شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

راهنمای سئو برای فروشگاه های آنلاین

راهنمای سئو برای فروشگاه های آنلاین

امروزه کسب و کارهای آنلاین بسیار گسترده و جا افتاده شده است و شما برای آن که بتوانید در کار خود پیشرفت داشته باشید باید محصولات یا خدمات خود را به صورت کاملاً نوین ارائه دهید، تا بتوانید آن را به درستی در میان مردم عرضه کنید حال می توان اذعان داشت که یکی از بهترین راه ها برای ارائه خدمات یا محصولات، ساخت یک وب سایت مناسب به همراه سئو سایت می باشد.

زمانی که شما در این حیطه فعالیت خود را آغاز می کنید، پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که چقدر پیشرفت وب سایت شما مناسب شده است و محصولات شما و خدماتتان در میان مردم جا افتاده، و همچنین به تبع در آمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. در این مقاله از وب سایت ناپ ناپ به بررسی راهنمای سئو برای فروشگاه های آنلاین می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا فعالیت سئو باید انجام شود ؟

فعالیت سئو بسیار مهم است و به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استاندارد های موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر از این طریق انجام می گیرد. لازم به ذکر می باشد که فاکتورهای بسیار زیادی در سئو سایت شما تأثیرگذار می باشند، ممکن است این موضوع فکر شما را درگیر کرده باشد  که سئو چیست ؟

 

برای پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که از کلمات به کار رفته در متن و محتوا تا لینک‌ های ورودی به سایت شما از سایت ‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو می نامیم. همچنین می توان اذعان داشت که سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدید کننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

ممکن است که گمان کنید سئو فقط امری برای موتورهای جست و جو می باشد در صورتی که مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت مورد نظر برای بازدید کنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن می باشد. به طوری که در چند سال اخیر سیاست‌ های گوگل با انتظارات بازدید کنندگان از سایت ‌ها همسو شده است.

برای این که خدمات و محصولات شما در سایتتان معرفی شود و همگان آن را بازدید کنند، سئو سایت و تولید محتوا برای آن صورت گیرد تا رتبه بندی سایت بالا رود، در غیر این صورت بازدید سایتتان بسیار کم می شود و پیشرفتی در کسب و کارتان حاصل نخواهد شد.

لازم به ذکر می باشد که به دست آوردن رتبه ‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار سئو نسبت به امروز خیلی راحت تر بوده است. امروزه الگوريتم‌ هاي موتورهاي جستجو پيچيده ‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه ‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دست کاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

باید بدانید که روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می‌ شود. لازم به ذکر می باشد که بر اساس آمار رسمی وب سایت گوگل، روزانه بیش از 4 میلیارد سرچ در گوگل انجام می ‌شود. حالا راحت می‌توانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس بیان می کند که :

  • اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.

پس کاربران یا مشتریان بالقوۀ شما به گوگل اعتماد زیادی دارند و تمام مواردی که می خواهند تهیه کنند یا درباره آن اطلاعاتی به دست آورند، به گوگل مراجعه کرده و کلمات کلیدی مورد نظرشان را آنجا سرچ می کنند.تصور کنید شما یک فروشگاه اینترنتی لوازم برقی دارید. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه خواهیم شد که مردم با عبارت‌ های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای خرید لوازم برقی یا عبارت ‌های مشابه جستجو می ‌کنند.این آمار بسیار خوب است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر قصد خرید لوازم برقی مورد نظرشان را دارند و در اینترنت به دنبال جایی برای خرید آن ها می ‌گردند.

سؤالی که در این قسمت مطرح می شود این است که :

شما وقتی برای چیزی در گوگل جستجو می‌ کنید جواب سوال یا نیاز خود را کجا پیدا می ‌نمایید؟ خیلی کم پیش می ‌آید چیزی که دنبالش هستیم را در نتایج اول یا نهایتاً در صفحه اول پیدا نکنیم.پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم ( و حتی بالاتر ) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌ تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وب سایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیماً به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده ‌اید.

