شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2019"  از "اسفند"

تنظیمات وبلاگ
تنظیمات وبلاگ

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات وبلاگ

شما می توانید تنظیمات وبلاگ را در مسیر تنطینات بلاگ → تنطیمات → تنطیمات  مدیریت کنید. این صفحه در 2 حالت پیشرفته و مبتدی قابل نمایش است.

تنظیمات زیر را تعریف کنید:

  • برای فعال کردن وبلاگ گزینه بلاگ فعال انتخاب کنید.
  • در فیلد اندازه تعداد نوشته های در صفحه بلاگ، تعداد پست های قابل نمایش در هر صفحه را تنظیم کنید.
  • در فیلد تعداد برچشب ها(ابر) (توده انبوه) تعداد برچسب هایی را که در محفظه برچسب ها نمایش داده می شوند را وارد کنید.
  • برای نمایش لینک خبرخوان RSS بلاگ در نوار ابزار مرورگر گزینه نمایش لینک بلاگ RSS خوراک در نوار آدرس مرورگر وبلاگ در نوار آدرس مرورگر را انتخاب کنید.
  • روی ذخیره کلیک کنید.

این صفحه قابلیت پیکربندی چندگانه فروشگاه را فعال می کند، به این معنی که می توانید تنظیمات مشابه برای تمام فروشگاه ها تعریف کنید و یا فروشگاه به فروشگاه تنظیماتی متفاوت داشته باشید. اگر می خواهید تنظیمات مربوط به یک فروشگاه خاص را انجام کنید، نام آن را از لیست پیکربندی چندگانه فروشگاه انتخاب کنید و همه چک باکس های مورد نظر در سمت چپ را برای تنظیم اعتبار مشتری برای آنها انتخاب کنید.

وبلاگ
وبلاگ

آموزش فروشگاه ساز ناپ کامرس بخش وبلاگ

وبلاگ راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی شما است، مطلع ساختن آن ها از آخرین محصولات پیشنهادی، آموزش مشتریان ضمن پیدا کردن مشتریان جدید.

افزدون نوشته جدید وبلاگ 

برای مدیریت نوشته های وبلاگ، مسیر نوشته های بلاگ → بلاگ → مدیریت محتوا را دنبال کنید.

روی مورد جدید کلیک کنید و اطلاعات مربوط به بلاگ جدید را تکمیل کنید.

جزئیات نوشته جدید وبلاگ را تعریف کنید:

  • از لیست زبان، زبان نوشته وبلاگ را انتخاب کنید، مشتری فقط نوشته های وبلاگ متناسب با زبان انتخابی خود را مشاهده می کند.
  • عنوان این نوشته وبلاگ را وارد کنید.
  • متن این نوشته وبلاگ را وارد کنید.
  • اگر بخواهید تنها بخشی از کل متن نوشته را در صفحه اصلی وبلاگ ببینید، می توانید بازبینی متن را مشخص کنید.
  • برچسب ها را وارد کنید تا در صفحه وبلاگ فروشگاه عمومی نمایش داده شوند. هر چه نوشته های بیشتری از وبلاگ به یک برچسب خاص مرتبط شود، در منطقه برچسب های محبوب، اندازه بزرگتری خواهد داشت و در نوار کناری صفحه وبلاگ نمایش داده می شود.
  • گزینه اجازه درج نظرات را انتخاب کنید تا مشتری ها بتوانند نظرات خود را به نوشته های وبلاگ شما اضافه کنند.
  • تاریخ شروع و پایان را برای نمایش این پست وبلاگ وارد کنید.

(warning) نکته: اگر نمی خواهید نوشته وبلاگ تاریخ شروع و پایان داشته باشد می توانید این فیلدها را خالی بگذارید.

  • در صورت نیاز از لیست مختص برای فروشگاه ها، فروشگاه هایی که در آن پست وبلاگ نمایش داده می شود را انتخاب کنید
  •  

تنظیمات بهینه سازی برای موتورهای جستجو سئو برای نوشته های وبلاگ:

برای تنظیم سئو برای نوشته های وبلاگ به تب سئو بروید.

