فروشگاه های اینترنتی بخش هایی از تجارت را تشکیل می دهند . این فروشگاهها با تنوع و خلاقیتی که در محصولاتشان دارند مشتریان زیادی را به خود جلب کرده اند .ما در این مقاله چند نکته در ارتباط با بهبود و سوددهی وب سایت های فروشگاهی بیان میکنیم.
امکانات فروشگاهی موفق کدام است؟
لوگوی مناسب :
داشتم یک لوگو و آرم مناسب مانند یک کارت ویزیت هم برای کسب و کارهای کوچک مناسب است و هم برای کسب و کارهای بزرگ . وجود لوگو در وب سایت ها و برای خریدهای آنلاین مانند یک نماد اطمینان عمل می کند.
اما نیازی نیست در ابتدای کار هزینه و مدت زمان زیادی برای طراحی لوگو صرف کنید. زمانی که کسب و کار شما شکل گرفت و کسب و کارتان رونق پیدا کرد می توانید لوگو را تغییر دهید اما این را نیز بدانید که منظور این نیست که یک لوگوی بد و بی کیفیت انتخاب کنید.
گذاشتن محبوب ترین محصولات و آخرین اخبار:
برای گذاشتن اخبار تخفیف ها و یا برنامه های آینده درباره محصولات صفحه اصلی بهترین جا می باشد. مشتریان باید به محصولات محبوب و جدید و همچنین قیمت های خاص سریع دسترسی پیدا کنند.
همچنین بیشتر مشتریان دوست دارند به جای تلف کردن وقت و گشتن در بین محصولات و مقایسه آنها با یکدیگر در صفحه اصلی به بررسی چند محصول جدید بپردازند.
تخفیف هدیه و ارسال رایگان :
مشتریان و مخاطبان در همان لحظه های ابتدایی تصمیم به ماندن و یا ترک یک وب سایت را میگیرند پس باید وب سایت شما آنقدری جذاب باشد که مخاطب را جذب کند. هیچ موردی به اندازه تخفیف در صفحه اول جذاب نیست . بسیاری از مردم در تخفیف ها بدون توجه خرید می کنند و اگر حتی چیزی را نیاز نداشته باشند نیز می خرند.
برخی دیگر از طریق ارسال رایگان یا ارسال هدیه جذب می شوند. این وعده ها باعث تحریک مشتریان برای خرید می شود.
فروشگاه های اینترنتی برای یک محدوده و منطقه نیست و تمام کشور را می تواند پوشش دهد به همین دلیل موضوع ارسال و حمل و نقل سفارشات مهم است. بعضی از سایت ها سعی می کنند یک حد وسطی را یا به عبارتی یک میانگین برای هزینه حمل در نظر بگیرند.
گاهی حتی ممکن است خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از بوتیک ها و مغازه ها باشد به همین دلیل گرفتن حداقل هزینه حمل و نقل قابل قبول می باشد.
سبد خرید، فرم ثبت نام و فرم جستجو :
این سه آیکون معمولا در کنار هم و در بالای صفحه های سایت قرار گرفته اند. نمی شود یک سایت فروشگاهی باشد و سبد خرید نداشته باشد . همچنین برای مشتریان خود یک حساب کاربری ایجاد می کنند تا پیشینه خریدشان مشخص باشد و خریدهایی که قبلا انجام داده اند و همچنین فاکتورهای آنها موجود می باشد.
اگر فروشگاه اینترنتی شما بزرگ است و محصولات زیادی را در بر میگیرد داشتن فرم جستجو برای راحتی کاربران در پیدا کردن محصول مورد نظرشان بسیار مهم می باشد.
آیکون سیستم های پرداخت به چه صورتی باید باشد؟
وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی سر و کار دارند که هر کدام از این سایت ها سیستم پرداخت خاصی را دارند. اما بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران قابل درک باشد.
فروشگاه های اینترنتی معمولا از پرداخت های آنلاین ، پرداخت در محل، پرداخت با کارت اعتباری و ... برای سیستم های پرداخت خود استفاده می کنند. این آیکون ها یا در بالای سایت هستند و یا در پایین صفحه در فوتر قرار میگیرند.
