شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2020"  از "اردیبهشت"

۶ تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار | شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر کسب و کارها دارند؟
۶ تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار | شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر کسب و کارها دارند؟

امروزه بیشتر افراد در شبکه های اجتماعی به سر می برند . بیشترین وقت خود را در حال گشت و گذار در این شبکه ها هستند. هر روزه به تعداد کاربران شبکه های اجتماعی افزوده می شود و افراد حتی برای خواندن یک خبر نیز به این شبکه مراجعه می کنند.

در دنیای امروز آمار کتاب خوانی پایین آمده و مردم برای جستجوهای کوچک خود نیز به سراغ شبکه های مجازی می روند و مطالب خود را پیدا می کنند.

یکی از مهم ترین مزایای شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم آن بر رونق کسب و کار می باشد که می توان در بازاریابی اینترنتی از آن استفاده کرد.

امروزه شبکه های اجتماعی جایگاه قابل توجهی در اینترنت پیدا کرده اند و به رده پر بیننده ترین فضاهای مجازی پیوسته اند و به رده پر بیننده ترین فضاهای مجازی راه یافته اند.

به طور معمول می توان گفت که افراد در شبکه های اجتماعی معمولا به دنبال این اهداف می باشند:

1.استفاده از آن برای حل مشکلاتشان

2.برای رقابت با رقبا

3.جستجو و یافتن اطلاعاتی که در آن تخصص ندارند.

4.جستجوی آموزش های رایگان برای یادگیری مهارت جدید

شبکه های اجتماعی چه نقشی در زندگی افراد دارند ؟

در حال حاضر شاهد رشد روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی در بین مردم هستیم به صورتی که :

1.هر فرد حداقل یکبار به آن سر می زند.

2.برای خواندن حتی یک خبر نیز به جای روزنامه از شبکه های اجتماعی استفاده می کند.

3.فضای مجازی همیشه در دسترس است ، به روز بودن ، راحت بودن ، جذابیت بالا و ... باعث می شود تا مردم برای سرعت بخشیدن به کارهای خود از آن استفاده کنند.

مزایایی که شبکه های اجتماعی بر تجارت دارند چیست؟

1.پیدا کردن شناخت کامل از مشتریان : یکی از مزیت های شبکه های اجتماعی شناخت بهتر مشتری می باشد. با شناخت آنها می توانید نیازشان را متوجه شوید و کیفیت محصول خود را بر اساس نیاز آنها بالا ببرید.

2.اجرای تبلیغات هدفمند : شما می توانید در شبکه های اجتماعی محصول خود را معرفی کنید و با مشتریان خود ارتباط بگیرید . هر کدام از شبکه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند.

3. رشد فروش به مرور زمان : شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی فروش خود را بالا ببرید و حتی مشتری های قبلی خود را نیز حفظ کنید.

4. ایجاد ارتباط : شبکه های اجتماعی یک راه ارتباطی خوب بین انسان ها می باشد و می توانید خدمات خود را به دیگران معرفی کنید.

5.رشد فروش به صورت کم کم : به مرور زمان با افزایش تعداد مشتریان وفادار و حمایت از شما می توانند با معرفی محصولات شما به دیگران به فروش شما نیز اضافه کنند.

6.شناخت رقبا : شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی اطلاعاتی از رقبای خود بدست آورید و به شناخت نقطه ضعف ها و قدرت آنها بپردازید.

7.در شبکه های اجتماعی احتمال وایرال شدن وجود دارد : ممکن است بسیاری ازافراد از پست منتشر شده شما خوششان بیاید و آن را در اینترنت دست به دست بکنند به صورتی که پست شما همگانی شود به این کار وایرال شدن می گویند.

نقش شبکه اجتماعی بر کسب و کار

معایب استفاده از شبکه های اجتماعی کدام است؟

1.تنوع شبکه های اجتماعی بالاست و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

2.برای بازاریابی در آنها باید حداقل یک روز زمان گذاشت.

3.باید مطالب مورد پسند مشتری را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

4.اکثرا آدما مطالب درج شده در شبکه های اجتماعی را نمی خوانند.

