه با شما آشنا شدند نیز اطلاع پیدا کنند.

کلام آخر :

داشتن یک وب سایت نه تنها به افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند بلکه کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند و آنها را به یک مشتری تبدیل می کند. بنابراین همین امروز برای دست یابی به هدف هایتان پیش روید و برای کسب و کار خود یک وب سایت تهیه کنید و اگر دارید آن را ارتقاء بخشید.

ما با صرف کمترین هزینه و بهترین خدمات در حیطه طراحی و سئو سایت در کنار شما هستیم با ما تماس بگیرید.

امکانات و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق چیست؟
امکانات و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق چیست؟

فروشگاه های اینترنتی بخش هایی از تجارت را تشکیل می دهند . این فروشگاهها با تنوع و خلاقیتی که در محصولاتشان دارند مشتریان زیادی را به خود جلب کرده اند .ما در این مقاله چند نکته در ارتباط با بهبود و سوددهی وب سایت های فروشگاهی بیان میکنیم.

امکانات فروشگاهی موفق کدام است؟

لوگوی مناسب :

داشتم یک لوگو و آرم مناسب مانند یک کارت ویزیت هم برای کسب و کارهای کوچک مناسب است و هم برای کسب و کارهای بزرگ . وجود لوگو در وب سایت ها و برای خریدهای آنلاین مانند یک نماد اطمینان عمل می کند.

اما نیازی نیست در ابتدای کار هزینه و مدت زمان زیادی برای طراحی لوگو صرف کنید. زمانی که کسب و کار شما شکل گرفت و کسب و کارتان رونق پیدا کرد می توانید لوگو را تغییر دهید اما این را نیز بدانید که منظور این نیست که یک لوگوی بد و بی کیفیت انتخاب کنید.

گذاشتن محبوب ترین محصولات و آخرین اخبار:

برای گذاشتن اخبار تخفیف ها و یا برنامه های آینده درباره محصولات صفحه اصلی بهترین جا می باشد. مشتریان باید به محصولات محبوب و جدید و همچنین قیمت های خاص سریع دسترسی پیدا کنند.

همچنین بیشتر مشتریان دوست دارند به جای تلف کردن وقت و گشتن در بین محصولات و مقایسه آنها با یکدیگر در صفحه اصلی به بررسی چند محصول جدید بپردازند.

تخفیف هدیه و ارسال رایگان :

مشتریان و مخاطبان در همان لحظه های ابتدایی تصمیم به ماندن و یا ترک یک وب سایت را میگیرند پس باید وب سایت شما آنقدری جذاب باشد که مخاطب را جذب کند. هیچ موردی به اندازه تخفیف در صفحه اول جذاب نیست . بسیاری از مردم در تخفیف ها بدون توجه خرید می کنند و اگر حتی چیزی را نیاز نداشته باشند نیز می خرند.

برخی دیگر از طریق ارسال رایگان یا ارسال هدیه جذب می شوند. این وعده ها باعث تحریک مشتریان برای خرید می شود.

فروشگاه های اینترنتی برای یک محدوده و منطقه نیست و تمام کشور را می تواند پوشش دهد به همین دلیل موضوع ارسال و حمل و نقل سفارشات مهم است. بعضی از سایت ها سعی می کنند یک حد وسطی را یا به عبارتی یک میانگین برای هزینه حمل در نظر بگیرند.

گاهی حتی ممکن است خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از بوتیک ها و مغازه ها باشد به همین دلیل گرفتن حداقل هزینه حمل و نقل قابل قبول می باشد.

سبد خرید، فرم ثبت نام و فرم جستجو :

این سه آیکون معمولا در کنار هم و در بالای صفحه های سایت قرار گرفته اند. نمی شود یک سایت فروشگاهی باشد و سبد خرید نداشته باشد . همچنین برای مشتریان خود یک حساب کاربری ایجاد می کنند تا پیشینه خریدشان مشخص باشد و خریدهایی که قبلا انجام داده اند و همچنین فاکتورهای آنها موجود می باشد.

اگر فروشگاه اینترنتی شما بزرگ است و محصولات زیادی را در بر میگیرد داشتن فرم جستجو برای راحتی کاربران در پیدا کردن محصول مورد نظرشان بسیار مهم می باشد.

آیکون سیستم های پرداخت به چه صورتی باید باشد؟

وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی سر و کار دارند که هر کدام از این سایت ها سیستم پرداخت خاصی را دارند. اما بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران قابل درک باشد.

فروشگاه های اینترنتی معمولا از پرداخت های آنلاین ، پرداخت در محل، پرداخت با کارت اعتباری و ... برای سیستم های پرداخت خود استفاده می کنند. این آیکون ها یا در بالای سایت هستند و یا در پایین صفحه در فوتر قرار میگیرند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

شماره تماس و گفت و گوی آنلاین :

در خریدهای آنلاین مشتریان با یک شبکه کامپیوتری در ارتباط هستند و اگر در حین خریدشان مشکلی پیش آید ترجیح می دهند با کسی صحبت کنند تا بتوانند مشکل را برطرف سازند به همین دلیل چت آنلاین و داشتن یک تیم پشتیبانی برای جواب دادن چت ها و حتی تماس های تلفنی از سرویس های مهم یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

اگر فروشگاه شما به صورت ۲۴ ساعته باز است و امکان خرید وجود دارد باید سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز داشته باشید تا اگر مشتری سوالی داشت به آن پاسخ بدهند.

علامت های اعتماد :

این علامت و آرم ها تصاویر کوچکی هستند برای تضمین امنیت و خرید از طرف سازمان های معتبر. این مجوز های رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان جذب می کند.  کسانی که می خواهند از سایت شما خرید کنند اگر اطمینان پیدا کنند که درگاه پرداخت شما امنیت دارد بیشتر تمایل به خرید پیدا می کنند.

به جز این مورد توصیف جزئیات ، نظرات کاربران و مشتریان، منوهای خوب و ... برای دستیابی به یک شهرت و جذب مشتری بسیار نیاز می باشد.

لینک رسانه های اجتماعی :

۲۰٪ خریدهای آنلاین بعد از بررسی شبکه های اجتماعی انجام می شود. اینستاگرام و تلگرام بهترین منبع برای دریافت اطلاعات در مورد کالاها می باشند.

رسانه های اجتماعی بهترین راه اطلاع رسانی برای کسانی است که تنها آن ها را دنبال می کنند.

ارائه خدمات مناسب به مشتری :

از مواردی که برای هر خریدار بسیار مهم است میزان خدماتی است که در قبال خرید یک محصول به مشتری می دهد. مثلا یک فروشگاه بزرگ و خوب باید یک تیم پشتیبانی قوی برای مشتریان خود در نظر بگیرد تا بتوانند به سوالات مشتریان پاسخ دهند.

محتوی خوب :

یک فروشگاه آنلاین باید از محتوای خوب برخوردار باشد. محتوی خوب برای فروشگاه آنلاین یعنی توضیح کامل در مورد محصولات ، دسته بندی ها ، اطلاعات تماس، خلاقیت در محتوی و ... . محتوای خوب باعث جذب مشتری می شود زیرا علاوه بر اطلاعاتی که از سایت شما بدست آورده است از سایت نیز خرید می کند و به سایت شما وفادارتر می شود.

