شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی (۹ اشتباه رایج )
اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی (۹ اشتباه رایج )

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و روی آوردن مردم به استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش خدمات و محصولات خود جزو شیوه های بازاریابی قرار گرفته اند. اما در این بین اشتباهاتی رخ می دهد که بهتر است بدانید تا از آنها دوری کنید.

ویژگی هایی که شبکه های اجتماعی دارن رایگان بودن و همه گیریشان می باشد امروزه اکثریت مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی هستند که بهترین زمان برای فروش خدمات و محصولات شماست. اما زمانی که درست استفاده نشود می تواند باعث آسیب رسیدن به کسب و کار شما شود .

حال در ادامه به بررسی برخی از این اشتباهات می پردازیم تا شما آنها را انجام ندهید.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱.۱ داشتن پروفایل های متعدد به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی متعدد

۱.۲ ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی

۱.۳ ارسال مطالب زیاد در بازه زمانی کوتاه

۱.۴ تاکید بیش از حد بر فروش

۱.۵ خسته کننده و بدون هیجان

۱.۶ افزایش مخاطب و فالوئر به هر روش

۱.۷ زمان بندی نامناسب در انتشار محتوا

۱.۸ استفاده از هشتگ های نامرتبط

۱.۹ عدم بروزرسانی شبکه های اجتماعی

اشتباهات رایج در مدیریت شبکه های اجتماعی :

داشتن پروفایل های متعدد به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی متعدد :

شبکه های اجتماعی گوناگون کاربری های مختلفی نیز دارند مثلا کسب و کارهایی که عکس محور می باشند بهتر است از شبکه های اجتماعی فیسبوک ، پینترست و اینستاگرام استفاده شود. یا اگر کسب و کاری دارید که به افراد حرفه ای نیاز دارید لینکدین برای شما بهترین گزینه می باشد.

حال بیایید بر اساس شغل و حرفه ای که دارید به جای تمرکز روی تمام شبکه های اجتماعی روی تعداد کمی از آنها تمرکز کنید و بیشتر وقت خود را برای مدیریت آنها بگذارید تا از این طریق نتیجه بهتری بدست آورید.

حتی می توانید بسنجید که کاربران مخاطب شما بیشتر در چه زمینه ای فعالیت می کنند سپس تمام انرژی خود را بر روی آن بگذارید و محتوای با کیفیت تولید کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی :

اشتباهات رایج شبکه های اجتماعی



از ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی پرهیز کنید و سعی کنید از مطالبی استفاده کنید که برای مخاطب تازگی دارد. به طور مداوم مطالب جذاب و خلاقانه ارسال کنید تا کاربران بیشتری از صفحه شما دیدن کنند. می توانید حتی از رقیبانتان نیز ایده بگیرید و از روی آنها ایده برداری کنید اما هیچگاه کپی نکنید و مطالب تکراری ارسال نکنید زیرا باعث می شود مخاطبان را از دست بدهید.

ارسال مطالب زیاد در بازه زمانی کوتاه :

اگر در یک بازه زمانی کوتاه مطالب زیادی ارسال می کنید و نارضایتی مخاطبان را می بینید باید سریعا از این کار دست بکشید. زیرا این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان به راحتی از روی مطالب شما رد شوند و به آن توجه نکنند و یا بدتر از آن ممکن است شما را آنفالو کنند.

شما باید برای حل این مشکل از نرم افزارهایی استفاده کنید که به صورت زمانبندی شده مطالب را ارسال می کنند . زمان ارسال پست یکی از مهم ترین عوامل رشد کسب و کار شما می باشد.

تاکید بیش از حد بر فروش :

اگر در محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود دائما به فکر فروش محصولتان باشید یا بخواهید مدام آن را به مخاطب بفهمانید باعث آزار او می شوید و منجر به این می شوید که مخاطب دیگر شما را دنبال نکند. برای رفع این مشکل باید با مخاطبان خود رابطه کاربری مناسبی برقرار کنید . صفحات شما در شبکه های اجتماعی می تواند با یک روند غیر مستقیم به تعداد مخاطبان شما اضافه کند و این مخاطبان زمانی که نیاز پیدا کردند از خدمات شما بهره ببرند.



مقاله پیشنهادی : چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟



خسته کننده و بدون هیجان :

شما نباید فقط محتوایی تولید کنید که مربوط به کسب و کارتان است. تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیاز به متخصص دارد و باید طوری انجام شود که بتواند با همان محتوا مخاطب را به سمت خود جذب کند. در اصل باید محتوایی تولید شود که مناسب تمام سلایق هاست.

افزایش مخاطب و فالوئر به هر روش :

تعداد مخاطبان صفحات مجازی شما نشان دهنده موفقیت شما نیست. زیرا در ابتدای کار منطقی نیست که شما مخاطبان زیادی داشته باشید و حجم زیادی از لایک و کامنت را جمع کنید. پس هیچگاه روش های میانبر را برای افزایش فالوئر انتخاب نکنید زیرا نه تنها موثر نیست بلکه حتی می تواند مخرب نیز باشد.

زمان بندی نامناسب در انتشار محتوا :

محتواهایی که به عنوان پست در صفحه های شما قرار میگیرند باید طبق یک زمانبندی دقیق و استاندارد منتشر شوند. انتشار محتواها نباید خیلی نزدیک بهم باشد و مخاطب را زده کند و نباید فاصله های زیادی داشته باشد که از ذهن مخاطب برود.

استفاده از هشتگ های نامرتبط :

استفاده از هشتگ مناسب



اگر می خواهید در معرض دید قرار بگیرید باید از هشتگ های پر بازدید استفاده کنید . با این کار برند شما دیده خواهد شد اما اگر اشتباهی کنید نیز همه باخبر می شوند. اگر از هشتگ های نامرتبط و اشتباه استفاده کنید ممکن است برند شما را به خطر بیاندازد.

عدم بروزرسانی شبکه های اجتماعی :

اکثر ما فکر میکنیم که داشتن یک پروفایل خوب و یک متن درباره ما عالی می تواند تمام مشکلات را حل کند اما باید بدانید بروز رسانی یکی از مهم ترین عامل های موفقیت است شما باید سعی کنید به صورت مدام مطالب جدید اضافه کنید و این کار را روزانه انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید. همچنین مطالبی که ارسال کرده اید را آنالیز کنید تا متوجه شوید چه مطالبی را بیشتر دوست داشته اند تا بیشتر روی آنها کار کنید.

کلام آخر :

در بالا به برخی از مواردی که جزو اشتباهات رایج هستند اشاره شد . شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد و ارسال صحیح مطالب و به روزرسانی مداوم تجارت خود را گسترش دهید و به رشد آن کمک کنید.

کافیست در این میان از یک متخصص کمک بگیرید تا اشتباهاتی که آنها انجام داده اند را دیگر شما انجام ندهید و او مدیریت تمام شبکه ها را در دست بگیرد و شما را به نتیجه مطلوبی برساند.

شما می توانید برای رونق کسب و کار خود در این روزگاری که همه دنبال فروش و خرید اینترنتی هستند کسب و کار خود را راه اندازی کنید می توانید سایت خود را طراحی کنید و سئوی آن را انجام دهید تا در موتورهای جستجو نمایش داده شوید. ما به شما در راه اندازی کسب و کارتان کمکتان می کنیم . با ما همراه باشید و از متخصصان ما مشاوره بگیرید.

مزایا و معایب فروشگاه های اینترنتی چیست؟
مزایا و معایب فروشگاه های اینترنتی چیست؟

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن مردم به اینترنت و خریدهای اینترنتی ، فروشگاه های اینترنتی رونق خاصی گرفته اند. طبق بررسی های انجام شده نشان داده شده است که میزان فروش ماهانه در جهان به ۴ تریلیون دلار خواهد رسید.

فروشگاه های اینترنتی با همه ی خوبی هایی که دارند دارای معایب و مزایایی هستند . سایت های فروشگاهی باید بهینه و سئو شوند تا در معرض دید مشتریان قرار بگیرند و بتوانند فروش خوبی داشته باشند. البته طراحی سایت نیز بسیار مهم می باشد.

مزایای فروشگاه های اینترنتی چیست؟

فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه های فیزیکی پیچیدگی های خاص خود را دارد. حال در ادامه به برخی از مزایای فروشگاه های اینترنتی می پردازیم.

هزینه مالی کم در طراحی سایت فروشگاهی :

یکی از مزیت های سایت های فروشگاهی هزینه های بسیار پایین آن نسبت به فضای فیزیکی می باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک فروشگاه خرده فروشی را در فضای فیزیکی راه اندازی کنید نیاز به سرمایه زیادی برای اجاره و مواد اولیه آن دارید. همچنین در فروشگاه های فیزیکی نیاز به استخدام کارمند برای اداره فروشگاه و در صورت بزرگ بودن آن نیاز به استخدام نگهبان نیز می باشد.