شبکه های اجتماعی پر مخاطب مناسب کسب و کار کدام اند؟

شبکه های اجتماعی همانطور که گفته شد اهمیت زیادی دارند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم .

1.Facebook : فیس بوک یکی از بزرگترین جمعیت ها را در بین باقی شبکه های اجتماعی دارد. فیس بوک یکی از پر نقش ترین شبکه های اجتماعی در کسب و کارها می باشد که از طریق آن می توان به مشتریان بالقوه در جهان متصل شد وبه صورت مدیریت شده در آن تبلیغات کرد.

2. توییتر : توییتر از این لحاظ ارزش دارد که مطالب شما به سرعت انتشار می یابد . مطالب اگر مفید باشند در بین مردم دست به دست می شوند در این زمینه هشتگ ها نقش مهمی دارند. همچنین می توانیم مطالب آدم های معروف را دنبال کنیم تا در معرض دید دنبال کنندگان باشیم.

3.اینستاگرام : امروزه اینستاگرام یک برنامه پر کاربر و پر طرفدار در بین مردم می باشد و هر فردی که یک گوشی هوشمند دارد به این شبکه اجتماعی نیز دسترسی دارد .امروزه اینستاگرام مرجعی برای فروش محصولات و خدمات کارخانه ها و شرکت ها شده است و رونقی بسیار خوبی نیز دارد.شما می توانید مطلب انتشاری خود را به وسیله هشتگ در معرض دید افراد بسیاری قرار دهید. همچنین می توانید در پیج خود جوایز و طرح های تشویقی راه اندازی کنید تا افراد بیشتری ترغیب شوند و پیج شما را دنبال کنند.

4. تلگرام : تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های در حال حاضر خود می باشد که البته به دلیل فیلترینگ کمی از محبوبیت و کارایی خود را از دست داده است زیرا بسیاری از افراد به وی پی ان دسترسی ندارند. اما در هرحال تلگرام به دلیل داشتن کانال های زیاد و متنوع توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب کند و به سادگی می توان در آن تبلیغات کرد.

کلام آخر :

با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن پرداختیم شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی می باشند زیرا با توجه به دسترسی آسان به افراد و پشتیبانی آنلاین می توانند کاربران را به یک منبع تبلیغات کسب و کار خود دربیاورند.

تبلیغات در فضای مجازی هزینه های کمی را به همراه دارد و بازدهی بالایی را به همراه دارد البته این را نیز بدانید که هر کدام از شبکه های اجتماعی برای یک کسب و کاری مناسب هستند و می توان روی آن کسب و کار به خوبی کار کرد.

شما می توانید برای هر گونه اطلاعات و سوال در این زمینه با ما تماس بگیرید همچنین برای رونق کسب و کار خود در بخش طراحی سایت و سئو و همینطور بخش تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید ما بهترین موارد را برای شما به ارمغان می آوریم.

اهمیت سئو بر کسب و کار اینترنتی
اهمیت سئو بر کسب و کار اینترنتی

سرفصل هایی که در این مقاله شما آنها را مطالعه میکنید به شرح زیر است :

۱. علت های اهمیت سئو در کسب و کار شما چیست؟

۲. اهمیت سئو در کسب و کارها ؟

۳. سئو باعث می شود شما مخاطب ارزشمند و هدفمند انتخاب کنید.

۴. رقبای شما چه کسانی هستند و چه فعالیت هایی می کنند؟

۵. سئو یک روش مقرون به صرفه برای رشد کسب و کار شما می باشد.

۶. سئو یک استراتژی بلند مدت برای کسب و کارها می باشد

۷. سئو باعث می شود بیشترین بهره وری از بودجه بازاریابی را داشته باشید.

مقدمه :

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم ترین نکاتی است که به موفقیت سایت ها کمک می کند و باعث می شود با نشان  دادن سایت شما به مخاطبین تعداد بازدید کنندگان افزایش پیدا کند. در این میان ممکن است برخی از آنها از شما خرید کنند و به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند و راندمان کسب و کار شما را نیز افزایش دهند.

کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل زیادی برای رشد دارد. اکثر کسب و کارهای اینترنتی وضعیت متوسطی در موتورهای جستجو دارند اما از این وضع راضی هستند اما اگر به اهمیت قرار گیری آنها در رتبه های بالاتر و بالا رفتن فروش خود واقف شوند قطعا برای بدست آوردن آن تلاش خواهند کرد. سئو بسیار زیاد بر روی کسب و کارها امروزه تاثیر دارد و فروش های سنتی کم کم دارند جایگاه خودشان را به کسب و کارهای اینترنتی می دهند.

علت های اهمیت سئو در کسب و کار شما چیست؟

1.شما مخاطبانی که بدست آوردید را حفظ میکنید.

2.طراحی سایت مناسب سئو نرخ تبدیل را بهینه می کند.

3.تعداد بازخورد مناسب را افزایش می دهد.

4.تبلیغات را اثر بخش تر می کند.

5.درآمد و فروش شما را بیشتر می کند.

6.طراحی سایت متناسب با سئو ترافیک طبیعی سایت را افزایش می دهد.

7. باعث می شود تا از بودجه بازاریابی بهترین بهره را ببرید.

اهمیت سئو در کسب و کارها چیست؟

بیشتر افراد روزانه در جستجوی کلمات در گوگل هستند و بیشتر آنها نتایج اولیه گوگل یا صفحه اول آن را میبینند و معمولا تجربه نشان داده که مردم در همان اولین جستجوها نیازشان برطرف می شود و دیگر به پایین صفحه و یا حتی به صفحه دو نمی روند.

پس شما باید برای بدست آوردن مشتریان بیشتر به صفحه اول گوگل و به لینک های بالایی آن دست پیدا کنید. شما با بدست آوردن جایگاه بالا در گوگل به وسیله سئو می توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید و با استفاده از آن بازدید سایت خود را بالا برده و همچنین باعث شوید که از سایت شما خریداری کنند.

این نکته را نیز بدانید که در این مورد سرعت سایت شما نیز مهم می باشد و اگر ثانیه های بارگزاری سایت شما زیاد شود بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. اگر سایت شما سرعت پایینی داشته باشد حتی اگر در صفحه های بالایی قرار بگیرید نیز مخاطبانتان را از دست می دهید.

سئو باعث می شود شما مخاطب ارزشمند و هدفمند انتخاب کنید:

جذب ترافیک بسیار مهم است اما مهم تر از آن تبدیل کردن آنها به مشتری می باشد که این کار با طراحی سایت مناسب با سئو انجام پذیر است. مختصص سئو طراحی سایت و عناصر اصلی آن مثل رنگ ، فونت ، استایل و ... را جوری انجام می دهد که مختص مخاطب هدف باشد .شما باید دقیقا بدانید که مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند ؟ از چه کلمات کلیدی برای وب سایت شما استفاده می کنند؟ رقبای شما چه کسانی هستند و چه فعالیت هایی می کنند ؟

همه این موارد مربوط به سئوی سایت شما می باشد که یک سئو کار به خوبی به آن آگاهی دارد.

اهمیت سئو بر رونق کسب و کار

سئو یک روش مقرون به صرفه برای رشد کسب و کار شما می باشد:

در کسب و کارهای اینترنتی روش های مختلفی برای جلب مخاطب وجود دارد مثل شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ و ... که برای استفاده کردن از آنها باید تخصص لازم را داشته باشید.

زمانی که رقابت در سایت ها زیاد می شود میزان هزینه کلیک بر روی لینک های سایت نیز افزایش پیدا می کند. در این صورت سئو یک روش به صرفه برای دور بودن از سایر روش های تبلیغاتی است.

سئو یک استراتژی بلند مدت برای کسب و کارها می باشد:

سئو نتایجی را ارائه می دهد که هدفمند ، مقرون به صرفه و قابل سنجش می باشد. سئو یک کار هفتگی و ماهانه نیست و باید مدام روی آن کار شود زیرا رقبا هر روز در حال پیشرفت هستند و حتما آنها نیز کسی را برای سئوی سایتشان دارند.

