search
Filters

افزودن محصولات

آموزش ناپ کامرس بخش افزودن محصولات

تنظیم محصولات به بهترین وجه مهمترین بخش یک فروشگاه است. مطمئن شوید که هیچ جزئیاتی را از دست نمیدهید، مثل نمایش انتخاب های مختلف اندازه و رنگ، توضیحات محصول، افزودن تصاویر محصول و غیره. 

برای افزودن محصول جدید به مسیر محصولات → بروشور بروید. بر روی گزینه مورد جدید کلیک کنید.

  

(warning) نکته: شما می توانید با کلیک بر روی ورود از اکسل، محصولات را از یک فایل خارجی وارد کنید. زمانی هم که لیستی از محصولات داشتید میتوانید با کلیک بر روی خروجی XML (همه) یا خروجی اکسل (همه) در بخش صدور، آنها را برای اهداف پشتیبانی به فایل خارجی صادر کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی خروجی XML (انتخاب شده ها) یا خروجی اکسل (انتخاب شده ها) در بخش صدور، محصولات انتخاب شده را به فایل خارجی صادر کنید. همچنین میتوانید با کلیک روی گزینه دانلود PDF کاتالوگ، کاتالوگ محصولات را برای چاپ دانلود کنید. برای حذف محصولات از لیست، میتوانید محصولات دلخواه را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه حذف آنها را حذف کنید.

 افزودن محصولات 

صفحه افزودن محصول به دو شکل پیشرفته و مقدماتی نمایش داده می شود. (بصورت پیش فرض در حالت پیشرفته) شما می توانید به حالت مقدماتی بروید و فیلدهای مورد نظر خود را از قسمت تنظیمات انتخاب کنید.

 افزودن محصولات ناپ کامرس 

  • افزودن اطلاعات عمومی محصول
  • تعریف کلاس محصول
  • تعریف قیمت محصول
  • تعریف تنظیمات انبارداری
  • تعریف مشخصات حمل و نقل
  • تعریف تخصیص ها
  • تعریف نقش های مشتریان
  • تعریف اینکه آیا محصول نیاز به دیگر محصولات هم دارد
  • تعریف محصولات مرتبط و جانبی
  • افزودن تصاویر محصول
  • تعریف ویژگی ها
  • مشاهده لیست سفارشات حاوی محصول
  • تنظیمات SEO محصول

 

اطلاعات عمومی 

با تکمیل اطلاعات عمومی محصول در تب اطلاعات محصول آغاز کنید:

  • تنظیم کنید که محصول به صورت ساده یا گروه بندی شده است.
  • نام محصول را وارد کنید.
  • توضیحات کوتاه محصول را که در کاتالوگ نمایش داده می شود را وارد کنید.
  • توضیحات کامل محصول را که در صفحه محصول نمایش داده می شود را وارد کنید. در این قسمت می توانید متن، لیست، لینک یا تصاویر اضافی وارد کنید. مطمئن شوید که توضیحات تکمیلی مورد نیاز مشتریان را وارد می کنید.
  • SKU یا همان کد انبارداری یا برای مقاصد داخلی و رهگیری وارد نمایید. این کد یکتا برای رهگیری محصولات در سیستم داخلی شما بکار می رود.
  • گزینه منتشر شده را فعال کنید تا محصول در سایت نمایش داده شود.
  • Product Tags را وارد کنید. کلیدواژه هایی که مشخصه های محصول هستند. برچسب ها را با استفاده از کاما جدا کنید. محصولات دیگری هم میتوانند به این برچسب ها اختصاص داده شوند. برچسب های بزرگتر محصولات بیشتر اختصاص یافته ای دارند. بخش برچسب های محصول در نوار کناری صفحه کاتالوگ نمایش داده می شود.

افزودن محصولات

  • شماره آیتم تجارت جهانی GTIN را وارد کنید. این مشخصه ها شامل UPC (برای آمریکای شمالی) و EAN (در اروپا) و JAN (در ژاپن) و ISBN (برای کتاب ها) می شود.
  •  را وارد کنید. این قسمت عددی توسط تولیدکننده قطعه فراهم می شود.
  •  را فعال کنید. صاحب فروشگاه می تواند ترتیب نمایش را نیز وارد کند.
  •  را فعال کنید تا به مشتریان اجازه دهید برای محصولات نقد و بررسی بنویسند.
  •  محصول را تعریف کنید.
  •  انتخاب به عنوان جدید را فعال کنید تا محصولاتی که بتازگی وارد کرده اید را مشخص کنید. به این روش می توانید محصولاتی که میخواهید در صفحه محصولات جدید قرار میگیرند را تعیین کنید. همچنین میتوانید دوره زمانی که محصول در این بخش نمایش داده شود را مشخص کنید.
  • در فیلد نظر مدیر نظراتی با هدف اطلاع رسانی وارد کنید.

