شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

دسته بندی ها

دسته بندی ها

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش دسته بندی ها

برای افزودن محصولات جدید، صاحب فروشگاه باید دسته بندی هایی ایجاد کند تا محصولات را در آینده به آنها اختصاص دهد. برای مدیریت دسته بندی ها به مسیر دسته ها → بروشور بروید.

دسته بندی ها در ناپ کامرس

برای یافتن یک دسته بندی در پنجره مدیریت دسته بندی ها می توانید به کمک نام آن (یا بخشی از نام دسته) و یا از کل دسته بندی های خاص یک فروشگاه در پنجره جستجو عمل کنید.

افزودن یک دسته جدید

دسته بندی ها nop commerce 

 

در تب اطلاعات دسته بندی، اطلاعات زیر را برای دسته جدید تعریف کنید:

  • نام – این نامی است که دسته در کاتالوگ با آن نمایش داده می شود.
  • توضیحات – توضیحات مرتبط با دسته بندی. می توانید از ویرایشگر برای قالب و فونت آن استفاده کنید.
  • تصویر – تصویری که دسته بندی را توصیف می کند. تصویر را از کامپیوتر خود بارگزاری کنید.
  • اگر این دسته یک دسته والد است، از لیست کشویی دسته والد، دسته بندی والد را انتخاب کنید. دسته بندی جدید در زیر دسته والد در فروشگاه نمایش داده می شود.
  • بازه قیمت – بازه قیمتی که به مشتری اجازه میدهد محصولات را نسبت به آن فیلتر (محدود) کنند. بازه قیمت در پنجره واحدهای پولی تعریف می شود. بازه ها را به کمک semicolon جدا کنید. به عنوان مثال 0-999; 1000-1200; 1201 - (1201 means 1201 and over) .
  • گزینه نمایش در صفحه اصلی سایت را فعال کنید تا دسته بندی روی صفحه اصلی نمایش داده شود.
  • گزینه در منوی بالای صفحه قرار بگیرد را فعال کنید تا دسته بندی در منوی بالای صفحه اصلی نمایش داده شود.
  • گزینه اجازه به مشتریان برای انتخاب اندازه صفحه را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید اندازه صفحه را خود تعیین کنند. تعداد محصولاتی که در صفحه جزئیات دسته بندی نمایش داده می شود توسط مشتری از لیست اندازه صفحه قابل انتخاب است. گزینه های اندازه صفحه توسط صاحب فروشگاه مشخص شده است.

(grey lightbulb) به عنوان مثال:

وقتی که شما 7 محصول را به یک دسته بندی اختصاص داده اید و اندازه صفحه را بر روی 3 تنظیم کرده اید، 3 محصول به ازای هر صفحه از محصولات دسته بندی در فروشگاه نمایش داده می شود و در محموع 3 صفحه ساخته می شود.

وقتی این گزینه غیرفعال شده مشتریان نمیتوانند اندازه صفحه را خود انتخاب کنند و اندازه ای که خود صاحب فروشگاه گذاشته است بکار می رود. فیلد اندازه صفحه در قسمت مدیریت نشان داده می شود.

  • تخفیفات – تخفیف اختصاص داده شده به این دسته را انتخاب کنید. تخفیفات می تواند در منو تخفیفات تعریف شود. توجه کنید که تنها تخفیفات اختصاص پیدا کرده به دسته در این بخش نمایش داده می شود. پس از اختصاص تخفیف به دسته، این تخفیف به همه محصولات دسته تخصیص می یابد.
  • نقش های مشتری – این گزینه اجازه میدهد تا دسته بندی تنها برای نقش های مشتری انتخاب شده نمایش داده شود. از لیست نقش های مشتری که میتوانید اطلاعات آن را در بخش نقش های مشتری زیر مجموعه مشتریان ویرایش/اضافه کنید، نقش مشتریانی که میتوانند این دسته بندی را مشاهده کنند را انتخاب کنید. اگر می خواهید برای همه نقش ها نمایش داده شود این لیست را خالی بگذارید.
  • گزینه Limited to stores را انتخاب کنید تا آن دسته را به یک یا چند فروشگاه خاص محدود نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه تنها زمانی استفاده می شود که شما بیش از یک فروشگاه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش چندفروشگاهی مراجعه نمایید.
  • گزینه انتشار را انتخاب کنید تا این دسته را در فروشگاه ناپ کامرس نمایش دهید.
  • ترتیب نمایش – ترتیب نمایش دسته بندی. از این عدد برای مرتب سازی دسته بندی ها استفاده کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.

