شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟

در نگاه اول باید بدانیم که طراحی سایت به چه معناست و چه مفاهیمی را در بر میگیرد. سپس به انواع آن و مراحل طراحی سایت می پردازیم . امیدواریم سوالات شما در این مقاله پاسخ داده شود پس با ما همراه شوید.

طراحی سایت چیست؟

طراحی یک سایت اینترنتی به معنای ایجاد یک بستر اینترنتی برای ارائه خدمات ، اطلاع رسانی، نمایش یا فروش محصولات می باشد.

طراحی وب سایت از خرید دامنه و هاست ، طراحی گرافیک ، کد نویسی صفحات وب و تولید محتوا با رعایت کامل مبانی سئو به وجود می آید.

به چه کسی طراح سایت گفته می شود و وظایف او چیست؟

طراح سایت کسی است که وظیفه نوشتن کدهای مختلف را برای یک ایجاد یک سایت بر عهده دارد و وظیفه او طراحی یک سایت کاربر پسند به همراه نوشتن کدهای مختلف است که از دید کاربران پنهان است. بهتر است در روند طراحی سایت با طراح سایت همکاری خوبی داشته باشید تا به نتیجه مطلوب تری برسید.

انواع طراحی سایت

اجزای طراحی یک سایت چیست؟

  1. طرح بندی : این موضوع شامل تبلیغات و متن می شود. در دنیای وب یک هدف برای کمک به دیده شدن اطلاعات و وب سایتی می کند که انها به دنبال آن هستند که شامل یکپارچگی ، حفظ تعادل و قبات طراحی می باشد.
  2. رنگ : انتخاب رنگ بستگی به مشتری دارد. این رنگ ها می تواند از سیاه و سفید یا طیفی از رنگ ها باشد که شخصیت و نام تجاری یک سازمان را با استفاده از رنگ های مناسب انتقال می دهد.
  3. فونت : استفاده از فونت های مختلف می تواند فضای وب سایت رو بهبود بخشد.
  4. گرافیک : گرافیک شامل ، طراحی لوگو ، عکس ها ، کلیپ های تصویری و .. می باشد که می تواند وب سایت شما را زیبا و اثر بخش کند.
  5. تولید محتوا : بخش محتوا و طراحی وب سایت در یک راستا حرکت می کنند تا پیام سایت را از طریق تصویر یا نوشتار به مشتریان ارائه دهند . متن نوشته شده همیشه باید مرتبط و مفید باشد تا خواننده را گیج نکند. محتواهای تولید شده باید با رعایت اصول سئو بهینه شود و از کلمات کلیدی مرتبط در آنها استفاده شود.

روزانه هزاران وب سایت در جهان ، صدها وب سایت در ایران و احتمالا ده ها وب سایت که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم رقیب شما محسوب می شوند راه اندازی می گردند.

یافتن جایگاهی مناسب در این میان موفقیتی است که به آسانی محقق نمی شود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه ای سایت می باشد.

همانطور که خلق یک اثر هنری نیاز به شناخت سلیقه مخاطب و عناصر بصری مانند رنگ ها ، تصاویر و .. دارد.

در این طراحی نیز این موارد صدق می کند. شناخت ترکیب رنگ ها ، هارمونی اجزای سایت و دانش چینش آنها در کنار هم جزء اصلی ترین اصول طراحی سایت می باشد.

اما در این بین موبایل ها و تبلت ها را نباید فراموش کرد. امروزه حجم عطیمی از کاربران از گوشی های همراهشان برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند لذا باید در هنگام طراحی سایت یک سایت کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا طراحی شود تا در نمایشگر موبایل ها و تبلت ها به درستی نمایش داده شود.

در رقابت سایت ها بر سر دیده شدن ، هرچه سریع تر باشید بهتر دیده می شوید.

رسیدن به سرعت استاندارد بارگزاری صفحات سایت امری است تخصصی در متدهای طراحی که جایگاه قابل توجهی دارد.

در این راستا عواملی چون حجم بارگزاری هر صفحه به طور جداگانه و حجم بارگزاری تمام سایت اندازه گیری می شود.