اما در طراحی سایت برای فروشگاه های اینترنتی شما فقط هزینه سایت را پرداخت می کنید که در قبال هزینه اجاره و پیش پرداخت مغازه چیزی نیست. این در حالیست که در فروشگاه های اینترنتی می توانید هزاران محصول را قرار دهید و توضیحات آن را در داخل صفحه بگذارید و حتی محصولی را با محصول دیگر مقایسه کنید و نقد و بررسی آن را قرار دهید. با کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و حتی نیروهایی بگیرید که برای شما به صورت دورکاری کار کنند.

درآمد فروشگاه های اینترنتی به صورت ۲۴ ساعته :

فروشگاه اینترنتی آنلاین



یکی از مهم ترین ویژگی فروشگاه های اینترنتی ۲۴ ساعته بودن آنها می باشد. فروشگاه های فیزیکی ساعت مشخصی برای باز و بسته شدن دارند و معمولا ۹ صبح تا ۹ شب باز هستند و اگر در زمان دیگری نیاز به محصولی داشتید امکان خرید نیست و باید تا صبح صبر کنید اما در فروشگاه های اینترنتی اینگونه نیست و شما می توانید به صورت ۲۴ ساعته خرید خود را انجام دهید و حتی پشتیبانی نیز داشته باشید.

فروش بین المللی در فروشگاه های اینترنتی :

یکی دیگر از مزایای فروشگاه های اینترنتی فروش محصولات شما در سراسر جهان می باشد و شما می توانید محصولات خود را در کشورهایی مانند چین ، آمریکا ، استرالیا و ... به فروش رسانید. فروش اینترنتی به خوبی می تواند سرعت ورود شما را به بازار افزایش دهد تا در بازار به رشد بیشتر برسید.

شخصی سازی تجربه خرید در طراحی سایت فروشگاهی :

شخصی سازی فروشگاه می تواند تاثیر مثبتی بر روی مشتریان شما داشته باشد و افراد زیادی را به خرید ترغیب کند.شما می توانید با این کار محصولات تاپ و خاص خود را در دید مشتری قرار دهید تا بتواند محصول را خریداری کند. شما باید در ارتباط با مشتریان خود تحقیق کنید تا مطابق میل آنها صفحه های سایتتان را بچینید و بعد از آن کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید.

شما می توانید براساس شماره تماس و ایمیلی که مشتریان در سایت وارد کرده اند تبلیغات خود را انجام دهید و برا آنها یا ایمیل بفرستید و یا اس ام اس و آنها را از محصولات جدید و تخفیفات باخبر سازید.

بسته بندی محصولات شما بر روی فروش شما تاثیر مثبتی می گذارد و شاید همین بسته بندی باعث شود تا مشتری دوباره از سایت شما خرید انجام دهد.

مشتریان کمتر تجربه بد دارند :

برخی از افراد هستند که دوست ندارند به بعضی از مغازه ها بروند و با کارگران صحبت کنند . یکی از مزایای فروشگاه های اینترنتی در این است که شما می توانید مخاطبان را بشناسید و فروش محصولتان را انجام دهید و نیاز هر گروه انسانی را نیز بر آورده کنید.

اطلاعات مشتری را در دست دارید:

یکی دیگر از مزایای فروشگاه های اینترنتی آن است که شما رفتار مشتری و اطلاعات آن را در اختیار دارید. شاید در مراجعه حضوری مشتریان شماره تماس و یا ایمیل خود را ندهند اما در فروشگاه های اینترنتی برای خرید باید تمامی اطلاعات را وارد کنند. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات تبلیغات خود را هدفمند کنید.

با استفاده از محتوا کسب و کار خود را گسترش دهید :

شما می توانید با استفاده از تولید محتوای متنی ، ویدیویی و ... فروش خود را افزایش دهید. شما می توانید محتواهای با کیفیت تولید کنید و با انتشار آنها ترافیک بالایی برای سایت خود بدست آورید تا از طریق آن موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی شما را به افراد نشان دهند و در کنار تبلیغاتی که انجام می دهید بتوانید بیشتر دیده شوید.



مقاله پیشنهادی : ترفندهای سئوی سایت فروشگاهی



تا اینجا به مزایای فروشگاه اینترنتی پرداختیم حال در ادامه به معایب آن می پردازیم.

معایب فروشگاه اینترنتی چیست؟

همانطور که گفته شد فروشگاه های اینترنتی نیز مانند سایر کسب و کارها دارای معایب و مزایایی می باشد که باید صاحبین کسب و کار از ان مطلع باشند.

زمانی که سایت دچار مشکل می شود نمیتواند کسی از آن خرید کند :

گاهی ممکن است به دلیل مشکلات به وجود آمده سایت از دسترس عموم خارج شود مثلا شاید سرور به مشگل بخورد یا بر اثر نصب یک پلاگین سایت دچار خطا شود و یا زمانی که افراد زیادی وارد سایت شما می شوند سرور نتواند پاسخگوی تمام این درخواست ها شود و به اصطلاح don می شود.

رقابتی بودن فروشگاه های اینترنتی :

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی



امروزه رقابت در دنیای مجازی بسیار زیاد شده است و شما باید رقبای خود را آنالیز کنید و اگر او در شبکه ی اجتماعی فیسبوک فعالیت می کند شما در تمامی شبکه ها به فعالیت بپردازید. نمایش دادن سایت ها در موتورهای جستجو نیز کاملا رقابتی شده است و مدیران سایت ها هر کدام تلاش می کنند که بالاتر از دیگری در هنگام نمایش قرار بگیرند. اگر کسب و کارتان برایتان مهم است ما به شما سئو را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید در این رقابت پیروز شوید.

مشتریان صبر ندارند :

مشتریان دوست دارند زمانی که سوالی مطرح می کنند به آنها پاسخ داده شوند . در فروشگاه های اینترنتی به سرعت به سوالات جواب داده می شود اما در بسیاری از کسب و کارهای آنلاین اینگونه نیست و زمان پاسخگویی با تاخیر بسیار زیادی روبرو می شود.

به همین دلیل به دلیل اینکه مشتری منتظر جواب نمی ماند به سراغ فروشگاه دیگری می رود و خرید انجام نمی دهد.

زمان تحویل محصول :

زمانی که مشتری محصولی را می خرد شما باید سر تایم و تاریخی که بیان کردید آن را به دستشان برسانید. برخی از فروشگاه ها زمان مشخصی برای تحویل کالا در نظر نمی گیرند در صورتی که مشتری دوست دارد تا زمان تحویل را خودش مشخص کند.

کلام آخر :

با توجه به مطالبی که در بالا اشاره شد فروشگاه های اینترنتی مزایا و معایبی دارند . اما باز هم با تمام این موارد گرایش مردم به سمت فروشگاه های اینترنتی رفته است و مردم خرید اینترنتی را ترجیح می دهند. ما در ناپ ناپ شما را کمک خواهیم کرد.

طراحی سایت فروشگاهی با ناپ کامرس به صورت اختصاصی وبهینه سازی سایت و سئو آن در جهت دیده شدن سایت شما را ما با بهترین و مناسب ترین قیمت انجام می دهیم تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید و از حالت سنتی خارج شوید. با ما در تماس باشید.

چرا وجود فرم نظرسنجی در سایت های فروشگاهی مهم می باشد؟
چرا وجود فرم نظرسنجی در سایت های فروشگاهی مهم می باشد؟

امروزه بازاریابی اینترنتی در قبال بازاریابی سنتی دو معقوله کاملا متفاوت است زیرا در فروشگاه های واقعی افراد به صورت حضوری خرید می کنند فروشندگان می توانند به مشتری در خرید کمک کنند و اطلاعات مفیدی را به آنها بدهند و راهنمایشان کنند اما در فروشگاه های اینترنتی اینگونه نیست و افراد با سایت و اینترنت سر و کار دارند.

دلیل استفاده از فرم نظرسنجی چیست؟

این موضوعی است که افراد زیادی به خاطرش از فروشگاه های آنلاین دوری می کنند. به همین دلیل نیاز است تا در این فروشگاه ها ارتباط دو طرفه برقرار شود و اگر شما بتوانید این احساس را در مشتری بوجود بیاورید می توانید فروش بیشتری را نیز تجربه کنید. در ابتدا باید یک سایت عالی و مفید برای خود طراحی کنید.

بهترین روش برای کسب اطلاع از میزان رضایت مشتری در فروشگاه های آنلاین استفاده از نظرسنجی می باشد. نظرسنجی در اصل تجربه کاربری مشتریان را مشخص می کند و روشی مناسب برای ارزیابی عملکرد فروشگاه در زمینه تجارت می باشد. با این کار مدیران می توانند در ارتباط با میزان رضایت مشتریان از محصولات اطلاعات مفیدی بدست آورند تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند به بهبود فروشگاه خود بپردازند.

حال در ادامه به بررسی چند نکته در ارتباط با استفاده از نظرسنجی می پردازیم.

