رشد کسب و کار در دنیای امروزه کار ساده ای نیست و شما برای انجام آن نیاز به یک ایده پایدار و بادوام نیاز دارید. فرقی ندارد که شما یک محصول می فروشید یا یک خدمات امروزه رساندن صدایتان به گوش مردم بسیار سخت شده است و بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی درست نمی توانید در این بازار به سوددهی برسید.
امروزه انجام این استراتژی ها با وجود شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی سایت ها و موتورهای جستجو ، وبلاگ نویسی و ... بسیار ساده شده است. پس این نکته را بدانید که دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی امروزه پیدا کرده است و می تواند سکوی جهشی برای شما باشد.
آنچه در این مقاله خواهید خواند :
1.بهترین استراتژی بازاریابی چیست؟
1.1 شبکه اجتماعی
1.3 بلاگ بسازید
1.4 از نفوذ افراد مهم استفاده کنید
1.7 از اینفلوئنسرها کمک بگیرید
1.8 ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید
1.9 از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی فیس بوک استفاده کنید
بهترین استراتژی بازاریابی چیست؟
های بازاریابی ممکن است تمام موقعیت ها را پوشش ندهد اما شما باید از همین امروز شروع کنید تا به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید هرچند تمام این کارها تاریخ انقضا دارند اما بهتر است تلاش خود را بیشتر کنید .
شما برای پیشرفت کسب و کارتان بهتر است این ۱۰ استراتژی را به خاطر بسپارید و از آن برای بدست آوردن بازارهای آنلاین به کار ببرید.
1.شبکه های اجتماعی :
امروزه بیشتر اتفاقات مهم در بخش کسب و کار آنلاین در این شبکه ها رخ می دهد. بیشتر کسب و کارهایی که می بینید تنها با پشتیبانی شبکه های اجتماعی پا گرفته اند و رشد کرده اند . شاید در اول کار شما نتوانید به خوبی با آن کار کنید اما به مرور زمان کار کردن با آن برایتان راحت تر می شود. شما حتی اگر پول کافی دارید می توانید شخصی را به عنوان مدیر شبکه اجتماعی خود استخدام کنید یا در غیر انصورت خودتان مدیریت آن را بر عهده بگیرید. می توانید با استفاده از سیستم پیام مستقیم به کسب و کارهای دیگر دست پیدا کنید و محصول و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و از این روش بازاریابی فوق العاده کمک بگیرید.
2.ساخت ویدیوی آموزشی :
یکی از بهترین استراتژی هایی که در بازاریابی آنلاین می توان در نظر گرفت ساخت ویدیوی آموزشی می باشد. ویدیوهای جذاب و مفیدی برای مخاطبان خود بسازید تا بتوانید به وسیله آن مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. می توانید برای این کار از یوتوب استفاده کنید زیرا اگر فردی بخواهد از طریق فیلم چیزی را یاد بگیرد به سراغ یوتوب می رود.
اینکه تصویر داشته باشید یا نه مهم نیست مهم شنیدن صدای شماست که باعث جلب اعتماد مشتری می شود. مطمئن باشید شما با این کار می توانید مخاطبان میلیونی برای خود پیدا کنید.
3.بلاگ بسازید :
شما می توانید یک بلاگ بسازید و آن را مدیریت کنید. شما می توانید با این کار به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید. محتواهای خوب و بدرد بخور در وبلاگ خود بنویسید و سعی کنید موارد دست اول و کمیاب در وبلاگ خود ثبت کنید.
4.از نفوذ افراد مهم استفاده کنید :
شما باید برای دیده شدن بهتر و بیشتر به دنبال افراد تاثیر گذار بروید افرادی که تاثیر مثبتی روی مخاطبان خود دارند و به نوعی می توان گفت روی آنها نفوذ دارند. اگر به صورت اساسی آن فرد پیام را به مشتریان برساند به زودی تعداد مخاطبان شما افزایش پیدا می کند و میزان هزینه ای که در این ارتباط می کنید در قبال سودی که بدست می آورید ناچیز می باشد.
مقاله پیشنهادی : کسب و کار اینترنتی چیست؟
5. به سراغ سئو بروید :
سئو بسیار مهم و جذاب است و زمانی که آن را به خوبی یاد بگیرید محدودیتی برایتان وجود ندارد. سئو امروزه حد و مرزی ندارد و کمک بسیار زیادی می تواند به شما بکند . شما با سئو می توانید به موتورهای جستجو خود را نشان دهید و از این طریق مخاطبانی را بدست آورید. هیچ وقت سعی نکنید که گوگل را گول بزنید زیرا بعد از مدتی شکست می خورید . برای سئو باید بجنگید و تلاش کنید تا در صفحه های اول قرار بگیرید.
شما می توانید برای این کار محتوا تولید کنید و آن را سئو کنید تا به مخاطبان نمایش داده شود.
6. از لینکدین استفاده کنید :
شما می توانید در لینکدین به راحتی ویدیو پست کنید و به معرفی کسب و کارتان بپردازید می توانید لینک ویدیوی خود را در قسمت توضیحات بگذارید. این کار برای بازاریابی کسب و کار شماست و زمانی که به درستی استفاده شود نتایج اعجاب انگیزی برایتان به همراه می آورد.
اگر در لینکدین مطالبتان بازنشر شود به مخاطبان زیادی دست پیدا می کنید هر چه متن یا ویدیوی شما تاثیر پذیرتر باشد احتمال بازنشر آن بیشتر می شود.
7.از اینفلوئنسرها کمک بگیرید :
برای آنکه بتوانید سریع تر رشد کنید می توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید نیاز نیست در ابتدای کار دنبال اینفلوئنسرهای میلیونی بروید همین که چند صد هزار نفری دنبال کننده فعال داشته باشند در ابتدا کافی است.
8. ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید :
شما در بازاریابی دیجیتال حتما مشتریان و مخاطبانی دارید که در زمان ثبت نام ایمیل خود را وارد کرده اند و آن ها را شما در اختیار دارید. در این زمان می توانید از ارسال خودکار ایمیل استفاده کنید و مطالب مختلفی را برای مخاطبانتان ارسال کنید.
حال اگر فردی روی لینک کلیک کند جزو مشتری بالقوه شما محسوب می شود . این رابطه را هرگز با مشتریان خود قطع نکنید و بیشتر به سمت آنها بروید.
9. از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی فیس بوک استفاده کنید :
امروزه یکی از ابزارهای قدرتمند استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک می باشد. با استفاده از فیسبوک می توانید به مخاطبان خاصی دسترسی داشته باشید. می توانید برای این کار از پیکسل ها کمک بگیرید.
10. یک آهنربای بزرگ بسازید :
منظور از آهن ربا این است که جذاب باشید تا بتوانید مشتریان زیادتری را جذب کنید. مخاطبان زیادی وجود دارند و آماده هستند تا از امتیازات محصولات شما استفاده کنند. شما می توانید با یک ویدیو ، چک لیست یا هر چیز دیگری تبدیل به یک آهنربای قوی شوید البته این کار آسان نیست اما در نهایت به مشتریان خود دست خواهید یافت.
کلام آخر :
ما در بالا به شما بعضی از راهکارهای مهم را آموختیم . البته نمی توان گفت که کدام راه برای کسب و کار شما بهتر و موثرتر است. شما باید آزمون و خطا انجام دهید تا واکنش مخاطبان خود را بهتر درک کنید. در صورت هر گونه سوال در حوزه کسب و کار می توانید با ما تماس بگیرید. ما شما را از راه اندازی کسب و کار تا طراحی سایت و سئو کمک خواهیم کرد.