در نهایت می توان ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی مناسب را به صورت زیر بیان کرد :

1.قابلیت تعریف بی نهایت کالا

2.قابلیت تعریف کالاهای فیزیکی و غیر فیزیکی

3.قابلیت بخش بررسی و نقد تخصصی محصولات

4.تعریف بسته بندی و قرار دادن برچسب برای هر کالا

5.عضویت در خبرنامه سایت

6.اضافه شدن یک کالا در سبد خرید تنها با یک کلیک

7. پشتیبانی و چت آنلاین

8.بارگذاری تصاویر برای هر کالا و تعریف گالری تصاویر

9. استفاده از رنگ های مناسب

10. قیمت های مناسب و مشتری پسند

11. تعریف روش های پرداخت

12. حفظ مشتریان و اهمیت دادن به آنها

کلام آخر :

در نهایت فروشگاه های اینترنتی و خرید های آنلاین امروزه رونق بیشتر از قبلی پیدا کرده اند و  تقریبا اکثر افراد به تکنولوزی روی اورده اند و ترجیح می دهند به جای رفت و امد در خیابان های شلوغ و گشتن به اینترنت سر بزنند و از خرید آنلاین انجام بدهند و این هنر شماست که چگونه آنها را به خود و سایتتان جذب کنید.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی و سئوی سایتتان تا دیده شدن در صفحه اول گوگل ما در کنار شما هستیم. کافی است با ما تماس بگیرید.

چرا از ناپ کامرس استفاده کنیم؟
چرا از ناپ کامرس استفاده کنیم؟

چرا ناپ کامرس ؟

ناپ کامرس یک پلتفرم مدیریت محتوای متن باز است که به صورت انحصاری برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و آنلاین مورد استفاده قرار میگیرد. ناپ کامرس برای انواع کسب و کارها از نوپا تا بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

ناپ کامرس به دلیل ویژگی هایی که دارد باعث می شود آن را از سایر سیستم های مدیریت محتوا متمایز کند و بین طراحان و برنامه نویسان آن را مشهور کند.

در ادامه به توضیح چند مورد از شاخص ترین آنها برای طراحی فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

استفاده آسان :

استفاده از ناپ کامرس چه به عنوان مدیر سایت و چه در حالت کاربر سایت بسیار ساده است و با وجود آنکه این سیستم امکانات و ویژگی های زیادی دارد در عین حال کاربری آن بسیار ساده می باشد.

دارای امکانات رایگان فراوان :

بسیاری از ویژگی های ناپ کامرس که به صورت رایگان عرضه می شود در ما بقی سیستم های فروشگاهی با قیمت های بالا به فروش می رسد. همچنین چون ناپ کامرس متن باز است بسیاری از امکانات حرفه ای سایر سیستم ها را نیز دارا می باشد.

متن باز واقعی :

ناپ کامرس به معنای واقعی open source می باشد و این مورد باعث توسعه هر چه بهتر این محصول می گردد.

بسیار پایدار :

ناپ کامرس یکی از پایدارترین و قابل اعتمادترین راه حل توسعه کسب و کار آنلاین می باشد و در حال حاضر از این پلتفرم باگی گزارش نشده است و اگر هم بوده در کمترین زمان ممکن برطرف می شود.

فروشگاه های خیلی بزرگ :

ناپ کامرس به دلیل استفاده از دیتابیس قدرمند و برنامه نویسی بهینه ای که دارد می تواند فروشگاه های بزرگ را نیز پاسخگو باشد. پس در صورتی که فروشگاهی برای فروش چندین میلیون محصول نیاز داردی ناپ کامرس بهترین گزینه است.

طراحی سایت با ناپ کامرس

آپدیت مستمر :

تیم ناپ کامرس به صورت مستمر و منظم به آپدیت محصول مشغول می باشد و همیشه ویژگی های جدید و امکانات خوبی را به فروشگاه خود اضافه می کند.

ماژولار :

ناپ کامرس به صورت کاملا ماژولار نوشته شده است و این یعنی شما امکاناتی که نیاز دارید قبلا به صورت ماژول برای ناپ کامرس نوشته شده و یا در حال برنامه نویسی است و بیشتر آنها را حتی به صورت رایگان نیز می توانید به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

سازگاری و قابلیت ارتقاء :

ناپ به نوعی نوشته شده که زمان توسعه را برای ماژول ها و امکانات جدید نسبت به سایر راه حل های توسعه کسب و کار آنلاین به حداقل رسانید. شما می توانید با داشتن یک تیم خوب با سرعت بیشتر این پلتفرم را توسعه دهید.

تنها سیستم متن باز با قابلیت چند فروشگاهی :

ناپ کامرس تنها سیستم متن بازی است که به شما امکان چند فروشگاهی و چند فروشندگی را می دهد.

تم های جذاب :

برای پلتفرم ناپ کامرس تم های بسیار جذابی طراحی شده است که تقریبا از لحاظ بصری تمام کسب و کارها را پوشش می دهد و در صورتی که قالب مد نظر خود را نیافتید می توانید آن را از طریق توسعه دهندگان به صورت دلخواه خود در بیاورید و این کار اصلا کار پر دردسر و پیچیده ای نیست.

جامعه فعال در حال رشد :

ناپ کامرس به دلیل ویژگی هایی دارد توانسته است یک جامعه حرفه ای از توسعه دهندگان را در کنار خود جمع کند. این جامعه رو به رشد با سرعت بالایی نسبت به توسعه هر چه بیشتر این سیستم تلاش می کند.

کلام آخر :

در آخر می توان گفت ناپ کامرس یکی از بهترین راه حل ها برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی اینترنتی می باشد که می توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی چیست؟

امروزه بسیاری از افراد در ارتباط با فروش اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی صحبت می کنند و کمکتر کسی را هست که با این واژه آشنا نباشد و یا حداقل یک بار اسم آن را نشنیده باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن مردم به کامپیوتر و موبایل امروزه بهترین راه فروش ، از طریق اینترنت می باشد و بسیاری از کسب و کارها روش های سنتی خود را کنار گذاشته و به فروش اینترنتی روی آورده اند.

حال اگر شما هنوز با این واژه ها آشنایی ندارید ما در این مقاله توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که اطلاعات مربوط به محصولات فروشگاه را به مخاطب نشان می دهد و با استفاده از یک اتوماسیون نرم افزاری امکان خرید محصولات را فراهم می کند. در این فروشگاه ها محصولات دسته بندی می شوند. و شما می توانید روی محصول مورد نظر خود کلیک کنید و اطلاعات و مشخصات مربوط به آن را مطالعه کنید و یا حتی آن را با دیگر محصولات مقایسه کنید و با دیدی باز خرید انجام دهید.

به بیانی دیگر فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که امکان جستجوی کالای مورد نیاز، مقایسه کالاهای همسان، مشاهده نظرات کاربران  ، مطالعه مزیت ها و معایب کالا ، پرداخت اینترنتی و در نهایت خرید اینترنتی کالا را برای بازدیدکنندگان به وجود می آورد.

برای داشتن یک آنلاین شاپ باید یک سایت طراحی کنید ، تبلیغات انجام دهید ، کالا و خدمات را معرفی کنید ، ظاهری جذاب و زیبا برای سایت در نظر بگیرید و توضیحاتی بدهید که خواننده را متقاهد به خرید کالا کند.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی با امکانات بی نظیر می توانید از پلتفرم ناپ کامرس استفاده کنید.

سبد خرید چیست؟

سبد خرید در تمام فروشگاه های اینترنتی وجود دارد و مانند سبد های واقعی در فروشگاه ها عمل می کند یعنی شما هر محصولی را که بخواهید خرید کنید می توانید به سبد خریدتان اضافه کنید و وقتی همه خرید تمام شد یکجا همه محصولات را سفارش دهید.

استفاده از سبد خرید بسیار ساده است و در صفحه همه محصولات یک دکمه افزودن به سبد خرید وجود دارد که از آن طریق می توان محصولات انتخابی را به سبد خرید انتقال داد.