بنابر موارد بیان شده می توان به راحتی بیان کرد که اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می کنند. از این‌ رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است و اگر سئو مناسب انجام نشود، بازدید سایت شما بسیار کم خواهد شد. علاوه بر این موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می دهند که آن ها به دنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان می دهد که چرا سئو اهمیت دارد و به چه دلیل باید سئو مناسبی برای وب سایت گذاشت.

همان گونه که تا اینجای مقاله متوجه شده اید، کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتور های جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند، تجربه نشان داده است که جذب بازدید کننده زیاد از طریق گوگل می تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید به دست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

سئو چه هدفی را دنبال می کند ؟

قطعاً سئو سایت اهداف بسیاری را خواهد داشت و اگر امری بیهوده بود، هرگز وب سایت های مطرح دنیا به آن نمی پرداختند، از اهداف مهم سئو می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • هدف سئو کمک به وب سايت‌ ها در به دست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است.
  • نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌ و ‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي ‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌ شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي ‌دهد.
  • پس از اين که سئو براي بهبود رتبه ‌بندي سايت ‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه ‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

نکته بسیار مهم :

  • بسته به اين که چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي ‌گيرند، سئو هفته ‌ها يا ماه‌ ها طول مي ‌کشد تا به نتيجه برسد.
  • اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه ‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است.
  • براي وب سايت ‌ها بسیار مهم می باشد که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزء سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک ‌ها را شامل مي ‌شود، قرار گيرند.

به طور کلی اهداف سئو را می توان در مواردی که در زیر بیان می شود، خلاصه کرد :

  • در بازدید وب سایت شما تأثیر بسزایی دارد و سبب می شود که کارتان رونق پیدا کند.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • سئو باعث می شود که  وب سایت در صفحه نتایج  موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات یا خدمات شما خواهد شد.
  • بهترین و همچنین پر بازده ترین ابزار برای تبلیغات می باشد.

انواع سئو

انواع سئو :

سئو انواع مختلفی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم :

  • سئو درون صفحه
  • سئو بیرون صفحه
  • سئو کلاه – سفيد
  • سئو کلاه – سیاه

سئو درون صفحه ( On Page SEO )  :

لازم به ذکر می باشد که سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مربوط می گردد؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌ کنيد یا در سایت خود قرار می دهید، مربوط به SEO On Page یا همان سئو درون صفحه مي ‌شود. اين روش پايه تمام تلاش ‌هاي بهينه ‌سازي می باشد به دلیل آن که جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقا هايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌ شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند.  هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي ‌نماييد در نتايج جستجو تأثيرگذار خواهد بود بنابراين بسیار مهم می باشد که روش SEO On Page به درستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود

سئو بیرون صفحه ( Off Page SEO ) :

می توان اذعان داشت که بر خلاف روش سئو درون صفحه که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي ‌شد، SEO Off Page در درجه اول در به دست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت ‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي ‌کنند) متمرکز مي ‌شود سپس با استفاده از روش ‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي ‌شود به بهينه ‌سازي موتور جستجو مي ‌پردازد. سئو بیرون صفحه يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره خواهد شد.

سئو کلاه_سفید :

در اصطلاحات فني و تخصصی اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه ای از موارد زیر که از قوانين و راهنمايي ‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي ‌کنند، اشاره دارد :

  • تکنيک ‌ها
  • روش ‌ها و استراتژي ‌ها

این موضوع به معنی  فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نمی باشد و اين موضوع همچنین به سئو اخلاقي نيز ياد مي ‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل ‌ها و سياست ‌هاي صحيح جهت به دست آوردن رتبه‌ هاي بالا در نتايج موتور ‌هاي جستجو استفاده مي‌ کند.