پی بردن به دلیل عدم تکمیل خرید :

فرم نظرسنجی

سبدهای خرید رها شده یکی از موارد مهم فروشگاه های اینترنتی می باشد که برای صاحبین کسب و کار بسیار مهم است. رها شدن سبد خرید به معنای آن است که مشکلی در ثبت سفارش به وجود آمده است که مشتریان از خرید منصرف شده اند. به همین دلیل عیب یابی این موضوع می تواند بسیار مهم باشد و از رها شدن سبد خرید جلوگیری کند.

پیگیری از افرادی که سبد خرید خود را رها کرده اند و ارسال فرم نظر سنجی برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با علت ترک خرید می تواند اطلاعات مهم و ارزشمندی را برای صاحبین فروشگاه بدست آورد.

می توان برای فرم نظر سنجی چند سوال مفید پرسید :

1.آیا ظاهر فروشگاه مورد پسند واقع نشده است؟

2.علت ترک سبد خرید و انصراف از تکمیل خرید خود چیست؟

3.آیا محصول مورد نظر خود را نیافتید؟

4.آیا مشکلی در ثبت سفارش و پرداخت وجه داشته اید؟

با استفاده از سوالاتی از این دست می توانید به مشکل مشتریان خود پی ببرید و آنها را بر طرف کنید تا رضایت مشتریان خود را بدست آورید.



مقاله پیشنهادی : طراحی سایت فروشگاهی چیست؟



از نظرسنجی برای معرفی محصول استفاده کنید:

صاحبان یک فروشگاه قصد دارند محصول جدیدی را بیاورند در ابتدا باید نیاز بازار و مشتریان خود را بشناسند و بعد روی یک محصول سرمایه گذاری کنند. حال برای این کار بهترین راه نظرسنجی می باشد که باید سوالات آن پاسخگوی اطلاعات زیر باشد:

1.فضای بازار موجود

2.رقبای موجود

3.مشتریان مناسب

4.مشخص شدن ارزشمندی های محصول جدید در نظر مشتریان

ایجاد نظر سنجی برای شناخت بهتر مشتریان :

هر چقدر صاحبان یک فروشگاه شناخت بیشتری نسبت به مشتریان خود داشته باشند بهتر می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند که در این صورت می توان فروش را افزایش داد. نمایش فروشگاه و خوش آمدگویی به مشتریان در قالب یک تجربه شخصی می تواند شما را از سایر رقیبان متمایز کند.

نکاتی که باید در ارتباط با فرم های نظرسنجی برای پاسخ دهی به آنها رعایت شود :

نظرسنجی



1.تعداد سوالات کم باشد زیرا تعدد سوال باعث میشود تا افراد از جواب دادن به آنها خودداری کنند.

2.ارائه کد تخفیف برای کسانی که در نظرسنجی شرکت می کنند.

3.تشکر از شرکت در نظرسنجی

4.درخواست شرکت در نظر سنجی بعد از خرید حس خوبی به مشتری می دهد و به آنها می فهماند که نظر آنها برایشان مهم است.

5.از سوالاتی که جواب سوالات دیگر را تحت تاثیر خود قرار می دهد خود داری کنید.

کلام آخر :

شما حتی می توانید این فرم نظرسنجی خود را در قسمت تماس با ما قرار دهید تا اگر مشتری شما درخواست ، نظر ، سوال و یا انتقادی اگر داشت در آنجا مطرح کند تا شما بتوانید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید و از این طریق با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و خدمات بهتری را به مشتری خود ارائه دهید.

این را نیز بدانید که امروزه پیدا کردن مشتریانی که بخواهند از شما خرید کنند کار آسانی نیست پس نباید به راحتی حتی یک مشتری را نیز از دست بدهید. پس باید نیازهای مشتریان و مردم را بدانید و برای برطرف کردن آن نیازها تلاش کنید امروزه تنها با یک سایت و ارائه محصول نمی توانید مردم را به سمت خود جلب کنید زیرا رقیبان شما بسیار زیادند و باید در این بازار رقابت پیروز شوید.

ما به شما کمک میکنیم تا با طراحی یک سایت مشتری پسند تمام نکات مهم را در آن رعایت کنیم تا به شما در جذب مشتری کمک شایانی کرده باشیم. با ما در تماس باشید.

چه کسب و کارهایی را می توان با هزینه کم راه اندازی کرد؟
چه کسب و کارهایی را می توان با هزینه کم راه اندازی کرد؟

در دنیای امروز کسب و کارهای زیادی وجود دارد که شما بخواهید صاحب یکی از آنها شوید ولی احتمالا بودجه کافی ندارید و یا حتی پول پسندازی هم ندارید. اما نگران نباشید . کسب و کارهایی هستند که نیاز به سرمایه زیادی ندارند و می توانید با راه اندازی آنها برای خودتان کار کنید.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با کسب و کارهایی آشنا کنیم که نیاز به مقدار کمی پول برای راه اندازی دارند. اگر مقدار کمی پول دارید که می خواهید برای خرید وسایل دیگر استفاده کنید فعلا صبر کنید چون با آن می توانید برای خودتان کار راه بیاندازید.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. کسب و کار چیست؟

۲. کسب و کارهای کم هزینه کدام اند؟

۲.۱ سازماندهی در شبکه های اجتماعی

۲.۲ نگهداری از خانه

۲.۳ فعالیت در بازارچه های محلی

۲.۴ فروش صنایع دستی

۲.۵ پیک موتوری

۲.۶ مدیریت رسانه های اجتماعی

۲.۷ مشاوره

۲.۸ آموزش

۲.۹ رانندگی در سرویس های تاکسی آنلاین

۲.۱۰ وبلاگ نویسی و تبلیغ

۲.۱۱ بازاریابی

۲.۱۲ پرستاری کودک



کسب و کار چیست؟

کسب و کار به مجموعه ای از افراد گفته می شود که با تخصص های مختلف در یک سازمان برای رسیدن به هدفی مشخص تلاش می کنند.بازاریابی بخشی از کسب و کار می باشد زیرا کسب و کار فقط خرید و فروش محصول و کالا و خدمات نیست.

البته امروزه کسب و کارهای اینترنتی جای خود را به کسب و کارهای سنتی داده اند این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز در حال رشد می باشد.

کسب و کارهای کم هزینه به شرح زیر می باشند:

1.سازماندهی در شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی



شما می توانید به وسیله شبکه های اجتماعی یک سازمان دهی قوی ایجاد کنید و از طریق آن به کسب و کارهای کوچک کمک کنید تا جون بگیرند و سرپا شوند.

2.نگهداری از خانه :

بعضی از افراد هستند که می خواهند برای مدتی به مسافرت بروند و به دنبال فردی قابل اعتماد هستند تا از خانه آنها محافظت بکند. اگر این خدمات را می پسندید از دور و اطراف خود و همسایه های خود شروع کنید چون آنها شما را می شناسند و زودتر به شما اعتماد می کنند.

3. فعالیت در بازارچه های محلی :

اگر مقداری پول دارید می توانید سرمایه گذاری کنید و اجناسی را تهیه و در بازارچه هایی که هر ساله در پارک ها و مکان هایی خاص برگزار می شوند شروع به فعالیت کنید.

4.فروش صنایع دستی :

اگر هنر خاصی دارید و سلیقه خوبی می توانید کارهای هنری تولید کنید و آنها را در فضای مجازی به فروش برسانید حتی می توانید در مترو یا بازارچه های محلی غرفه بگیرید و آنها را به فروش برسانید.



مقاله پیشنهادی : چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

5. پیک موتوری :

شما می توانید با خرید یک موتور یا قرض گرفتن موتور در بازه زمانی مشخص در یک مکان هایی مثل رستوران ها و یا اپلیکیشن های پیک موتوری ثبت نام کنید و به کار بپردازید.

6.مدیریت رسانه های اجتماعی :

بسیاری از ما روزانه در شبکه های اجتماعی هستیم پس بهتر است که حداقل از آن درآمد بدست آوریم . می توانید مدیریت شبکه های اجتماعی را بدست بگیرید و به ازای این کار درآمد کسب کنید.

7. مشاوره :

اگر تخصصی دارید که می توانید از آن استفاده کنید مانند طراحی سایت ، خرید خانه و ... می توانید به یک مشاور در این زمینه تبدیل شوید. پس از اخذ مجوزهای لازم می توانید مشتری های هدف خود را انتخاب کنید. می توانید در اینستاگرام یا تلگرام خدمات خود را بازگو کنید که برایتان هزینه ای هم ندارد.

8. آموزش :

کسب و کار با آموزش



شما در هر زمینه ای که تخصص دارید می توانید آموزش دهید. می توانید فیلم های اموزشی ضبط کنید و آنها را به فروش برسانید یک سایت بزنید و فیلم ها را در آن به فروش برسانید . یا حتی می توانید به تدریس به صورت خصوصی بپردازید مثلا موسیقی تدریس کنید یا در پایه های مختلف به صورت خصوصی تدریس کنید.

9. رانندگی در سرویس های تاکسی آنلاین :

اگر وسیله ی نقلیه دارید می توانید با ارائه چند مدرک به راننده تاکسی های آنلاین تبدیل شوید و در اوقات فراغت و تایم های آزاد خود به این کار بپردازید.

