شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

توسعه دهندگان ناپ‌کامرس

توسعه دهندگان ناپ‌کامرس

در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک اهمیت زیادی پیدا کرده است. بر اساس برآوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران، حجم معاملات تجارت الکترونیک ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است. این مورد نشان می‌دهد که سهم تجارت الکترونیک برای صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ بسیار زیاد است و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

یکی از نیازهای اصلی شرکت‌ها برای ورود به عرصه تجارت الکترونیک، داشتن سیستمی برای عرضه محصولات، خدمات و کالاها در بستر وب می‌باشد. این سیستم‌ها معمولاً «فروشگاه‌های آنلاین» نامیده می‌شوند. فروشگاه‌های اینترنتی به لطف افزایش کیفیت و امنیت خدمات الکترونیکی و سهولت استفاده در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته اند.

یک فروشگاه اینترنتی مجموعه‌ای از ابزارها، امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را برای پاسخگویی به تمام نیازهای یک کسب و کار برای ارائه خدمات و محصولات خود در وب دارد. کیفیت و ارزش یک فروشگاه اینترنتی با توجه به مجموعه ویژگی‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌گیرد، تعیین می‌شود. همچنین مقاومت در برابر حملات مخرب شخص ثالث عامل مهم دیگری در تعیین ارزش فروشگاه اینترنتی است.

در زیر با یکی از این فروشگاه سازها آشنا می‌شوید. فروشگاه ساز مورد نظر ناپ‌کامرس (nopCommerce) نام دارد که در مورد امکانات و ویژگی‌های این فروشگاه ساز توضیح مختصری داده خواهد شد.

ناپ‌کامرس (nopCommerce)

این یک پلتفرم فروشگاه ساز رایگان و متن باز است که بر اساس زبان برنامه‌نویسی C# و Net Core طراحی و ایجاد شده است. ناپ‌کامرس یکی از پلتفرم‌های فروشگاه‌سازی است که کمتر در کشور ما شناخته شده است ولی در حال حاضر کسب آگاهی از این پلتفرم رو به رشد است و با گذشت هر روز کسب و کارهای بیشتری به این پلتفرم روی می‌آوردند.

ناپ‌کامرس یک پلتفرم شناخته شده در سطح جهان است که توسط بیش از ۵۰۰۰۰ تجارت در سطح جهانی استفاده می‌شود. این پلتفرم بیش از ۲۵۰۰۰۰۰ بار از سایت رسمی ناپ‌کامرس دریافت (Download) شده است.

شرکت‌های بزرگ مانند Volvo Cars Collection، The Lexus Collection، Turkish airlines، Lee Jeans، Alcatel، Casio Online و… همگی از پلتفرم ناپ‌کامرس به منظور ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی خود استفاده کرده‌اند. دلایل اصلی محبوبیت قابل توجه این پلتفرم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

استفاده از کدهای متن-باز  (Open-Source):

منبع-باز بودن این پلتفرم به این معنی است که هر شخصی با داشتن اطلاعات و مهارت‌های لازم می‌تواند قابلیت‌ها و امکانات این فروشگاه ساز و به عبارت دیگر فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهد.

همچنین متن باز به این معنی است که کاربران این فروشگاه ساز همیشه در تلاش برای بهبود کارایی، بهینه‌سازی و رفع اشکالات و نقاط ضعف هستند. در این صورت همیشه امکان دریافت پاسخ از سایر کاربران برای رفع خطاها و مشکلات احتمالی وجود دارد. این یکی از مهمترین مزایای برنامه‌های متن باز است.

رایگان:

فروشگاه ساز Nopcommerce با تمام ویژگی‌ها و عملکردهای پیش فرض آن به صورت رایگان قابل دانلود است. این برنامه فروشگاه ساز بیش از ۱۰ سال است که توسعه یافته و به روز شده است و هنوز در حال پیشرفت است. این فروشگاه ساز به صورت دوره‌ای آپدیت می‌شود و نسخه جدید آن با تمامی استانداردهای جدید به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

سایر ویژگی ها:

فروشگاه سازهای مختلف به طور پیش فرض ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار کاربران و صاحبان مشاغل قرار می‌دهند. به طور معمول، ویژگی‌هایی که به طور استاندارد در این فروشگاه سازها گنجانده نشده اند، باید به عنوان افزونه ارائه شده و با فروشگاه یکپارچه شوند.

