شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تنظیمات کاتالوگ

تنظیمات کاتالوگ

آموزش ناپ کامرس فارسی بخش تنظیمات کاتالوگ

تنظیمات کاتالوگ شامل گزینه هایی برای مرتب سازی محصول، تغییر حالت های نمایش، مقایسه محصولات و موارد دیگر است .

برای تعریف تنظیمات کاتالوگ، به مسیر تنظیمات بروشور→ تنظیمات →تنظیمات بروید. صفحه تنظیمات کاتالوگ در حالت های پیشرفته و مقدماتی (در حالت پیشرفته به طور پیش فرض) در دسترس است .

قسمت بالای صفحه جستجو را تنظیم می کند :

  • گزینه  را فعال کنید تا بخش جستجو با تایپ مشتری بصورت خودکار درفروشگاه عمومی ناپ کامرس تکمیل شود:

Search autocomplete

هنگامی که این گزینه فعال شود، فیلدهای اضافی زیر نمایش داده می شوند :

  • تعداد محصولات تکمیل خودکار برای نمایش: تعداد نتایجی را که در لیست کشویی تکمیل خودکار در کادر جستجو فروشگاه عمومی دیده می شود را تنظیم کنید .
  • نمایش تصاویر محصول در کادر تکمیل خودکار: این گزینه را علامت بزنید تا تصاویر محصول را در جعبه جستجوی خودکار تکمیل شده نمایش دهید .
  • حداقل طول عبارت مورد جستجو - حداقل تعداد کاراکترهای مورد نیاز برای جستجو .
  • گزینه صفحه جستجو به مشتریان اجازه میدهد تا اندازه صفحه جستجو را انتخاب کنند را در صورت نیاز فعال کنید.
  • در قسمت صفحه جستجو. گزینه های اندازه صفحه (با ویرگول از هم جدا شوند) لیست گزینه های اندازه صفحه برای مشتریان را وارد کنید و یا تعداد محصولات که می خواهید در صفحه جستجو در هر صفحه نمایش داده شود را وارد کنید، در این مورد شما انتخاب کرده اید که مشتریان اجازه ندارند تا اندازه صفحه را خود انتخاب کنند .

بلوک دوم تنظیمات بازنگری محصول را انجام میدهد. موارد زیر را تعریف کنید :

  • گزینه بازنگری محصول باید توسط مدیر تایید شود را فعال کنید تا برای نمایش نقد و بررسی ها نیاز به تایید صاحب فروشگاه باشد.
  • اجازه به کاربران ناشناس برای نوشتن نقد و بررسی محصول
  • اطلاع رسانی در مورد نقد و بررسی محصول جدید را فعال کنید تا صاحب فروشگاه را از آن مطلع کنید.
  • نقد و بررسی در هر محصول، اجازه می دهد تا تنها نقد و بررسی فروشگاه فعلی (در صفحه جزئیات محصول) نمایش داده شود. این گزینه را علامت بزنید اگر می خواهید مشتریان قادر به مشاهده بررسی های محصول در تمام فروشگاه های شما باشند.
  • زبانه نمایش نقد و بررسی های محصول در صفحه "حساب من" را فعال کنید تا مشتریان بتوانند نقد و بررسی های خود را در صفحه حساب کاربری اشان مشاهده کنند.
  • اندازه صغحه نقد و بررسی محصول را مشخص کنید تا تعداد قابل نمایش در هر صفحه را مشخص شود.

بلوک بعدی بازدهی را تنظیم می کند. داشتن تنظیمات زیر می تواند عملکرد را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد :

  • نادیده گرفتن قوانین کنترل دسترسی (صفحات ویژه)
  • نادیده گرفتن قوانین محدود در فروشگاه(صفحات ویژه)، توصیه می شود که اگر فقط یک فروشگاه دارید یا محدودیت خاصی در فروشگاه ندارید این گزینه را فعال کنید .
  • نادیده گرفتن تخفیفات (صفحات ویژه)
  • نادیده گرفتن محصولات ویژه (صفحات ویژه)
  • کش کردن قیمت های محصول اگر از برخی تخفیف های پیچیده، قوانین تخفیف اجباری، و یا کد کوپن استفاده می کنید، نباید این گزینه را فعال کنید .

گزینه های به اشتراک گذاری اجازه می دهد تا فرصت بع اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی برای مشتریان فراهم شود. گزینه ها به شکل آیکون های کوچک در صفحات محصول نمایش داده می شوند. برای تنظیم گزینه های به اشتراک گذاری :

 

  • گزینه نمایش دکمه اشتراک را فعال کنید تا دکمه اشتراک در صفحه جزئیات محصول نمایش داده شود. هنگامی که این فیلد انتخاب می شود، فیلد کد دکمه اشتراک نمایش داده می شود .
  • فیلد به اشتراک گذاشتن کد دکمه، کد دکمه اشتراک را نمایش می دهد.