سئو کلاه _ سیاه :

لازم به ذکر می باشد که سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌ هاي موتورهاي جستجو با هدف به دست آوردن  رتبه بندی بالا، به کار مي‌رود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که :

  • اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌ شود
  • به کارگيري اين روش ‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک ‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو گردد.

مراحل سئو سایت چیست ؟

همان گونه که بیان شد، سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمان بر و مستمر می باشد. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می توانند تأثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که در زیر به آن ها اشاره می شود :

  • سئو تکنیکال
  • بازاریابی محتوا
  • لینک سازی هدفمند

سئو تکنیکال چیست ؟

مواردی که در زیر بیان می کنیم همه در سئو تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرند :

  • استاندارد سازی کد نویسی سایت
  • رعایت اصول سئو در طراحی
  • نشانه گذاری استاندارد
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • طراحی نسخه ریسپانسیو و ...

برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

بازاریابی محتوا چیست ؟

باید بیان کرد فعالیت های زیر را می توان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست :

  • شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند
  • آنالیز رقبا
  • تدوین استراتژی محتوایی
  • تولید محتوای ارزشمند
  • برچسب گذاری و دسته بندی
  • لینک سازی داخلی و ….

نکته بسیار مهم این است که موفقیت در سئو بدون محتوا تقریباً غیر ممکن است. بنابراین بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای وب سایت خود انجام دهید.

لینک سازی هدفمند چیست ؟

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند می تواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند و این موضوع بسیار مهم است، ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود می باشید. نکته بسیار مهم این است که لینک سازی هدفمند را اصطلاحاً SEO Off-page می نامیم که شامل موارد زیر می باشد :

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • فروم های تخصصی
  • کامنت مارکتینگ
  • خرید بک لینک
  • خرید رپورتاژ آگهی و …

سئو فروشگاه های آنلاین

سئو فروشگاه های آنلاین :

همان گونه که می دانید رتبه بالاتر در گوگل برای یک فروشگاه اینترنتی، بسیار مهم و حیاتی می باشد به دلیل آن که می تواند حجم فروش را بالا ببرد. اگر شما نتوانید کاربران گوگل را به کلیک کردن روی لینک سایت خود ترغیب کنید، فروش سایت شما به شدت افت خواهد کرد و حتی از صفحه گوگل حذف خواهید شد. لازم به ذکر می باشد که با توجه به تغییراتی که در گوگل مشاهده می ‌شود دیگر به دست آوردن رتبه در صفحه اول کافی نیست، سایت شما باید رتبه اول گوگل را از آن خود کند و همان جا نیز باقی بماند تا بتواند بیشترین کاربر را به سمت سایت جذب نماید.

هر چه رتبه سایت شما در گوگل بهتر باشد، کلیک بیشتری نیز دریافت خواهید کرد و افزایش ترافیک سایت در یک فروشگاه اینترنتی به ‌راحتی می‌تواند نرخ فروش  سایت شما را افزایش دهد. برای بازایابی کالاهای یک فروشگاه اینترنتی راه کارهای مختلفی وجود دارد و سئو کردن سایت یکی از مؤثرترین روش‌ های بازاریابی برای خود سایت و محصولات ارائه شده در آن می باشد. از مهم ترین مواردی که باید در سئو رعایت کنید، موارد زیر می باشد :

1_ تحقیق کلمات کلیدی

باید به یاد داشته باشید که قبل از آن که سئو سایت را آغاز کنید و حتی پیش از آن که محتوای سایت را وارد کنید باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید تا با سرچ شدن آن ها در گوگل سایت شما بالا بیاید. شما ممکن است کالای خود را با نامی بشناسید که برای کاربران نا آشنا باشد و همین موضوع باعث می شود که یادگیری کلمات کلیدی بسیار مهم باشد. مثلاً خدمات کاشت ناخن ممکن است با نام های لمینت ناخن و ... در اینترنت سرچ شوند. بنابراین پیش از ورود اطلاعات به سایت مطمئن شوید که کاربران از چه کلید واژه‌ای برای کالا و خدمات شما استفاده می ‌کنند تا شما نیز آن کلمات کلیدی را به درستی وارد کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای یک فروشگاه اینترنتی شامل موراد زیر می باشد :

  • یافتن واژه مناسب برای کالاهای فروشگاه
  • دسته ‌بندی اصلی کالاها
  • دسته ‌بندی فرعی کالاها،
  • یافتن کلمات کلیدی برای خدمات فروشگاه مانند فروش کالای دست دوم، ارسال رایگان کالا به منزل و ....

