شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

نکات کاربردی در استفاده از لینکدین

نکات کاربردی در استفاده از لینکدین

امروزه کارآفرینانی که با شبکه های اجتماعی سر و کار دارند و از روش های سنتی فاصله گرفتند می دانند که حضور در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین بسیار مهم و ضروری می باشد و باعث رونق کسب و کار می شود. اما این نکته را باید بدانید که هر یک از شبکه های اجتماعی برای کار کردن راه و روشی دارد که باید با آنها آشنا باشید و نکاتی را در ارتباط با آنها در نظر بگیرید.ما در این مقاله سعی داریم نکاتی مهم در ارتباط با linkedin به شما ارائه دهیم با شما با آنها آشنا شوید و در کار و حرفه خود به کار ببرید. با ما همراه باشید.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. لینکدین چیست؟

۲. لینکدین برای چه کسانی مناسب است؟

۳. ۱۳ قاعده ای که باید در لینکدین استفاده شود :



لینکدین چیست؟

Linkedin در سال ۲۰۰۲ توسط مایکروسافت بنا نهاده شد و یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار است که قدرتمندترین جمعیت آنلاین از متخصصین را به دور خود جمع کرده است. در این شبکه اجتماعی شما می توانید پروفایل شخصی خود را بسازید که این پروفایل رزومه کاری شما محسوب می شود. در لینکدین می توانید علاوه بر بیزینس مقالاتی از افراد مختلف مربوط به کسب و کار خود را نیز درج کنید. شما میتوانید برای دلایل زیر مانند ارتباط با دوستان قدیمی ، ارتباط با متخصصین ، پیدا کردن شغل ، توسعه شغل ، کمک به دیگران ، ارتباط با شرکت های دیگر و ... عضو لینکدین شوید.

لینکدین برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

فرقی نمی کند مشغول به چه کاری هستید . مدیر عامل یک شرکت بزرگ هستید و یا یک کارمندساده و یا دانشجو. لینکدین به تمام افراد تعلق دارد و برای افراد خاصی طراحی نشده است. شما می توانید در لینکدین به دنبال نیروی کار بگردید و یا مهارت کسب کنید.

۱۳ قاعده ای که باید در لینکدین استفاده شود :

نکات استفاده از لینکدین

1. برای پروفایل خود یک عکس انتخاب کنید :  تا وقتی که یک عکس حرفه ای در برای درج در پورفایل خود ندارید بهتر است شروع به ارتباط گیری در لینکدین نکنید. تصویر انتخابی شما باید واضح ، رسمی و نمایانگر چهره شما باشد.

2.همیشه لینکدین خود را حرفه ای نگه دارید : در صفحه خود فقط از کسب وکار خود صحبت کنید و از مسائلی که مربوط به کسب و کار شما نمی شود جلوگیری کنید. زیرا لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است و همه افراد به دنبال حرفه ای بودن هستند.

3.یک پیام خوش آمدگویی برای ایجاد ارزش ارسال کنید : این را بدانید که اگر پیام شما حاوی ارزش نباشد و نتواند ارزش مشخصی را فراهم کند به یک پیام اسپم تبدیل خواهد شد.

4. صادق باشید : در زمانی که مشخصات شخصی خود را تکمیل می کنید صداقت را رعایت کنید و در زمان بازگو کردن مهارت های خود بیش از حد ننویسید. زیرا در این شبکه دوستان شما نیز هستند و عدم صداقت بر روی سایر افراد نیز تاثیر منفی می گذارد.

5. حداقل با ۷۰ نفر ارتباط داشته باشید ولی افرادی که نمی شناسید را اضافه نکنید : داشتن ۷۰ نفر عضو فعال به کارفرما نشان می دهد که شما در شبکه اجتماعی فعال هستید . شما باید افرادی را داشته باشید که حداقل دورادور می شناسید در غیر اینصورت لینکدین شما کارایی نخواهد داشت.