انواع طراحی وب سایت کدام اند ؟

وب سایت های امروزی معمولا به گونه های استاتیک ، داینامیک ، پرتال و پویا دسته بندی می شوند.

طراحی وب سایت استاتیک :

در طراحی وب سایت استاتیک ، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز است ، تماما از سرور خوانده می شود و برای کاربر به نمایش در می آید. از مزایای این وب سایت ها که بیشتر در سال 2015 محبوبیت داشت ، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت و بالارفتن تکنولوژی امنیت سرور ، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک داد. البته هنوز هم در وب سایت های داینامیک صفحاتی با طراحی استاتیک نیز ایجاد می شوند و در اصل تمامی سایت ها چند بخش استاتیک در خود دارند.

طراحی وب سایت داینامیک :

صفحات داینامیک وب سایت به نحوی طراحی می شود که خود صفحه ثابت ، اما محتوای آن متغیر باشد.

ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت های سمت سرور را فراوری می کنند ایجاد می شود. در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر ایجاد می شوند.

در یک سایت داینامیک معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در back- end فراخوانی می کنند.

سایت های پرتال :

این سایت ها سایت هایی پویا هستند که چند هدف خاص را دنبال می کنند.

به عبارتی دیگر چند سایت پویا برای رسیدن به یک هدف در کنار هم قرار میگیرند و پرتال را تشکیل می دهند.

این پرتال ها بیشتر توسط گروه ها و سازمان ها خریداری می شوند. اداره پرتال به دلیل نیازداشتن به بروز رسانی های مختلف توسط یک فرد دشوار است و باید زمان بیشتری برای آن قرار داده شود.

سایت های پویا :

این سایت ها توسط کسانی که به سیستم مدیریت محتوا دسترسی داشته باشند قابل تغییر می باشد.

این سایت ها برای افراد و شرکت هایی مناسب است که بیش از دو بار در سال نیاز به تغییر در محتوا دارند.

چه مشاغلی با طراحی سایت مرتبط هستند؟

وقتی که یک سایت طراحی می شود برای آنکه به نتیجه برسد و در موتورهای جستجو دیده شود افراد دیگری نیز باید بر روی آن کار کنند.

1.گرافیست: شما به یک گرافیست کار نیاز دارید تا عکس ها و دکمه های سایت شما را طراحی کنند و از لحاظ زیبایی شناسی سایت شما را به سمت مخاطبان بکشد.

2.محتوا نویس : برای اینکه سئوی سایت شما بالا رود و سایت شما دیده شود به محتوای مفید برای سایت خود نیاز دارید که با قواعد و أصول سئوم طابقت داشته باشد و بتواند رنک سایت شما را بالا ببرد.

3.سئو کار : یک متخصص سئو مدیریت سایت شما را بر عهده می گیرد و کارهایی برای بالا بردن رتبه سایت شما اعم از سئوی داخلی و خارجی انجام می دهد تا در صفحه اول نتایج گوگل قرار گیرد.

4.متخصص دیجیتال مارکتینگ : یک متخصص دیجیتال مارکتینگ استراتژی های استفاده از بازاریابی آنلاین را به شما یاد می دهد تا در عین داشتن رقبای سرسخت همیشه به تعداد مخاطبین شما اضافه کند.

قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت چقدر است؟

قیمت و هزینه طراحی سایت با توجه به امکاناتی که برای یک پروژه پیاده سازی می شود با پروژه های دیگر متفاوت می باشد. طراح وب سایت امکانات مورد نیاز مشتری را یاد داشت و آن را به واحد فروش می دهد و پس از بررسی هزینه نهایی تعیین می شود.

تیم حرفه ای ما در زمینه طراحی سایت ناپ کامرسی و اختصاصی توانسته است نظر مثبت مشتریان زیادی را متوجه خود کند و همچنین سابقه طولانی در سئو و بهینه سازی وب سایت باعث شده تا سایت های زیادی را در نتیجه اول گوگل داشته باشیم و از این نظر نیز مشتریان زیادی را جذب کنیم.

شما نیز اگر میخواهید طراحی سایت منحصر به فرد داشته باشید و در نتایج اولیه گوگل قراربگیرید با ما تماس بگیرید.

انصراف از نظر