در مرحله تحقیق کلمات کلیدی شما باید لیستی از موارد زیر را تهیه کنید :

  • کلمات کلیدی اصلی
  • کلمات کلیدی طولانی Longtail
  • کلمات کلیدی LSI

می توان بیان کرد که به این کلمات بر اساس سختی کلمه و میزان جستجو توسط کاربران رتبه ‌ای بدهید. بهترین ابزار ایرانی که برای انجام این کار می‌ توانید استفاده کنید، جت سئو است.

2_ تحلیل رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ ترین عوامل در سئو فروشگاه اینترنتی می باشد. شما تمام موارد سئو را رعایت می ‌کنید و رتبه خوبی نیز در گوگل به‌ دست می‌ آورید ولی بدون تحلیل رقبا نمی ‌توانید از رقبای اصلی خود پیش افتاده و آن ها را پشت سر بگذارید و رتبه اول گوگل را از آن خود کنید. بنابراین باید تحلیل رقبا را به خوبی انجام دهید.

لازم به ذکر می باشد که در تحلیل رقبا شما باید موارد بسیاری را مانند موارد زیر رعایت کنید :

  • کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا
  • تعداد بک لینک دریافتی

نوع بک لینک دریافتی (کلمه کلیدی، کلمه کلیدی طولانی، کلمات عمومی و ...) سایت‌ های ارائه ‌دهنده بک لینک (تعداد لینک خروجی، میزان ارتباط محتوای سایت با سایت رقیب و ...) را تحلیل کنید و بر اساس این تحلیل‌ها برنامه و استراتژی خود را برای پیش افتادن از رقبا تنظیم کنید.

هنگام تحلیل سایت رقبا به این موارد توجه ویژه داشته باشید:

  • نام کالاها در سایت ( عنوان صفحه )
  • دسته بندی محصولات سایت مورد نظر
  • محصولاتی که به عنوان محصولات برتر معرفی می ‌شوند.
  • محصولاتی که با محصولات اصلی سایت مرتبط بوده و به عنوان کالای جانبی در سایت عرضه شده‌ اند.

3_ یافتن مشکلات فعلی سایت

برخی سئوکاران تمام تلاش خود را می ‌کنند که سایت هیچ گونه پیام خطا و مشکلی نداشته باشد. برخی دیگر اصلاً به خطاهای سایت توجهی نمی ‌کنند. خطاهای سایت امروزه بر روی سئو تأثیر بسیار زیادی می ‌گذارند. با توجه به این که سایت ‌هایی که در صفحه اول گوگل به نمایش در می ‌آیند به شدت به رعایت کلیه توصیه‌ های گوگل توجه دارند. می توان اذعان داشت که عدم دقت در بر طرف کردن خطاهای سایت می ‌تواند منجر به دریافت رتبه پایین ‌تر نسبت به رقبا شود.

نکات بسیار مهم برای جلوگیری از بروز خطا به صورت زیر می باشد :

  • برای اجتناب از بروز خطا در سایت در کد نویسی سایت دقت لازم را انجام داده و قبل از آنکه برای سایت تبلیغات کنید، مطمئن باشید که هیچ خطایی در کد نویسی سایت وجود ندارد.
  • حتی برخی از مشکلات ممکن است از چشم متخصص ‌ترین کارشناسان سئو هم دور بماند، برای این که بتوانید گزارش‌ های دقیق و کامل به زبان فارسی داشته باشید، می ‌توانید روی جت سئو، ابزار تحلیل آنلاین سئو سایت حساب کنید.