در اصل سئو با گذشت زمان قوی تر می شود و شما می توانید بر اساس آنچه انجام داد و بعد از آن رشد می کنید بالا بمانید و بر بازار مسلط شوید . در اصل باید به آن بلند مدت فکر کنید زیرا در صورت کوتاه مدت بودن أن تاثیری در آینده از آن نمی بینید.

سئو باعث می شود بیشترین بهره وری از بودجه بازاریابی را داشته باشید:

شما برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی پول و وقت صرف میکنید تا از طریق آنها بتوانید برای سایت خود ترافیک بدست آورید . شما ممکن است در هفته ساعت ها زمان بگذارید برای پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی تا بتوانید ترافیک رایگان بدست آورید.

به همین دلیل هم هزینه وهم پول شما هدر می رود و استراتژی بلندمدتی برای بدست آوردن مشتریان نیست. اما اگر به سئو روی آورید در بلند مدت هزینه های شما بر میگردد و دیگر عوامل را حذف نخواهد کرد. در اصل هرچه ترافیک رایگان بیشتری بدست آورید از آن سو هزینه تبلیغات کمتری بدست می آورید.

کلام آخر :

ما در اینجا به چند دلیل اهمیت سئو سایت بر کسب و کار اشاره کردیم. این را بدانید که سئو تنها ارائه یک وب سایت سریع نیست و زمانی بازدهی دارد که تمام حضور آنلاین شما بر اساس اصول سئو باشد. ما در شرکت خود به شما بهترین استراتژی ها را می گوییم و با صرف مدت زمان های مشخص سایت شما را طراحی و سئو می کنیم . ما با نمونه کارهای موفقی که در امر سئوی سایت و افزایش ترافیک داریم می توانیم به کسب و کار شما رونق بخشیم

با ما با شماره ۰۹۹۰۴۱۴۰۹۴۹ تماس بگیرید.

چگونه از موبایل کسب درآمد کنیم؟ | کسب درآمد موبایل
چگونه از موبایل کسب درآمد کنیم؟ | کسب درآمد موبایل

کسب درآمد از موبایل

با پیشرفت تکنولوژی و رواج اینترنت کسب درآمد از موبایل نیز بسیار رواج یافته است. کسب درآمد از موبایل هیچ هزینه ای ندارد و همه افراد دارای گوشی هوشمند هستند و می توانند به وسیله ی آن کسب درآمد کنند.

قبل از آنکه اینترنت بر روی گوشی ها نصب شود کسب درآمد از طریق اینترنت میسر بود و بعد از راه اندازی اینترنت موبایل و وای فای کسب درآمد موبایل شکل تازه ای به خود گرفت. اتصال موبایل به اینترنت فضای جدیدی برای کسب و کارها و کسب درآمد به وجود آورده است.

ویژگی های کسب درآمد با موبایل کدام است؟

1.مشتریان شما مخاطبین میلیونی اینترنت ایران هستند.

2.موبایل در همه جا و همیشه در دسترس افراد می باشد.

3.با موبایل می شود در خانه پول پارو کرد.

4.بیشتر کسب و کارهای موبایلی سرمایه اولیه نمی خواهند.

5.در این کسب و کار شما مدیر خود هستید.

6.همه ابزارهای مورد نیاز در موبایل شما موجود می باشد.

7.کسب درآمد با موبایل برای همه امکان پذیر است.

چرا افراد با وجود یک شغل سنتی به دنبال کسب درآمد با موبایل نیز هستند؟

در کسب و کارهای سنتی اگر شما یک هفته مرخصی بگیرید دستمزدی برای آن یک هفته تان نخواهید داشت و درآمد شما متوقف می شود اما در کسب و کارهای جدید اینترنتی شما همیشه درآمد دارید و حتی در خواب هم به درآمد می رسید.

به گفته بیل گیتس اگر کسب و کارهای سنتی راهی برای ورود به بستر اینترنت پیدا نکنند به زودی شکست خواهند خورد . پس امروزه باید به فکر ورود به فضای مجازی باشیم و سعی کنیم از طریق اینترنت و وب سایت درآمد کسب کنیم.