انواع فروشگاه های اینترنتی کدام اند؟

1.فروشگاه های کالاهای فیزیکی : در این فروشگاه کالاهای قابل لمس و فیزیکی به فروش می رسد. این کالاها می تواند شامل : موبایل، لباس ، لوازم آرایش ، مواد شوینده و ... باشد.در این فروشگاه ها مشتری سفارش را ثبت و پرداخت می کنند و سپس کارمندان فروش نسبت به ارسال محصول اقدام می کنند.

2.فروشگاه های کالای دیجیتال : این فروشگاه ها فروشگاههای محصولات دانلودی یا مجازی هستند. این محصولات محصولاتی هستند که کاربرد بعد از پرداخت می تواند از طریق لینک ارسالی مواردی مانند پی دی اف، عکس ، موزیک ، فیلم و ... را دانلود کند.

فروش اینترنتی

انواع روش های پرداخت اینترنتی و خرید اینترنتی کدام است؟

1.پرداخت در محل : معمولا بیشتر کاربران این روش را انتخاب می کنند به دلیل اینکه کلاهبرداری زیاد شده مردم کمتر به پرداخت های آنلاین اعتماد می کنند مگر آنکه قبلا از آن خرید کرده باشند ویا کسی به انها معرفی کرده باشد در غیر اینصورت انها روش پرداخت در محل را انتخاب می کنند. در این حالت محصول را از فروشگاه با پیک یا پست در محل مشتری تحویل می دهند و سپس هزینه را دریافت می کنند.

2.پرداخت آنلاین یا اینترنتی : در این روش شما بعد از انتخاب محصولات فاکتور خرید را پرداخت می کنید و بعد کالا برای شما ارسال می شود. در فروشگاه هایی که کالای دیجیتال می فروشن راه دیگری وجود ندارد اما در فروشگاه هایی که کالای فیزیکی میفروشن میتواند یکی از گزینه های پرداخت باشد.

مزایای خرید از فروشگاه های اینترنتی چیست؟

1.کاهش ترافیک

2.حذف مراجعات حضوری

3.کاهش آلودگی صوتی

4.ثبت سفارش در چند دقیقه

5.امکان مقایسه محصولات با یکدیگر

6.عدم نیاز به حمل کالای خریداری شده

7. تحویل کالا درب منزل یا محل کار

8.پرداخت در محل پس از تحویل کالا

9.دارای ضمانت تعویض کالا

معایب خرید اینترنتی چیست؟

1.اگر کالای فیزیکی خریداری کرده باشید ممکن است ایراداتی داشته باشد که بعدا فروشگاه اینترنتی مسئولیت آن را نپذیرد.

2.ممکن است بعضی ها بخواهند از این طریق کلاه برداری کنند.

3.برای خرید کالایی مثل لباس و کفش ابتدا باید آن را پوشید و جنس آن را دید بعد خرید کرد چون ممکن است با عکسش کلی تفاوت داشته باشد.

چند نکته مهم امنیتی در ارتباط با خرید اینترنتی :

1.نماد اعتماد الکترونیک : این نماد یک گواهینامه از طرف وزارت صنعت معدن جمهوری اسلامی ایرانی صادر می شود . پروسه گرفتن این نماد رد شدن از هفت خان رستمه و هر کسی به راحتی نمی تواند این نماد را داشته باشد چون شرایط و مدارک خاصی نیاز داد. پس یکی از مواردی که برای اطمینان به سایت می توان در نظر گرفت همین نماد الکترونیک می باشد.حتما روی نماد اعتماد کلیک کنید تا مطمئن شوید که تقلبی نیست.

2.امکان پرداخت در محل : کسی که بخواهد با پست کارکند باید مدارک کاملی را ارائه دهد پس از فروشگاهی با پست کار می کند میتوانید بهش اعتماد کنید.

3. شهرت فروشگاه اینترنتی : کسی که تبلیغات می کنه نمی تونه کلاهبردار باشه در ضمن تبلیغات در تلویزیون به راحتی تبلیغات در اینترنت و روزنامه نیست و کسی که تبلیغات می کنه اهداف بزرگ تر از دزدی داره.

کلام آخر :

با وجود همه اینها ممکن است برخی افراد خرید آنلاین را ترجیح ندهند و دوست داشته باشند به فروشگاه بروند و از نزدیک خرید انجام دهند و در میان جمعیت قدم بزنند. بیشترین دلیل این است که نگرانند که کالای خریداری شده کیفیت پایینی داشته باشد.

شما می توانید با طراحی یک سایت فروشگاهی با ناپ کامرس امکانات خوبی را در اختیار مشتری قرار دهید. همچنین ما می توانیم بهینه سازی سایت شما را نیز برعهده بگیریم و به شما برای دیده شدن سایتتان کمک کنیم. با ما در تماس باشید.

انواع فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک را می شناسید؟
انواع فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک را می شناسید؟

انواع فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک :

فروشگاه اینترنتی یک سایت معمولی است با امکان خرید و فروش آنلاین محصولات فیزیکی و دیجیتال و یا برخی از خدمات به مشتریان. این فروشگاه ها همیشه و هر لحظه در دسترس می باشند و مشتریان آنها می توانند از هر نقطه باشند و محدودیتی در این خصوص نیست و همچنین محدودیتی برای تعداد کم و یا زیاد بودن مشتریان نیست.

در این فروشگاه ها مشتری قدرت مقایسه و انتخاب بیشتری دارد و همچنین توانایی بررسی و مقایسه محصولات فروشگاه های مختلف را نیز دارند و می توان ساعت ها به بررسی آن پرداخت.

هر فروشگاه اینترنتی آنلاین باید مشخصه هایی امتحان شده داشته باشد تا به محبوبیت برسد بعضی از آنها شامل :

1.سهولت در دسترسی

2.جذابیت ظاهری و گرافیکی

3.عکس های متناسب با محتوا

4.ریسپانسیو بودن سایت

5.سرعت بالا و سئوی مناسب

6.سهولت در استفاده از امکانات مختلف سایت

7.ایجاد اعتماد در مشتریان

اگر به تازگی تصمیم گرفتید که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید بهتر است از یک پلتفرم ساده تر شروع کنید . کم کم آنرا گسترش دهید. چندین مدل فروشگاه ساز اینترنتی وجود دارد که شما بسته به نیازتان و میزان فروش و محصولی که می خواهید بفروشید فروشگاه خود را انتخاب کنید و کم کم آن را توسعه دهید. اما بهترین آنها ناپ کامرس است.

دو شاخص برای دسته بندی مورد توجه قرار می گیرد :

1.انواع کالای موجود در فروشگاه اینترنتی

2.ماهیت دو طرف معامله خرید و فروش

فروشگاه های اینترنتی طبق انواع کالاهای موجود به اینگونه طبقه بندی می شود:

کالاهای دیجیتالی مانند عکس، فیلم، انواع نرم افزار و ...

کالاهای فیزیکی مانند لوازم منزل، لوازم التحریر و ...

کالاهای خدماتی مانند رزرو و فروش بلیت ، فروش بیمه و ...

با نگاهی به این دسته بندی با چالش های آنها آشنا می شوید مثلا برای کالاهای تجاری ، حمل و نقل مسئله مهمی و چالشی بزرگ است اما فروش کالاهای دیجیتال راحت تر است.

برای رزرو هتل ها باید مواردی مانند محل هتل، خالی بودن اتاق ها ، نوع سرویس، تاریخ تحویل ، نحوه کنسل کردن و ....

