۰۹۳۶۶۵۲۸۲۳۳

Search
US Dollar
English
Back to all

بازاریابی اینترنتی چیست؟ (آشنایی با انواع بازاریابی اینترنتی )

بازاریابی اینترنتی در اصل روش های جذب مشتری از طریق اینترنت می باشد. روش های بسیاری برای جذب مشتری از طریق اینترنت وجود دارد که مقرون به صرفه می باشد و پر بازده تر از سایر روش های تبلیغاتی است.

علم بازاریابی اینترنتی ، تحقیقی و تحلیلی است که در خصوص انتخاب استراتژی های بازاریابی و میزان موفقیت این استراتژی ها انجام می شود.

شما برای این کار باید یک شرکت بازاریابی انتخاب کنید که بتواند به شما یک استراتژی بازاریابی قوی بدهد . شما برای آنکه بهترین نتیجه را از بازاریابی اینترنتی بگیرید در ابتدا باید یک سایت داشته باشید که با توجه به نیاز کاربران و سئو بهینه سازی شده باشد. کاربر پسند بودن سایت شما می تواند تاثیر زیادی در بازاریابی دیجیتال داشته باشد.

این را نیز بدانید که سئو یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین تبلیغات اینترنتی است که بهتر است شرکت ها تمرکز اصلی خود را بر روی آن بگذارند. سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است و تاثیر آن مدت ها باقی می ماند. مخصوصا امروزه که اکثر افراد به کارهای اینترنتی و خریدهای اینترنتی روی آورده اند و به دنبال نیاز خود در اینترنت می گردند.



آنچه در این مقاله خواهید خواند :



۱. تعریف بازاریابی اینترنتی

۲. انواع بازاریابی اینترنتی

۲.۱ بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

۲.۲ سوشال مارکتینگ

۲.۳ تبلیغات آنلاین

۲.۴ بازاریابی ایمیلی

۲.۵ فکس مارکتینگ

۲.۶ بازاریابی پیامکی

۲.۷ بازاریابی محتوا

۲.۸ وبلاگ نویسی

۳. دو روش برکاربرد در بازاریابی اینترنتی



تعریف بازاریابی اینترنتی :

به تبلیغ برند ، محصول یا خدمات از طریق اینترنت بازاریابی اینترنتی (آنلاین ) گفته می شود. حوزه کاری در این بازاریابی بسیار وسیع می باشد.

انواع بازاریابی اینترنتی :

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو :

این استراتژی شامل دو روش بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو می باشد. سئو سایت باعث می شود تا زمانی که مشتریان بالقوه به دنبال نیاز خود هستند وب سایت شما نمایش داده شود و لیست سایت شما در نتایج اولیه قرار گیرد.

اما SEM  بازاریابی اینترنتی پولی است که به ازای نمایش سایت شما مطابق نیاز مشتری و کلیک بر روی آن هزینه ای پرداخت می شود. این روش بازخوردهای خوبی در تبلیغات دارد.

سوشال مارکتینگ :

سوشال مارکتینگ



بالا رفتن نرخ تعامل بین خریدار و فروشنده را سوشال مارکتینگ گویند که ابزارهای رایگانی مانند اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین و ... را شامل می شود و هرکدام به نوبه ی خود تاثیر به سزایی در فروش محصولات و خدمات شما دارند.

تبلیغات آنلاین :

تبلیغات آنلاین معمولا در صفحات سایت های پربازده گذاشته می شود بعضی از این تبلیغات ها به صورت صفحات جانبی هستند یعنی با کلیک روی یک موضوع صفحه ی جدید دیگری به عنوان تبلیغات باز می شود یا تبلیغات نوشتاری که به صورت بنر در سایت های مختلف وجود دارند. همچنین شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نیز قابلیت تبلیغات آنلاین دارند و امروزه بازخورد خوبی می توان از آنها گرفت.

بازاریابی ایمیلی :

بازاریابی ایمیلی

زمانی که مشتریان شما وارد سایت می شوند احتمالا برای عضویت و یا خرید نیاز به وارد کردن ایمیل خود دارند. شما می توانید پس از جمع آوری تعدادی از ایمیل ها یک ایمیل مارکتینگ طراحی کنید و مناسب های مختلف ، تخفیف های ویژه و محصولات جدید خود را به آنها اطلاع رسانی کنید. همچنین می توانید خبرنامه ها و پیشنهادهای شخصی سازی شده ای را با توجه به نیاز مشتری خود برای آن ارسال کنید.