هنگام بررسی خطاهای سایت به این نکات توجه کنید:

  • خطای ۴۰۴ در سایت را اصلاح کنید.
  • 302 redirects را به 301 redirects تبدیل کنید
  • محتوای تکراری را در سایت خود یافته و ویرایش کنید.

نکته : رابط کاربری و سهولت در دسترسی به بخش‌ها و محصولات مختلف در سایت تأثیر بسیار خوبی در سئو دارد. گوگل به سایت‌هایی که تجربه کاربری خوبی دارند، اهمیت بالایی می‌دهد.

4_  افزایش سرعت سایت

CMS یا نرم افزار مدیریت محتوا روی سرعت سایت تأثیر زیادی دارد. صفحات سایت باید در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری شود. این ۳ ثانیه برای سایت ‌های ایرانی باید بر اساس حداقل سرعت اینترنت محاسبه شود. سایت‌ هایی مانند Gtmetrix برای بررسی علل پایین بودن سرعت به شما کمک خواهند کرد.

نکته : استفاده از فریم ورک AMP می‌تواند تأثیر بسیار بالایی در سرعت سایت داشته باشد و پیشنهاد می‌شود حتماً از آن استفاده کنید.

5_ سئو داخلی فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند داری تعداد انبوهی کالا باشد. تعداد زیاد کالا باعث می‌شود که شما ناچار باشید برای هر کالا محتوایی برای توضیح کالا و موارد این چنینی ایجاد کنید و این موضوع باعث می‌ شود که تعداد صفحات سایت به شدت بالا رود. بدون توجه کافی به سئو داخلی افزایش تعداد صفحات سایت در نهایت می‌تواند به ضرر سایت تمام شود. برای جلوگیری از این موضوع و ارتقاء رتبه سایت و صفحات هم زمان با افزودن بر تعداد صفحات سایت به نکات زیر توجه کنید:

  • در هر صفحه (صفحه محصول، صفحه توضیحات، صفحه مقایسه کالاها و ...) از کلمات کلیدی به صورت بهینه شده استفاده کنید سعی کنید آن ها را به کار ببرید تا سایت شما بتواند بالا بیاید.
  • ساختار سایت را به صورتی ایجاد کنید که کاربر به ‌راحتی از صفحه اصلی سایت به صفحه محصول مورد نظر منتقل شود. در کل دسترسی سایت راحت باشد.
  • سعی کنید به صفحات سایت لینک داخلی مرتبط ایجاد کنید.
  • کاربری سایت را تا جای ممکن ساده کنید (کاربر در لحظه تصمیم به خرید در حداقل زمان و با حداکثر سه کلیک محصول را خریداری کند)
  • طراحی سایت به ‌صورت ریسپانسیو (برای امکان نمایش در موبایل تبلت و تلویزیون هوشمند)
  • امکان نمایش نظرات مخاطبان سایت ( این کار باعث می شود که خریداران محصولات شما با دیدن نظرات کاربران راحت تر و با اعتماد بیشتر محصول را خریداری کنند )
  • استفاده از Rich Snippets مخصوصاً برای صفحه اصلی سایت و محصولات کلیدی فروشگاه
  • افزودن امکان ارتباط با شبکه‌ های اجتماعی در سایت

تست سئو سایت

6_ تست سئو سایت

ابزارهایی مانند گوگل وب مستر به سادگی و به‌ صورت کاملاً رایگان به شما امکان می ‌دهد که میزان کلیک بر روی صفحات مختلف سایت را به صورت تفکیک شده بر اساس کلید واژه جستجو شده، بررسی کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه شما همواره باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید :

  • کلید واژه ‌هایی را که بیشترین فروش برای سایت را فراهم می ‌آورند، شناسایی کنید.
  • گاهی عدم فروش کالا در یک کلید واژه به ‌دلیل عدم تبلیغ مناسب و گاهی به دلیل عدم به کارگیری سئو به‌ صورت اصولی است.
  • با یافتن نرخ تبدیل هر کدام از کلید واژه‌ های اصلی سایت می‌ توان برای اصلاح و ویرایش صفحات سایت برنامه‌ ریزی کرد. سایت گوگل آنالیتیکس می‌تواند برای این منظور به شما کمک کند.