.وضعیت خود را همیشه به روز کنید و منفعل نباشید : برای بهترین بازخورد از لینکدین می بایست شخصیت فعالی داشته باشید و مرتب وضعیت خود را به روز کنید و فعال باشید . مطالب مرتبط و ارزشمند ارائه دهید و آنها را به اشتراک بگذارید.



مقاله پیشنهادی : ۱۰ اشتباه رایج در مدیریت شبکه های اجتماعی 



7. در لینکدین فایل های ویدیویی به اشتراک بگذارید : درج محتوای ویدیویی میزان تعاملات آنلاین شما را افزایش می دهد مخصوصا زمانی که برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد. در حال حاضر فایل های ویدیویی در همه ی شبکه های اجتماعی استفاده می شود. اضافه کرد فایل های ویدیویی به پست های لینکدین شما آنها را جذاب تر می کند و باعث می شود تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش پیدا کند.

8. آمار شبکه لینکدین خود را آنالیز کنید : تجزیه و تحلیل داده ها یکی از بهترین روش ها برای دانستن چگونگی فعالیت کمپین های آنلاین می باشد. درست است که شما نمی توانید از طریق گوگل آنالیز تعداد بازدیدکنندگان را ببینید اما می توانید از طریق آنالیتیکس درون سایت لینکدین پیگیری کنید.

9. ارتباطات خود را به مشتری تبدیل کنید : اگر نتوانید با افرادی که الان دارید ارتباط برقرار کنید گسترش شبکه اجتماعی لینکدین خود بی هدف است به همین دلیل برقراری ارتباط با کاربران به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید چه کسانی واقعا فعال هستند  زیرا کاربران فیک تاثیر منفی بر شبکه های اجتماعی شما خواهند گذاشت.

10. زمان انتشار پست ها را هوشمندانه انتخاب کنید : از آنجایی که لینکدین مخاطبان متفاوتی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارد زمان انتشار پست در آن نیز متفاوت خواهد بود زمان انتشار پست ها را باید به نحوی انتخاب کنید که بیشترین مخاطب در زمان انتشار آنلاین می باشند. علاوه بر زمان انتشار روز انتشار پست نیز مهم می باشد و بدترین زمان برای انتشار پست تعطیلات آخر هفته می باشد.

11. از هشتگ های لینکدین استفاده کنید : تا چند سال پیش نمی توان از هشتگ های لینکدین استفاده کرد اما امروزه استفاده از آنها بسیار داغ شده و توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. سعی کنید از هشتگ های مناسب با حوزه کاری خود استفاده کنید و از ۵ هشتگ بیشتر استفاده نکنید.

12. به هرکسی درخواست دوستی ندهید : بسیار در لینکدین دیده ایم که افراد  برای بیشتر شدن کانکشن های خود به هرکسی درخواست دوستی می دهند که این کار حرفه ای نیست. در درجه اول دایره کانکشن های شما باید مشخص باشد و یا افرادی را انتخاب کنید که در حوزه کاری مرتبط با شما هستند و واقعا احساس می کنید که ارزش اضافه شدن دارند.

13. ساخت گروه در لینکدین : یکی از امکاناتی که لینکدین دارد ایجاد گروه توسط افراد مختلف می باشد. شما می توانید با چند کلیک ساده گروهی از افراد متفکر را در کنار یکدیگر جمع کنید و راجب موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو بپردازید.



کلام آخر :

هماهنطور که در بالا خواندید لینکدین یک شبکه اجتماعی مناسب برای برقرای ارتباط با متخصصین می باشد که می توانند به کارمند ، شرکای تجاری و یا مشتری تبدیل شوند. لینکدین یک پلتفرم عالی برای بدست آوردن اطلاعات تخصصی می باشد. این را نیز بدانید که هر کدام از افرادی که در لینکدین بدست می آورید عمر بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر دارند . این نکته را نیز بدانید که تولید محتوا در همه ی شبکه های اجتماعی موثر است و باید به صورت منظم نشر پیدا کند.

انصراف از نظر