شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

انواع فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک را می شناسید؟

انواع فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک را می شناسید؟

انواع فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک :

فروشگاه اینترنتی یک سایت معمولی است با امکان خرید و فروش آنلاین محصولات فیزیکی و دیجیتال و یا برخی از خدمات به مشتریان. این فروشگاه ها همیشه و هر لحظه در دسترس می باشند و مشتریان آنها می توانند از هر نقطه باشند و محدودیتی در این خصوص نیست و همچنین محدودیتی برای تعداد کم و یا زیاد بودن مشتریان نیست.

در این فروشگاه ها مشتری قدرت مقایسه و انتخاب بیشتری دارد و همچنین توانایی بررسی و مقایسه محصولات فروشگاه های مختلف را نیز دارند و می توان ساعت ها به بررسی آن پرداخت.

هر فروشگاه اینترنتی آنلاین باید مشخصه هایی امتحان شده داشته باشد تا به محبوبیت برسد بعضی از آنها شامل :

1.سهولت در دسترسی

2.جذابیت ظاهری و گرافیکی

3.عکس های متناسب با محتوا

4.ریسپانسیو بودن سایت

5.سرعت بالا و سئوی مناسب

6.سهولت در استفاده از امکانات مختلف سایت

7.ایجاد اعتماد در مشتریان

اگر به تازگی تصمیم گرفتید که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید بهتر است از یک پلتفرم ساده تر شروع کنید . کم کم آنرا گسترش دهید. چندین مدل فروشگاه ساز اینترنتی وجود دارد که شما بسته به نیازتان و میزان فروش و محصولی که می خواهید بفروشید فروشگاه خود را انتخاب کنید و کم کم آن را توسعه دهید. اما بهترین آنها ناپ کامرس است.

دو شاخص برای دسته بندی مورد توجه قرار می گیرد :

1.انواع کالای موجود در فروشگاه اینترنتی

2.ماهیت دو طرف معامله خرید و فروش

فروشگاه های اینترنتی طبق انواع کالاهای موجود به اینگونه طبقه بندی می شود:

کالاهای دیجیتالی مانند عکس، فیلم، انواع نرم افزار و ...

کالاهای فیزیکی مانند لوازم منزل، لوازم التحریر و ...

کالاهای خدماتی مانند رزرو و فروش بلیت ، فروش بیمه و ...

با نگاهی به این دسته بندی با چالش های آنها آشنا می شوید مثلا برای کالاهای تجاری ، حمل و نقل مسئله مهمی و چالشی بزرگ است اما فروش کالاهای دیجیتال راحت تر است.

برای رزرو هتل ها باید مواردی مانند محل هتل، خالی بودن اتاق ها ، نوع سرویس، تاریخ تحویل ، نحوه کنسل کردن و ....

فروشگاه ساز اینترنتی

در فروشگاه های اینترنتی طرفین معامله معمولا فروشندگان و مشتریان می باشند به همین دلیل انواع فروشگاه های اینترنتی آنلاین به شکل زیر دسته بندی می شوند :

۱. فروشگاه اینترنتی B2B

۲. فروشگاه اینترنتی C2B

۳. فروشگاه اینترنتی C2C

۴. فروشگاه اینترنتی C2B2C

۵. فروشگاه اینترنتی G2B

۶. فروشگاه اینترنتی G2G

۷. فروشگاه اینترنتیG2C

۸. فروشگاه اینترنتی B2G

فروشگاه آنلاین B2B :

زمانی که دو طرف معامله فروشنده باشند فروشگاه B2B گفته می شود. اندازه و سود این نوع معاملات می تواند زیاد باشد . مانند فروشگاه های ناپ کامرسی که می توانند B2B نیز باشند.

فروشگاه اینترنتی C2B  :

این فروشگاه نوعی معامله و تجارت نابرابر است . به صورتی که مصرف کننده یا مشتری، شرایط خود را به فروشنده یا طرف دوم اعلام می کند و فروشنده، پیشنهادات خود را به مشتری ارائه می دهد.

به عنوان مثال می توان مشاور املاک آنلاین را مثال زد که مشتری شرایط و نیازهای خود را در سایت ثبت می کند و مشاور املاک با توجه به مشخصات ثبت شده منزل مورد نظر را به آنها پیشنهاد می دهد.

فروشگاه اینترنتی C2C :

این نوع فروشگاه آنلاین یعنی ارتباط مشتری با مشتری یعنی مشتریان آن می توانند اجناس و خدمات را به مشتریان دیگر بفروشند.

کلام آخر :

در این مقاله با انواع تجارت الکترونیک آشنا شدید حالا اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید بهتر است این نکته را بدانید که ناپ کامرس یکی از بهترین و حرفه ای ترین ابزارهاست .

ناپ کامرس یک فروشگاه ساز اینترنتی است و برای همین هدف ساخته شده است و قابلیت های بسیاری دارد و می توان به دلیل اپن سورس بودن آن را مطابق با سلیقه مشتری شخصی سازی کرد.

شما می توانید با استفاده از ناپ کامرس موجودی ها را مدیریت کنید، میزان فروش و سود و هزینه را کنترل کنید، انواع جشنواره ها و تخفیف ها را به مشتریان خود ارائه دهید و هر امکاناتی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید در اختیارتان قرار میدهد.

همین امروز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید مجموعه ناپ ناپ شما را در رسیدن به حدفتان همراهی خواهند کرد.با ما همراه باشید.

انصراف از نظر