شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

چرا وجود فرم نظرسنجی در سایت های فروشگاهی مهم می باشد؟

چرا وجود فرم نظرسنجی در سایت های فروشگاهی مهم می باشد؟

امروزه بازاریابی اینترنتی در قبال بازاریابی سنتی دو معقوله کاملا متفاوت است زیرا در فروشگاه های واقعی افراد به صورت حضوری خرید می کنند فروشندگان می توانند به مشتری در خرید کمک کنند و اطلاعات مفیدی را به آنها بدهند و راهنمایشان کنند اما در فروشگاه های اینترنتی اینگونه نیست و افراد با سایت و اینترنت سر و کار دارند.

دلیل استفاده از فرم نظرسنجی چیست؟

این موضوعی است که افراد زیادی به خاطرش از فروشگاه های آنلاین دوری می کنند. به همین دلیل نیاز است تا در این فروشگاه ها ارتباط دو طرفه برقرار شود و اگر شما بتوانید این احساس را در مشتری بوجود بیاورید می توانید فروش بیشتری را نیز تجربه کنید. در ابتدا باید یک سایت عالی و مفید برای خود طراحی کنید.

بهترین روش برای کسب اطلاع از میزان رضایت مشتری در فروشگاه های آنلاین استفاده از نظرسنجی می باشد. نظرسنجی در اصل تجربه کاربری مشتریان را مشخص می کند و روشی مناسب برای ارزیابی عملکرد فروشگاه در زمینه تجارت می باشد. با این کار مدیران می توانند در ارتباط با میزان رضایت مشتریان از محصولات اطلاعات مفیدی بدست آورند تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند به بهبود فروشگاه خود بپردازند.

حال در ادامه به بررسی چند نکته در ارتباط با استفاده از نظرسنجی می پردازیم.

پی بردن به دلیل عدم تکمیل خرید :

فرم نظرسنجی

سبدهای خرید رها شده یکی از موارد مهم فروشگاه های اینترنتی می باشد که برای صاحبین کسب و کار بسیار مهم است. رها شدن سبد خرید به معنای آن است که مشکلی در ثبت سفارش به وجود آمده است که مشتریان از خرید منصرف شده اند. به همین دلیل عیب یابی این موضوع می تواند بسیار مهم باشد و از رها شدن سبد خرید جلوگیری کند.

پیگیری از افرادی که سبد خرید خود را رها کرده اند و ارسال فرم نظر سنجی برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با علت ترک خرید می تواند اطلاعات مهم و ارزشمندی را برای صاحبین فروشگاه بدست آورد.

می توان برای فرم نظر سنجی چند سوال مفید پرسید :

1.آیا ظاهر فروشگاه مورد پسند واقع نشده است؟

2.علت ترک سبد خرید و انصراف از تکمیل خرید خود چیست؟

3.آیا محصول مورد نظر خود را نیافتید؟

4.آیا مشکلی در ثبت سفارش و پرداخت وجه داشته اید؟

با استفاده از سوالاتی از این دست می توانید به مشکل مشتریان خود پی ببرید و آنها را بر طرف کنید تا رضایت مشتریان خود را بدست آورید.



مقاله پیشنهادی : طراحی سایت فروشگاهی چیست؟



از نظرسنجی برای معرفی محصول استفاده کنید:

صاحبان یک فروشگاه قصد دارند محصول جدیدی را بیاورند در ابتدا باید نیاز بازار و مشتریان خود را بشناسند و بعد روی یک محصول سرمایه گذاری کنند. حال برای این کار بهترین راه نظرسنجی می باشد که باید سوالات آن پاسخگوی اطلاعات زیر باشد:

1.فضای بازار موجود

2.رقبای موجود

3.مشتریان مناسب

4.مشخص شدن ارزشمندی های محصول جدید در نظر مشتریان

ایجاد نظر سنجی برای شناخت بهتر مشتریان :

هر چقدر صاحبان یک فروشگاه شناخت بیشتری نسبت به مشتریان خود داشته باشند بهتر می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند که در این صورت می توان فروش را افزایش داد. نمایش فروشگاه و خوش آمدگویی به مشتریان در قالب یک تجربه شخصی می تواند شما را از سایر رقیبان متمایز کند.

نکاتی که باید در ارتباط با فرم های نظرسنجی برای پاسخ دهی به آنها رعایت شود :

نظرسنجی



1.تعداد سوالات کم باشد زیرا تعدد سوال باعث میشود تا افراد از جواب دادن به آنها خودداری کنند.

2.ارائه کد تخفیف برای کسانی که در نظرسنجی شرکت می کنند.

3.تشکر از شرکت در نظرسنجی

4.درخواست شرکت در نظر سنجی بعد از خرید حس خوبی به مشتری می دهد و به آنها می فهماند که نظر آنها برایشان مهم است.

5.از سوالاتی که جواب سوالات دیگر را تحت تاثیر خود قرار می دهد خود داری کنید.

کلام آخر :

شما حتی می توانید این فرم نظرسنجی خود را در قسمت تماس با ما قرار دهید تا اگر مشتری شما درخواست ، نظر ، سوال و یا انتقادی اگر داشت در آنجا مطرح کند تا شما بتوانید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید و از این طریق با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و خدمات بهتری را به مشتری خود ارائه دهید.

این را نیز بدانید که امروزه پیدا کردن مشتریانی که بخواهند از شما خرید کنند کار آسانی نیست پس نباید به راحتی حتی یک مشتری را نیز از دست بدهید. پس باید نیازهای مشتریان و مردم را بدانید و برای برطرف کردن آن نیازها تلاش کنید امروزه تنها با یک سایت و ارائه محصول نمی توانید مردم را به سمت خود جلب کنید زیرا رقیبان شما بسیار زیادند و باید در این بازار رقابت پیروز شوید.

ما به شما کمک میکنیم تا با طراحی یک سایت مشتری پسند تمام نکات مهم را در آن رعایت کنیم تا به شما در جذب مشتری کمک شایانی کرده باشیم. با ما در تماس باشید.

انصراف از نظر