شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

ترفند های سئو برای فروشگاه اینترنتی | 10 ترفند کاربردی سئو فروشگاهی

ترفند های سئو برای فروشگاه اینترنتی | 10 ترفند کاربردی سئو فروشگاهی

فروشگاه های اینترنتی امروزه بسیار مهم هستند زیرا بستری را فراهم می کنند تا مخاطبان بتوانند از طریق اینترنت نیازهایشان را بر طرف سازند. در اصل فروشگاه های اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای صاحبین آنها سود آور می باشد.



 آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. فروشگاه اینترنتی چیست؟

۲. مزایای فروشگاه های اینترنتی  چیست؟

۳. ترفند های سئوی فروشگاهی

۳.۱ محتوای تازه و اصل

۳.۲ تولید محتوای برنامه ریزی شده

۳.۳ بهینه سازی محتوای فروشگاه

۳.۴ بهینه سازی تصاویر

۳.۵ زیاد از تبلیغات استفاده نکنید

۳.۶ در فروشگاه خود بخش نقد محصولات قرار دهید

۳.۷ استفاده از تگ متا دیسکریپشن در صفحات

۳.۸ بهینه سازی در نسخه موبایل

۳.۹ بررسی رتبه فروشگاه خود به صورت دوره ای

۳.۱۰ فعال سازی تگ کنونیکال



فروشگاه اینترنتی چیست؟



فروشگاه اینترنتی



 فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود به مخاطبان عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمایند.



مزایای فروشگاه های اینترنتی چیست؟



1.انعطاف در خرید و امکان خرید مشتریان در هر زمان از شبانه روز بدون محدودیت مکانی

2.بدست آوردن اطلاعات مشتری برای ارسال تبلیغات موثر

3.معرفی کسب و کار خود به مشتریان جدید به وسیله ی دیده شدن در صفحه اول گوگل



می توان گفت از مزایای بالا مورد سوم در اولویت اول قرار میگیرد و باید سایت شما و فروشگاه شما در معرض دید مشتری قرار بگیرد تا بتوانید مخاطب و مشتری جذب کنید. حال برای این کار باید محتواهایی داشته باشید که از لحاظ سئو سایت با کیفیت باشد و به اصطلاح محتوای سئو شده ای باشد. توضیحات و مقایسه محصولات به درستی انجام شود تا بتواند با دیگر رقبا به رقابت بپردازد.

حال در ادامه به ترفند هایی برای افزایش رتبه سئو سایت فروشگاهی می پردازیم.



مقاله پیشنهادی : سئو (seo) چیست؟



ترفندهای سئوی فروشگاهی :



1. محتوای تازه و اصل :



گوگل به مطالب تکراری بسیار حساس است و به رتبه بندی فروشگاه تاثیر می گذارد. یک فروشگاه اینترنتی باید توضیحات محصولات خود را به صورت دسته اول و یونیک قرار دهد زیرا اگر با محتوای تکراری قرار بگیرند رتبه سایت کاهش می یابد.



2.تولید محتوای برنامه ریزی شده :



تولید محتوای این سایت ها باید با برنامه ریزی انجام شود تا در بهبود سئو سایت موثر باشد. سعی کنید محتواهای زمان بندی شده و با کیفیت تولید و در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. همچنین می توانید در فروشگاه خود بخش بلاگ راه اندازی کنید و مطالب مفیدی را در آن قرار دهید.



3. بهینه سازی محتوای فروشگاه :



موتور جستجوی گوگل

بهینه سازی و قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات سایت بسیار مهم می باشد. توضیحات محصولات یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کلمات کلیدی مناسب است. اما بسیاری از فروشندگان توضیحات تولید کنندگان را در سایت خود قرار می دهند که غیر حرفه ایست و سئو نشده می باشد شما می توانید به جای اینکار از محتوا با بازنویسی کنید و آن را از لحاظ کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.



4. بهینه سازی تصاویر :



بهینه سازی تصاویر نیز مهم می باشد. در بیشتر جستجوها تصاویر نمایش داده می شوند به همین دلیل از تگ alt مناسب برای تصاویر خود استفاده کنید. بهتر است این نوشته به صورت فارسی باشد تا تاثیر بیشتری در سئو داشته باشد.



5. زیاد از تبلیغات استفاده نکنید :



استفاده بیش از حد از تبلیغات برای معرفی فروشگاه خود کار اشتباهی می باشد. استفاده بیش از حد از تبلیغات کلیکی باعث می شود که هم شما هزینه زیادی خرج کرده باشید و هم تعداد کلیک بعد از تبلیغات کاهش یابد. شما می توانید در کنار سئو از این کار استفاده کنید . اگر مراحل را درست پیش نبرید افراد اشتباهی به سایت شما سر می زنند که در نهایت مشتری شما نیستند.



6. در فروشگاه خود بخش نقد محصولات قرار دهید :



این قسمت یکی از قسمت های محبوب در فروشگاه های اینترنتی است زیرا این بخش محتواهای گوناگونی را به سایت شما اضافه می کند که باعث بالا بردن رتبه در موتورهای جستجو می شود. همچنین می توانید از این نقد ها برای بهبود عملکرد خود نیز استفاده کنید.



7. استفاده از تگ متا دیسکریپشن در صفحات فروشگاه :



شما با این توضیحات در صفحات گوگل نمایش داده می شوید پس بهتر است که آن را بهینه کنید و از توضیحات مناسب سئو شده استفاده کنید تا به رتبه گوگل شما کمک شایانی بکند.



8.بهینه سازی در نسخه موبایل :



امروزه بیشتر کاربران از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و بیشتر کارهای سرچ و جستجوی خودشان را در موبایل و یا تبلت انجام می دهند. پس بهتر است که سایت شما مناسب با نسخه موبایلی باشد یعنی در اصل سایت ریسپانسیو داشته باشید تا مشتریان بتوانند به آسانی آن را در گوشی خود ببینند و به راحتی خرید کنند و از همه مهم تر سایت شما سرعت خوبی را در نسخه موبایلی داشته باشد.



9.بررسی رتبه فروشگاه خود به صورت دوره ای :



شما باید نتایج و رتبه خود را در گوگل به صورت مرتب بررسی کنید زیرا موتورهای جستجوی گوگل نیز الگوریتم های خود را هر چند وقت یکبار تغییر می دهند و ممکن است این بروزرسانی ها باعث حذف صفحه شما از نتایج اولیه گوگل شود. شما با بررسی مکرر می توانید محتوای خود را بروز رسانی کنید تا دچار افت رتبه نشوید.



10. فعال سازی تگ کنونیکال :



تگ کنونیکال



این کار یک راه بسیار مهم برای جداسازی صفحات مشابه می باشد. شما با این کار باعث رفع مشکل صفحات مشابه با آدرس های گوناگون می شوید .



کلام آخر :



ما در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از راه های بهینه سازی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. فروشگاه های اینترنتی امروزه به دلیل خانه ماندن مردم و ترجیح به خریدهای اینترنتی بسیار مهم می باشد.

ما در مجموعه خود می توانیم به شما کمک کنیم تا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. با ایجاد یک پلتفرم مناسب فروشگاه یک سایت فروشگاهی می زنیم و آن را برای شما سئو و بهینه سازی می کنیم تا در صفحات اول گوگل نشان داده شوید. ما با سابقه ای که در این امر داریم شما را یاری می کنیم. با ما برای مشاوره و طراحی سایت و سئو تماس بگیرید.

انصراف از نظر