شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تفاوت ووکامرس و ناپ کامرس در چیست؟

تفاوت ووکامرس و ناپ کامرس در چیست؟

این روزها تب و تاب تجارت الکتریک زیاد است و افراد زیادی سعی در این دارند تا فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنند و از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشند.

در سال های اخیر تجارت الکترونیک به یک بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. کارایی، به درد بخور بودن و راحتی استفاده می تواند به اندازه قیمت و سرویس دهی یک فروشگاه آنلاین موثر باشد.

سادگی در دسترسی و استفاده از آنها ، ۲۴ ساعته بودن و فهرست کاملی از کالاهایی که موجود است بخش عظیمی از فروشگاه های آنلاین می باشد.

تا به الان پلتفرم های گوناگونی برای راه اندازی کسب و کار به وجود آمده اند که هر کدام ضعف ها و قدرت هایی داشتند. برخی برای تجارت های بزرگ مناسب و کارآمد بودند. برخی برای کسب و کارهای نوپا و کوچک.

شما با استفاده از پلتفرم های آماده می توانید بدون زحمت کد نویسی و شروع کردن از صفر و پیمودن راهی که دیگران بارها رفته اند می توانید مارکت خود را سریع راه بیاندازید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه دو پلتفرم آنلاین ناپ کامرس و ووکامرس بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

فروشگاه ووکامرس در ایران و بین برنامه نویسان یکی از پلتفرم های پر استفاده و شناخته شده فروشگاه سازهای اینترنتی می باشد. فروشگاه های زیادی برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود از این فروشگاه ساز و قابلیت های این فروشگاه ساز استفاده کرده اند.

از سوی دیگر فروشگاه ساز ناپ کامرس یک فروشگاه ساز جدید در بین کاربران و برنامه نویسان می باشد و کاربران اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند.

ووکامرس

تفاوت این دو پلتفرم در لحظه شروع به کار چیست؟

ناپ کامرس پلتفرم بسیار قوی است و تمامی مواردی که شما برای داشتن یک کسب و کار نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد و دارای قابلیت شخصی سازی بالایی است. ناپ کامرس با داشتن تنظیمات گوناگونی که دارد باعث می شود تا شما فروشگاه اینترنتی خود را مطابق با سلیقه و نظر خودتان دیزاین کنید.

البته کار کردن با ناپ کامرس در ابتدا کمی دشوار است اما باعث میشود نتیجه مطابق با سلیقه شما پیش رود در صورتی که کار کردن با ووکامرس به مراتب راحت تر و آسان تر است دلیلش هم این است که یا قابلیت های کمی دارد و یا اصلا یکسری از ویژگی ها را ندارد و مثل ناپ کامرس جای مانور زیادی ندارد.

تفاوت ویژگی های پلتفرم های ووکامرس و ناپ کامرس در چیست؟

ناپ کامرس امکانات وسیعی را در اختیار کاربر برای طراحی یک سایت فروشگاهی بزرگ یا متوسط و کوچک فراهم می کند. ویژگی های این پلتفرم شامل :

1.قابلیت چند فروشگاهی و چند فروشندگی بودن

2.امکان ایجاد کمپین های بازاریابی

3.انواع روش های اعمال تخفیف

4.جشنواره های فروش

5.اتصال سایت به انواع درگاه های بانکی

6.اتصال به سیستم حسابداری

7.امنیت بالای ان

8.قابل توسعه دادن و واکنش گرا بودن این پلتفرم

9.ویرایش و بارگزاری محصولات از طریق فایل XML  به صورت عمده

اما برعکس آن ووکامرس کاستی ها و کمبودهایی دارد و اصلا قابل رقابت با ناپ کامرس نیست. ووکامرس امکاناتی مانند کنترل موجودی، مدیریت مشتریان، پیگیری، گرفتن گزارشات خوب و ... را با امکاناتی خیلی ساده تر از ناپ کامرس در اختیار کاربر قرار می دهد.

تفاوت قالب های ناپ کامرس و ووکامرس در چیست؟

در زمینه قالب ها ناپ کامرس از ووکامرس ضعیف تر عمل می کند زیرا قالب های از قبل آماده شده ی زیادی ندارد.

البته این را نیز بدانید که همان تعداد که قالب دارد از کیفیت بالایی از نظر ظاهر و بهینه سازی دارد و همچنین قابلیت سفارشی سازی بالایی دارد که می توان مطابق با سلیقه مشتری چینش شود. همچنین قالب های ناپ کامرس از لحاظ سئو بسیار بهینه می باشدو تداخلی بین قالب ها و پلاگین های آن وجود ندارد.

ووکامرس قالب های از پیش تعیین شده زیادی دارد که بیشتر سلایق را پوشش می دهد. اما این نکته را باید توجه کنید که در هنگام استفاده از قالب های آماده ووکامرس ، قالبی را انتخاب کنید که با قالب شما سازگار باشد زیرا امکان عدم کارکرد دو پلاگین همزمان در وردپرس زیاد می باشد.

قالب های ناپ کامرس

امنیت سایت های ووکامرس و ناپ کامرس به چه صورت است؟

مورد بعدی که در تفاوت این دو پلتفرم مطرح می باشد بحث امنیت است. در ناپ کامرس و تمامی افزونه های آن با استفاده از آخرین فناوری NET.core ایجاد شده است. همین موضوع باعث امنیت فروشگاه های ایجاد شده می شود. اما در ارتباط با ووکامرس نمی توان همچنی بحثی را مطرح کرد.

امنیتی فراوان که از طرف افزونه های نصب شده در فروشگاه های اینترنتی ایجاد شده توسط ووکامرس به وجود می آیند یک امر شناخته شده می باشد و صاحبان فروشگاه همواره سعی در کسب اطمینان از امنیت فروشگاه های خود هستند که مسئله ای هزینه بر می باشد.

کلام آخر:

با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد ناپ کامرس یک پلتفرم پیچیده و قدرتمند است که برای تمامی تجارت ها مناسب است. و در بین برنامه نویسان به علت قابلیت هایی که دارد بسیار محبوب می باشد.

ممکن است در ابتدای کارکردن با آن شما احساس کنید سخت است اما با اضافه شدن محصولات، مشتریان و بازدید شما شاهد سرعت بالای سایت خواهید بود.

ووکامرس یک پلاگین فروشگاهی است که بر روی وردپرس نصب می شود پس اگر یک سایت وردپرسی دارید و می خواهید در کنار آن یک فروشگاه کوچک آنلاین داشته باشید و یک بیزینس کوچک را راه اندازی کنید از ووکامرس استفاده کنید و فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

اگر کار اصلی فروشگاه اینترنتی شما انتشار و وبلاگ نویسی و مدیریت محتواست احتمالا استفاده از ووکامرس می تواند گزینه مناسبی باشد.

شما می توانید برای طراحی سایت های فروشگاهی خود با ناپ کامرس با شرکت ما و کارشناسان ما تماس بگیرید تا با بررسی حرفه و کسب و کار شما بهترین قالب و نوع سایت را انتخاب کنید تا بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 9904140949  تماس حاصل فرمایید.

انصراف از نظر