را وارد کنید تا به هدر نوشته وبلاگ اضافه شود.
  • را وارد کنید تا به هدر نوشته وبلاگ اضافه شود.
  • عنوان صفحه را در قسمت عنوان تگ متا بازنویسی کنید. (عنوان پیش فرض عنوان نوشته وبلاگ است).
  • Search engine friendly page name را تعریف کنید. به عنوان مثال: "the-best-news" را وارد کنید تا URL شما به این شکل ساخته شود. http://yourStore.com/the-best-news. این فیلد را خالی بگذارید تا به صورت خودکار بر اساس عنوان پست وبلاگ، تولید شود.

مدیریت نظرات وبلاگ

 

برای مدیریت نظرات وبلاگ مسیر نظرات بلاگ → بلاگ → مدیریت محتوا را دنبال کنید.

 

می توانید یک نظر را حذف کنید و از سیستم حذف خواهد شد.

همه کمپین ها
همه کمپین ها

آموزش فروشگاه ساز ناپ کامرس بخش همه کمپین ها

در هنگام ثبت نام، مشتری می تواند گزینه عضویت در خبرنامه برای دریافت خبرنامه های ناپ کامرس را انتخاب کند. راه دیگر تکمیل لیست ایمیل مشترکین استخراج به یک فایل خارجی CSV و وارد اطلاعات از یک فایل خارجی CSV به ناپ کامرس است.
 

نکته: شما می توانید مشترکین خبرنامه را در مسیر مشترکین خبرنامه→ جشنواره ها مدیریت کنید.

از لیست مشترکین خود برای ایجاد کمپین های مبتنی بر ایمیل به منظور دسترسی و ارتباط آسان و سریع به مخاطبان هدف، بدون نیاز به هیچ فعالیت بازاریابی اضافی استفاده کنید. کمپین ها علاوه بر افزایش فروش به افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان به یک شرکت نیز کمک می کند. 

نمونه های متعددی از کمپین های بازاریابی مبتنی بر ایمیل وجود دارد که شما می توانید برای فروشگاه خود از آن ها استفاده کنید: به عنوان مثال: با یک ایمیل خوش آمد گویی بابت ثبت نام شروع کنید و یا به طور منظم اطلاعیه ها، اخبار مربوط به شرکت، کوپن ها برای خرید در آینده و غیره را به مشترکین خود ارسال نمایید. 

به صورت پیش فرض no campaigns available by default، شما می توانید مطابق با استراتژی بازاریابی خود کمپین هایی را ایجاد کنید.

افزودن یک کمپین مبتنی بر ایمیل جدید:

به منظور ایجاد یک کمپین جدید مسیر مورد جدید→ کمپین ها → جشنواره ها را دنبال کنید. 

جزئیات کمپین را تعریف کنید:

  • نام کمپین
  • موضوع کمپین
  • متن ارسالی را وارد کنید.
  • برنامه تاریخ ارسال را انتخاب کنید.
  • از لیست ، نقش مشترکینی که این ایمیل را دریافت می کنند انتخاب کنید.
  • در فیلد محدود به نقش مشتری ، لیست مجاز token های پیام که می توانید در کمپین ایمیل خود استفاده کنید را وارد نمایید. با کلیک روی لینک نمایش می توانید همه نشانه های مجاز را ببینید.
    روی ذخیره کلیک کنید، پنجره کمپین ها به شرح زیر نمایش داده می شود:

 

 

بعد از ذخیره کمپین، می توانید یک ایمیل تست برای بررسی اینکه آیا همه چیز به درستی انجام شده است، ارسال کنید. روی ویرایش کلیک کنید یک فیلد دیگر در بالای صفحه خواهید دید.

آدرس ایمیل تست را وارد کرده ایمیل تست ارسال کنید.

مشترکین خبرنامه
مشترکین خبرنامه

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش مشترکین خبرنامه

در هنگام ثبت نام، مشتری می تواند گزینه عضویت در خبرنامه برای دریافت خبرنامه های ناپ کامرس را انتخاب کند.

راه دیگر تکمیل لیست ایمیل مشترکین export the list of subscribers به یک فایل خارجی CSV و import list of subscribers from an external CSV به nopCommerce است.

برای صدور / ورود لیست مشترکین خبرنامه مسیر مشترکین خبرنامه→ جشنواره ها را دنبال کنید.

توجه: شما می توانید ورود اطلاعات از CSV را برای وارد کردن لیست مشترکین در فرمت CSV انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که هر خط از فایل CSV در فرمت زیر است: email_address,is_active,store_id (پارامتر store_id اختیاری است). به عنوان مثال:test@test.com، درست است. برای صدور لیست مشترکان، میتوانیداستخراج به عنوان CSV را انتخاب کنید.