10. وبلاگ نویسی و تبلیغ :

شما می توانید با استفاده از وبلاگ های مختلف مطالبی بنویسید تا آنها را در معرض دید دیگران قرار دهید. می توانید به جذب کاربر بپردازید و از این طریق درآمد زایی کنید مثلا رپورتاژ آگهی بگیرید یا تبلیغات کلیکی که گزینه های مناسبی برای درآمد می باشند.

11. بازاریابی :

شما می توانید به عنوان بازاریاب برای برخی از سایت ها کار کنید. سایت آنها را معرفی کنید و از طریق آن محصولات پیج را بفروشید و از این طریق به درآمد برسید.

12. پرستاری کودک :

اگر در زمینه ی نگهداری از کودک سر رشته دارید می توانید به این کار مشغول شوید امروزه خیلی از خانواده ها هستند که به دلیل مشغله زیاد به دنبال فردی هستند تا از کودکشان مراقبت کند. این بهترین گزینه می تواند برای شما باشد.



کلام آخر :



در بالا به برخی از موارد درآمد زایی با سرمایه کم اشاره شد شما می توانید بسته به سلیقه و مهارت خود یکی از کارها را انتخاب کنید و شروع به فعالیت در این زمینه نمایید. حتی اگر می خواهید بهتر و بیشتر دیده شوید می توانید یک سایت برای خود طراحی کنید و با سئو آن مشتریان و مخاطبان خاص خود را پیدا کنید.

برای این کار ما می توانیم به شما کمک کنیم تا شما نیز کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. برای این کار با ما تماس بگیرید مشاوران ما شما را راهنمایی می کنند و بهترین روش و ایده را به شما ارائه می دهند. با ما همراه باشید.

ترفند های سئو برای فروشگاه اینترنتی | 10 ترفند کاربردی سئو فروشگاهی
ترفند های سئو برای فروشگاه اینترنتی | 10 ترفند کاربردی سئو فروشگاهی

فروشگاه های اینترنتی امروزه بسیار مهم هستند زیرا بستری را فراهم می کنند تا مخاطبان بتوانند از طریق اینترنت نیازهایشان را بر طرف سازند. در اصل فروشگاه های اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای صاحبین آنها سود آور می باشد.



 آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. فروشگاه اینترنتی چیست؟

۲. مزایای فروشگاه های اینترنتی  چیست؟

۳. ترفند های سئوی فروشگاهی

۳.۱ محتوای تازه و اصل

۳.۲ تولید محتوای برنامه ریزی شده

۳.۳ بهینه سازی محتوای فروشگاه

۳.۴ بهینه سازی تصاویر

۳.۵ زیاد از تبلیغات استفاده نکنید

۳.۶ در فروشگاه خود بخش نقد محصولات قرار دهید

۳.۷ استفاده از تگ متا دیسکریپشن در صفحات

۳.۸ بهینه سازی در نسخه موبایل

۳.۹ بررسی رتبه فروشگاه خود به صورت دوره ای

۳.۱۰ فعال سازی تگ کنونیکال



فروشگاه اینترنتی چیست؟



فروشگاه اینترنتی



 فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود به مخاطبان عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمایند.



مزایای فروشگاه های اینترنتی چیست؟



1.انعطاف در خرید و امکان خرید مشتریان در هر زمان از شبانه روز بدون محدودیت مکانی

2.بدست آوردن اطلاعات مشتری برای ارسال تبلیغات موثر

3.معرفی کسب و کار خود به مشتریان جدید به وسیله ی دیده شدن در صفحه اول گوگل



می توان گفت از مزایای بالا مورد سوم در اولویت اول قرار میگیرد و باید سایت شما و فروشگاه شما در معرض دید مشتری قرار بگیرد تا بتوانید مخاطب و مشتری جذب کنید. حال برای این کار باید محتواهایی داشته باشید که از لحاظ سئو سایت با کیفیت باشد و به اصطلاح محتوای سئو شده ای باشد. توضیحات و مقایسه محصولات به درستی انجام شود تا بتواند با دیگر رقبا به رقابت بپردازد.

حال در ادامه به ترفند هایی برای افزایش رتبه سئو سایت فروشگاهی می پردازیم.



مقاله پیشنهادی : سئو (seo) چیست؟



ترفندهای سئوی فروشگاهی :



1. محتوای تازه و اصل :



گوگل به مطالب تکراری بسیار حساس است و به رتبه بندی فروشگاه تاثیر می گذارد. یک فروشگاه اینترنتی باید توضیحات محصولات خود را به صورت دسته اول و یونیک قرار دهد زیرا اگر با محتوای تکراری قرار بگیرند رتبه سایت کاهش می یابد.



2.تولید محتوای برنامه ریزی شده :



تولید محتوای این سایت ها باید با برنامه ریزی انجام شود تا در بهبود سئو سایت موثر باشد. سعی کنید محتواهای زمان بندی شده و با کیفیت تولید و در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. همچنین می توانید در فروشگاه خود بخش بلاگ راه اندازی کنید و مطالب مفیدی را در آن قرار دهید.



3. بهینه سازی محتوای فروشگاه :



موتور جستجوی گوگل

بهینه سازی و قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات سایت بسیار مهم می باشد. توضیحات محصولات یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کلمات کلیدی مناسب است. اما بسیاری از فروشندگان توضیحات تولید کنندگان را در سایت خود قرار می دهند که غیر حرفه ایست و سئو نشده می باشد شما می توانید به جای اینکار از محتوا با بازنویسی کنید و آن را از لحاظ کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.



4. بهینه سازی تصاویر :



بهینه سازی تصاویر نیز مهم می باشد. در بیشتر جستجوها تصاویر نمایش داده می شوند به همین دلیل از تگ alt مناسب برای تصاویر خود استفاده کنید. بهتر است این نوشته به صورت فارسی باشد تا تاثیر بیشتری در سئو داشته باشد.



5. زیاد از تبلیغات استفاده نکنید :



استفاده بیش از حد از تبلیغات برای معرفی فروشگاه خود کار اشتباهی می باشد. استفاده بیش از حد از تبلیغات کلیکی باعث می شود که هم شما هزینه زیادی خرج کرده باشید و هم تعداد کلیک بعد از تبلیغات کاهش یابد. شما می توانید در کنار سئو از این کار استفاده کنید . اگر مراحل را درست پیش نبرید افراد اشتباهی به سایت شما سر می زنند که در نهایت مشتری شما نیستند.



6. در فروشگاه خود بخش نقد محصولات قرار دهید :



این قسمت یکی از قسمت های محبوب در فروشگاه های اینترنتی است زیرا این بخش محتواهای گوناگونی را به سایت شما اضافه می کند که باعث بالا بردن رتبه در موتورهای جستجو می شود. همچنین می توانید از این نقد ها برای بهبود عملکرد خود نیز استفاده کنید.



7. استفاده از تگ متا دیسکریپشن در صفحات فروشگاه :



شما با این توضیحات در صفحات گوگل نمایش داده می شوید پس بهتر است که آن را بهینه کنید و از توضیحات مناسب سئو شده استفاده کنید تا به رتبه گوگل شما کمک شایانی بکند.



8.بهینه سازی در نسخه موبایل :



امروزه بیشتر کاربران از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و بیشتر کارهای سرچ و جستجوی خودشان را در موبایل و یا تبلت انجام می دهند. پس بهتر است که سایت شما مناسب با نسخه موبایلی باشد یعنی در اصل سایت ریسپانسیو داشته باشید تا مشتریان بتوانند به آسانی آن را در گوشی خود ببینند و به راحتی خرید کنند و از همه مهم تر سایت شما سرعت خوبی را در نسخه موبایلی داشته باشد.



9.بررسی رتبه فروشگاه خود به صورت دوره ای :



شما باید نتایج و رتبه خود را در گوگل به صورت مرتب بررسی کنید زیرا موتورهای جستجوی گوگل نیز الگوریتم های خود را هر چند وقت یکبار تغییر می دهند و ممکن است این بروزرسانی ها باعث حذف صفحه شما از نتایج اولیه گوگل شود. شما با بررسی مکرر می توانید محتوای خود را بروز رسانی کنید تا دچار افت رتبه نشوید.



10. فعال سازی تگ کنونیکال :



تگ کنونیکال



این کار یک راه بسیار مهم برای جداسازی صفحات مشابه می باشد. شما با این کار باعث رفع مشکل صفحات مشابه با آدرس های گوناگون می شوید .



کلام آخر :



ما در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از راه های بهینه سازی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. فروشگاه های اینترنتی امروزه به دلیل خانه ماندن مردم و ترجیح به خریدهای اینترنتی بسیار مهم می باشد.

ما در مجموعه خود می توانیم به شما کمک کنیم تا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. با ایجاد یک پلتفرم مناسب فروشگاه یک سایت فروشگاهی می زنیم و آن را برای شما سئو و بهینه سازی می کنیم تا در صفحات اول گوگل نشان داده شوید. ما با سابقه ای که در این امر داریم شما را یاری می کنیم. با ما برای مشاوره و طراحی سایت و سئو تماس بگیرید.