بطور مثال وقتی شما هفت عدد محصول داخل دسته دارید و اندازه صفحه را سه تعیین میکنید، در هر صفحه سه محصول نمایش داده می شود و تعداد کل صفحات نیز سه خواهد بود.

زمانی که این گزینه غیرفعال باشد کاربر قادر به انتخاب اندازه صفحه نخواهد بود و مدیر فروشگاه اندازه ثابتی برای صفحات مشخص خواهد کرد. در بخش مدیریت با غیر فعال کدن این گزینه گزینه اندازه صفحه نمایان خواهد شد.

 

تنظیمات SEO

 دسته بندی ناپ کامرس

در تب SEO، اطلاعات را بصورت زیر وارد نمایید:

  • کلمات کلیدی متا - کلمات کلیدی متا دسته بندی را وارد کنید، این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب صفحه است. تگ کلمات کلیدی متا فرمت زیر را می گیرد:

<meta name="keywords" content="keywords, keyword, keyword phrase, etc." >

  • توضیح متا - در قسمت توصیف متا، توضیح دسته بندی را وارد کنید. برچسب توصیف متا خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای صفحه شما است. برچسب توضیحات متا در قالب زیر است:

<meta name="description" content="Brief description of the contents of your page." >

  • در قسمت عنوان متا، عنوان مورد نظر را وارد کنید. برچسب عنوان، عنوان صفحه وب شما را مشخص می کند. این کدی است که در هدر صفحه وب شما قرار می گیرد که به فرمت زیر است:

<head>

<title> Creating Title Tags for Search Engine Optimization & Web Usability </title>

</head>

    • Search engine friendly page name -  در قسمت نام صفحه مورد پسند موتور جستجو، نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام دسته بندی شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود:

http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

افزودن محصولات به دسته بندی مشخص

تب محصولات شامل لیستی از محصولات است که به دسته بندی اختصاص یافته اند. این محصولات میتواند بوسیله دسته بندی در کاتالوگ فیلتر شوند. صاحب فروشگاه می تواند محصولات دیگری به این دسته بندی اضافه کند. نکته اینکه پیش از افزودن محصولات ابتدا باید دسته بندی جدید را ذخیره کنید.

بر روی گزینه افزودن مورد جدید کلیک کنید تا بتوانید محصولاتی که میخواهید به دسته بندی بیافزایید را پیدا کنید. شما میتوانید از طریق نام محصول، فروشگاه یا نوع محصول جستجو را انجام دهید.

دسته بندی ها

محصولاتی که میخواهید را انتخاب کنید و بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. این محصولات ذیل دسته بندی انتخابی نمایش داده می شوند.

پس از افزودن محصول به دسته بندی، مشخصه های زیر را در تب محصولات تعریف کنید:

  • آیا محصول منتخب است
  • ترتیب نمایش

با کلیک روی گزینه نمایش به بخش ویرایش جزئیات محصول بروید.

روی گزینه ذخیره کلیک کنید. دسته بندی جدید ذیل دسته بندی والد در فروشگاه نمایش داده می شود.

می توانید روی گزینه حذف کلیک کنید تا دسته بندی را حذف کنید.

می توانید روی گزینه صدور تنظیمات دسته بندی ها برای اهداف پشتیبان گیری در یک فایل خارجی استفاده کنید. روی گزینه Export کلیک کنید.

انصراف از نظر