برای ورود به کسب درآمد از اینترنت نیاز نیست که یک حرفه جدید یاد بگیرید تنها نیاز است که شما از تجربیات خودتان استفاده کنید و آنها را در اختیار کاربران قرار دهید.

روش های کسب درآمد موبایل کدام است؟

1.کسب درآمد از طریق اینستاگرام که امروزه سیل گسترده ای از افراد را به طرف خود کشانده است و بیشتر افراد با آن آشنایی دارند و کسب درآمد می کنند.

2.کسب درآمد از طریق تلگرام به وسیله ایجاد کانال های تلگرامی و ...

3. کسب درآمد از طریق فروش پادکست

4. کسب درآمد از طریق عکاسی ،‌ساخت و ادیت عکس

5. از طریق ساخت ویدیوهای آموزشی و فروش آن در فضای وب

6.کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی

7.کسب درآمد از طریق تولید محتوا

کسب درآمد از موبایل

کسب درآمد از موبایل چقدر وقت می خواهد ؟

اگر می خواهید در کسب درآمد از موبایل موفق شوید از همان ابتدا آن را جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید. در کسب درآمد از تلفن همراه این نکته مهم است که بتوانید روی کسب و کارتان به صورت مناسب زمان بگذارید و مشکلات آن را رفع کنید. شما باید برای کسب درآمد از تلفن همراهتان یک زمانبندی مشخص داشته باشید و مقداری از درآمد فعلیتان را برای آموزش صرف کنید.

اما این فکر را هم نکنید که می توانید با روزی یک الی دو ساعت به درآمد میلیونی برسید بلکه باید زمان مناسب و معقولی را برای راه اندازی و پیشرفت کسب و کارتان صرف کنید تا به درآمد مناسب برسید.

مزایای کسب درآمد موبایل چیست؟

1.سرمایه اندک برای شروع کار

2. حذف کاغذ بازی

3.عدم محدودیت مکانی

4.عدم محدودیت زمانی

5.کاهش هزینه ها

6. تبلیغات و جذب مشتری با هزینه کمتر

7. مشتریان فرا منطقه ای

8.ارتباط آسان و بدون محدودیت به مشتری

ایده های کسب درآمد با موبایل کدام اند؟

کسب درآمد از موبایل در زمینه مد و فشن :

یکی از عالی ترین روش های کسب درآمد موبایل در زمینه مد ، فشن ، لباس و  مدلینگ می باشد. بازار کار این ایده بسیار داغ است و به سرعت جوابگوی شما می باشد. فروش لباس مردانه ، کیف و کفش ، لباس زنانه و ... می تواند بسیار عالی باشد.

درآمد زایی از طریق فیتنس و بدنسازی :

امروزه اکثر افراد دنبال ورزش و بدنسازی هستند و مربیان ورزشی و مغازه های فروش لوازم ورزشی نیز به طبع آن زیاد شده است. شما می توانید در اینستاگرام و تلگرام در زمینه آموزش فیتنس ، فروش لوازم ورزشی و فروش مکمل های ورزشی فعالیت کنید و سود خوبی بدست آورید.

کسب درآمد از طریق فروش حیوانات خانگی و پت شاپ :

فروش لوازم و حیوانات خانگی می تواند برای شما درآمد خوبی را به همراه داشته باشد و شما می توانید از طریق آموزش تربیت حیوانات خانگی به درآمد عالی برسید.همچنین راه اندازی یک پت شاپ آنلاین یکی از بهترین و خاص ترین ایده ها برای کسب درآمد می باشد.

دیگر ایده های  کسب درآمد های موبایلی شامل موارد زیر می باشد :

1.کسب درآمد از طریق فروش عطر و ادکلن

2.کسب درآمد از طریق اینفلوئنسری اینستاگرام

3.فروش موبایل و لوازم جانبی آن

4.کسب درآمد با موبایل از طریق آشپزی

5. ارائه آموزش ها و خدمات در زمینه دکوراسیون داخلی

6. کسب درآمد از طریق فروش لوازم آرایشی و زیبایی

کلام آخر :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت کسب و کارهای سنتی کم کم ارزش خود را از دست داده اند . اما این به آن معنا نیست که شما شغل اصلی خود را کنار بگذارید و تنها با گوشی کسب درآمد کنید بلکه باید بخشی از وقتتان را به این موضوع اختصاص دهید.