۱۰ استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰ برای رشد کسب و کار شما
۱۰ استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰ برای رشد کسب و کار شما

رشد کسب و کار در دنیای امروزه کار ساده ای نیست و شما برای انجام آن نیاز به یک ایده پایدار و بادوام نیاز دارید. فرقی ندارد که شما یک محصول می فروشید یا یک خدمات امروزه رساندن صدایتان به گوش مردم بسیار سخت شده است و بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی درست نمی توانید در این بازار به سوددهی برسید.

امروزه انجام این استراتژی ها با وجود شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی سایت ها و موتورهای جستجو ، وبلاگ نویسی و ... بسیار ساده شده است. پس این نکته را بدانید که دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی امروزه پیدا کرده است و می تواند سکوی جهشی برای شما باشد.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



1.بهترین استراتژی بازاریابی چیست؟

1.1 شبکه اجتماعی

1.2 ساخت ویدیوی آموزشی

1.3 بلاگ بسازید

1.4 از نفوذ افراد مهم استفاده کنید

1.5 به سراغ سئو بروید

1.6 از لینکدین استفاده کنید

1.7 از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

1.8 ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید

1.9 از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی فیس بوک استفاده کنید

1.10 یک آهنربای بزرگ بسازید



بهترین استراتژی بازاریابی چیست؟

های بازاریابی ممکن است تمام موقعیت ها را پوشش ندهد اما شما باید از همین امروز شروع کنید تا به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید هرچند تمام این کارها تاریخ انقضا دارند اما بهتر است تلاش خود را بیشتر کنید .

شما برای پیشرفت کسب و کارتان بهتر است این ۱۰ استراتژی را به خاطر بسپارید و از آن برای بدست آوردن بازارهای آنلاین به کار ببرید.

1.شبکه های اجتماعی :



شبکه اجتماعی



امروزه بیشتر اتفاقات مهم در بخش کسب و کار آنلاین در این شبکه ها رخ می دهد. بیشتر کسب و کارهایی که می بینید تنها با پشتیبانی شبکه های اجتماعی پا گرفته اند و رشد کرده اند . شاید در اول کار شما نتوانید به خوبی با آن کار کنید اما به مرور زمان کار کردن با آن برایتان راحت تر می شود. شما حتی اگر پول کافی دارید می توانید شخصی را به عنوان مدیر شبکه اجتماعی خود استخدام کنید یا در غیر انصورت خودتان مدیریت آن را بر عهده بگیرید. می توانید با استفاده از سیستم پیام مستقیم به کسب و کارهای دیگر دست پیدا کنید و محصول و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و از این روش بازاریابی فوق العاده کمک بگیرید.

2.ساخت ویدیوی آموزشی :

یکی از بهترین استراتژی هایی که در بازاریابی آنلاین می توان در نظر گرفت ساخت ویدیوی آموزشی می باشد. ویدیوهای جذاب و مفیدی برای مخاطبان خود بسازید تا بتوانید به وسیله آن مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. می توانید برای این کار از یوتوب استفاده کنید زیرا اگر فردی بخواهد از طریق فیلم چیزی را یاد بگیرد به سراغ یوتوب می رود.

اینکه تصویر داشته باشید یا نه مهم نیست مهم شنیدن صدای شماست که باعث جلب اعتماد مشتری می شود. مطمئن باشید شما با این کار می توانید مخاطبان میلیونی برای خود پیدا کنید.

3.بلاگ بسازید :

شما می توانید یک بلاگ بسازید و آن را مدیریت کنید. شما می توانید با این کار به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید. محتواهای خوب و بدرد بخور در وبلاگ خود بنویسید و سعی کنید موارد دست اول و کمیاب در وبلاگ خود ثبت کنید.

4.از نفوذ افراد مهم استفاده کنید :

شما باید برای دیده شدن بهتر و بیشتر به دنبال افراد تاثیر گذار بروید افرادی که تاثیر مثبتی روی مخاطبان خود دارند و به نوعی می توان گفت روی آنها نفوذ دارند. اگر به صورت اساسی آن فرد پیام را به مشتریان برساند به زودی تعداد مخاطبان شما افزایش پیدا می کند و میزان هزینه ای که در این ارتباط می کنید در قبال سودی که بدست می آورید ناچیز می باشد.



 مقاله پیشنهادی : کسب و کار اینترنتی چیست؟ 



5. به سراغ سئو بروید :

سئو بسیار مهم و جذاب است و زمانی که آن را به خوبی یاد بگیرید محدودیتی برایتان وجود ندارد. سئو امروزه حد و مرزی ندارد و کمک بسیار زیادی می تواند به شما بکند . شما با سئو می توانید به موتورهای جستجو خود را نشان دهید و از این طریق مخاطبانی را بدست آورید. هیچ وقت سعی نکنید که گوگل را گول بزنید زیرا بعد از مدتی شکست می خورید . برای سئو باید بجنگید و تلاش کنید تا در صفحه های اول قرار بگیرید.

شما می توانید برای این کار محتوا تولید کنید و آن را سئو کنید تا به مخاطبان نمایش داده شود.

6. از لینکدین استفاده کنید :



لینکدین



شما می توانید در لینکدین به راحتی ویدیو پست کنید و به معرفی کسب و کارتان بپردازید می توانید لینک ویدیوی خود را در قسمت توضیحات بگذارید. این کار برای بازاریابی کسب و کار شماست و زمانی که به درستی استفاده شود نتایج اعجاب انگیزی برایتان به همراه می آورد.

اگر در لینکدین مطالبتان بازنشر شود به مخاطبان زیادی دست پیدا می کنید هر چه متن یا ویدیوی شما تاثیر پذیرتر باشد احتمال بازنشر آن بیشتر می شود.

7.از اینفلوئنسرها کمک بگیرید :

برای آنکه بتوانید سریع تر رشد کنید می توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید نیاز نیست در ابتدای کار دنبال اینفلوئنسرهای میلیونی بروید همین که چند صد هزار نفری دنبال کننده فعال داشته باشند در ابتدا کافی است.

8. ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید :

شما در بازاریابی دیجیتال حتما مشتریان و مخاطبانی دارید که در زمان ثبت نام ایمیل خود را وارد کرده اند و آن ها را شما در اختیار دارید. در این زمان می توانید از ارسال خودکار ایمیل استفاده کنید و مطالب مختلفی را برای مخاطبانتان ارسال کنید.

حال اگر فردی روی لینک کلیک کند جزو مشتری بالقوه شما محسوب می شود . این رابطه را هرگز با مشتریان خود قطع نکنید و بیشتر به سمت آنها بروید.

9. از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی فیس بوک استفاده کنید :

امروزه یکی از ابزارهای قدرتمند استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک می باشد. با استفاده از فیسبوک می توانید به مخاطبان خاصی دسترسی داشته باشید. می توانید برای این کار از پیکسل ها کمک بگیرید.

10. یک آهنربای بزرگ بسازید :

منظور از آهن ربا این است که جذاب باشید تا بتوانید مشتریان زیادتری را جذب کنید. مخاطبان زیادی وجود دارند و آماده هستند تا از امتیازات محصولات شما استفاده کنند. شما می توانید با یک ویدیو ، چک لیست یا هر چیز دیگری تبدیل به یک آهنربای قوی شوید البته این کار آسان نیست اما در نهایت به مشتریان خود دست خواهید یافت.



کلام آخر :

ما در بالا به شما بعضی از راهکارهای مهم را آموختیم . البته نمی توان گفت که کدام راه برای کسب و کار شما بهتر و موثرتر است. شما باید آزمون و خطا انجام دهید تا واکنش مخاطبان خود را بهتر درک کنید. در صورت هر گونه سوال در حوزه کسب و کار می توانید با ما تماس بگیرید. ما شما را از راه اندازی کسب و کار تا طراحی سایت و سئو کمک خواهیم کرد.

۶ تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار | شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر کسب و کارها دارند؟
۶ تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار | شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر کسب و کارها دارند؟

امروزه بیشتر افراد در شبکه های اجتماعی به سر می برند . بیشترین وقت خود را در حال گشت و گذار در این شبکه ها هستند. هر روزه به تعداد کاربران شبکه های اجتماعی افزوده می شود و افراد حتی برای خواندن یک خبر نیز به این شبکه مراجعه می کنند.

در دنیای امروز آمار کتاب خوانی پایین آمده و مردم برای جستجوهای کوچک خود نیز به سراغ شبکه های مجازی می روند و مطالب خود را پیدا می کنند.

یکی از مهم ترین مزایای شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم آن بر رونق کسب و کار می باشد که می توان در بازاریابی اینترنتی از آن استفاده کرد.

امروزه شبکه های اجتماعی جایگاه قابل توجهی در اینترنت پیدا کرده اند و به رده پر بیننده ترین فضاهای مجازی پیوسته اند و به رده پر بیننده ترین فضاهای مجازی راه یافته اند.