فروشگاه ساز اینترنتی

در فروشگاه های اینترنتی طرفین معامله معمولا فروشندگان و مشتریان می باشند به همین دلیل انواع فروشگاه های اینترنتی آنلاین به شکل زیر دسته بندی می شوند :

۱. فروشگاه اینترنتی B2B

۲. فروشگاه اینترنتی C2B

۳. فروشگاه اینترنتی C2C

۴. فروشگاه اینترنتی C2B2C

۵. فروشگاه اینترنتی G2B

۶. فروشگاه اینترنتی G2G

۷. فروشگاه اینترنتیG2C

۸. فروشگاه اینترنتی B2G

فروشگاه آنلاین B2B :

زمانی که دو طرف معامله فروشنده باشند فروشگاه B2B گفته می شود. اندازه و سود این نوع معاملات می تواند زیاد باشد . مانند فروشگاه های ناپ کامرسی که می توانند B2B نیز باشند.

فروشگاه اینترنتی C2B  :

این فروشگاه نوعی معامله و تجارت نابرابر است . به صورتی که مصرف کننده یا مشتری، شرایط خود را به فروشنده یا طرف دوم اعلام می کند و فروشنده، پیشنهادات خود را به مشتری ارائه می دهد.

به عنوان مثال می توان مشاور املاک آنلاین را مثال زد که مشتری شرایط و نیازهای خود را در سایت ثبت می کند و مشاور املاک با توجه به مشخصات ثبت شده منزل مورد نظر را به آنها پیشنهاد می دهد.

فروشگاه اینترنتی C2C :

این نوع فروشگاه آنلاین یعنی ارتباط مشتری با مشتری یعنی مشتریان آن می توانند اجناس و خدمات را به مشتریان دیگر بفروشند.

کلام آخر :

در این مقاله با انواع تجارت الکترونیک آشنا شدید حالا اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید بهتر است این نکته را بدانید که ناپ کامرس یکی از بهترین و حرفه ای ترین ابزارهاست .

ناپ کامرس یک فروشگاه ساز اینترنتی است و برای همین هدف ساخته شده است و قابلیت های بسیاری دارد و می توان به دلیل اپن سورس بودن آن را مطابق با سلیقه مشتری شخصی سازی کرد.

شما می توانید با استفاده از ناپ کامرس موجودی ها را مدیریت کنید، میزان فروش و سود و هزینه را کنترل کنید، انواع جشنواره ها و تخفیف ها را به مشتریان خود ارائه دهید و هر امکاناتی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید در اختیارتان قرار میدهد.

همین امروز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید مجموعه ناپ ناپ شما را در رسیدن به حدفتان همراهی خواهند کرد.با ما همراه باشید.

چگونگی انتقال سایت به ناپ کامرس
چگونگی انتقال سایت به ناپ کامرس

در بسیاری از موارد کسانی که صاحب یک فروشگاه آنلاین هستند زمانی که در سایت فروشگاهی خود یکسری کمبودها را احساس می کنند و یا از طرف کاربران نظرات منفی دریافت می کنند و یا حتی شاید به این مسئله پی ببرند که کاربران در کسری از ثانیه سایتشان را ترک می کنند تصمیم میگیرند تا پلتفرم فروشگاهی خود را تغییر دهند و به فروشگاهی با قابلیت های بهتر و بیشتر کوچ کنند.

اگر شما هم جز این افراد هستید و می خواهید پلتفرم فروشگاهی خود را تغییر بدهید راه درست و پلتفرم درستی را انتخاب کرده اید. ناپ کامرس یک پلتفرم قوی است.ما مهاجرت از پلتفرم های دیگر به ناپ کامرس کار بسیار پیچیده ایست و اگر مهارت های فنی نداشته باشید برای شما کار ساده ای نیست و حتما باید آن را به یک مهندس فنی متخصص در این حوزه بسپارید.

همچنین باید این انتقال به صورتی انجام شود که اختلالی در روند عملکرد آن به وجود نیاید و داده ها بدون هیچ آسیبی منتقل شوند.

چرا باید به ناپ کامرس مهاجرت کرد؟

ناپ کامرس، یک راهکار منحصر به فرد برای کسب و کارهای الکترونیک می باشد و یک نسبت باورنکردنی بین هزینه و فایده را در اختیار شما قرار می دهد. با اینکه ناپ کامرس رایگان است اما می توانید به کمک آن پروژه های بزرگی را مدیریت کنید.

ناپ کامرس ارزان ترین پلتفرم می باشد و در مقابل این ارزانی ویژگی های قابل تنظیم و خوبی را ارائه می دهد.

دیگر ویژگی های پلتفرم ناپ کامرس:

1.پلتفرم بومی شده و کاملا فارسی

2.واکنشگرا و کاملا رسیپانسیو

3.دارای امکانات بسیار برای کمپین های بازاریابی

4.دارای سیستم چند فروشگاهی

5.بهینه شده برای موتورهای جستجوی گوگل

مزایای انتقال سایت از پلتفرم های دیگر به ناپ کامرس چیست؟

1.انتقال امن و بدون خطا

2.تمامی انتقال ها از قبل انجام می گیرد و این انتقال تنها در چند ساعت انجام می شود.

3.تمامی اطلاعات فروشگاه و اطلاعات محصولات ، مشتریان، سفارشات و ... به فروشگاه جدید انتقال می یابد.

4.در ناپ کامرس می توانید ماژول ها، امکانات و ویژگی های مختلف و ... را بدون وجود مشکلی به فروشگاه خود اضافه کنید.

5.با استفاده از ناپ کامرس می توانید تنها با یک پنل ادمین چند فروشگاه مختلف را مدیریت کنید.

6. در ناپ کامرس از بهترین روش های امنیتی استفاده می شود و به شما در توسعه سایت های فروشگاهی امن کمک می کند.

7.ناپ کامرس یک پلتفرم سورس باز است و برنامه نویسان می توانند آن را توسعه دهند.

طراحی سایت با ناپ کامرس

چه مواردی را می توان از پلتفرم های دیگر به ناپ کامرس انتقال داد؟

1.سفارشات : تعداد سفارشات ، مشتریان، آدرس صدور رسید، واحد پول ، موجودی محصولات سفارشی، قیمت کل، مالیات ، قیمت محصولات ، زمان ایجاد شده و ...

2.اطلاعات مشتریان : ایمیل، نام و نام خانوادگی، گروه های مشتریان، وضعیت، زمان ایجاد

3.آدرس ارسال کالا : شرکت، آدرس ، شهر، استان، کد پستی ، تلفن و فکس

4.آدرس صدور رسید مشتری : کد پستی ،آدرس ، تلفن ، فکس

5.محصولات : تعداد محصولات ، نام محصولات ، دسته بندی محصولات، نام تولید کنندگان، تصویر اصلی، توضیحات متا ، کلیدواژه های متا، عنوان متا و ...

6.ویژگی های محصول

7.دسته بندی ها : نام ، توضیحات، تصاویر، متا تگ ، ترتیب نمایش ، کلمه کلیدی متا

فرآیند انتقال فروشگاه چگونه می باشد؟

فروشگاه جدید در ناپ کامرس تنها در عرض چند ساعت راه اندازی می شود. انتقال موجودیت ها از طریق سرویس انتقال سایت لابراتوار رسانه تماما از قبل انجام می شود و تنها در لحظه انتقال است که ناپ کامرس با پلتفرم قدیمی جا به جا می شود.

مراحل انتقال آن به شرح زیر می باشد :

1.ارسال نمونه ای از جداول دیتابیس فروشگاه شما برای متخصصین ما.

2.ارائه پروپوزال از طرف تیم لابراتوار رسانه به شما

3.فرآیند انتقال آزمایشی با استفاده از نمونه دیتابیس ارسال شده توسط شما

4.انجام تست اطلاعات منتقل شده

5.انتقال نهایی اطلاعات

6.جایگزین کردن پلتفرم ناپ کامرس به تیم شما

7.پایان فرآیند انتقال و در ادامه ، پشتیبانی.