گزینه مقایسه محصولات مصرف کنندگان را قادر می سازد تا پیشنهادات مختلف را براساس ویژگی ها و قیمت مقایسه کنند تا بتوانند بهترین تصمیم خرید را بگیرند. بلوک را به صورت زیر تنظیم کنید :

  • گزینه "مقایسه محصولات" را فعال کنید تا مشتریان بتوانند ویژگی های محصول را در فروشگاه عمومی مقایسه کنند. دکمه افزودن به لیست مقایسه در صفحات محصول ظاهر می شود .
  • گزینه شامل شرح مختصر در مقایسه محصول را فعال کنید تا توضیحات کوتاه محصول در صفحه مقایسه محصولات نمایش داده شود.
  • گزینه شامل توضیح کامل در صفحه مقایسه محصولات را فعال کنید تا توضیحات کامل محصول در صفحه مقایسه محصولات نمایش داده شود.

در تنظیمات کلی کاتالوگ می توانید تعریف کنید :

  • نمایش بهترین فروشندگلن در صفحه اول
  • وقتی که گزینه فعال سازی "تعداد محصولاتی که توسط خریداران خرید شده است" انتخاب شود، فیلد فعالسازی محصولات از پیش خریداری شده، نیز نمایش داده می شود که مالک فروشگاه می تواند تعداد این محصولات قابل نمایش را مشخص کند .

فعال سازی "معرفی به دوستان" را انتخاب کنید تا مشتریان ثبت نام شده قادر به توصیه محصولات خاص به دوستانشان از طریق ایمیل شوند.

گزینه اجازه به کاربران ناشناس برای معرفی به دوستان را فعال کنید تا مشتریان ثبت نام نشده نیز قادر به توصیه محصولات خاص به دوستانشان از طریق ایمیل شوند.

  • برای نمایش کد کالا SKU در فروشگاه عمومی .
  • برای نشان دادن GTIN در فروشگاه عمومی .
  • برای نشان دادن Show manufacturer part number در فروشگاه عمومی .
  • فیلد فعال سازی "Recently viewed products" را انتخاب کنید تا مشتریان را قادر نماید محصولاتی را که اخیرا در فروشگاه شما مشاهده کرده اند را ببینند.
  • در قسمت Number of “Recently viewed products”، تعداد محصولات به تازگی مشاهده شده را وارد کنید تا وقتی که محصولات کادر محصولات به تازگی مشاهده شده فعال شود، نمایش داده شود .
  • گزینه صفحه 'Recently added products' فعال شده را انتخاب کنید تا مشتریان را قادر نمایید محصولاتی که اخیرا به فروشگاه شما اضافه شده است را ببینید .
  • در فیلد Number of “Recently added products”، تعدادی از محصولات به تازگی افزوده شده را برای نشان دادن وارد کنید .
  • نمایش آیکن "free shipping" برای محصولات با این ویژگی.
  • اجازه view mode changing برای صفحات دسته بندی ها و تولیدکنندگان.
  • مجوز viewing of unpublished product. در این مورد، SEO تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و جستجوگرها صفحه را فهرست می کنند، حتی اگر یک محصول به طور موقت منتشر نشده و نامرئی برای مشتریان باشد. توجه داشته باشید که صاحب فروشگاه همیشه دسترسی به محصولات منتشر نشده را دارد .
  • Discontinued message for unpublished products را انتخاب کنید تا زمانی که مشتریان سعی می کنند به صفحه جزئیات محصول دسترسی پیدا کنند این پیغام نمایش داده شود.
  • شامل محصولات از زیر گروهها را برای اضافه کردن محصولات از زیر شاخه های یک دسته بندی هنگام مشاهده دسته بندی انتخاب کنید.
  • نمایش number of distinct products beside each category را برای نمایش تعدادی از محصولات مجزا در کنار هر دسته در ناحیه دسته بندی واقع در ستون سمت چپ در فروشگاه عمومی انتخاب کنید.
  • فعال سازی breadcrumb گروه
  • صفحه "New products" فعال شده .
  • تغییر Number of products on “New products” برای تنظیم تعداد محصولات در صفحه محصولات جدید.
  • Number of product tags (توده برچسب) - تعداد برچسب هایی که در بخش برچسب ها نمایش داده می شود .
  • جهت اعطای Allow customers to select 'Products by tag' page size از اندازه های از پیش تعریف شده این گزینه را انتخاب کنید. فیلد گزینه های Page size در این مورد در قسمت مدیریت قابل مشاهده است. هنگامی که این گزینه غیرفعال شود، مشتریان قادر به انتخاب اندازه صفحه نیستند و مالک فروشگاه اندازه صفحه “Products by tag” را مشخص می کند. در این حالت صاحب فروشگاه عدد مورد نظرش را می بایست وارد کند.
  • Number of manufacturers to display در بلوک ناوبری سازنده .

برخی از گزینه های tax/shipping info خاص به آلمان در بلوک بعدی در دسترس هستند :

      • نمایش tax/shipping info (پاورقی)
      • نمایش tax/shipping info (صفحه جزئیات محصول)
      • نمایش tax/shipping info (جعبه محصولات)
      • نمایش tax/shipping info (لیست علاقه مندی ها)
      • نمایش tax/shipping info (صفحه جزئیات سفارش)

گزینه Export/Import products with attributes را فعال کنید اگر می خواهید ویژگی ها در هر بار صادر/وارد کردن محصول صادر/وارد شوند.

گزینه Allow product sorting را فعال کنید تا گزینه مرتب سازی محصول را در صفحات دسته بندی ها و تولیدکنندگان فعال کنید. شما می توانید مرتب سازی بر اساس موقعیت، نام، قیمت و تاریخ ایجاد را فعال / غیرفعال کنید.

Product sorting

انصراف از نظر