به طور معمول می توان گفت که افراد در شبکه های اجتماعی معمولا به دنبال این اهداف می باشند:

1.استفاده از آن برای حل مشکلاتشان

2.برای رقابت با رقبا

3.جستجو و یافتن اطلاعاتی که در آن تخصص ندارند.

4.جستجوی آموزش های رایگان برای یادگیری مهارت جدید

شبکه های اجتماعی چه نقشی در زندگی افراد دارند ؟

در حال حاضر شاهد رشد روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی در بین مردم هستیم به صورتی که :

1.هر فرد حداقل یکبار به آن سر می زند.

2.برای خواندن حتی یک خبر نیز به جای روزنامه از شبکه های اجتماعی استفاده می کند.

3.فضای مجازی همیشه در دسترس است ، به روز بودن ، راحت بودن ، جذابیت بالا و ... باعث می شود تا مردم برای سرعت بخشیدن به کارهای خود از آن استفاده کنند.

مزایایی که شبکه های اجتماعی بر تجارت دارند چیست؟

1.پیدا کردن شناخت کامل از مشتریان : یکی از مزیت های شبکه های اجتماعی شناخت بهتر مشتری می باشد. با شناخت آنها می توانید نیازشان را متوجه شوید و کیفیت محصول خود را بر اساس نیاز آنها بالا ببرید.

2.اجرای تبلیغات هدفمند : شما می توانید در شبکه های اجتماعی محصول خود را معرفی کنید و با مشتریان خود ارتباط بگیرید . هر کدام از شبکه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند.

3. رشد فروش به مرور زمان : شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی فروش خود را بالا ببرید و حتی مشتری های قبلی خود را نیز حفظ کنید.

4. ایجاد ارتباط : شبکه های اجتماعی یک راه ارتباطی خوب بین انسان ها می باشد و می توانید خدمات خود را به دیگران معرفی کنید.

5.رشد فروش به صورت کم کم : به مرور زمان با افزایش تعداد مشتریان وفادار و حمایت از شما می توانند با معرفی محصولات شما به دیگران به فروش شما نیز اضافه کنند.

6.شناخت رقبا : شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی اطلاعاتی از رقبای خود بدست آورید و به شناخت نقطه ضعف ها و قدرت آنها بپردازید.

7.در شبکه های اجتماعی احتمال وایرال شدن وجود دارد : ممکن است بسیاری ازافراد از پست منتشر شده شما خوششان بیاید و آن را در اینترنت دست به دست بکنند به صورتی که پست شما همگانی شود به این کار وایرال شدن می گویند.

نقش شبکه اجتماعی بر کسب و کار

معایب استفاده از شبکه های اجتماعی کدام است؟

1.تنوع شبکه های اجتماعی بالاست و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

2.برای بازاریابی در آنها باید حداقل یک روز زمان گذاشت.

3.باید مطالب مورد پسند مشتری را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

4.اکثرا آدما مطالب درج شده در شبکه های اجتماعی را نمی خوانند.

شبکه های اجتماعی پر مخاطب مناسب کسب و کار کدام اند؟

شبکه های اجتماعی همانطور که گفته شد اهمیت زیادی دارند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم .

1.Facebook : فیس بوک یکی از بزرگترین جمعیت ها را در بین باقی شبکه های اجتماعی دارد. فیس بوک یکی از پر نقش ترین شبکه های اجتماعی در کسب و کارها می باشد که از طریق آن می توان به مشتریان بالقوه در جهان متصل شد وبه صورت مدیریت شده در آن تبلیغات کرد.

2. توییتر : توییتر از این لحاظ ارزش دارد که مطالب شما به سرعت انتشار می یابد . مطالب اگر مفید باشند در بین مردم دست به دست می شوند در این زمینه هشتگ ها نقش مهمی دارند. همچنین می توانیم مطالب آدم های معروف را دنبال کنیم تا در معرض دید دنبال کنندگان باشیم.

3.اینستاگرام : امروزه اینستاگرام یک برنامه پر کاربر و پر طرفدار در بین مردم می باشد و هر فردی که یک گوشی هوشمند دارد به این شبکه اجتماعی نیز دسترسی دارد .امروزه اینستاگرام مرجعی برای فروش محصولات و خدمات کارخانه ها و شرکت ها شده است و رونقی بسیار خوبی نیز دارد.شما می توانید مطلب انتشاری خود را به وسیله هشتگ در معرض دید افراد بسیاری قرار دهید. همچنین می توانید در پیج خود جوایز و طرح های تشویقی راه اندازی کنید تا افراد بیشتری ترغیب شوند و پیج شما را دنبال کنند.

4. تلگرام : تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های در حال حاضر خود می باشد که البته به دلیل فیلترینگ کمی از محبوبیت و کارایی خود را از دست داده است زیرا بسیاری از افراد به وی پی ان دسترسی ندارند. اما در هرحال تلگرام به دلیل داشتن کانال های زیاد و متنوع توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب کند و به سادگی می توان در آن تبلیغات کرد.

کلام آخر :

با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن پرداختیم شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی می باشند زیرا با توجه به دسترسی آسان به افراد و پشتیبانی آنلاین می توانند کاربران را به یک منبع تبلیغات کسب و کار خود دربیاورند.

تبلیغات در فضای مجازی هزینه های کمی را به همراه دارد و بازدهی بالایی را به همراه دارد البته این را نیز بدانید که هر کدام از شبکه های اجتماعی برای یک کسب و کاری مناسب هستند و می توان روی آن کسب و کار به خوبی کار کرد.

شما می توانید برای هر گونه اطلاعات و سوال در این زمینه با ما تماس بگیرید همچنین برای رونق کسب و کار خود در بخش طراحی سایت و سئو و همینطور بخش تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید ما بهترین موارد را برای شما به ارمغان می آوریم.

اهمیت سئو بر کسب و کار اینترنتی
اهمیت سئو بر کسب و کار اینترنتی

سرفصل هایی که در این مقاله شما آنها را مطالعه میکنید به شرح زیر است :

۱. علت های اهمیت سئو در کسب و کار شما چیست؟

۲. اهمیت سئو در کسب و کارها ؟

۳. سئو باعث می شود شما مخاطب ارزشمند و هدفمند انتخاب کنید.

۴. رقبای شما چه کسانی هستند و چه فعالیت هایی می کنند؟

۵. سئو یک روش مقرون به صرفه برای رشد کسب و کار شما می باشد.

۶. سئو یک استراتژی بلند مدت برای کسب و کارها می باشد

۷. سئو باعث می شود بیشترین بهره وری از بودجه بازاریابی را داشته باشید.

مقدمه :

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم ترین نکاتی است که به موفقیت سایت ها کمک می کند و باعث می شود با نشان  دادن سایت شما به مخاطبین تعداد بازدید کنندگان افزایش پیدا کند. در این میان ممکن است برخی از آنها از شما خرید کنند و به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند و راندمان کسب و کار شما را نیز افزایش دهند.

کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل زیادی برای رشد دارد. اکثر کسب و کارهای اینترنتی وضعیت متوسطی در موتورهای جستجو دارند اما از این وضع راضی هستند اما اگر به اهمیت قرار گیری آنها در رتبه های بالاتر و بالا رفتن فروش خود واقف شوند قطعا برای بدست آوردن آن تلاش خواهند کرد. سئو بسیار زیاد بر روی کسب و کارها امروزه تاثیر دارد و فروش های سنتی کم کم دارند جایگاه خودشان را به کسب و کارهای اینترنتی می دهند.

علت های اهمیت سئو در کسب و کار شما چیست؟

1.شما مخاطبانی که بدست آوردید را حفظ میکنید.

2.طراحی سایت مناسب سئو نرخ تبدیل را بهینه می کند.

3.تعداد بازخورد مناسب را افزایش می دهد.

4.تبلیغات را اثر بخش تر می کند.

5.درآمد و فروش شما را بیشتر می کند.

6.طراحی سایت متناسب با سئو ترافیک طبیعی سایت را افزایش می دهد.

7. باعث می شود تا از بودجه بازاریابی بهترین بهره را ببرید.

اهمیت سئو در کسب و کارها چیست؟

بیشتر افراد روزانه در جستجوی کلمات در گوگل هستند و بیشتر آنها نتایج اولیه گوگل یا صفحه اول آن را میبینند و معمولا تجربه نشان داده که مردم در همان اولین جستجوها نیازشان برطرف می شود و دیگر به پایین صفحه و یا حتی به صفحه دو نمی روند.

پس شما باید برای بدست آوردن مشتریان بیشتر به صفحه اول گوگل و به لینک های بالایی آن دست پیدا کنید. شما با بدست آوردن جایگاه بالا در گوگل به وسیله سئو می توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید و با استفاده از آن بازدید سایت خود را بالا برده و همچنین باعث شوید که از سایت شما خریداری کنند.

این نکته را نیز بدانید که در این مورد سرعت سایت شما نیز مهم می باشد و اگر ثانیه های بارگزاری سایت شما زیاد شود بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد حتی اگر در صفحه های بالایی قرار بگیرید نیز مخاطبانتان را از دست می دهید.

