شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

سفارشات

سفارشات

آموزش ناپ کامرس بخش سفارشات

برای مشاهده و مدیریت سفارشات، به درخواست ها → فروش ها بروید. صفحه سفارشات لیست تمام سفارشات فعلی را نشان می دهد. پس از تکمیل یک تراکنش توسط مشتری، یک سفارش جدید در صفحه سفارشات نمایش داده می شود.

در قسمت بالای صفحه، صاحب فروشگاه میتواند به جستجوی سفارش مورد نظر خود بپردازد. مشخصه جستجوی موردنظر خود را وارد کنید و از فیلترهای متنوع موجود جهت یافتن سفارش ثبت شده در فروشگاه استفاده کنید. پس از انجام جستجو، نتایج جستجو در نیمه پایین صفحه به نمایش گذاشته می شود. برای مشاهده جزئیات سفارش، می توانید روی دکمه نمایش کلیک نمایید.

سفارشات ناپ کامرس

برای جستجو در سفارشات، از یکی از مشخصه های جستجوی زیر استفاده کنید:

  • تاریخ شروع و تاریخ پایان جهت محدود کردن دوره ایجاد سفارشات.
  • ایمیل صورتحساب - آدرس ایمیل مشتری.
  • نام خانوادگی صورت حساب - نام خانوادگی مشتری.
  • کشور صورت حساب - کشور صدور صورتحساب
  • وضعیت سفارش - یکی از موارد زیر را انتخاب کنید : همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل و لغو شده.
  • وضعیت پرداخت - وضعیت پرداخت را جهت جستجو انتخاب کنید: همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده.
  • وضعیت ارسال - وضعیت ارسال کالا را جهت جستجو انتخاب کنید: همه، نیازی به ارسال ندارد، هنوز حمل نشده، بطور جزیی حمل شده، حمل شده و تحویل داده شد.
  • فروشگاه- فروشگاهی که سفارشات در آن ثبت شده را انتخاب کنید.
  •  فروشنده
  •  انبار
  • محصول- نام محصول را وارد کنید.
  • مستقیم برو به سفارش# - شماره سفارش محصول را وارد کنید و بر روی برو کلیک کنید تا سفارش مورد نظر را نمایش دهد. 

برای مشاهده اطلاعات کامل سفارش، بر روی دکمه نمایش که در کنار سفارشات لیست قرار دارد، کلیک نمایید.

روی دکمه فاکتور (PDF) فاکتورها که در گوشه بالا، سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا فاکتور سفارش را در فرم PDF برای شما ایجاد شود. اگر می خواهید سفارشی را حذف کنید، به راحتی روی حذف کلیک کنید.

صاحب فروشگاه می تواند روی تب اطلاعات صورت حساب موارد زیر را انجام دهد:

  • وضعیت سفارش را مشاهده کنید. وضعیت سفارش، تنها زمانی که وضعیت پرداخت در حالت "پرداخت شده" و وضعیت ارسال کالا در حالت "تحویل داده شد" تنظیم شده باشد، تکمیل می شود. وضعیت سفارش را به صورت دستی تنها با کلیک روی دکمه تغییر وضعیت می توان تغییر داد. با این حال، استفاده از این گزینه فقط برای کاربران حرفه ای پیشنهاد می شود، تمام اقدامات مناسب مانند ( تنظیم فهرست موجودی کالا، ارسال ایمیل های اطلاع رسانی، امتیازهای پاداش، فعال و یا غیرفعال کردن کارت هدیه و غیره) باید به صورت دستی در این حالت انجام شود.
  • انصراف از سفارش. جهت لغو سفارش، یک پیام تأیید نمایش داده می شود که برای حذف سفارش از سیستم، تنها کافی است روی "حذف" کلیک نمایید.
  • مشاهده شناسه سفارش، GUID، فروشگاه، ایمیل مشتری و آدرس IP مشتری و جزئیات پرداخت (از جمله تخفیف، مالیات، سود و ...)
  • ویرایش مجموع سفارش. نکته: وقتی که مشتری از روش پرداخت دستی کارت اعتباری استفاده می کند، امکان ذخیره ی اطلاعات کارت اعتباری وی در بانک اطلاعاتی فراهم می شود، بنابراین دکمه Edit credit card نیز نمایان می شود. اگر از روش پرداخت دیگری استفاده شود، این دکمه نمایش داده نمی شود.
  • وضعیت پرداخت را مشاهده می کنید. وضعیت پرداخت، ممکن است یکی از موارد زیر باشد: در انتظار، مجاز، پرداخت شده، پس فرستاده شده، بطور جزئی پس فرستاده شده و تهی شده. نکته: لازم به ذکر است که هر گذرگاهی، تمام این وضعیت ها را پشتیبانی نمی کند.