شماره تماس و گفت و گوی آنلاین :
در خریدهای آنلاین مشتریان با یک شبکه کامپیوتری در ارتباط هستند و اگر در حین خریدشان مشکلی پیش آید ترجیح می دهند با کسی صحبت کنند تا بتوانند مشکل را برطرف سازند به همین دلیل چت آنلاین و داشتن یک تیم پشتیبانی برای جواب دادن چت ها و حتی تماس های تلفنی از سرویس های مهم یک فروشگاه اینترنتی می باشد.
اگر فروشگاه شما به صورت ۲۴ ساعته باز است و امکان خرید وجود دارد باید سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز داشته باشید تا اگر مشتری سوالی داشت به آن پاسخ بدهند.
علامت های اعتماد :
این علامت و آرم ها تصاویر کوچکی هستند برای تضمین امنیت و خرید از طرف سازمان های معتبر. این مجوز های رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان جذب می کند. کسانی که می خواهند از سایت شما خرید کنند اگر اطمینان پیدا کنند که درگاه پرداخت شما امنیت دارد بیشتر تمایل به خرید پیدا می کنند.
به جز این مورد توصیف جزئیات ، نظرات کاربران و مشتریان، منوهای خوب و ... برای دستیابی به یک شهرت و جذب مشتری بسیار نیاز می باشد.
لینک رسانه های اجتماعی :
۲۰٪ خریدهای آنلاین بعد از بررسی شبکه های اجتماعی انجام می شود. اینستاگرام و تلگرام بهترین منبع برای دریافت اطلاعات در مورد کالاها می باشند.
رسانه های اجتماعی بهترین راه اطلاع رسانی برای کسانی است که تنها آن ها را دنبال می کنند.
ارائه خدمات مناسب به مشتری :
از مواردی که برای هر خریدار بسیار مهم است میزان خدماتی است که در قبال خرید یک محصول به مشتری می دهد. مثلا یک فروشگاه بزرگ و خوب باید یک تیم پشتیبانی قوی برای مشتریان خود در نظر بگیرد تا بتوانند به سوالات مشتریان پاسخ دهند.
محتوی خوب :
یک فروشگاه آنلاین باید از محتوای خوب برخوردار باشد. محتوی خوب برای فروشگاه آنلاین یعنی توضیح کامل در مورد محصولات ، دسته بندی ها ، اطلاعات تماس، خلاقیت در محتوی و ... . محتوای خوب باعث جذب مشتری می شود زیرا علاوه بر اطلاعاتی که از سایت شما بدست آورده است از سایت نیز خرید می کند و به سایت شما وفادارتر می شود.
در نهایت می توان ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی مناسب را به صورت زیر بیان کرد :
1.قابلیت تعریف بی نهایت کالا
2.قابلیت تعریف کالاهای فیزیکی و غیر فیزیکی
3.قابلیت بخش بررسی و نقد تخصصی محصولات
4.تعریف بسته بندی و قرار دادن برچسب برای هر کالا
5.عضویت در خبرنامه سایت
6.اضافه شدن یک کالا در سبد خرید تنها با یک کلیک
7. پشتیبانی و چت آنلاین
8.بارگذاری تصاویر برای هر کالا و تعریف گالری تصاویر
9. استفاده از رنگ های مناسب
10. قیمت های مناسب و مشتری پسند
11. تعریف روش های پرداخت
12. حفظ مشتریان و اهمیت دادن به آنها
کلام آخر :
در نهایت فروشگاه های اینترنتی و خرید های آنلاین امروزه رونق بیشتر از قبلی پیدا کرده اند و تقریبا اکثر افراد به تکنولوزی روی اورده اند و ترجیح می دهند به جای رفت و امد در خیابان های شلوغ و گشتن به اینترنت سر بزنند و از خرید آنلاین انجام بدهند و این هنر شماست که چگونه آنها را به خود و سایتتان جذب کنید.
برای داشتن یک سایت فروشگاهی و سئوی سایتتان تا دیده شدن در صفحه اول گوگل ما در کنار شما هستیم. کافی است با ما تماس بگیرید.