جستجوی مشترکین:

درصفحه مشترکین خبرنامه، می توانید مشترکین خاصی را با استفاده از مشخصه های جستجو یافت کنید:

تاریخ شروع و تاریخ پایان جستجو مشخص کنید.

ایمیل مشترک را جستجو کنید و یا این فیلد را خالی بگذارید و بر روی جستجو کلیک کنید تا همه مشترکین ثبت شده خبرنامه در سیستم را بیابید.

از لیست فعال، مشترکین فعال و غیرفعال را انتخاب کنید.

از لیست نقش های مشتری کابران مشترک شده در خبرنامه از نقش مشتری خاصی را انتخاب کنید.

کمپین مبتنی بر ایمیل
کمپین مبتنی بر ایمیل

آموزش ناپ کامرس بخش کمپین مبتنی بر ایمیل

در هنگام ثبت نام، مشتری می تواند گزینه Newsletters option را جهت دریافت خبرنامه های ناپ کامرس را انتخاب کند.

از لیست مشترکین خود برای ایجاد کمپین های مبتنی بر ایمیل به منظور دسترسی و ارتباط آسان و سریع به مخاطبان هدف، بدون نیاز به هیچ فعالیت بازاریابی اضافی استفاده کنید. کمپین ها علاوه بر افزایش فروش به افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان به یک شرکت نیز کمک می کند.

نمونه های متعددی از کمپین های بازاریابی مبتنی بر ایمیل وجود دارد که شما می توانید برای فروشگاه خود از آن ها استفاده کنید: به عنوان مثال: با یک ایمیل خوش آمد گویی بابت ثبت نام شروع کنید و یا به طور منظم اطلاعیه ها، اخبار مربوط به شرکت، کوپن ها برای خرید در آینده و غیره را به مشترکین خود ارسال نمایید.

مدیریت محتوا
مدیریت محتوا

آموزش ناپ کامرس بخش مدیریت محتوا

مدیریت محتوا مجموعه ای از فرآیندها و فن آوری هایی است که از collection، managing و publishing of information در سایت شما پشتیبانی می کند. فروشگاه ناپ کامرسامکان استفاده از تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین پرمحتوا و موثر را فراهم کرده و برقراری ارتباط بین شما و مشتریان را بهبود می بخشد.

خرید از گوگل
خرید از گوگل

آموزش ناپ کامرس بخش خرید از گوگل

خرید از گوگل یک سرویس گوگل است که به کاربران اجازه می دهد تا محصولی را در وب سایت های خرید آنلاین جستجو کنند و قیمت فروشنده های مختلف را با هم مقایسه کنند.

با استفاده از Google Shopping، می توانید معامله و میزان بازدید از فروشگاه خود را افزایش دهید در عین حال که به خریداران کمک می کند تا محصولات موردنظر خود را در سراسر وب پیدا و خریداری کنند. به عنوان یک فروشنده، می توانید محصولات خود را در Google Shopping ثبت کنید و به خریداران اجازه دهید تا بسیار سریع و آسان سایت شما را پیدا کنند. این سرویس شما را قادر به تبلیغ و ترویج محصولاتتان می کند.

ناپ کامرس از صدور محصولات به فرمت Google Shopping XML پشتیبانی می کند.

ایجاد Google Shopping feed

برای استفاده از قابلیت های Google Shopping به مسیر Nop-Templates→  افزونه ها بروید و با جستجو توسط انتخاب گروه ها گزینه Promotional feeds کلیک کنید.

 

Google Shopping Plugin

سپس روی گزینه configure کلیک کنید و جزئیات زیر را تعریف کنید:

Configure - Google Shopping

 

  • image size پیش فرض را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید اطلاعات حمل و نقل و ارسال در فایل XML تولید شده، گنجانده شود، گزینه Pass shipping info را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید برنامه های تبلیغاتی مانند: قیمت فروش عمده و تخفیف ها در محاسبه قیمت لحاظ شود، گزینه Prices consider promotions را انتخاب کنید.
  • Currency پیش فرض را انتخاب کنید.
  • از لیست Google category دسته بندی پیش فرضی از گزینه های گوگل را انتخاب کنید.

 

روی دکمه Generate feed کلیک کنید.

برای دانلود فید تولیدشده روی لینک Generated file path (static) کلیک کنید.