اگر وضعیت پرداخت Authorized باشد، دکمه های مربوطه به حالت Void و Capture سفارش در دسترس خواهند بود. حالت "پرداخت شده" برای جمع آوری وجوه از مشتری استفاده می شود و حالت " تهی شده"، لغو سفارشی است که پرداخت نشده است. اگر وضعیت پرداخت در انتظار تایید باشد، صاحب فروشگاه می تواند روی گزینه Mark as paid کلیک کند تا نشان دهد پرداخت برای سفارش موردنظر، انجام شده است. اگر وضعیت پرداخت در حالت Paid باشد، دکمه "Partial Refund" در دسترس خواهد بود. با کلیک بر روی این دکمه، پنجره ی بازپرداخت جزئی"Partial Refund" نمایش داده می شود، که مالک را قادر به بازپرداخت بخشی از کل سفارش می سازد، که به شرح زیر است:

Partial Refund

در تب اطلاعات صورت حساب، در صورت لزوم می توانید اطلاعات صورتحساب را مشاهده و ویرایش کنید.

در تب اطلاعات ارسال، صاحب فروشگاه می تواند کارهای زیر را انجام دهد :

  • ادرس ارسال را مشاهده و یا ویرایش کنید و هم چنین می توانید بر روی لینک "نمایش آدرس روی گوگل مپ" کلیک کنید، تا آدرس محل ارسال کالای مورد نیاز را تعیین و مشخص نمایید.
  • متد ارسال را مشاهده و ویرایش نمایید.
  • وضعیت ارسال را مشاهده کنید. توجه: صاحبان فروشگاه می توانند برای هر سفارش، چندین وضعیت ارسال ایجاد نمایند. اگر شما یک وضعیت حمل و ارسال کالا را ایجاد نمایید، اما همه محصولات را تحویل ندهید، وضعیت حمل آن سفارش "جزئیات ارسال" می شود. زمانی که تمام محصولات ارسال و تحویل داده شوند، وضعیت به "حمل شده" تغییر می کند. هنگامی که تمام محصولات تحویل داده شده اند، وضعیت به "دریافت شده" تغییر می کند.
  • صاحب فروشگاه در تب محصولات، می تواند کارهای مختلفی انجام دهد :

  • مشاهده اطلاعات محصول از جمله قیمت، قیمت کل و تعداد را مشاهده کنید.
  • روی لینک نام محصول کلیک کنید، تا جزئیات محصول را مشاهده کنید. یا لینک دانلود محصول - اگر قابل دانلود باشد - را مشاهده کنید و کاربر بصورت متناوب، می تواند یک فایل را به محصول قابل دانلود آپلود (بارگذاری) کند. علاوه بر این، هنگامی که نوع فعال سازی دانلود محصول به صورت دستی تنظیم شده است، مدیر می تواند با کلیک روی "محصول قابل دانلود" آن را فعال و یا غیر فعال کند.

  • قیمت محصول، تعداد، تخفیف و قیمت کل را ویرایش کنید.
  • یک محصول را از سیستم حذف کنید.
  • محصول اضافه کنید. در پنجره افزودن محصول، محصول مورد نیاز را پیدا کنید، مقادیر مورد نیاز را پر کرده و محصول را اضافه کنید.

سفارشات محصولات ناپ کامرس

در تب یادداشت های محصول، صاحب فروشگاه می تواند یادداشت هایی را که به هر محصول جهت  اطلاع رسانی درج شده را مشاهده نموده، حذف کند یا یادداشتی اضافه کند. این قسمت ممکن است حاوی یک فایل ضمیمه شده نیز باشد که برای مشتری در یک فروشگاه عمومی به نمایش گذاشته شود.

انصراف از نظر