فروشگاه‌های ایجاد شده با Nopcommerce امکانات زیادی در زمینه مدیریت محصولات، سفارشات، کاربران و محتوا دارند. همچنین محتوای سمت مشتری نیز بسیار مهم است. برخی از ویژگی‌ها، مانند چندین تامین‌کننده و فروشگاه‌های متعدد، که باید به عنوان یک افزونه به اکثر فروشگاه‌سازان دیگر اضافه شوند، به‌طور پیش‌فرض در Nopcommerce هستند.

برخی از ویژگی‌های مهم Nopcommerce در زیر ذکر شده است: 

  • کنترل پنل پیشرفته
  • تعریف روش‌های مختلف تخفیف (بر اساس تعداد، مبلغ خرید، دوره زمانی، کوپن‌های تخفیف و…) 
  • ایجاد و مدیریت فروش شگفت‌انگیز و جشنواره‌های حراج
  • مدیریت فروش
  • مدیریت سپرده‌های مشتریان (پرداخت بدهی مشتریان از طریق درگاه اینترنتی) 
  • امکان اعمال مالیات
  • گزارش وضعیت فروش، محصولات پرفروش و غیره. 
  • تعریف و مدیریت روش‌های حمل و نقل
  • مدیریت موجودی (موجودی محصول، موجودی بر اساس ویژگی‌های محصول) 
  • تعریف و مدیریت همکاران فروش (فروشندگان) 
  • ایجاد و مدیریت برچسب‌ها
  • ایجاد و تعریف تولیدکنندگان
  • تعریف و مدیریت روش‌های بازگشت
  • مدیریت انبار
  • چاپ پی دی اف فاکتورها و گزارشات فروش
  • گزارش رویدادهای فروشگاه
  • گزارش فعالیت مشتری
  • مشتریان را به صورت آنلاین مرور کنید
  • مدیریت کاربران فروشگاه و نقش کاربران
  • امکان تغییر فرمت فروشگاه به صورت ساده
  • مدیریت روش‌های بازاریابی
  • تعریف قالب پیام برای ایمیل سیستم
  • تعریف و مدیریت امتیاز مشتری
  • تعریف و مدیریت منوها و زیر منوها
  • تنظیم احراز هویت با استفاده از کپچا در صفحات مورد نظر
  • تعریف و مدیریت سطوح دسترسی برای کاربران
  • تعیین قیمت‌های مختلف برای دسته‌بندی مشتریان
  • سیستم مدیریت محتوای پیشرفته (CMS) 
  • استفاده از چارچوب Net Core:

فریم ورک Net Core محصولی از شرکت بزرگ و خوشنام مایکروسافت است. استفاده از این چارچوب برای ساخت و توسعه فروشگاه ساز Nopcommerce امنیت، کارایی و اثربخشی این فروشگاه ساز را تضمین می‌کند. 

برخورداری از قالب‌های متنوع: 

همانطور که گفته شد، فروشگاه‌های ایجاد شده توسط یک فروشگاه ساز مشابه یکدیگر هستند. به همین دلیل استفاده از قالب‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. قالب‌های ناپ‌کامرس دارای انواع بسیاری می‌باشند و تعداد آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. این قالب‌ها به صورت رایگان ویا با پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و توسط شرکت‌های مختلف و تیم‌های توسعه تولید می‌شود.

بسیاری از موارد اضافی:

این افزونه برای فروشگاه‌های ساخته شده توسط Store Builder بسیار مهم است. افزودنی‌ها تضمین می‌کنند که فروشگاه همیشه توانایی افزایش عملکرد را دارد. هر زمان که صاحبان فروشگاه به ویژگی‌ها یا محتوای جدید نیاز داشته باشند، فقط باید فروشگاه رسمی Nopcommerce یا سایر فروشگاه‌های افزونه‌های Nopcommerce را جستجو کرده یا درخواست ایجاد یک افزونه را برای گروه ارسال کنند.