  

کلاس محصول 

 

مشخص کنید که محصول کدامیک از موارد زیر است

  • کارت هدیه
  • محصولات قابل دانلود
  • محصولات قابل تکرار
  • محصولات اجاره ای

  

قیمت محصول 

 

در قسمت قیمت  موارد زیر را تعریف کنید:

 

  • قیمت، به واحد پولی از پیش تعریف شده. توجه کنید که میتوانید واحد پول را در مسیر واحدهای پول → تنظیمات تغییر دهید.
  • قیمت قدیم. اگر این مقدار بیش از صفر باشد در فروشگاه عمومی نمایش داده می شود.
  • هزینه محصول. جمع همه هزینه های تخصیص داده شده به محصول یا خدمات. این هزینه به مشتریان نشان داده نمی شود.
  • میتوانید گزینه دکمه خرید غیر فعال را انتخاب کنید.
  • میتوانید گزینه دکمه فهرست علاقه مندی غیر فعال را انتخاب کنید.
  • گزینه موجود برای پیش سفارش را برای محصولاتی که هنوز در فروشگاه قرار نگرفته اند اما مشتریان می توانند آنها را سفارش دهند، فعال کنید. در اینصورت دکمه Pre-ordered بجای دکمه پیش فرض Add to cart نمایش داده می شود. وقتی این گزینه انتخاب شود، فیلد Pre-order availability start date نمایش داده می شود. در اینجا تاریخ در دسترس بودن محصول را مشخص کنید. دکمه پیش سفارش در این تاریخ به افزودن به سبد خرید تغییر پیدا خواهد کرد.
  • تماس برای قیمت را فعال کنید تا بجای قیمت گزینه یا Call for Quote نمایش داده شود. این گزینه امکان تماس با مشتریان و دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد محصول مورد علاقه اشان را به شما می دهد.
  • Customer enters price. وقتی این گزینه انتخاب شود فیلدهای زیر نمایش داده می شود:
  • حداقل مقدار. کمترین مقدار قیمت قابل قبول را وارد کنید.
  • حداکقر قیمت. بیشترین مقدار قیمت قابل قبول را وارد کنید.
  • PAngV enabled (قیمت پایه) را انتخاب کنید اگر محصول قیمت پایه داشته باشدبه عنوان مثال، اگر شما 500 میلی لیتر شیر را به قیمت 2000 تومان بفروشید، شما باید قیمت پایه را 4000 تومان برای یک لیتر تعیین کنید. وقتی این گزینه انتخاب شود فیلدهای زیر نمایش داده می شود:
  • Amount in product. مقدار محصول که فروخته خواهد شد.
  • Unit of product. واحد اندازه گیری عددی که در فیلد بالا وارد شده است.
  • Reference amount. مقدار پایه.
  • Reference unit. واحد اندازه گیری عددی که در فیلد بالا وارد شده است.
  • Discountsدر رابطه با تخفیفات در اینجا بیشتر بیاموزید.
  • با انتخاب گزینه Tax exempt مشخص کنید که آیا محصول از مالیات معاف است یا خیر. در غیر اینصورت از لیست کشویی گروه های مالیاتی، گروه مالیاتی محصول را مشخص کنید. دسته های مالیاتی توسط صاحب فروشگاه میتواند در مسیرConfiguration → Tax → Tax Categories تنظیم شود.
  • تعیین محصول به عنوان ارتباطات، رادیو و تلویزیون و خدمات الکترونیکی تا قوانین مالیاتی خاص منطقه اروپا به محصول اختصاص یابد. در اینجا اطلاعات بیشتری ببینید.
  • تنظیم tier prices در صورت نیاز.

 


 
تنظیمات موجودی

 

تنظیمات موجودی را همانطور که در اینجا توضیح داده شد تعریف کنید.