اطلاعات محصول خود را در Google آپلود کنید و آن را در دسترس Google Shopping و سایر سرویسهای گوگل قرار دهید.

قیمت فروش عمده

قیمت فروش عمده یک ابزار تبلیغاتی است که به صاحبان فروشگاه امکان ارائه قیمت های ویژه به مشتریانی که مقادیر زیاد و قابل توجهی از یک محصول خاص را خریداری می کنند، می دهد. این ابزار به طور معمول در عمده فروشی ها استفاده می شود، اما خرده فروشان نیز می توانند آن را به منظور ایجاد انگیزه برای خریداران و فروش بیشتر به کار ببرند.

(warning) توجه: پیش از آنکه بتوانید قیمت فروش عمده را به محصولات اضافه کنید، باید محصول را ذخیره نمایید.

 

افزودن قیمت فروش عمده جدید:

به منظور افزودن قیمت فروش عمده، مسیر محصولات→ بروشور را دنبال کنید، محصولی که می خواهید قیمت فروش عمده را به آن اضافه کنید را انتخاب نمایید و روی ویرایش کلیک کنید. در صفحه ویرایش جزئیات محصول، بخش قیمت فروش عمده را در سمت چپ پیدا کنید و بر روی افزودن رکورد جدید کلیک کرده و جزئیات را تکمیل کنید:

  • در صورتی که several stores را اداره می کنید، از فهرست فروشگاه ها، فروشگاهی را که قصد دارید قیمت فروش عمده را روی آن اعمال کنید، انتخاب نمایید.
  • از لیست نقش مشتری، نقش مشتری را که قیمت فروش عمده را میخواهید به آن اختصاص دهید، مانند: همه مشتریان، ثبت شده و یا مهمانان انتخاب کنید.
  • در فیلدهای تعداد و قیمت، قیمت فروش عمده را برای حداقل تعداد خرید تعریف کنید.
  • در فیلد های تاریخ شروع و تاریخ پایان، دوره در دسترس بودن قیمت فروش عمده را وارد کنید. اگر زمان خاصی را در نظر ندارید میتوانید این موارد را خالی بگذارید.
  • روی ذخیره کلیک کنید و تب قیمت فروش عمده با اطلاعات جدید Update می شود.
  • در صفحه ویرایش جزئیات محصول، روی ذخیره کلیک کنید.

شما اکنون می توانید صفحه جزئیات محصول بروز شده را در public store مشاهده کنید.

(warning) نکته: هنگامی که مشتری حداقل تعداد اعمال قیمت فروش عمده از محصول را به سبد خرید خود اضافه می کند، قیمت به طور خودکار تغییر می کند تا میزان تخفیف را به نمایش بگذارد.

محصولات مرتبط و محصولات جانبی

محصولات جانبی و محصولات مرتبط ابزارهای بازاریابی در فروشگاه ناپ کامرس هستند، برای پیشنهاد محصولات بیشتر و موردعلاقه مشتریان بر اساس مشاهدات و محصولاتی که به سبد خرید خود افزوده اند. همچنین فرصتی است برای اینکه برخی محصولات را پیش فروش کنید. از هردوی این ابزارها میتوانید همزمان استفاده کنید.

 

شما می توانید در هنگام ایجاد یا ویرایش برخی محصولات روی صفحه جزئیات محصول در مسیر مورد جدید →محصولات→ بروشور، فروش متقابل و محصولات مرتبط را راه اندازی کنید.
 

(warning) توجه: پیش از آنکه بتوانید محصولات جانبی و محصولات مرتبط را اضافه کنید، ابتدا باید محصول را ذخیره کنید.

محصولات جانبی:

 

گزینه محصولات جانبی، فرصت فروش محصولات بیشتر که معمولا با محصول منتخب مشتری به فروش رسیده است را فراهم می کند، اگر چه شما می توانید هر محصول غیرمرتبطی را از فهرست خود به سبد خرید خود اضافه کنید.

محصولات جانبی در پایین صفحه پرداخت نمایش داده می شوند، برای مثال هنگامی که مشتری شما یک CPU خریداری می کند، ممکن است نیاز به مانیتور و چیز دیگری داشته باشد. شما می توانید تعداد نامحدودی از محصولات مرتبط را به یک محصول اضافه کنید.

افزودن یک محصول جانبی جدید:

برای اضافه کردن تعدادی محصول جانبی به قسمت نیاز به محصول دیگر در مسیر مورد جدید→ محصولات → بروشور بروید.