Nopcommerce همراه با مجموعه‌ای از کاربران فعال، یکی از بزرگترین مجموعه پلاگین‌ها و قالب‌های قابل استفاده را دارد. در چند سال اخیر شهرت فروشگاه ساز Nopcommerce افزایش یافته و صاحبان مشاغل ایرانی به دلیل هزینه کم و امکانات فراوان این فروشگاه ساز از آن استفاده می‌کنند.

چندین مجموعه مختلف نیز در زمینه ارائه خدمات مختلف برای این تولید کننده فروشگاه فعال هستند. مجموعه ما یکی از مجموعه‌های فوق الذکر است که تجربه چندین‌ساله در راه اندازی و توسعه فروشگاه‌های آنلاین بر اساس این پلتفرم دارد. امکان دریافت فروشگاه ساز Nopcommerce به صورت رایگان به همراه منابع بومی‌سازی شده (فونت و زبان) در فروشگاه این مجموعه وجود دارد.

 

چرا Nopcommerce برای توسعه دهندگان مفید است؟

 

چرا Nopcommerce برای توسعه دهندگان مفید است؟

این عصر تجارت الکترونیک است و Nopcommerce یکی از بهترین نرم افزارهای موجود در بازار است. این مقاله تبلیغاتی یا بازاریابی نیست. چرا این نرم‌افزار بسیار جذاب و عالی است و چگونه آن را به یک برنده طولانی مدت تبدیل می‌کند. ما در مورد تجربیات خود در این مجموعه از سه منظر مختلف صحبت خواهیم کرد.

چرا توسعه دهندگان از ناپ کامرس استفاده کنند؟

۱- تیم قوی

خوبی کار تیمی این است که همیشه دیگران را در کنار خود دارید. 
تیم Nopcommerce توسط Andrei Mazulnitsyn، بنیانگذار Nopcommerce هدایت می‌شود. تیم Nap Commerce ترکیب حرفه‌ای دارد. آن‌ها می‌دانند که چه می‌خواهند و نیازهای کاربرانشان چیست. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که Nopcommerce تمام ویژگی‌هایی را دارد که یک برنامه کاربردی درجه یک سازمانی باید داشته باشد. آن‌ها از پیاده‌سازی و آزمایش یک ویژگی یا رفع یک باگ ترسی ندارند. 
تجربه تیم آن‌ها این است که آن‌ها تنها یک راه حل امنیتی مهم را در سال‌های پس از راه اندازی آن برای تیم خود منتشر کرده اند.

۲- معماری قوی

اگر فکر می‌کنید که معماری مهم نیست، روی یک معماری بد کار می‌کنید، نظر شما در مورد معماری Nopcommerce که یکی از بهترین معماری‌ها است، تغییر می‌کند. معماری Nopcommerce به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان یک پروژه پایه برای هر پروژه وب مبتنی بر ASP. NET MVC استفاده کرد.

۳- بهترین روش طراحی

همیشه در برنامه نویسی، اگر از شخص دیگری برای تکمیل کدنویسی خود استفاده می‌کنید، چگونه می‌دانید که او می‌تواند از کدهای شما استفاده کرده و آن‌ها را حفظ کند. اگر طراح و توسعه‌دهنده هستید، می‌دانید که کار روی کد دیگران چقدر سخت است. اما کدهای Nopcommerce باعث ناراحتی شما نمی‌شوند زیرا هر جا لازم باشد توضیحات مناسبی برای کدهای Nopcommerce نوشته شده است. علاوه بر این، مفاهیمی مانند IOC و SOC به خوبی استفاده می‌شوند.

۴- مستندات صحیح

نبود مستندات در پروژه در آینده مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. برای حل این مشکل، تیم Nopcommerce مستندات را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار داده است. با انتشار هر نسخه، علاوه بر افزایش امکانات، بهبودهایی را نیز برای آن به همراه دارد. بنابراین، اگر مبتدی هستید، کار با Nopcommerce برای شما بسیار سودمند و بستر مناسبی برای شروع است.