انتقال سایت به ناپ کامرس چقدر هزینه دارد؟

هزینه انتقال سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد این عوامل شامل نوع پلتفرم قبلی، تعداد محصولات، مشتریان، سفارشات، موجودیت ها و .... و همچنین گزینه های دیگری که ممکن است بخواهید برای افزایش امکانات انتقال به ناپ کامرس انتخاب کنید هزینه ها متفاوت می باشد.

کلام آخر:

شما نیز اگر فروشگاهی دارید که دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیست و به فکر ارتقا آن هستید حتما پلتفرم ناپ کامرس انتظارات شما را برآورده می کند . تیم ما با متخصصان طراحی سایت حرفه ای که در این زمینه دارد سایت شما را به بهترین شکل انتقال می دهد و با انجام سئوی مناسب بر روی سایت شما باعث پیشرفت و دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو می شود.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو مهم است؟
چرا طراحی سایت ریسپانسیو مهم است؟

امروزه افراد فقط در کامپیوترهایشان دنبال وب گردی نیستند و از اسمارت فون ها ،تبلت و تلویزیون های هوشمند استفاده می کنند و این یعنی سایت شما باید از لحاظ سایز، اندازه و .... در دستگاه های مختلف به درستی نشان داده شود.

طراحی سایت با تکنیک ریسپانسیو کاملا جدا از سایز صفحه نمایش و نوع دستگاه کاربر می باشد. منوی سریع و آسان و همچنین عدم اسکرول افقی متن و صفحه از مزایای ریسپانسیو بودن سایت می باشد.

طراحی ریسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو فرآیندی در طراحی سایت می باشد که با استفاده از این تکنیک شما می توانید صفحات را برای نمایش بر روی انواع دستگاه ها بهینه کنید.زیرا عملکرد هر دستگاه در اندازه و محتوا با دیگری متفاوت می باشد.

یک طراحی وب که هم اندازه ی صفحه نمایش مرورگرهای دستگاه های مختلف طراحی می شود را طراحی وب سایت واکنشگرا می گویند.

در یک سایت واکنشگرا مهم نیست شما سایت را بر روی یک گوشی، تبلت و یا دسکتاپ باز می کنید به هر حال سایت شما متناسب با سایز و اندازه صفحه مرورگر کار می کند و سایز وب مناسب می باشد و نیازی به زوم کردن نیست.

نکات منفی که کاربران آنها را دوست ندارند کدام اند؟

1.مهم نیست از چه دستگاهی فقط مردم دوست دارند سایت سریع برایشان با تمام جزئیات باز شود.

2.طبق آماری که وجود دارد اگر لود سایت شما بالای ۳ ثانیه باشد ۴۰٪ مردم آن را ترک می کنند.

3.۳۸٪ آنها اگر سایت شما واکنشگرا ، زیبا و جذاب نباشد بلافاصله آنرا ترک می کنند.

4.امار دیگری نیز نشان می دهد که اگر وب سایت شما از نظر گرافیکی زیبا نباشد ۹۴٪ مردم آن را ترک می کنند.

با توجه به این آمار می توان گفت حدود ۴۸٪ از مردم زیبایی ظاهری را معیار اساسی یک سایت می دانند پس باید روی سرعت، زیبایی و ریسپانسیو بودن سایت بسیار توجه کرد.

طراحی ریسپانسیو

مزایای طراحی ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو یک الزام برای طراح سایت می باشد :

اگر شما یک طراح سایت هستید اما سایت های شما ریسپانسیو نیست بزودی از رقابت با طراحان جا می مانید. اگر می خواهید یک طراح حرفه ای باشید باید سریع تر این مهارت را یاد بگیرید.

سایت واکننشگرا همیشه در دسترس کاربران است و آنها همیشه می توانند از سایت شما استفاده کنند. مهم نیست افراد با چه دستگاهی وارد سایت شما شده اند مهم این است که در هر دستگاهی سایت شما بدون مشکل لود می شود.

در رتبه بندی سایتتان تاثیر می کذارد :

طبق آمار می توان گفت ۴۵ میلیون نفر در ایران اینترنت دارند که ۶۰٪ آنها از موبایل برای کارهای اینترنتی استفاده می کنند. با استفاده از این امار می توان گفت که ریسپانسیو بودن بسیار مهم می باشد و اگر وب سایت ما برای دیوایس های موبایلی مناسب نباشد تمامی مخاطبان را از دست می دهیم.

ریسپانسیو بودن یک معیار مهم برای گوگل :

به دلیل استفاده از سرچ موبایلی یکی از مسائلی که گوگل به آن اهمیت می دهد ریسپانسیو بودن سایت هاست. اصلی ترین هدف گوگل این است که سایت هایی را نشان دهد که کاربران از آنها لذت می برند و نیازهایشان برآورده می شود.

پس شما هم اگر می خواهید یکی از المان های مهم را در سایت خود داشته باشید حتما باید به طراحی سایت ریسپانسیو مسلط شوید.

قشر زیادی از مخاطبان و مشتریان را به همراه دارد :

استفاده از ریسپانسیو بودن باعث می شود وب سایت هایی را طراحی کنید که مخاطبان زیادی را جذب کند و با این کار می توان تمام کاربران موبایلی را به خود جلب کرد. و اگر این حالت را نداشته باشد تمامی آنها را از دست می دهد و مخاطبان سریع خارج می شوند و این فاجعه است.

ریسپانسیو بودن چگونه به سئوی بهتر کسب و کار کمک می کند؟

گوگل همواره به ریسپانسیو بودن طراحی سایت برای تارگت کردن کاربران تلفن همراه تاکید دارد و ادعا میکند که وب سایت هایی که محتواهای بهتر در کنار کیفیت و تجربه کاربری منسجم در میان دستگاه های مختلف ارائه می دهند در رتبه بندی نتایج جستجو اولویت خواهند یافت.

یکی دیگر از مزایای آن استفاده از یک دامین مشترک می باشد . وب سایت های جداگانه موبایل معمولا رتبه خوبی نسبت به جستجوی گوگل نداشتند. اما اگر وب سایت شما واکنشگرا باشد باعث بهبود کارایی کراول ها شده که به صورت غیر مستقیم کمک می کند تا محتوای بیشتری ایندکس شوند.

چند نکته مهم در طراحی سایت واکنشگرا :

۴۵٪ مردم در رده سنی بین ۱۸-۲۹ بیشتر از طریق موبایل به وب گردی می پردازند.

۷۰ درصد جستجوها در یک ساعت به نتیجه می رسند.

۴.۵٪ از مردم از طریق گوشی هوشمند به خرید از طریق اینترنت می پردازند.

۶۷٪ مردم بالا به خرید از سایت هایی می پردازند که واکنشگرا باشد.

مقایسه ریسپانسیو دیزاین و آداپتیو دیزاین :

طراحی سایت ریسپانسیو نسبت به انطباقی سخت و زمانبر می باشد زیرا برای ایجاد یک سایت در ابعاد مناسب و ایجاد یک ساختار زیبا نیازمند مهارت کد نویسی های دقیق و استفاده از دستورات CSS می باشد. اما در طراحی انطباقی با طراحی ۳ الی ۴ نسخه متفاوت سایت را طراحی کنید اما این را نیز بدانید که این طراحی انعطاف پذیری کمی دارد.

کلام آخر:

در نتیجه صحبت های بالا به این نکته پرداختیم که اگر سایت شما واکنشگرا نباشد و سرعت لود پایینی داشته باشد مردم به شما اعتماد نمی کنند و آن را سریع ترک می کنند و فروش اینترنتی شما کاهش می یابد پس اگر می خواهید از قافله فروش اینترنتی عقب نمانید باید سایتی مورد پسند مشتری داشته باشید.

