اینترنت این روزها معقوله بازاریابی را تغییر داده است و بسیاری از موانع را از سر راه خود برداشته است تا هر کسی بتواند از با هر مهارتی از آن پول در بیاورد. بازاریابی اینترنتی مهم است زیرا باعث می شود با مشتریان خود تعامل کنید و در تصمیم گیری به انها کمک کنید به همین دلیل است که بر افزایش جمعیت مشتریان بازار تاثیر زیادی گذاشته است.
بازاریابی اینترنتی بهترین راه موفقیت کسب و کارها می باشد و در عصری که کسب و کارها مدام در حال تغییر هستند ابزارهای بازاریابی اینترنتی بهترین فرصت را برای رقابت و حتی رشد در اختیار مدیران کسب و کار قرار می دهد.
آنچه در این مقاله خواهید خواند :
۱. ۱۰مزایای بازاریابی اینترنتی کدام است؟
۱.۱ راحتی دسترسی
۱.۲ بازاریابی هدفمند
۱.۳ کاهش هزینه ها
۱.۴ استفاده کامل از شبکه های اجتماعی
۱.۶ افزایش مخاطبین
۱.۷ شخصی سازی
۱.۹ افزایش نوآوری در کالا و خدمات
۱.۱۰ کمک به کاهش قیمت تمام شده برای خریداران
در ادامه به مزایای بازاریابی اینترنتی می پردازیم.
۱۰ مزایای بازاریابی اینترنتی کدام است ؟
1.راحتی دسترسی :
در این نوع بازاریابی بیشتر موانع از سر راه شما برداشته می شود و شما می توانید محصول و خدمات خود را بدون نیاز به یک موقعیت محلی در تمام نقاط شهر و کشور به فروش برسانید . حتی می توانید بدون نیاز به چیزی فروش برون مرزی داشته باشید و خدمات خود را به خارج از کشور نیز صادر کنید.
2.بازاریابی هدفمند :
زمانی که با مشتریان خود تعامل می کنید می توانید متوجه شوید که آنها چه می خواهند و هدفشان چیست در اینصورت شما می توانید باهدف گذاری بر روی مشتریانی که بیش تر از همه احتمال خرید دارند ، موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید.
3. کاهش هزینه ها :
به طور حتم می توان گفت که بازاریابی اینترنتی نسبت به خرده فروشی در مغازه های فیزیکی هزینه های کمتری دارد. شما برای انجام فعالیت در فروشگاه های فیزیکی یکسری هزینه های تکراری مثل آب و برق و اجاره و ... دارید که در ارتباط با بازاریابی اینترنتی اینگونه نیست و این هزینه ها به حداقل خود می رسد. شما در هر جایی از جهان قرار داشته باشید می توانید کار خود را به راحتی انجام دهید و تنها به اینترنت و کامپیوتر نیاز دارید.
4.استفاده از کامل از شبکه های اجتماعی :
یکی دیگر از مزایای بازاریابی اینترنتی انتشار محتواها در شبکه های اجتماعی است . بازاریابی اینترنتی این امکان را می دهد تا از اهمیت رسانه های اجتماعی استفاده ببرید. شما می توانید با انتشار مطالب خود در شبکه های اجتماعی به راحتی از آن بهره ببرید.
شبکه های اجتماعی حتی می توانند رشد فروش و کسب و کار شما را به ۵ برابر افزایش دهند. با استفاده از کمپین های بازاریابی اینترنتی می توانید از نفوذ این شبکه ها استفاده کنید.
مقاله پیشنهادی : طراحی سایت چیست؟
5.فعالیت به صورت ۲۴ ساعته :
از مزایای دیگر بازاریابی اینترنتی می توان به ۲۴ ساعته بودن آن اشاره کرد . در بازاریابی اینترنتی نیاز نیست شما حتما سر یک تایم مشخصی خرید خود را انجام دهید بلکه هر زمان که دلتان بخواهد می توانید خرید داشته باشید. برعکس فروشگاه های فیزیکی تا تا زمان مشخصی از شب باز هستند .
6. افزایش مخاطبین :
بازاریابی اینترنتی یک ابزار عالی است که به ما کمک می کند تا به فضاهایی دسترسی پیدا کنیم که با وسیله های دیگر و ابزار های دیگر امکان پذیر نبوده است. شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند به تمام دنیا دسترسی داشته باشیم. همچنین همانطور که اشاره شد با توجه به تعاملی که با مشتریان بر قرار می کند می تواند مخاطب بیشتری را جذب کند که این کار با بروشور و کاتالوگ و ... امکان پذیر نیست.
7. شخصی سازی :
بازاریابی اینترنتی باعث می شود شما پیشنهادات مشخص و مناسبی برای هر مشتری داشته باشید. زیرا وقتی که با آنها آشنا می شوید بودجه و سلیقه ی آنها را متوجه می شوید و بر اساس آن آنچه را که نیازدارد به او معرفی می کنید و فروش خود را بالا می برید.
8.کاهش اشتباهات حوزه انسانی :
در شکل سنتی بازاریابی از توضیح و معرفی محصول تا فروش و خدمات پس از فروش همیشه خطای انسانی نقش مهمی داشته است که باعث نارضایتی مشتری می شود . اما بازاریابی اینترنتی از تمام اینها دور است و نیاز مشتری را با کمترین درصد اشتباه براورده می کند.
9. افزایش نوآوری در کالاها و خدمات :
از آنجا که بستر آنلاین جذاب می باشدعلاقمندان به بازاریابی اینترنتی هم افزایش پیدا می کنند و در این بازار چیزی فراتر از خرید و فروش است و باید نوآوری کرد به همین دلیل بازاریابی اینترنتی در نوآوری کالا و خدمات منتهی می شود و فروشنگان چیزی را به مشتریان می دهند که بیشتر مد نظر دیگران است و او را تبدیل به مشتری وفادار می کند.
10. کمک به کاهش قیمت تمام شده برای خریداران :
زمانی که بازاریابی اینترنتی برای صاحبان کسب و کار کاهش هزینه ها را در پی دارد برای مشتریان نیز صرفه اقتصادی دارد و زمانی که آن را با قیمت کمتری از خریدار می خرد هزینه های رفت و آمد و از دست دادن زمان و .. را ندارد و با حداقل قیمت امکانات را تحویل می گیرد.
کلام آخر :
در بالا به مزایای بازاریابی اینترنتی اشاره شد و متوجه شدیم که یکسری مزیت های عالی نسبت به فروشگاه های سنتی دارد.
شما در ابتدا باید برای راه اندازی بازاریابی اینترنتی خود یک سایت طراحی کنید و سپس آن را با الگوریتم های گوگل بهینه کنید و سئو سایت خود را انجام دهید تا در نتیجه های اول گوگل به نمایش دربیایید و مشتریان بالقوه خود را جذب کنید.
ما به شما کمک می کنیم تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید و به موفقیت دست پیدا کنید . برای دریافت مشاوره می توانید با مشاورین و کارشناسان ما در ارتباط باشید تا آنها شما را راهنمایی کنند.