 

 تنظیمات حمل و نقل

 

تنظیمات حمل و نقل محصول را مشخص کنید:

 

  • گزینه Shipping enabled را اگر محصول قابل حمل است انتخاب کنید. این بخش برای دریافت جزئیات بیشتر گسترش می یابد.
  • پارامترهای مورد استفاده برای محاسبا حمل و نقل محصول را وارد کنید: Weight، Length، Width، Heightتوجه کنید که شما می توانید واحدهای اندازه گیری از پیش تعریف شده را در قسمت Configuration → Shipping → Measures تغییر دهید.
  • Free shipping را در صورت بدون هزینه بودن حمل انتخاب کنید.
  • Ship separately را انتخاب کنید اگر این محصول باید جدا از بقیه محصولات ارسال شود. اگر سبد خرید شامل تعدادی از این محصول باشد، تک تک این محصولات جداگانه ارسال خواهد شد.
  • Additional shipping charge.
  • Delivery date که در فروشگاه عمومی نمایش داده خواهد شد. توجه کنید که شما میتوانید تاریخ تحویل را در مسیر Configuration → Shipping → Delivery Dates مدیریت کنید

تخصیص ها 

 

در قسمت تخصیص ها موارد زیر را تعریف کنید:

 

  • Categoriesشما میتوانید محصول را به هر تعداد از دسته بندی ها که میخواهید اختصاص دهید. توجه کنید که میتوانید دسته بندی محصولات را در مسیر Catalog → Categories مدیریت کنید.
  • Manufacturerشما میتوانید محصول را به هر تعداد از تولیدکنندگان که میخواهید اختصاص دهید. توجه کنید که میتوانید تولیدکنندگان محصولات را در مسیر Catalog → Manufacturers مدیریت کنید.
  • Limited to stores، اگر محصول در فروشگاه های خاصی به فروش می رسد. اگر این گزینه مورد نیاز نیست این فیلد را خالی بگذارید. توجه کنید که اگر میخواهید از این قابلیت استفاده کنید باید تنظیمات مقابل را غیر فعال کنید: Configuration → Catalog Settings → Ignore “Limit per store” rulesدر رابطه با تنظیم چندفروشگاهی اینجا را ببینید.
  • Vendor. شما می توانید فروشندگان را در مسیر Customers → Vendors مدیریت کنید.

 

 

لیست کنترل دسترسی 

 

نقش هایی از مشتریان را که قادر به مشاهده این محصول هستند را انتخاب کنید. اگر همه مشتریان می توانند این محصول را ببینند این قسمت را خالی بگذارید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید تنظیمات مقابل را غیرفعال نمایید: Configuration → Catalog Settings → Ignore ACL rules (صفحات ویژه).

 

Customer roles

 

سایر محصولات نیاز است

 

در قسمت Requires other product مشخص که آیا محصول به محصولات دیگری نیازمند است. در این موارد شناسه محصولات را در این بخش وارد کرده و به کمک کاما از هم جدا کنید. می توانید گزینه به صورت Automatically add these products to the cart را انتخاب کنید.

 

Requires other products

 

 

محصولات مرتبط و جانبی

 

برای تنظیم این بخش می توانید توضیحات اینجا را مطالعه کنید.

 

تصاویر محصولات 

 

در صفجه جزئیات محصول به تب تصاویر بروید تا بتوانید تصاویری به محصول بیافزایید.

 

  • در قسمت Add a new picture بر روی آپلود فایل کلیک کنید تا بتوانید تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در فیلد Alt ، مقدار ویژگی Alt که در تگ HTML تصویر img قرار میگیرد را وارد کنید. اگر خالی بگذارید مقدار پیش فرض قرار میگیرد. (نام محصول)
  • در فیلد Title ، مقدار ویژگیTitle که در تگ HTML تصویر img قرار میگیرد را وارد کنید. اگر خالی بگذارید مقدار پیش فرض قرار میگیرد. (نام محصول)
  • Display order تصاویر را مشخص کنید.

