جستجو
فیلترها

درخواست عودت

درخواست عودت

با بهره گیری از ویژگی درخواست عودت، مشتریان می توانند درخواست بازگشت محصولاتی که قبلا خریداری کرده اند را بدهند و البته این گزینه فقط برای سفارشات تکمیل شده، در دسترس می باشد. تنظیمات درخواست بازگشت در تب تنظیمات درخواست برگشت در قسمت تنظیمات سفارش → تنظیمات → تنظیمات قرار دارد.

هنگامی که این گزینه فعال شود، دکمه برگشت اقلام برای سفارشات تکمیل شده، روی صفحه جزئیات سفارش در فروشگاه عمومی به نمایش گذاشته می شود.

برای اینکه درخواست بازگشت محصول تایید و انجام شود، مشتری باید مراحل زیر را انجام دهد:

در فروشگاه عمومی، به صفحه حساب من بروید و روی سفارش ها کلیک کنید، همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

 

My Account.Orders

 

روی دکمه برگشت اقلام که در کنار تکمیل سفارش قرار دارد، کلیک کنید تا بازگردانده شود. محصولاتی که باید بازگردانده شوند همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، نمایش داده می شوند:

 

 

  • Qty. to return لیستی که اجازه ی انتخاب اقلامی که باید بازگردانده شوند را می دهد.
  • Return Reason لیستی از دلایل متعدد علت درخواست برگشت محصول در اختیار مشتری گذاشته می شود، به عنوان مثال : محصول اشتباه سفارش داده شده است، محصول اشتباه دریافت شده و مواردی از این دست. این دلایل توسط صاحب فروشگاه، در قسمت تنظیمات درخواست برگشت محصول تعریف شده اند.
  • Return Action با لیست پیش فرض، اجازه انتخاب اقدام لازم جهت بازگشت محصول را برای شما فراهم کرده است، به عنوان مثال : تعمیر محصول، جایگزینی محصول، مسائیل مرتبط با اعتبار و غیره. این اقدامات توسط صاحب فروشگاه در بخش تنظیمات درخواست عودت محصول تعریف شده اند.
  • اگر بخواهید اسناد و یا تصاویر اضافی را به درخواست خود اضافه کنید، گزینه آپاود فایل را انتخاب کنید.

 

(warning) توجه: این گزینه تنها زمانی که گزینه Allow file uploads را در تب ت Return Request settings در قسمت تنظیمات سفارش→ تنظیمات→ تنظیمات را فعال کرده باشید در دسترس خواهد بود.

 

  • در قسمت Comments، مشتری می تواند  نظر خود را درباره یک محصول وارد کند.

پس از استفاده از ویژگی درخواست برگشت محصول، مشتری می تواند درخواست های خود را از My Account در فروشگاه عمومی، با کلیک روی Return Requests مدیریت کند :

 

 My Account.Return Requests

 

مالک فروشگاه می تواند این درخواست برگشت محصول را در قسمت مدیریت، مدیریت کند.

 

برای مشاهده و ویرایش درخواست های بازگشت، به درخواست های برگشت → فروش بروید. روی ویرایش در کنار درخواست برگشت محصول کلیک کنید، پنجره ویرایش جزییات درخواست مرجوعی نمایش داده می شود.

 

Edit Return Request

 

(warning)  توجه: فیلد های Request ID، Product و Date ، تنها خواندنی هستند و قابل ویرایش نمی باشند.

  • Order link امکان مشاهده صفحه جزئیات مربوط به سفارش را فراهم می کند.
  • Customer link امکان مشاهده صفحه جزئیات مشتری را فراهم می کند.
  • لیست Status اجازه می دهد تا وضعیت درخواست را انتخاب کنید: در قسمت Reason for Return، در صورت لزوم، دلیل بازگشت را ویرایش کنید.
    • Pending - در انتظار
    • Received - دریافت شده
    • Return Authorized - بازگشت مجاز
    • Item(s) Repaired - آیتم های تعمیر شده
    • Item(s) Refunded - آیتم های پس فرستاده شده
    • Request rejected - درخواست رد شده
    • Cancelled - لغو شده
  • در فیلد Requested Action، در صورت لزوم، اقدام درخواستی را ویرایش کنید.
  • در فیلد Customer Comments، در صورت لزوم نظر وارد شده توسط مشتری را ویرایش کنید.
  • در فیلد Staff Notes، یک یادداشت اختیاری برای اهداف اطلاع رسانی وارد کنید.

 

(warning) توجه: با کلیک بر روی ارسال ایمیل به مشتری جهت مطلع ساختن وی از تغییر وضعیت درخواست مشتری را نسبت به این اقدام مطلع کنید.

انصراف از نظر