در ابتدا برای کسب درآمد از اینترنت زیاد هزینه نکنید و بیشتر روی آموزش و یادگیری خودتان هزینه صرف کنید تا یک فرد با مهارت شوید و به یک درآمد نسبی برسید. البته این را نیز بدانید که نباید در ابتدا زیاد سرمایه گذاری کنید و کم کم برای این کار هزینه کنید تا اگر به مشکل خورید ضررهای سنگینی را متحمل نشوید. البته امروزه با توجه به افق های روشنی که در زمینه اینترنت کشور پیش بینی می شود کارهای خوبی می شود در زمینه کسب درآمد از اینترنت انجام داد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه کسب و کار و همچنین طراحی سایت و سئوی سایت های خود با ما در ارتباط باشید.

کسب و کار چیست؟ | انواع کسب و کار کدام است؟
کسب و کار چیست؟ | انواع کسب و کار کدام است؟

شما برای راه اندازی کسب و کار باید مقدماتی را بدانید و اقداماتی را در آن زمینه اجرا کنید. یکی از این اقدامات آشنایی با انواع کسب و کار می باشد. در ابتدا که می خواهیم شروع به راه اندازی یک کسب و کار کنیم باید بدانیم که در کدام نوع آن قصد فعالیت داریم تا ایده های موجود را مورد بررسی قرار دهیم.

کسب و کار چیست؟

کسب و کار در لغت به معنای خرید، فروش ، تجارت یا در کل فعالیتی است که باعث کسب درآمد می شود. در اصل کسب و کار فعالیتی است که تولید و خرید کالا به منظور فروش آنها برای رسیدن به سود می باشد.

ویژگی های کسب و کار عبارتند از :

1.فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش

2.معامله ی کالاها و خدمات

3.تکرار معاملات

4.انگیزه ی سود

5.فعالیت همراه با ریسک

اهداف کسب و کارها کدام اند ؟

همه فکر می کنند که تنها هدف راه اندازی یک کسب و کار بدست آوردن سود اقتصادی می باشد در صورتی که اینگونه نیست. در اصل کسب و کارها. هم دارای اهداف اقتصادی و هم اهداف اجتماعی اند.

کسب و کارها انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله به برخی از آن ها می پردازیم.

انواع کسب و کار اینترنتی کدام است؟

1.کسب و کار خانگی :

هر کسب و کاری که در منزل شخصی افراد با کمک امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی گویند. کسب و کارهای خانگی با نوآوری هایی که در عرضه محصول یا خدمات می کنند باعث دگرگونی در اقتصاد کشور می شوند. شروع کسب و کارهای خانگی برای جوانان نقطه شروع مناسبی است زیرا ساده آسان است و سرمایه اندکی نیاز دارد.

دلایل انتخاب کسب و کار خانگی :

  • بالابردن کیفیت زندگی : کارکردن در خانه باعث می شود افراد تایم بیشتری را به خانه و خانواده اختصاص دهند و به تربیت قرزندان بیشتر توجه کنند.
  • توسعه فن آوری : امروزه با پیشرفت های زیادی که در زمینه علم رایانه و دیگر وسایل ارتباطی به وجود آمده است محیط خانه محل مناسبی برای کسب درآمد شده است.

مزایای کسب و کار خانگی چیست؟

  • آزادی و استقلال عمل بیشتر
  • سادگی در راه اندازی
  • تناسب با اقشار مختلف
  • عدم نیاز به سرمایه زیاد برای شروع
  • ساعات کاری انعطاف پذیر
  • امکان کارکردن به صورت پاره وقت
  • عدم نیاز به مجوز
  • پایین بودن هزینه راه اندازی
  • داشتن فرصت و زمان بیشتر

2.کسب و کارهای خانوادگی :

منظور از کسب و کار خانوادگی کسب و کارهایی است که افراد آن بایکدیگر خویشاوند باشند. یعنی فامیل ها با یکدیگر اقدام به تشکیل کسب و کار می کنند. یک شرکت خانوادگی گاهی می تواند فراتر از یک شرکت خانوادگی باشد و یا گاهی در همان قالب خانوادگی باقی بماند.