روی دکمه افزودن محصول ضروری کلیک کنید و محصول یا محصولات را از کاتالوگ انتخاب کنید. شما می توانید از مشخصه های جستجو جهت پیدا کردن راحت تر محصول استفاده کنید: نام محصول، دسته بندی، سازنده، فروشگاه، نوع محصول

پس از انتخاب محصول جانبی و ذخیره آن، می توانید نحوه نمایش محصول را در صفحه پرداخت بررسی کنید:

محصولات مرتبط:

گزینه محصولات مرتبط، فرصتی برای تبلیغ و فروش محصولات دیگر به همراه محصول منتخب مشتریان شما را فراهم می کند. این محصولات پایین صفجه جزئیات محصول انتخابی نمایش داده می شوند. شما می توانید تعداد نامحدودی از محصولات مرتبط را به یک محصول اضافه کنید.

افزودن محصولات مرتبط جدید:

برای افزودن محصولات مربوطه از مسیر مورد جدید → محصولات →بروشور گزینه افزودن محصول مرتبط را انتخاب نمایید سپس محصول یا محصولات را از فهرست انتخاب کنید. شما می توانید از مشخصه های جستجو برای جستجوی راحت تر استفاده کنید: نام محصول، دسته بندی، سازنده، فروشگاه و نوع محصول

پس از انتخاب محصول مرتبط و ذخیره آن، می توانید بررسی کنید که چگونه محصولات مربوطه در صفحه جزئیات محصول نمایش داده می شود:

همکاری در فروش
همکاری در فروش

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش همکاری در فروش

 بازاریابی وابسته یک روش بازاریابی مبتنی بر اینترنت است، که در آن همکاران فروش از طریق ایجاد ترافیک برای وب سایت (هر بازدید کننده یا مشتری) پاداش می گیرند. این برنامه مبتنی بر وب به نحوی طراحی شده است که براساس عملکرد همکاران فروش پرداختی به آنها انجام شود. این عملکرد شامل رساندن مشتریان اعتبارسنجی شده به فروشگاه از طریق وب سایت همکار فروش می باشد.
 

همکاران فروش واسطه ای هستند که مشتریان را به سایت شما میرسانند.ناپ کامرس قابلیت رهگیری مشتریانی که از این راه واد فروشگاه شده اند را دارد در نتیجه مدیر فروشگاه میتواند بر اساس آن تصمیم بگیرد که چه مبلغی را به همکار فروش پرداخت کند.
 

افزودن یک همکار فروش جدید:

برای افزودن یک همکار فروش جدید مسیر همکاران فروش → جشنواره ها را دنبال کنید. سپس بر روی دکمه مورد جدید کلیک کنید.
 

جزئیات همکار فروش را تعریف کنید:

  • چک باکس فعال را برای فعال سازی همکار فروش انتخاب کنید.
  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • نام شرکت
  • کشور مورد نظر را از لیست انتخاب کنید، اگر کشور انتخاب شده ایالات متحده آمریکا باشد، ایالت و استان را نیز مشخص کنید.
  • شهر
  • آدرس 1 و آدرس 2
  • کد پستی
  • شماره تماس
  • شماره فاکس
  • در قسمت نظر مدیر، می توانید یک یادداشت اختیاری یا اطلاعاتی برای استفاده داخلی وارد نمایید.
  • شما می توانید لینک نام در آدرس را برای اهداف بازاریابی مشخص کنید و یا این فیلد را خالی بگذارید، که در این صورت از URL پیش فرض استفاده می شود. به طور پیش فرض در ناپ کامرس همکاران فروش URL مشابهhttp://www.yourstore.com/?AffiliateID=Nدارند، که N شناسه همکار فروش است.

 

 نکته: هنگامی که تمام فیلدها را پر می کنید و تغییرات را ذخیره می کنید. دو تب دیگر را مشاهده خواهید کرد، مشتریان وابسته و سفارشات وابسته، جایی که می توانید موثر بودن این همکار فروش را بررسی کنید.

صاحب فروشگاه می تواند لیستی از تمام مشتریان وابسته را در صفحه جزئیات همکار فروش، که همان مشتریان وابسته در ناپ کامرس است، مشاهده کند. هنگامی که یک مشتری وابسته سفارشی را ثبت می کند، شما می توانید این سفارش را در صفحه جزئیات وابسته در زیر تب سفارشات وابسته مشاهده کنید.