فکس مارکتینگ :

ارسال فکس انبوه و گروهی به لیستی از شماره فکس های شرکت ها فکس مارکتینگ می گویند که این کار را امروزه می توانید به وسیله نرم افزارهای گوناگون انجام دهید. معمولا بیشتر شرکت ها فکس های خود را روزانه چک می کنند و به دست مدیریت یا مسئول مربوطه می رسانند پس راه خوبی برای بازاریابی می باشد.



مقاله پیشنهادی : ایده های کسب و کار اینترنتی



بازاریابی پیامکی :

ارسال پیامک انبوه به شماره مشتریان خود از طریق پنل های پیامکی امکان پذیر می باشد. البته این کار یک سری قواعد و قوانین خاص خود را دارد که به جذاب شدن متن پیامک و جذب شدن مشتری کمک می کند. حتی اگر مخاطب مورد نظر لیست پیامک های تبلیغاتی خود را غیر فعال کرده باشد باز هم می توان به آنها پیامک ارسال کرد. اس ام اس مارکتینگ امروزه طرفدار خاص خود را دارد و هنوز جواب می دهد.

بازاریابی محتوا :

شما باید محتوایی تولید کنید که مخاطبان را به سمت خود جذب کند. محتوای جذاب و گیرا باعث می شود تا مشتری تا انتهای متن را بخواند و ترغیب به خرید محصول شود. برای این کار باید به استانداردهای بهینه سازی موتورهای جستجو توجه کنیم و آنها را در محتواها به کار بریم.

وبلاگ نویسی :

وبلاگ



داشتن یک وبلاگ کاری نیز یکی دیگر از روش های گفتگو و تعامل با مشتریان می باشد و می توان در آن درباره محصولات و خدمات شرکت اطلاع رسانی کرد. همچنین می توان از آن برای دریافت نظرات و انتقادات مخاطبان نیز بهره مند شد.

دو روش برکاربرد در بازاریابی اینترنتی :

دو روش مهم در بازاریابی اینترنتی وجود دارند که شامل بهینه سازی موتورهای جستجو و روش های پرداخت کلیکی هستند.

در بهینه سازی موتورهای جستجو همانطور که در بالا اشاره شد هدف بالابردن ترافیک سایت و قابلیت دیده شدن توسط گوگل و در نهایت توسط مشتریان بالقوه می باشد. شما باید وب سایت خود را به نحوی بچینید که مخاطب را جذب کند و از همه ی لحاظ چه محتوایی و چه کد نویسی بهینه باشد. هرچقدر وب سایت شما بهینه تر باشد احتمال دیده شدن در نتایج اولیه گوگل بیشتر می شود.

موتورهای جستجو الگوریتم های پیچیده ای برای ترتیب نتایج جستجو دارند که باید آنها را در تمامی صفر تا صد وب سایت خود به کار بندید.

پرداخت کلیکی نیز نوعی بازاریابی ربایشی است که برای ترویج کسب و کار از طریق تبلیغات در کنار نتایج ارگانیک به کار گرفته می شود. این نوع تبلیغ به گونه ای است که کارفرما تنها زمانی هزینه پرداخت می کند که کاربر بر روی تبلیغات آن کلیک کند و وب سایت او را ببیند . در اصل پرداخت هزینه به ازای هر کلیک انجام می شود .

کلام آخر :

بازاریابی اینترنتی هر روز پر اهمیت تر می شود مخصوصا در این دوران که مردم ابتدا سرچ اینترنتی انجام می دهند و بعد در جهت رفع نیازهای خود عمل می کنند. انقدر این جستجوها امروزه زیاد شده است که می توان گفت همه ی کسب و کارها باید بازاریابی اینترنتی را به برنامه های بازاریابی خود اضافه کنند.

شما حتی باید در بستر اینترنت نیز یک شهرتی داشته باشید. مشتریان بیشتر در بستر وب انتقاداتشان را بیان می کنند تا در واقعیت پس باید کاری کنید که نقطعه ی قوت و شهرت زیادی در بستر وب به وجود آورید زیرا برای موفقیت یک کسب و کار در دنیای دیجیتال امروزی مهم می باشد.

اگر می خواهید کسب وکار خود را راه اندازی کنید ما به شما کمک می کنیم تا یک وب سایت بهینه داشته باشید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه می کنیم همچنین سئوی سایت شما را نیز بر عهده میگیریم و به وسیله ی تبلیغات نیز رنک سایت شما را افزایش می دهیم. با ما در تماس باشید.

Comments
Write a comment Close