 

 

ویژگی ها

 

در تب Product attributes، ویژگی های محصول را اضافه کنید. در اینجا می توانید درباره ویژگی های محصول و نحوه ایجاد آنها بیشتر بیاموزید. هر زمان که لیست ویژگی ها را ایجاد کردید، بر روی گزینه Add new record در تب ویژگی ها کلیک کنید. جدول به شکل زیر گسترش پیدا می کند:

Attributes

 

  • از لیست کشویی Attribute گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • فیلد Text Prompted را تکمیل نمایید. اگر میخواهید متنی در مقابل ویژگی در فروشگاه عمومی نمایش داده شود.
  • گزینه Is required را انتخاب کنید تا مشتری ملزم به انتخاب این ویژگی شود.
  • Control type ویژگی را تعریف کنید. (بطور مثال لیست کشویی، لیست دکمه رادیویی و ...)
  • Display Order ویژگی را مشخص کنید.
  • بر روی Update کلیک کنید.
  • در این لحظه در فیلد Values تعداد ویژگی های از پیش تعریف شده نمایش داده می شود. در صورت نیاز مقادیر را View/Edit کنید.

 

(warning)  نکته: دو نوع مقدار ویژگی وجود دارد، ساده و اختصاص داده شده به محصول. گزینه تخصیص به محصول را انتخاب کنید اگر میخواهید مقدار ویژگی به محصول دیگری اختصاص داده شود. در اینجا می توانید از قابلیت های محصولات همراه استفاده کنید که به مشتریان امکان می دهد تا ترکیب های مختلف یا مجموعه ای از محصولات را به عنوان یک محصول واحد خریداری کنند و خریداران فرصت دارند مقدار مورد نیاز از این ویژگی را انتخاب کنند. (گزینه "Customer enters quantity").

 

  • در صورت لزوم، Conditions برای این ویژگی تعریف می کنید، به عنوان مثال این ویژگی زمانی قابل مشاهده است که سایر ویژگی ها دارای مقادیر خاصی هستند .

 

در تب Attribute Combinations، ترکیبات مختلف ویژگی ها و اطلاعات زیر را برای هر یک از آنها تعریف کنید :

 

 

 

 
Attribute Combinations
 
  • Stock quantity
  • Allow out of stock، اگر می خواهید مشتریان خود را قادر به خرید محصولات با ویژگی های خاص کنید، وقتی موجودی ندارد.
  • SKU, Manufacturer part number, GTIN
  • Overridden price، اگر قیمت یک محصول با ویژگی خاص با قیمت عادی محصول متفاوت باشد.
  • quantity under which the admin will be notified یک ویژگی خاص.
 

در تب Specification Attributes، مشخصات محصول را اضافه کنید. اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های مشخصات و نحوه ایجاد آنها در اینجا ببینید.

 

برای اضافه کردن یک ویژگی جدید، بخش Add a new product specification attribute را تکمیل نمایید:

 Add a new product specification attribute

 

  • Attribute type را از لیست کشویی انتخاب کنید.
  • Attribute را از لیست ویژگی های از پیش تعریف شده انتخاب کنید.
  • Attribute option را انتخاب کنید.
  • Allow filtering را در صورت نیاز انتخاب کنید تا در صفحه دسته بندی نمایش داده شود.
  • Show on product page را انتخاب کنید تا این ویژگی در صفحه محصول نمایش داده شود.
  • Display order را مشخص کنید. عدد 1 به معنی بالای لیست است.
  • بر روی Add attribute کلیک کنید.

 

لیست سفارشاتی که شامل این محصول هستند 

 

برای مشاهده لیست سفارشاتی که این محصول در آن هست، به تب Purchased with orders بروید. در اینجا میتوانید وضعیت سفارش را دیده و با کلیک بر روی مشاهده جزئیات سفارش را مشاهده کنید.

 

List of orders with a product

 

  SEO

پارامترهای SEO را تعریف کنید.

  • Meta keywords - این کلمات لیستی فشرده و مختصر از کلمات کلیدی و عبارات متناسب محصول است. این کلمات کلیدی متا به هدر صفحه افزوده خواهد شد.
  • Meta description - خلاصه ای مختصر و مفید از محتوای محصول شما است که به هدر صفحه افزوده خواهد شد.
  • Meta title – عنوان صفحه اینترنتی می باشد.
  • Search engine friendly page name - نام صفحه مورد استفاده موتورهای جستجو را وارد کنید. اگر چیزی وارد نکنید، آدرس صفحه وب با استفاده از نام محصول شکل می گیرد. اگر شما custom-SEO-page-name را وارد می کنید، سپس URL سفارشی زیر ایجاد می شود: http://www.yourStore.com/custom-seo-page-name

 

 

 

 

تاریخچه تعداد موجودی

 

در این تب می توانید تغییرات تعداد محصول را مشاهده کنید.

 

blog.comments.leaveyourcomment