سئو باعث می شود شما مخاطب ارزشمند و هدفمند انتخاب کنید:

جذب ترافیک بسیار مهم است اما مهم تر از آن تبدیل کردن آنها به مشتری می باشد که این کار با طراحی سایت مناسب با سئو انجام پذیر است. مختصص سئو طراحی سایت و عناصر اصلی آن مثل رنگ ، فونت ، استایل و ... را جوری انجام می دهد که مختص مخاطب هدف باشد .شما باید دقیقا بدانید که مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند ؟ از چه کلمات کلیدی برای وب سایت شما استفاده می کنند؟ رقبای شما چه کسانی هستند و چه فعالیت هایی می کنند ؟

همه این موارد مربوط به سئوی سایت شما می باشد که یک سئو کار به خوبی به آن آگاهی دارد.

اهمیت سئو بر رونق کسب و کار

سئو یک روش مقرون به صرفه برای رشد کسب و کار شما می باشد:

در کسب و کارهای اینترنتی روش های مختلفی برای جلب مخاطب وجود دارد مثل شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ و ... که برای استفاده کردن از آنها باید تخصص لازم را داشته باشید.

زمانی که رقابت در سایت ها زیاد می شود میزان هزینه کلیک بر روی لینک های سایت نیز افزایش پیدا می کند. در این صورت سئو یک روش به صرفه برای دور بودن از سایر روش های تبلیغاتی است.

سئو یک استراتژی بلند مدت برای کسب و کارها می باشد:

سئو نتایجی را ارائه می دهد که هدفمند ، مقرون به صرفه و قابل سنجش می باشد. سئو یک کار هفتگی و ماهانه نیست و باید مدام روی آن کار شود زیرا رقبا هر روز در حال پیشرفت هستند و حتما آنها نیز کسی را برای سئوی سایتشان دارند.

در اصل سئو با گذشت زمان قوی تر می شود و شما می توانید بر اساس آنچه انجام داد و بعد از آن رشد می کنید بالا بمانید و بر بازار مسلط شوید . در اصل باید به آن بلند مدت فکر کنید زیرا در صورت کوتاه مدت بودن أن تاثیری در آینده از آن نمی بینید.

سئو باعث می شود بیشترین بهره وری از بودجه بازاریابی را داشته باشید:

شما برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی پول و وقت صرف میکنید تا از طریق آنها بتوانید برای سایت خود ترافیک بدست آورید . شما ممکن است در هفته ساعت ها زمان بگذارید برای پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی تا بتوانید ترافیک رایگان بدست آورید.

به همین دلیل هم هزینه وهم پول شما هدر می رود و استراتژی بلندمدتی برای بدست آوردن مشتریان نیست. اما اگر به سئو روی آورید در بلند مدت هزینه های شما بر میگردد و دیگر عوامل را حذف نخواهد کرد. در اصل هرچه ترافیک رایگان بیشتری بدست آورید از آن سو هزینه تبلیغات کمتری بدست می آورید.

کلام آخر :

ما در اینجا به چند دلیل اهمیت سئو سایت بر کسب و کار اشاره کردیم. این را بدانید که سئو تنها ارائه یک وب سایت سریع نیست و زمانی بازدهی دارد که تمام حضور آنلاین شما بر اساس اصول سئو باشد. ما در شرکت خود به شما بهترین استراتژی ها را می گوییم و با صرف مدت زمان های مشخص سایت شما را طراحی و سئو می کنیم . ما با نمونه کارهای موفقی که در امر سئوی سایت و افزایش ترافیک داریم می توانیم به کسب و کار شما رونق بخشیم

با ما با شماره ۰۹۹۰۴۱۴۰۹۴۹ تماس بگیرید.

چگونه از موبایل کسب درآمد کنیم؟ | کسب درآمد موبایل
چگونه از موبایل کسب درآمد کنیم؟ | کسب درآمد موبایل

کسب درآمد از موبایل

با پیشرفت تکنولوژی و رواج اینترنت کسب درآمد از موبایل نیز بسیار رواج یافته است. کسب درآمد از موبایل هیچ هزینه ای ندارد و همه افراد دارای گوشی هوشمند هستند و می توانند به وسیله ی آن کسب درآمد کنند.

قبل از آنکه اینترنت بر روی گوشی ها نصب شود کسب درآمد از طریق اینترنت میسر بود و بعد از راه اندازی اینترنت موبایل و وای فای کسب درآمد موبایل شکل تازه ای به خود گرفت. اتصال موبایل به اینترنت فضای جدیدی برای کسب و کارها و کسب درآمد به وجود آورده است.

ویژگی های کسب درآمد با موبایل کدام است؟

1.مشتریان شما مخاطبین میلیونی اینترنت ایران هستند.

2.موبایل در همه جا و همیشه در دسترس افراد می باشد.

3.با موبایل می شود در خانه پول پارو کرد.

4.بیشتر کسب و کارهای موبایلی سرمایه اولیه نمی خواهند.

5.در این کسب و کار شما مدیر خود هستید.

6.همه ابزارهای مورد نیاز در موبایل شما موجود می باشد.

7.کسب درآمد با موبایل برای همه امکان پذیر است.

چرا افراد با وجود یک شغل سنتی به دنبال کسب درآمد با موبایل نیز هستند؟

در کسب و کارهای سنتی اگر شما یک هفته مرخصی بگیرید دستمزدی برای آن یک هفته تان نخواهید داشت و درآمد شما متوقف می شود اما در کسب و کارهای جدید اینترنتی شما همیشه درآمد دارید و حتی در خواب هم به درآمد می رسید.

به گفته بیل گیتس اگر کسب و کارهای سنتی راهی برای ورود به بستر اینترنت پیدا نکنند به زودی شکست خواهند خورد . پس امروزه باید به فکر ورود به فضای مجازی باشیم و سعی کنیم از طریق اینترنت و وب سایت درآمد کسب کنیم.

برای ورود به کسب درآمد از اینترنت نیاز نیست که یک حرفه جدید یاد بگیرید تنها نیاز است که شما از تجربیات خودتان استفاده کنید و آنها را در اختیار کاربران قرار دهید.

روش های کسب درآمد موبایل کدام است؟

1.کسب درآمد از طریق اینستاگرام که امروزه سیل گسترده ای از افراد را به طرف خود کشانده است و بیشتر افراد با آن آشنایی دارند و کسب درآمد می کنند.

2.کسب درآمد از طریق تلگرام به وسیله ایجاد کانال های تلگرامی و ...

3. کسب درآمد از طریق فروش پادکست

4. کسب درآمد از طریق عکاسی ،‌ساخت و ادیت عکس

5. از طریق ساخت ویدیوهای آموزشی و فروش آن در فضای وب

6.کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی

7.کسب درآمد از طریق تولید محتوا

کسب درآمد از موبایل

کسب درآمد از موبایل چقدر وقت می خواهد ؟

اگر می خواهید در کسب درآمد از موبایل موفق شوید از همان ابتدا آن را جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید. در کسب درآمد از تلفن همراه این نکته مهم است که بتوانید روی کسب و کارتان به صورت مناسب زمان بگذارید و مشکلات آن را رفع کنید. شما باید برای کسب درآمد از تلفن همراهتان یک زمانبندی مشخص داشته باشید و مقداری از درآمد فعلیتان را برای آموزش صرف کنید.

اما این فکر را هم نکنید که می توانید با روزی یک الی دو ساعت به درآمد میلیونی برسید بلکه باید زمان مناسب و معقولی را برای راه اندازی و پیشرفت کسب و کارتان صرف کنید تا به درآمد مناسب برسید.

مزایای کسب درآمد موبایل چیست؟

1.سرمایه اندک برای شروع کار

2. حذف کاغذ بازی

3.عدم محدودیت مکانی

4.عدم محدودیت زمانی

5.کاهش هزینه ها

6. تبلیغات و جذب مشتری با هزینه کمتر

7. مشتریان فرا منطقه ای

8.ارتباط آسان و بدون محدودیت به مشتری

ایده های کسب درآمد با موبایل کدام اند؟

کسب درآمد از موبایل در زمینه مد و فشن :

یکی از عالی ترین روش های کسب درآمد موبایل در زمینه مد ، فشن ، لباس و  مدلینگ می باشد. بازار کار این ایده بسیار داغ است و به سرعت جوابگوی شما می باشد. فروش لباس مردانه ، کیف و کفش ، لباس زنانه و ... می تواند بسیار عالی باشد.

درآمد زایی از طریق فیتنس و بدنسازی :

امروزه اکثر افراد دنبال ورزش و بدنسازی هستند و مربیان ورزشی و مغازه های فروش لوازم ورزشی نیز به طبع آن زیاد شده است. شما می توانید در اینستاگرام و تلگرام در زمینه آموزش فیتنس ، فروش لوازم ورزشی و فروش مکمل های ورزشی فعالیت کنید و سود خوبی بدست آورید.