حتما خودتان ریسپانسیو بودن سایت تان را بررسی کنید و اقدام به کوچک کردن آن کنید و از دستگاه های دیگر نیز سایت را چک کنید ببینید در تمامی دستگاه ها درست است یا نه.

ما می توانیم شما را در زمینه طراحی و سایت های فروشگاه اینترنتی راهنمایی کنیم و یک سایت عالی از لحاظ زیبایی ، ریسپانسیو و سئو و قیمت مناسب به شما ارائه دهیم. با ما در تماس باشید .

سئو (seo) چیست؟
سئو (seo) چیست؟

سئو سایت (seo) چیست ؟

بهینه سازی صفحات وب  یا همان سئو این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید و در نتایج اولیه دیده شوید.

سئو (seo) چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استاندارد های موتورهای جستجو به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر انجام می گیرد.

موارد بسیار زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذار هستند ، از کلمات به کار رفته در متن و محتوا تا لینک های ورودی به سایت شما از سایت های دیگر می توانند روی سئوی سایت و نتیجه قابل نمایش در گوگل تاثیر بگذارند.

اهمیت این موضوع از آنجا نشئت می گیرد که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. به عنوان مثال در گوگل اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه می کنند در نتیجه به دلیل ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو گوگل قرار گیرد.

موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی پیدا و فهرست می کنند اما باید به این نکته توجه کرد که تمام خزنده ها یک شکل عمل نمی کنند و ممکن است صفحات وب شما در یک موتور جستجو امتیاز بالایی داشته باشد اما در دیگر موتورها چنین نباشد.

در اصل سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بررسی و شناسایی کند ، زمینه فعالیت شما را بشناسد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا ثبت شرکت سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد و همچنین به افزایش بازید سایت شما نیز کمک زیادی کند.

بهینه سازی سایت

چرا موتورهای جستجو نیاز به بهینه سازی صفحات دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد آنها همیشه در تلاش هستند تا نتایج بهتری را به کاربران خود نشان دهند. با این وجود باز هم محدودیت هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت دارد. سئوی اشتباه می تواند  شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر بدهد  اما در مقابل آن رقبا با محتوایی ضعیف تر بازدید بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای مشخصی برای محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد که به این فاکتورها اصطلاحا onpage seo گفته می شود.

سئو داخلی سایت یا onpage site seo چیست؟

این نوع از سئو سایت بر می گردد به تمامی اقداماتی که شما برای صفحات سایت ، عنوان ها ، تگ ها ، محتوا و کل ساختار سایت خود برای بهینه سازی کلمات کلیدی مورد هدف خود انجام می دهید تا براساس کلمات کلیدی انتخابی خود بتوانید نتایج قابل قبولی را بدست آورید.

سئو خارج از سایت یا off page seo چیست؟

این نوع از سئو شامل لینک گرفتن از وب سایت های معتبر و با اعتبار بالا می باشد که در اصل به آن بک لینک گفته می شود و باعث دیده شدن و بازدید بیشتر سایت نیز می شود.

سئو چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

عملکرد عالی گوگل در این زمینه را می توان این گونه بیان کرد که کاربران کمتر زمانی است که هنگام جستجو به نتایج صفحات بعدی گوگل نیاز پیدا می کنند. این موضوع محبوبیت و استفاده از گوگل را دو چندان کرده و به این دلیل کاربران به سراغ گوگل می روند.

از سویی دیگر کاربرانی که یک موضوع را جستجو می کنند ، به ان علاقمند هستند و یا به آن نیاز دارند پس کسانی که از این طریق وارد سایت شما می شوند با احتمال بالا اگر شما بتوانید نیازآن ها  را برطرف کنید  به مشتری تبدیل می شوند.

با توجه به دو مورد بالا می توان به اهمیت سئو پی برد. زمانی که شما بر روی سئو سایت خود هزینه می کنید در واقع بر روی هدفمندترین روش بازاریابی متمرکز شده اید و این امر می تواند برای شما بازخورد بالایی داشته باشد و بتوانید از این طریق به کسب و کار خود رونق بخشید.

در حالت کلی ما چند روش برای سئو سایت ها داریم :

سئو کلاه سفید یا سئو سفید:

این روش که یکی از برترین روش هاست بر پایه اصول صحیح و محبوب گوگل می باشد و در اصل سایتی که از سئو سفید به صفحه اول گوگل راه پیدا کرده باشد به سختی می تواند جایگاهش را به فرد دیگری بدهد. گوگل این سایت ها را دوست دارد و حتی در صورت بروز مشکلات موقت جایگاه هاشان را تغییر نمی دهد.

چند ویژگی سئو سفید :

  1. در این روش زمان بیشتری صرف سئو سایت شما می شود.
  2. هزینه این روش نسبت به سایر روش ها کمی بالاتر است .
  3. با این روش احتمال اسپم یا بلاک شدن سایت شما وجود ندارد.
  4. با سئو سفید علاوه بر کلمه کلیدی اصلی شما بسیاری از کلمات جانبی دیگر را نیز در صفحه اول میبینید.
  5. با سئو سفید به مرور زمان شما به لینک یک گوگل راه پیدا خواهید کرد.

سئو سایت چیست؟

سئو سیاه چیست؟

این روش که به کلاه سیاه نیز معروف می باشد روشی مبتنی بر تقلب و گول زدن گوگل می باشد و هیچ گاه واکنش خوبی از سمت گوگل نخواهد داشت. اگر گوگل متوجه شود که شما از این روش ها استفاده کرده اید بدون استثنا شما را بلاک و اسپم خواهد کرد.

در این روش زمان سئو سایت شما به نصف کاهش می یابد و شما در کوتاه ترین زمان در صفحه نخست قرار خواهید گرفت اما همان اندازه که بالا آمدن زمان کوتاهی می برد بالا ماندن سایت نیز زمانی زیادی باقی نمی ماند و پس از مدتی سایت شما به راحتی به صفحات 10 به پایین  انتقال می یابد.

چرا بهینه سازی سایت (seo) مهم است ؟

موارد زیر برخی از دلایل اهمیت سئو می باشد :

  • برتر بودن در نتایج گوگل مشتریان زیادی را به وب سایت شما دعوت می کند و باعث می شود مشتریان شما زیادتر شوند.
  • 87% تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
  • 91% از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

در نهایت چه کسانی به بهینه سازی سایت خود نیاز دارند؟

هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند باید صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی است و مطالعات نشان داده که پهنای عظیمی از کاربران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجو پیدا می کنند.

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایت شما را به یک مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازاری بزرگ معرفی می کند.پس اگر می خواهید به کسب و کار خود رونق بخشید حتما نیاز به یک سایت بهینه شده براساس الگوریتم های گوگل دارید تا در صفحات اولیه گوگل نمایش داده شوید و کسب و کار پر رونق تری داشته باشید.

چگونه می توان اعتماد گوگل را از طریق سئو بدست آورد؟

1.اعتبار سایت: سایتی که محتوای خوب و مفید تولید می کند و مرتب به روز رسانی می شود و لینک های مختلفی را دریافت می کند از لحاظ گوگل اعتبار دارد.

2.عمر سایت: سایتی که مدت زمان زیادی از فعالیتش می گذرد اعتبار بیشتری نسبت به سایت های تازه کار دارد.

3.گواهی SSL : این گواهی را باید از شرکت ارائه دهنده هاست تهیه کرد و نشان دهنده آن است که سایت شما ایمن می باشد.

