شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

۵ اصل برای داشتن یک وب سایت جذاب

۵ اصل برای داشتن یک وب سایت جذاب

در اینجا 5 اصل برای داشتن یک وب سایت جذاب آورده شده است که به شرح زیر است:

5 اصل برای داشتن یک وب سایت جذاب :

1- طراحی کمتر و در عین حال با سادگی بیشتر، طرافداران زیادی را می طلبد.

بسیاری از سایت ها بیش از حد طراحی شده اند و عناصر زیادی در صفحه وجود دارد که باعث پرت شدن وقت بازدیدکنندگان از سایت می شود. در طراحی وب سایت جذاب، قوانین مؤثر ساده ای وجود دارد. نه تنها یک طراحی تمیز و ساده پیمایش سایت را آسان می کند، بلکه به زیبایی آن هم می افزاید و جذابیت آن را دو چندان می کند.

بارگیری سایتی با ویژگی های طراحی مشخص که هدفمند طراحی می شود بسیار ضروری است. ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که هدف از وب سایت شرکت شما چیست؟ برای هدایت مشاغل جدید مستقیماً به بررسی شرکت خود، از نظر حجم بپردازید و طراحی خود را ساده نگه دارید تا کاربران بتوانند به طور طبیعی و راحت راه خود را پیدا کنند.

2- نوآورانه باشد ولی موجب حواس پرتی کاربران نشود.

یک طراحی چشم گیر شامل خلاقیت و استعداد طبیعی است. متخصصان صنعت طراحی، نحوه استفاده از وب سایت جذاب را می دانند. در واقع صفحه سفید یا سیاه در وب سایت ناحیه ای از صفحه است که خالی است و بین عناصر گرافیکی، تصاویر و متن یافت می شود. استفاده نوآورانه از عناصر طراحی و فضای سفید در مقابل طراحی با حواس پرتی، جذابیت کم تری ایجاد می کند و بازدیدکنندگان کمتری را می طلبد.

در واقع برای داشتن یک وب سایت جذاب، طراحی ساده و تمیز، احاطه شده توسط فضای سفید موجب تأثیر گذاری بیشتر وب سایت می شود. محصولات ارزان قیمت و با کیفیت پایین اغلب دارای طراحی شلوغ، پر سر و صدا و تبلیغات محور هستند و بازدید کنندگان وب سایت به طور خودکار یک سایت حواس پرت کننده را در نظر دارند که کالایی با کیفیت پایین تر را تبلیغ می کنند.

3- از نظر زیبایی شناسی تأثیر گذار باشد.

ممکن است شما یک بخش بازار خاص را داشته باشید که دارای مشتری های مخصوص به آن باشد. اینجاست که باید بدانید که این نمونه طرح ها صریحاً باید ساخته شود تا به آن جذابیت برسد. تحقیق در مورد عادات خریدار می تواند نوع تصویر، رنگ و سایر ویژگی های طراحی را که برای کسانی که می خواهید به آن ها برسید جذاب باشد نشان دهد.

در واقع هر خریداری با توجه به نوع شخصیتی که دارد، دوست داشتن و دوست نداشتن خاصی هم دارد و تحقیق در مورد این عوامل امری ضروری است. در حقیقت برای داشتن یک وب سایت جذاب، تعداد بالای بازدید کنندگان سایت اگر کسانی نباشند که در نهایت خرید کنند، فایده ای برای سایت نخواهد داشت و کارایی آن بالا نمی رود.

4- محترمانه، صادقانه و درگیر کنندگی در طراحی سایت امری ضروری است.

امروزه رسانه های اجتماعی تأثیر بسزایی در برقراری ارتباط، چه کتبی و چه گفتاری دارند. بازدید کنندگان می خواهند به روشی کاملاً انسانی درگیر شوند. حتی بزرگ ترین کشورهای چند ملیتی نیز مجبور شده اند چهره خود را بر روی آنچه انجام می دهند نشان دهند. هر کلمه، عبارت و عنوانی باید به کاربر احترام بگذارد، صادقانه و شفاف باشد و از کیفیت جذاب و دلنشینی برخوردار باشد.

به عنوان مثال، سقف خود را به کار بگذارید، بیشتر از پیدا کردن یک نصب کننده خورشیدی پاسخ می دهد. مفهوم داشتن یک وب سایت جذاب اساسی این است که مردم صداقت را می خواهند و از آن قدردانی می کنند. شرکت شما ممکن است در رویدادهای خیریه مختلفی شرکت کند، یا برای کمک به شما وقت اختصاص دهد، پس مهم است که به آن ها بگویید چه کسی هستند؟ تا واقعی تر و بهتر شما را بپذیرند.

 دارای قابلیت استفاده و عملکرد مناسبی برای طراحی باشد

5- دارای قابلیت استفاده و عملکرد مناسبی برای طراحی باشد.