کسب درآمد از طریق فروش حیوانات خانگی و پت شاپ :

فروش لوازم و حیوانات خانگی می تواند برای شما درآمد خوبی را به همراه داشته باشد و شما می توانید از طریق آموزش تربیت حیوانات خانگی به درآمد عالی برسید.همچنین راه اندازی یک پت شاپ آنلاین یکی از بهترین و خاص ترین ایده ها برای کسب درآمد می باشد.

دیگر ایده های  کسب درآمد های موبایلی شامل موارد زیر می باشد :

1.کسب درآمد از طریق فروش عطر و ادکلن

2.کسب درآمد از طریق اینفلوئنسری اینستاگرام

3.فروش موبایل و لوازم جانبی آن

4.کسب درآمد با موبایل از طریق آشپزی

5. ارائه آموزش ها و خدمات در زمینه دکوراسیون داخلی

6. کسب درآمد از طریق فروش لوازم آرایشی و زیبایی

کلام آخر :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت کسب و کارهای سنتی کم کم ارزش خود را از دست داده اند . اما این به آن معنا نیست که شما شغل اصلی خود را کنار بگذارید و تنها با گوشی کسب درآمد کنید بلکه باید بخشی از وقتتان را به این موضوع اختصاص دهید.

در ابتدا برای کسب درآمد از اینترنت زیاد هزینه نکنید و بیشتر روی آموزش و یادگیری خودتان هزینه صرف کنید تا یک فرد با مهارت شوید و به یک درآمد نسبی برسید. البته این را نیز بدانید که نباید در ابتدا زیاد سرمایه گذاری کنید و کم کم برای این کار هزینه کنید تا اگر به مشکل خورید ضررهای سنگینی را متحمل نشوید. البته امروزه با توجه به افق های روشنی که در زمینه اینترنت کشور پیش بینی می شود کارهای خوبی می شود در زمینه کسب درآمد از اینترنت انجام داد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه کسب و کار و همچنین طراحی سایت و سئوی سایت های خود با ما در ارتباط باشید.

کسب و کار چیست؟ | انواع کسب و کار کدام است؟
کسب و کار چیست؟ | انواع کسب و کار کدام است؟

شما برای راه اندازی کسب و کار باید مقدماتی را بدانید و اقداماتی را در آن زمینه اجرا کنید. یکی از این اقدامات آشنایی با انواع کسب و کار می باشد. در ابتدا که می خواهیم شروع به راه اندازی یک کسب و کار کنیم باید بدانیم که در کدام نوع آن قصد فعالیت داریم تا ایده های موجود را مورد بررسی قرار دهیم.

کسب و کار چیست؟

کسب و کار در لغت به معنای خرید، فروش ، تجارت یا در کل فعالیتی است که باعث کسب درآمد می شود. در اصل کسب و کار فعالیتی است که تولید و خرید کالا به منظور فروش آنها برای رسیدن به سود می باشد.

ویژگی های کسب و کار عبارتند از :

1.فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش

2.معامله ی کالاها و خدمات

3.تکرار معاملات

4.انگیزه ی سود

5.فعالیت همراه با ریسک

اهداف کسب و کارها کدام اند ؟

همه فکر می کنند که تنها هدف راه اندازی یک کسب و کار بدست آوردن سود اقتصادی می باشد در صورتی که اینگونه نیست. در اصل کسب و کارها. هم دارای اهداف اقتصادی و هم اهداف اجتماعی اند.

کسب و کارها انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله به برخی از آن ها می پردازیم.

انواع کسب و کار اینترنتی کدام است؟

1.کسب و کار خانگی :

هر کسب و کاری که در منزل شخصی افراد با کمک امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی گویند. کسب و کارهای خانگی با نوآوری هایی که در عرضه محصول یا خدمات می کنند باعث دگرگونی در اقتصاد کشور می شوند. شروع کسب و کارهای خانگی برای جوانان نقطه شروع مناسبی است زیرا ساده آسان است و سرمایه اندکی نیاز دارد.

دلایل انتخاب کسب و کار خانگی :

  • بالابردن کیفیت زندگی : کارکردن در خانه باعث می شود افراد تایم بیشتری را به خانه و خانواده اختصاص دهند و به تربیت قرزندان بیشتر توجه کنند.
  • توسعه فن آوری : امروزه با پیشرفت های زیادی که در زمینه علم رایانه و دیگر وسایل ارتباطی به وجود آمده است محیط خانه محل مناسبی برای کسب درآمد شده است.

مزایای کسب و کار خانگی چیست؟

  • آزادی و استقلال عمل بیشتر
  • سادگی در راه اندازی
  • تناسب با اقشار مختلف
  • عدم نیاز به سرمایه زیاد برای شروع
  • ساعات کاری انعطاف پذیر
  • امکان کارکردن به صورت پاره وقت
  • عدم نیاز به مجوز
  • پایین بودن هزینه راه اندازی
  • داشتن فرصت و زمان بیشتر

2.کسب و کارهای خانوادگی :

منظور از کسب و کار خانوادگی کسب و کارهایی است که افراد آن بایکدیگر خویشاوند باشند. یعنی فامیل ها با یکدیگر اقدام به تشکیل کسب و کار می کنند. یک شرکت خانوادگی گاهی می تواند فراتر از یک شرکت خانوادگی باشد و یا گاهی در همان قالب خانوادگی باقی بماند.

برای آنکه یک کسب و کار خانوادگی برای نسل های بعدی نیز باقی بماند باید یک برنامه ریزی دقیق برای کسب و کار از طرف مالک و مدیران انجام شود.

کسب و کار چیست؟

3. کسب و کارهای روستایی :

رواج یافتن مصرف گرایی و روی آوری به محصولات ارگانیک و همچنین وجود نیروی کار در روستاها باعث گسترش کسب و کارهای روستایی و ایجاد کسب و کارهای جدید در روستاها شده است. کسب و کارهای روستایی تفاوتی با کسب و کارهای شهری ندارند و تنها تفاوت آنها در نوع کسب و کارشان می باشد.

در کسب و کارهای روستایی می توان منابع و امکانات را به کار گرفت و به آنها به دید فرصت نگاه کرد. انواع کسب و کارهای روستایی شامل کسب و کارهای کشاورزی ، صنایع دستی ، پرورش دام و طیور و محیط های گردشگری می باشد.

این نوع از کسب و کارها با توجه به جمعیت روستا کوچک می باشند و معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ نفر را در خود جای می دهند . البته با توجه به تغییر و تحول های به وجود آمده در روستاها انواع کسب و کارهای خدماتی ، تولید ، صنعتی و فناوری اطلاعات در آن دیده می شود.

4.کسب و کار اینترنتی :

کسب و کار اینترنتی کسب و کاری جدید می باشد که با پیدایش کامپیوتر و اینترنت همراه با توسعه جامعه خدماتی یکی از سریع ترین کسب و کارها از لحاظ تعداد ، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی می باشد.

کسب و کار اینترنتی به معنای فروش محصولات و خدمات در بستر وب و اینترنت می باشد. امروزه کسب و کار اینترنتی به سرعت رشد پیدا کرده و به کسب و کارهای کوچک این اجازه را می دهد تا پیشرفت کنند و در سطح جهان مطرح گردند.

یک سایت اینترنتی تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود بلکه می توان نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید می توانید با معرفی آن در سایت خود دیگران را از وجود آن مطلع کنید و به هدف خود برسید.

مخاطبان در بستر وب از سرتاسر دنیا می باشند و هر کدام از آن ها می توانند یک مشتری بالقوه برای شما به حساب بیایند. این نوع کسب و کار و فروش هیچگاه بسته نیست و مشتریان می توانند به صورت ۲۴ ساعته خرید خود را انجام دهند .

شما می توانید هر چند بار که می خواهید اطلاعات جدید به صفحه تان وارد کنید و حتی امکان این را نیز دارید که کاتالوگ ، محصول و خدمات خود را به همراه تصویر و فیلم در صفحات وب سایت خود جای دهید تا مشتریان آنها را ببینند و بر اساس نیاز خود هر محصولی را که می خواهند در هر ساعت از شبانه روز خریداری کنند.

انواع کسب و کار اینترنتی کدام اند ؟

  • ایجاد اجتماعات آنلاین
  • تبلیغات اینترنتی
  • ارائه خدمات تخصصی به دیگران
  • چند رسانه ای یا مالتی مدیا
  • خدمات مربوط به ایمیل
  • سرمایه گذاری مشترک
  • خرید و فروش و حراج کالاهای مختلف

کلام آخر :

در بالا به انواع کسب و کارها به صورت مختصر اشاره کردیم. اما این را نیز بدانید که بسیاری از کسب و کارها با یکدیگر مرز باریکی دارند مثلا کسب و کار اینترنتی می تواند نوعی کسب و کار خانگی نیز باشد و فرد به صورت فریلنسری کارها را انجام دهد.

حال باتوجه به شناخت انواع کسب و کار ها می توانید با توجه به روحیه و توانایی های خود کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را پیش ببرید.