کلام آخر:

شما می توانید برای اطلاعات از اصول سئو، قیمت سئو و بهره مندی از خدمات سئوی شرکت ما با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید برای طراحی سایت فروشگاهی و خدماتی کسب و کار خود از کارشناسان ما مشاوره بگیرید. ما از صفر تا صد سایت شما را انجام می دهیم تا در کوتاه ترین زمان به فروش برسید.

طراحی فروشگاه اینترنتی با ناپ کامرس یا shopify ؟
طراحی فروشگاه اینترنتی با ناپ کامرس یا shopify ؟

در این مقاله سعی داریم این دو پلتفرم را با یکدیگر مقایسه کنیم . ناپ کامرس و shopify از لحاظ توسعه تفاوت های زیادی دارند. در shopify شما می توانید قسمت front- end را تغییر دهید و فقط با زبان خودش کار کنید که liguid می باشد.

اما در ناپ کامرس این اجازه به شما داده شده تا هر دو بخش front و back رو کار کنید. هر کسی که مقداری برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشد می تواند با ناپ کامرس کار کند اما در shopify باید زمان زیادی بگذارید تا زبان برنامه نویسی آن را یاد بگیرید.

سفارشی سازی در shopify فقط برای کسب و کارهای کوچک قابل انجام است اما ناپ کامرس چون بستر باز دارد می تواند هر دو کسب و کار را در بر بگیرد و سفارشی سازی را برای شما آسان کند.

هزینه مالکیت سبد خرید در این دو پلتفرم چقدر است؟

ناپ کامرس یک پلتفرم رایگان است که فقط باید آن را دانلود کنید و از تمام ظرفیت های آن به صورت رایگان استفاده کنید.اما برای استفاده از shopify باید هزینه اشتراک ماهیانه پرداخت کنید.

برخی از ویژگی هایی که در پلتفرم shopify هست در ناپ کامرس موجود نیست مثل بازیابی سبد خرید رها شده که البته شما می توانید با استفاده از نصب یک افزونه این مشکل را حل کنید و یک بار هزینه برای خرید آن پرداخت کنید که باز هم در قبال هزینه های ماهیانه shopify ناچیز می باشد.

طراحی سایت چند فروشگاهی

از نظر افزونه و قالب این دو چه تفاوتی با هم دارند؟

در هر دو پلتفرم تنوع افزونه ها و قالب ها یکسان است و در بازارهای خود بیش از ۲ هزار افزونه دارند. افزونه و تم های زیادی برای هر دو موجود است که می توان در منابع مختلف خارجی یا بازارها چه پولی و چه رایگان می توان دریافت. به صورت کلی نمی توان بیان کرد که هر سایتی چه مقدار هزینه دارد چون مشاغل مختلف با یکدیگر متفاوت می باشند به همین دلیل قیمت ها برای هر دو پلتفرم می تواند فرق کند.

این را نیز بدانید که shopify برای درگاه پرداخت های خارجی به ازای هر پرداخت از ۰.۵ ٪ تا ۲٪ را به عنوان عوارض پرداخت برداشت می کند بنابراین در ازای استفاده هر شخص از این درگاه سود شما کاهش می یابد.

تفاوت این دو پلتفرم از لحاظ طراحی به چه صورت می باشد؟

طراحی فروشگاه های اینترنتی یکی از با اهمیت ترین مولفه های برند شماست که باعث شناخت بهتر شما می شود. تم ها و قالب های مختلفی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد اما حتما قبل از استفاده مطمئن شوید که ریسپانسیو است و برای نمایش در دستگاه های مختلف با صفحه نمایش های مختلف پاسخگو باشد.

قابلیت چند فروشگاهی و چند فروشندگی این دو پلتفرم به چه صورت می باشد؟

صاحبان فروشگاه اینترنتی با استفاده از ویژگی چند فروشگاهی می توانند بیش از یک فروشگاه را در دامنه های مختلف اجرا کنند و کلیه عملکردهای ادمین را از طریق یک پنل واحد مدیریت کنند.این ویژگی امکان ایجاد فروشگاه های انلاین منحصر به فرد را برای چندین برند، همکاران فروش، محصول و ... فراهم می کند تا کمپین های تبلیغاتی مختلفی راه اندازی شود.

شما می توانید در فروشگاه های اینترنتی خود یک بانک اطلاعاتی واحد را به اشتراک بگذارید و مشتریان شما با یک بار ثبت نام در می توانند به همه فروشگاه های شما وارد شوند.

به وسیله این کار می توان یک بازار را سازماندهی کرد. محصولات چندین فروشگاه متفاوت در یک فروشگاه مشتریک دیده می شوند و ویزیتورهای شما می توانند از سایت خرید انجام دهند و موجودی شما از سراسر جهان تامین شود.

این ویژگی ها برای ناپ کامرس فراهم است اما در shopify برای نصب سیستم چند کاربره باید ماهیانه هزینه ای پرداخت کنند. همچنین هیچ راهی برای اجرای چند فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و برای این کار کاربران باید چندین حساب ایجاد کنند که هزینه های آن ها را چندین برابر می کند.

مرحله تکمیل سفارش این دو به چه صورت است؟

یک تسویه سریع و آسان بسیار مهم می باشد. در این دو پلتفرم گزینه پرداخت یک صفحه ای، پروتکل امن ssl و تکمیل سفارش به عنوان مهمان را پشتیبانی می کند. اما این را نیز بدانید که در shopify شما اجازه سفارشی سازی فرآیند پرداخت را ندارید و برای این کار باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

تفاوت تجربه کاربری و پشتیبانی این دو پلتفرم چگونه است؟

بسیاری می گویند که shopify یکی از آسان ترین سبدهای خرید را برای کاربران غیرفنی دارد. این سیستم یک ابزار تولید وب سایت دارد که شخصی سازی های فروشگاه را برای هر فردی آسان می کند.

ناپ کامرس کمی به زمان نیاز دارد و عملکرد غنی تری دارد. این پلتفرم برای عملکرد آسان فروشگاه های اینترنتی متوسط و بزرگ طراحی شده است. پنل آن جذاب و کاربر پسند است و راهنمای استفاده از آن نیز وجود دارد.

ناپ کامرس و shopify هر دو دارای انجمن فعال هستند و همیشه راهی برای ارائه راه حل و پاسخگویی به پرسش هایی که ممکن است داشته باشید وجود دارد.

طراحی سایت با ناپ کارس

بازاریابی این دو پلتفرم به چه صورتی است؟

در طراحی فروشگاه اینترنتی در نظر گرفتن بازاریابی بسیار مهم می باشد. ایجاد مشتریان بلقوه و نگه داشتن مشتریان فعلی کار آسانی نیست به همین دلیل سبد خرید شما باید استراتژی بازاریابی شما را پشتیبانی کند.

این دو پلتفرم هر دو دارای قابلیت سئو هستند و تمامی تنظیمات را دارند. از سایت مپ پشتیابی می کند و باعث می شود تا موتورهای جستجو زودتر و بهتر شما را پیدا کنند و صفحات شما را به نمایش بگذارند. این باعث می شود تا سایت شما از ترافیک زیادی برخوردار شود و رتبه سایت شما بالاتر رود.

همچنین ناپ کامرس از سیستم نظرسنجی، بررسی محصولات، رتبه بندی و ... پشتیبانی می کند در صورتی که در shopify این امکانات اضافی هزینه دارد.

کلام آخر:

همانطور که در بالا گفته شد هر دو پلتفرم الزامات و اهداف مخصوص به خود را داریند اما نیازهای متفاوتی دارند. شما می توانید تفاوت ناپ کامرس با ووکامرس و مجنتو را نیز در این سایت بخوانید.