7_  افزودن محتوای بلاگ

سؤال مهمی که در این جا ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که :

آیا سایت فروشگاهی به بلاگ نیاز دارد؟

برای پاسخ به این سؤال باید در ابتدا نقش بلاگ در یک سایت را بررسی کنیم. هنگامی که بخواهیم در سایت به صورت مداوم محتوای جذاب ایجاد کنیم، ایجاد بلاگ یک راه کار مناسب برای این کار است. با توجه به این که تعداد کالاهای یک فروشگاه محدود است، می ‌توان با افزودن بلاگ به سایت به‌ صورت مداوم به سایت محتوای مرتبط جذاب اضافه کرد. بلاگ‌ها می ‌توانند با عناوین مختلفی به سایت اضافه شوند. بنابراین همیشه سعی داشته باشید که برای سایت خود یک محتوا جذاب و مناسب داشته باشید.

8_ تولید بک لینک

با توجه به میزان بالای کالا در یک فروشگاه استراتژی تولید بک لینک برای یک فروشگاه اینترنتی باید بسیار با دقت و همچنین مناسب انتخاب شود. برای این منظور می‌توان یک زمان بندی برای تولید بک لینک ایجاد کرد و برای صفحات مختلف بر اساس اهمیت آن ها یک اولویت به خصوصی را قرار داد.

نکته بسیار مهم:

امروزه تولید بک لینک در سایت‌ های بی کیفیت به جز ضرر برای سایت چیزی به همراه نخواهد داشت. بنابراین از تولید لینک در کامنت سایت‌ها و سایت‌هایی که صرفاً برای ارائه بک لینک ایجاد شده‌اند جداً بپرهیزید. الگوریتم‌ هایی مانند گوگل پنگوئن روز به روز پیچیده‌تر شده و می‌تواند به‌ راحتی منجر به حذف سایت شما از گوگل شود.

در هنگام تولید بک لینک از موارد زیر اجتناب کنید:

  • استفاده از یک عبارت برای انکر تکست anchor text در تمام بک لینک ‌ها
  • تمام بک لینک ‌های دریافتی به یک صفحه از سایت اشاره داشته باشند.
  • دریافت لینک از سایت‌ های بی کیفیت

9_  تجارت محلی و نکته های سئو در آن

ثبت سایت در نقشه گوگل بسیار ساده است ولی همین کار ساده می ‌تواند به ‌راحتی به افزایش فروش سایت شما بیانجامد. شما می‌ توانید با سئو کردن سایت بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت جغرافیایی فروشگاه خود به تعداد مشتریان خود بیافزایید همچنین کسب و کار خود را رونق ببخشید و بر حجم فروش خود بیافزایید.تجارت محلی در سئو موبایل اهمیت بسیاری دارد و شما می ‌توانید برای فروشگاه خود از این تکنیک استفاده کرده و از رقبا پیشی بگیرید. برای ایجاد برتری در تجارت محلی، آدرس و تلفن خود را در صفحه اول سایت درج کنید.

یادگیری سئو :

لازم به ذکر می باشد که برای یاد گیری سئو می توانید از روش های بسیاری اقدام نمایید و راحت ترین روش های آن به صورت زیر می باشد :

  • مطالعه یک کتاب پایه

کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می دهند. این کتاب ها به شما کمک می کنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

  • مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می کنید ولی برای استفاده از آن ها بهتر است که برای هر کدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئو های آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

یادگیری سئو

انصراف از نظر