شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

چرا طراحی سایت ریسپانسیو مهم است؟

چرا طراحی سایت ریسپانسیو مهم است؟

امروزه افراد فقط در کامپیوترهایشان دنبال وب گردی نیستند و از اسمارت فون ها ،تبلت و تلویزیون های هوشمند استفاده می کنند و این یعنی سایت شما باید از لحاظ سایز، اندازه و .... در دستگاه های مختلف به درستی نشان داده شود.

طراحی سایت با تکنیک ریسپانسیو کاملا جدا از سایز صفحه نمایش و نوع دستگاه کاربر می باشد. منوی سریع و آسان و همچنین عدم اسکرول افقی متن و صفحه از مزایای ریسپانسیو بودن سایت می باشد.

طراحی ریسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو فرآیندی در طراحی سایت می باشد که با استفاده از این تکنیک شما می توانید صفحات را برای نمایش بر روی انواع دستگاه ها بهینه کنید.زیرا عملکرد هر دستگاه در اندازه و محتوا با دیگری متفاوت می باشد.

یک طراحی وب که هم اندازه ی صفحه نمایش مرورگرهای دستگاه های مختلف طراحی می شود را طراحی وب سایت واکنشگرا می گویند.

در یک سایت واکنشگرا مهم نیست شما سایت را بر روی یک گوشی، تبلت و یا دسکتاپ باز می کنید به هر حال سایت شما متناسب با سایز و اندازه صفحه مرورگر کار می کند و سایز وب مناسب می باشد و نیازی به زوم کردن نیست.

نکات منفی که کاربران آنها را دوست ندارند کدام اند؟

1.مهم نیست از چه دستگاهی فقط مردم دوست دارند سایت سریع برایشان با تمام جزئیات باز شود.

2.طبق آماری که وجود دارد اگر لود سایت شما بالای ۳ ثانیه باشد ۴۰٪ مردم آن را ترک می کنند.

3.۳۸٪ آنها اگر سایت شما واکنشگرا ، زیبا و جذاب نباشد بلافاصله آنرا ترک می کنند.

4.امار دیگری نیز نشان می دهد که اگر وب سایت شما از نظر گرافیکی زیبا نباشد ۹۴٪ مردم آن را ترک می کنند.

با توجه به این آمار می توان گفت حدود ۴۸٪ از مردم زیبایی ظاهری را معیار اساسی یک سایت می دانند پس باید روی سرعت، زیبایی و ریسپانسیو بودن سایت بسیار توجه کرد.

طراحی ریسپانسیو

مزایای طراحی ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو یک الزام برای طراح سایت می باشد :

اگر شما یک طراح سایت هستید اما سایت های شما ریسپانسیو نیست بزودی از رقابت با طراحان جا می مانید. اگر می خواهید یک طراح حرفه ای باشید باید سریع تر این مهارت را یاد بگیرید.

سایت واکننشگرا همیشه در دسترس کاربران است و آنها همیشه می توانند از سایت شما استفاده کنند. مهم نیست افراد با چه دستگاهی وارد سایت شما شده اند مهم این است که در هر دستگاهی سایت شما بدون مشکل لود می شود.

در رتبه بندی سایتتان تاثیر می کذارد :

طبق آمار می توان گفت ۴۵ میلیون نفر در ایران اینترنت دارند که ۶۰٪ آنها از موبایل برای کارهای اینترنتی استفاده می کنند. با استفاده از این امار می توان گفت که ریسپانسیو بودن بسیار مهم می باشد و اگر وب سایت ما برای دیوایس های موبایلی مناسب نباشد تمامی مخاطبان را از دست می دهیم.

ریسپانسیو بودن یک معیار مهم برای گوگل :

به دلیل استفاده از سرچ موبایلی یکی از مسائلی که گوگل به آن اهمیت می دهد ریسپانسیو بودن سایت هاست. اصلی ترین هدف گوگل این است که سایت هایی را نشان دهد که کاربران از آنها لذت می برند و نیازهایشان برآورده می شود.

پس شما هم اگر می خواهید یکی از المان های مهم را در سایت خود داشته باشید حتما باید به طراحی سایت ریسپانسیو مسلط شوید.

قشر زیادی از مخاطبان و مشتریان را به همراه دارد :

استفاده از ریسپانسیو بودن باعث می شود وب سایت هایی را طراحی کنید که مخاطبان زیادی را جذب کند و با این کار می توان تمام کاربران موبایلی را به خود جلب کرد. و اگر این حالت را نداشته باشد تمامی آنها را از دست می دهد و مخاطبان سریع خارج می شوند و این فاجعه است.

ریسپانسیو بودن چگونه به سئوی بهتر کسب و کار کمک می کند؟

گوگل همواره به ریسپانسیو بودن طراحی سایت برای تارگت کردن کاربران تلفن همراه تاکید دارد و ادعا میکند که وب سایت هایی که محتواهای بهتر در کنار کیفیت و تجربه کاربری منسجم در میان دستگاه های مختلف ارائه می دهند در رتبه بندی نتایج جستجو اولویت خواهند یافت.

یکی دیگر از مزایای آن استفاده از یک دامین مشترک می باشد . وب سایت های جداگانه موبایل معمولا رتبه خوبی نسبت به جستجوی گوگل نداشتند. اما اگر وب سایت شما واکنشگرا باشد باعث بهبود کارایی کراول ها شده که به صورت غیر مستقیم کمک می کند تا محتوای بیشتری ایندکس شوند.

چند نکته مهم در طراحی سایت واکنشگرا :

۴۵٪ مردم در رده سنی بین ۱۸-۲۹ بیشتر از طریق موبایل به وب گردی می پردازند.

۷۰ درصد جستجوها در یک ساعت به نتیجه می رسند.

۴.۵٪ از مردم از طریق گوشی هوشمند به خرید از طریق اینترنت می پردازند.

۶۷٪ مردم بالا به خرید از سایت هایی می پردازند که واکنشگرا باشد.

مقایسه ریسپانسیو دیزاین و آداپتیو دیزاین :

طراحی سایت ریسپانسیو نسبت به انطباقی سخت و زمانبر می باشد زیرا برای ایجاد یک سایت در ابعاد مناسب و ایجاد یک ساختار زیبا نیازمند مهارت کد نویسی های دقیق و استفاده از دستورات CSS می باشد. اما در طراحی انطباقی با طراحی ۳ الی ۴ نسخه متفاوت سایت را طراحی کنید اما این را نیز بدانید که این طراحی انعطاف پذیری کمی دارد.

کلام آخر:

در نتیجه صحبت های بالا به این نکته پرداختیم که اگر سایت شما واکنشگرا نباشد و سرعت لود پایینی داشته باشد مردم به شما اعتماد نمی کنند و آن را سریع ترک می کنند و فروش اینترنتی شما کاهش می یابد پس اگر می خواهید از قافله فروش اینترنتی عقب نمانید باید سایتی مورد پسند مشتری داشته باشید.

حتما خودتان ریسپانسیو بودن سایت تان را بررسی کنید و اقدام به کوچک کردن آن کنید و از دستگاه های دیگر نیز سایت را چک کنید ببینید در تمامی دستگاه ها درست است یا نه.

ما می توانیم شما را در زمینه طراحی و سایت های فروشگاه اینترنتی راهنمایی کنیم و یک سایت عالی از لحاظ زیبایی ، ریسپانسیو و سئو و قیمت مناسب به شما ارائه دهیم. با ما در تماس باشید .

انصراف از نظر