برای آنکه یک کسب و کار خانوادگی برای نسل های بعدی نیز باقی بماند باید یک برنامه ریزی دقیق برای کسب و کار از طرف مالک و مدیران انجام شود.

کسب و کار چیست؟

3. کسب و کارهای روستایی :

رواج یافتن مصرف گرایی و روی آوری به محصولات ارگانیک و همچنین وجود نیروی کار در روستاها باعث گسترش کسب و کارهای روستایی و ایجاد کسب و کارهای جدید در روستاها شده است. کسب و کارهای روستایی تفاوتی با کسب و کارهای شهری ندارند و تنها تفاوت آنها در نوع کسب و کارشان می باشد.

در کسب و کارهای روستایی می توان منابع و امکانات را به کار گرفت و به آنها به دید فرصت نگاه کرد. انواع کسب و کارهای روستایی شامل کسب و کارهای کشاورزی ، صنایع دستی ، پرورش دام و طیور و محیط های گردشگری می باشد.

این نوع از کسب و کارها با توجه به جمعیت روستا کوچک می باشند و معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ نفر را در خود جای می دهند . البته با توجه به تغییر و تحول های به وجود آمده در روستاها انواع کسب و کارهای خدماتی ، تولید ، صنعتی و فناوری اطلاعات در آن دیده می شود.

4.کسب و کار اینترنتی :

کسب و کار اینترنتی کسب و کاری جدید می باشد که با پیدایش کامپیوتر و اینترنت همراه با توسعه جامعه خدماتی یکی از سریع ترین کسب و کارها از لحاظ تعداد ، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی می باشد.

کسب و کار اینترنتی به معنای فروش محصولات و خدمات در بستر وب و اینترنت می باشد. امروزه کسب و کار اینترنتی به سرعت رشد پیدا کرده و به کسب و کارهای کوچک این اجازه را می دهد تا پیشرفت کنند و در سطح جهان مطرح گردند.

یک سایت اینترنتی تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود بلکه می توان نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید می توانید با معرفی آن در سایت خود دیگران را از وجود آن مطلع کنید و به هدف خود برسید.

مخاطبان در بستر وب از سرتاسر دنیا می باشند و هر کدام از آن ها می توانند یک مشتری بالقوه برای شما به حساب بیایند. این نوع کسب و کار و فروش هیچگاه بسته نیست و مشتریان می توانند به صورت ۲۴ ساعته خرید خود را انجام دهند .

شما می توانید هر چند بار که می خواهید اطلاعات جدید به صفحه تان وارد کنید و حتی امکان این را نیز دارید که کاتالوگ ، محصول و خدمات خود را به همراه تصویر و فیلم در صفحات وب سایت خود جای دهید تا مشتریان آنها را ببینند و بر اساس نیاز خود هر محصولی را که می خواهند در هر ساعت از شبانه روز خریداری کنند.

انواع کسب و کار اینترنتی کدام اند ؟

  • ایجاد اجتماعات آنلاین
  • تبلیغات اینترنتی
  • ارائه خدمات تخصصی به دیگران
  • چند رسانه ای یا مالتی مدیا
  • خدمات مربوط به ایمیل
  • سرمایه گذاری مشترک
  • خرید و فروش و حراج کالاهای مختلف

کلام آخر :

در بالا به انواع کسب و کارها به صورت مختصر اشاره کردیم. اما این را نیز بدانید که بسیاری از کسب و کارها با یکدیگر مرز باریکی دارند مثلا کسب و کار اینترنتی می تواند نوعی کسب و کار خانگی نیز باشد و فرد به صورت فریلنسری کارها را انجام دهد.

حال باتوجه به شناخت انواع کسب و کار ها می توانید با توجه به روحیه و توانایی های خود کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را پیش ببرید.