آموزش ناپ کامرس فارسی بخش لیست مشتریان
لیست مشتریان شامل جزئیات تمام مشتریان موجود است، همچنین اجازه می دهد تا آنها را اضافه کنید. در فروشگاه nopCommerce، مشتریان شامل تمام کاربران، مانند مدیران، فروشندگان و خریداران هستند. برای مدیریت مشتری، به مسیر Customers → Customers بروید.
برای افزودن یک مشتری جدید، در پنجره مشتریان روی افزودن جدید کلیک کنید، تا پنجره افزودن یک مشتری جدید نمایش داده شود. جزئیات مشتری را به صورت زیر تعریف کنید:
- آدرس صندوق پستی اینترنتی
- کلمه عبور
- نقش های مشتری - یک یا چند نقش مشتری. توجه داشته باشید که هر نقشی برای مشتری در نظر بگیرید (مانند: مدیر، فروشنده) باید در کنار نقش "ثبت نام شده" باشد. شما نیز می توانید نقش مشتری را در بخش نقش تنظیم کنید.
- در صورت لزوم از لیست مدیریت فروشندگان، فروشنده ای مرتبط با حساب مشتری را انتخاب کنید. در صورت هماهنگی، این مشتری قادر به ورود به پورتال فروشنده انتخاب شده و مدیریت محصولات و سفارشات خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر فروشنده ای با مشتری ارتباط دارد، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات این مشتری درلیست فروشنده وجود داشته باشد.
- جنسیت
- نام
- نام خانوادگی
- تاریخ تولد
- نام شرکت
- نظر مدیر: در صورت لزوم، نظر مدیر برای استفاده داخلی.
- آیا معاف از مالیات است، نشان می دهد که مشتری از مالیات معاف است.
- خبرنامه را برای عضویت در خبرنامه فروشگاه اتنخاب کنید.
- فعال را جهت فعال کردن مشتری انتخاب کنید.
برای جستجو در پنجره مشتریان، یک یا تعدادی از مشخصه های جستجو را وارد کنید:
- صندوق پستی اینترنتی
- نام
- نام خانوادگی
- IPآدرس
- تاریخ تولد، اگر در تنظیمات مشتری فعال شده باشد.
- شرکت، اگر در تنظیمات مشتری فعال باشد.
- شماره تلفن، اگر در تنظیمات مشتری فعال باشد.
- نقش های مشتری: شما می توانید یک یا چند نقش مشتری را جهت نمایش، انتخاب کنید.
برای ویرایش مشتریان، در پنجره مشتریان مشخصه های مورد نظر خود را وارد کرده و روی جستجو کلیک نمایید، روی ویرایش که در کنار اطلاعات مشتری قرار دارد، کلیک کنید تا پنجره ویرایش جزییات مشتری نمایش داده می شود.
- در تب اطلاعات مشتری، می توانید اطلاعات شخصی و حساب مشتریان خود را مانند رمز عبور، تعیین و حذف نقش مشتری و غیره را ویرایش کنید.
- در تب سفارشات، می توانید جزئیات سفارش مشتری را مشاهده کنید.
- در سربرگ آدرسها می توانید آدرس های مشتریان را مشاهده، ویرایش و یا آدرسی جدید ایجاد کنید.
- در سربرگ سبد خرید کنونی، می توانید سبد خرید فعلی مشتری را مشاهده کنید.
- در سربرگ فهرست علاقه مندیهای کنونی، می توانید لیست علاقه مندی های مشتری را مشاهده کنید.
- در لاگ فعالیت، می توانید فعالیت های مشتریان را مشاهده کنید و هم چنین انواع فعالیت ها را در قسمت لاگ فعالیت مدیریت کنید.
- در سربرگ سفارش، صاحبان فروشگاه می توانند سفارشات را بدون نیاز به داشتن اطلاعات رمزعبور، برای مشتریان ایجاد کنند. این قابلیت برای مشتریانی که نمی خواهند ثبت نام کنند یا برای ثبت سفارشات از طریق تلفن برای سایت های بزرگی که از CSR استفاده می کنند، بسیار مفید است. این تب حاوی دکمه Place order می باشد. صاحب فروشگاه می تواند محصولات مورد نظر مشتری را انتخاب کند و دقیقا همانطور که مشتری در فروشگاه عمومی آن ها را به سبد خرید خود اضافه می کند، او نیز محصولات را به سبد خرید مشتریان اضافه کند، سپس از دکمه Checkout برای ادامه فرایند پرداخت معمول استفاده می کند و در نهایت روی لینک Finish session که در هدر قرار دارد کلیک می کند تا این روند را به اتمام برساند.
- سربرگ بازگشت سهم اشتراک
- در سربرگ امتیاز، صاحبان فروشگاه، می توانند تاریخچه امتیاز پاداش مشتری را مشاهده و یا به آن بیفزایند، البته این تب در صورت فعال بودن برنامه ی امتیازات پاداش، در امتیاز→ تنظیمات → تنظیمات در دسترس خواهد بود.