در طراحی وب سایت جذاب، قابلیت استفاده و عملکرد باید هر تصمیمی را پیش ببرد و از هر نظر از طراحی های دیگر پیشی بگیرد. برای دستیابی به یک مسیر روشن، آسان و در نهایت مستقیم به سمت تبدیل شدن، هر دو مسئله طراحی و فنی باید به همراه هم به کار روند. هر پیوندی باید سریع کار کند و هر دکمه و فراخوانی باید به درستی قرار گیرد. تا آن جا ممکن است تلاش کم تری برای بازدید کنندگان داشته باشد تا به مرحله بعدی برود.

در واقع جهت داشتن یک وب سایت جذاب، شرکت شما به عنوان یک نهاد دارای شخصیت منحصر به فردی است. این شخصیت در خدمت شما، تاریخچه شما، چگونگی تصور شما از مأموریت و عملکردهای اعضای تیم نشان داده می شود. برقراری ارتباط با خصوصیات منحصر به فرد تجارت شما از طریق طراحی، شامل ایجاد عناصر مختلفی می باشد تا جزئیات دیگر آن. هر قطعه باید به طور یکپارچه در کنار هم قرار بگیرد و ظاهری منسجم ایجاد کند که بتواند جذابیت و زیبایی برند شما را پشتیبانی کند.

نکات مؤثر برای داشتن وب سایت جذاب

در واقع برای داشتن وب سایت جذاب، بازدید کنندگان سایت باید بتوانند به راحتی هر کلمه، عبارت و عنوان را بدون هیچ سردرگمی درک کنند. یک کلمه یا عبارت غیرمعمول یا کمتر استفاده شده آن ها را از بین می برد. اصطلاحات خاص صنعت که معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند مانع از جذابیت شما می شوند.

محتوای متراکم و پیچیده کار نخواهد کرد. تماس های عملیاتی که مشخص نیستند یا یافتن آن ها دشوار است رد می شوند. تمام محتوای سایت و هر عنصر بصری باید به وضوح و تمیز، با تمام نقاط تبدیل مهم باید در بالای قسمت مشخص شده باشند. (برای پیدا کردن نیازی به پیمایش نیست).

هر انحرافی صرفاً مانعی در برابر تغییر ایجاد می کند. در واقع صفحه اصلی شما باید از نظر جذابیت اولیه در طراحی منحصر به فرد باشد. در واقع برای داشتن وب سایت جذاب، هر ویژگی طراحی باید با هدف خاص ایجاد شود تا بازدید کننده را در یافتن اطلاعات بیشتر ترغیب کند. برای دست یابی به این هدف و همچنین تجربه و بینش در مورد رفتارهای کاربر، مهارت های کمیابی لازم است. هیچ چیز را نباید به حال خود رها کرد. طبیعتاً طراحی شما باید آن ها را به جایی که می خواهید برساند.

امروزه قرارگیری دقیق عناصر بصری، عامل اصلی در طراحی موفق و جذاب وب سایت است. همه ویژگی های طراحی یک مسیر باز و دعوت کننده به تبدیل ها را ایجاد می کند. عناصر طراحی می توانند صریح یا بسیار ظریف باشند. این عناصر طراحی به عنوان نشانه هایی عمل می کنند که توجه بازدید کننده را دقیقاً در مکان مورد نیاز متمرکز می کنند. دادن تنها چشم به یک عنصر طراحی که بتواند روی آن متمرکز شود و با قرار دادن دقیق فراخوان برای اقدام، از عوامل مهمی است که باید با دقت، برنامه ریزی و اجرا شود.

در حقیقت مهم ترین نکته ای که باید در داشتن وب سایت جذاب به خاطر بسپارید این است که طراحی مربوط به ارتباطات است. اگر وب سایتی ایجاد کنید که به خوبی کار کند و اطلاعاتی را ارائه دهد، اما ظاهری زشت داشته باشد یا با مارک مشتری مطابقت نداشته باشد، هیچ کس تمایل به استفاده از آن را نخواهد داشت. به همین ترتیب اگر وب سایتی جذاب و زیبا ایجاد کنید که قابل استفاده و دسترسی نباشد ممکن است افراد نتوانند از آن استفاده کنند. در واقع عناصر و قابلیت های طراحی وب سایت به پایان رسیده، باید به عنوان یک واحد منسجم و واحد عمل کنند به این ترتیب که:

کاربران از طراحی آن راضی هستند، اما به طراحی آن به صورت محتوا کشیده می شود. در واقع یکی از بزرگ ترین نگرانی های متخصصان کاربری، زمانی است که کاربران برای اسکن صفحه برای اطلاعات مورد نظر خود، اعم از محتوا یا برای پیوند به صفحه دیگری یا میدان فرم طراحی نباید مانعی داشته باشند.

باید به عنوان یک مجرای بین کاربر و اطلاعات عمل کنند. گرافیک های مؤثر و رنگارنگ در اطراف بخش های یک طراحی زیبا، می تواند زیبایی چشم نوازی ایجاد کند و مخاطبان و بازدیدکنندگان بی شماری جلب و جذب کند. در واقع بررسی تمام موارد ذکر شده در داشتن یک وب سایت جذاب، می تواند کمک شایانی در بهبود عملکرد و طراحی وب سایت داشته باشد و بازدید کنندگان فراوانی را به آن مجذوب کند تا بتوانند از صفحات بیشتری دیدن کنند.

انصراف از نظر