۵- نسخه‌های پیوسته و پیگیری و رفع اشکال

اگر اشکالی پیدا کردید، لطفاً آن را گزارش کنید. Nopcommerce دوست ندارد اشتباهات فراموش شوند. 
تیم Nopcommerce با مسائل بسیار جدی درگیر است. آقای آندره و تیم اصلی‌اش به طور مرتب نسخه‌هایی را ایجاد و به روز می‌کنند. آن‌ها همچنین هر گونه سؤال دیگری را که توسعه دهندگان دیگر مطرح کرده‌اند ردیابی و اولویت‌بندی می‌کنند. ویژگی‌ها و مسائل پیش نمایش بسیار واضح و شفاف هستند. این کار به این سطح از شفافیت رسید که باعث شد Nopcommerce در مدت زمان کوتاهی کاربران زیادی داشته باشد.

۶- کاملا قابل توسعه و سفارشی‌سازی

اگر نمی‌توانید به سیستم متصل شوید، ممکن است سیستم برای نسخه شما نباشد
سیستم پلاگین Nopcommerce به خوبی نوشته شده است. زیرا می‌توانید تقریباً هر چیزی را با نوشتن افزونه سفارشی و توسعه دهید. با این افزونه می‌توانید منوها، اندازه نمودار، ایمیل، تم‌ها و غیره را سفارشی کنید. سیستم Nopcommerce بسیار انعطاف‌پذیر است.

۷- شما همیشه با آخرین تکنولوژی به روز هستید

تیم Nap Commerce در تلاش است تا از آخرین فناوری‌ها استفاده کند. آن‌ها همیشه می‌خواهند با آخرین فن آوری همراه باشند. با انتشار هر نسخه، تمام افزونه‌های Nopcommerce به روز می‌شوند و برای نسخه جدید منتشر می‌شوند.

۸- پشتیبانی از Microsoft Azure

اگر ایده‌ای عالی دارید که می‌توان آن را به هر جایی برد، آن‌جاست که مقیاس‌پذیری به وجود می‌آید و اینجاست که در واقع شروع به کسب درآمد واقعی می‌کنید. رایانش ابری در همه جا وجود دارد و به بخشی ضروری از Nopcommerce تبدیل شده است. آن‌ها پشتیبانی Azure را ارائه می‌دهند. این بدان معنی است که شما به عنوان یک توسعه دهنده نیازی به نگرانی در مورد مقیاس‌پذیری و عملکرد ندارید، همه چیز به طور خودکار در هسته Nopcommerce انجام می‌شود.

۹- جامعه گسترده

وقتی چیزی توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود، محبوب می‌شود. جامعه Nopcommerce ستون اصلی محبوبیت Nopcommerce است. شما همیشه می‌توانید افرادی را در حال صحبت در انجمن ببینید. بنابراین، اگر درگیر مشکلاتی هستید، چه مشکل مربوط به افزونه باشد یا برخی سفارشی‌سازی‌ها یا فقط تغییر رنگ متن، انجمن همیشه سریع‌ترین راه برای کمک و راهنمایی شما خواهد بود. این انجمن به قدری قدرتمند است که توسعه دهندگان از سراسر جهان سؤال و جواب می‌پرسند.

۱۰- برنامه MVP

پیدا کردن توسعه دهنده مناسب برای سیستم شما به اندازه یافتن کاپیتان مناسب برای کشتی مهم است. 
Nopcommerce برنامه MVP خود را دارد که تیم از آن برای شناسایی افراد و توسعه دهندگانی که از Nopcommerce دانش دارند استفاده می‌کند. هر توسعه دهنده MVP nopCommerce می‌تواند تخصص خود را از این طریق نشان دهد.

کلام آخر

طراحی و اجرای فروشگاه اینترنتی با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های صاحب کسب و کار می‌تواند زمان بر و پرهزینه باشد. هزینه‌ای که می‌تواند برای بنگاه‌های کوچک و متوسط غیرقابل قبول باشد. به همین دلیل استفاده از پلتفرم‌های فروشگاه‌سازی افزایش یافته است.

پلتفرم فروشگاه‌سازی به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا با هزینه بسیار کم (یا حتی بدون هزینه) فروشگاهی برای خود ایجاد کنند. چنین فروشگاه‌هایی از قبل طراحی شده‌اند و همه از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشابه سایر فروشگاه‌های ایجاد شده توسط پلتفرم استفاده می‌کنند.

انصراف از نظر