اگر دارای یک فروشگاه تازه و کوچک هستید shopify برایتان مناسب است اما اگر برای یک فروشگاه بزرگ برنامه ریزی می کنید قطعا ناپ کامرس برای شما بهتر است. برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۸ پلتفرم رایگان تجارت الکترونیک کدام اند؟
۸ پلتفرم رایگان تجارت الکترونیک کدام اند؟

روی آوردن مردم به تجارت الکترونیک و خرید آنلاین باعث افزایش فروش تجارت الکترونیک شده است. خرید ها امروزه از طریق موبایل بیشتر شده است.

کارفرمایان در حال حاضر مشغول راه اندازی فروشگاه ها بر روی سیستم عامل های مختلف هستند که باز هم انتخاب یک بستر قابل اعتماد کار سختی می باشد.

در این مقاله می خواهیم شما را با ۸ سیستم عامل فروشگاهی آشنا کنیم که همگی رایگان می باشند و شما می توانید ازآن برای تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

1.ناپ کامرس:

ناپ کامرس دارای یک بستر آزاد و منبع باز در چهارچوب امن ماکروسافت یعنی ASP.NET می باشد. شما به وسیله ناپ کامرس می توانید محصولات فیزیکی و مجازی خود را بفروشید و چند فروشگاه را از طریق یک واحد مدیریت مدیریت کنید.یا یک بازار بین المللی راه بیاندازید. از طرفی چون این پلتفرم از نوع منبع باز می باشد می توان با توجه به نیاز و خواسته مشتری آن را سفارشی سازی کرد.

از ویژگی های ناپ کامرس می توان به :

  • پشتیبانی چند زبانه و چند ارزی
  • مدیریت موجودی آسان
  • انواع ابزارهای بازاریابی داخلی
  • فرآیند پرداخت بی عیب و نقص

اشاره کرد. اما در ارتباط با نقاط ضعف باید گفت که شما برای راه اندازی اولیه فروشگاه نیاز به مهارت های برنامه نویسی دارید و برای استفاده از پشتیبانی حق بیمه از توسعه دهندگاه اصلی باید هزینه پرداخت کنید.

فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس

2.Wix:

Wix به صاحبان مشاغل این اجازه را می دهد تا بدون پرداخت هزینه های گزاف وب سایت هایی زیبا طراحی کنند. استفاده از آن آسان است و با کشیدن و رها کردن الگوریتم ها می توان آنها را جایگذاری کرد. این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا هم کالای فیزیکی و هم کالای دیجیتال را بفروشید و این یک انتخاب خوب برای کسب و کارهای کوچک با محصولاتی کمتر از ۱۰۰ عدد می باشد.

از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویراستاران حسی و شهودی
  • امنیت بالا
  • ایجاد سایت های چند زبانه
  • کمپین های ایمیل یکپارچه

و از نظر نقطه ضعف می توان گفت که اگر محصولاتتان کم کار می شوند به شما هشداری نمی دهد و اگر می خواهید به ردیابی و تجزیه و تحلیل دسترسی داشته باشید باید برنامه پولی آن را خریداری کنید.

3.Squara :

این پلتفرم توانسه است بعد از ۱۰ سال به دلیل آنکه اولین بستر پرداخت های تلفن همراه می باشند توجه بازرگانان را به خود جلب کنند. برای استفاده از این پلتفرم نیازی به طراح وب بودن نیست و همچنین آنها ادغام خوبی برای بازاریابی محتوا و پست های بلاگ دارند.

ویژگی های اصلی آن به صورت زیر می باشد:

  • مدیریت موجودی آسان
  • بازخورد خوب مشتری
  • سفارشی سازی داشبورد

نقاط ضعف این پلتفرم گزینه های پرداخت محدود به این پلفرم می باشد و برخی از ویژگی های خوب آن پولی می باشد.

4.ووکامرس:

ووکامرس پکی دیگر از پلتفرم فروشگاهی است که در کمتر از دو سال به ۱ میلیون بار دانلود رسید.

ویژگی های ووکامرس به صورت زیر می باشد:

  • سیستم مدیریت محتوای پایدار
  • انواع مختلفی از طرح ها و قالب ها
  • پرداخت سریع و سفارشی سازی

نقاط ضعف این پلتفرم در این است که شما اگر قبلا از وردپرس استفاده نکرده باشید مدت زیادی طول میکشد تا نحوه ایجاد فروشگاه در ووکامرس را پیدا کنید. پشتیبانی از مشتری محدود است. قیمت گذاری در آن ساده نیست زیرا هزینه های اضافی و پنهان دارد.

5.مجنتو :

مجنتو برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که می خواهند سایت های سریع و مقرون به صرفه ای داشته باشند مناسب است . کدهای موجود در آن به شما این امکان را می دهد تا سبد خود را سفارشی کنید تا خرید شما راحت تر شود.

ویژگی های اصلی آن به صورت زیر می باشد:

  • انجمن فعال
  • گزینه های انعطاف پذیر حمل و نقل و پرداخت
  • قابلیت های چند فروشگاهی

نقاط ضعف آن پیدا کردن افرادی که سیستم عامل آن را درک کنند سخت است و ادغام حمل و نقل و نرخ حمل و نقل را ارایه نمی دهد.

فروشگاه ناپ کامرس

6.Opencart :

صاحبان مشاغل با تجربه تولید وب استفاده از این پلتفرم را به دو دلیل مناسب می دانند.

پایین نگه داشتن هزینه های عملیاتی و داشتن یک تن برای سفارشی کردن سایت

یادگیری آسان که شما می توانید تمام عملکردهای لازم برای ایجاد یک سایت و ایجاد فروشگاه اینترنتی خود را انجام دهید.

ویژگی های اصلی این پلتفرم :

  • بازخورد مشتری و ثبت نظرات آنها
  • گزارش پیشرفته
  • بازار بزرگ
  • گزینه های پرداخت چندگانه

از نقاط ضعف این پلتفرم ، برای دستیابی به کارکردهای مورد نیاز آن باید افزودنیهای آن را خریداری کنید و همچنین پشتیبانی آن فقط به انجمن ها و اسناد کاربر محدود است.

7. X_CART :

این سیستم عامل از زمان به وجود آمدن جز سریع ترین ها به بازار عرضه شد. بیش از ۳۸ هزار فروشگاه از این پلتفرم استفاده می کنند. با استفاده از آن می توانید فروشگاه آنلاین خود را بسازید و یا با چندین فروشنده یا بازارچه ایجاد کنید.

ویژگی های این پلتفرم شامل :

  • قابلیت های چند زبانه
  • فرآیند پرداخت آسان
  • طراحی تلفن همراه

از نقاط ضعف آن : برای استفاده از ویژگی های جدید باید هزینه پرداخت کنید. و شما باید همه موارد را برای محصولات و توضیحات آنها بنویسید.

8.Prestashop :

این پلتفرم برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب می باشد و با توجه به نیازهای شما کارکردهایی را ارائه می دهد تا فروشگاه خود را به صورتی که دوست دارید طراحی کنید.

ویژگی های اصلی آن :

  • انجمن کاربر فعال
  • ارائه خدمات مشتری خوب
  • گزینه های پرداخت انعطاف پذیر
  • مدیریت موجودی

نقاط ضعف آن : پشتیبانی مشتری آن گران می باشد.

کلام آخر:

شما بستری که برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود انتخاب میکنید تعییم کننده مدیریت یک سایت است. قبل از انتخاب هر پلتفرمی باید ویژگی ها و سیستم عامل های آن را بررسی کنید .

این را در نظر بگیرید که هر پلتفرمی چه نیازی از مشتری برطرف می کند. به این فکر کنید که آیا ایجاد فروشگاه با این پلتفرم به شما اجازه رشد می دهد و اگر نیازهای شما تغییر کرد پاسخگو هست یا خیر.