ممکن است بسیاری از شما با سیستم ناپ کامرس آشنایی نداشته باشید به همین دلیل باید بیان شود که ناپ کامرس یک فروشگاه منبع باز( open source) است و هم چنین یکی از بهترین فروشگاه ساز های اینترنتی در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. nopCommerce رایگان است و از جمله محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیک ASP.NET است که برای اولین بار اولین نسخه آن در سال 2008 منتشر شد پیش از شروع این ناپ کامرس هیچ فروشگاه ساز رایگان و منبع بازی وجود نداشت که کسب و کار های آنلاین بتوانند از آن استفاده نمایند و بهره ببرند و از این رو هدف اصلی برای nopCommerce رفع این مشکل بود. در این مقاله از وب سایت ناپ ناپ به بررسی ناپ کامرس می پردازیم و اطلاعات سودمندی را در اختیار شما علاقه مندان قرار می دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما باشید.
تاریخچه ناپ کامرس :
باید بیان شود که توسعه ناپ کامرس در سال 2008 توسط آندره مازولنیتسین در یاروسلاول در کشور روسیه آغاز گردید و در سال 2009 ، شرکت Nop Solutions به همراه یک شرکت دو نفره با دفاتر در یاروسلاول روسیه تاسیس شد. در اواخر همان سال، مایکروسافت ناپ کامرس را قابل توجه دانست و آن را در نصب و راه اندازی بستر وب مایکرو سافت قرار داد.
نسخه های اول ویژگی های اساسی مانند موارد زیر را ارائه می دهند :
- پردازش سفارش
- پلاگین ها
- تخفیف ها
- قیمت پایه
- اخبار
- وبلاگ ها
- پیام های خصوصی
- تالارهای گفتمان
- مالیات و پشتیبانی حمل و نقل
می توان اذعان داشت که در ژوئن 2010 ، یک لایه جدید دسترسی به داده ها در نسخه 1.70 معرفی شد. نسخه 2.00 (آگوست 2011) ناپ کامرس را به عنوان یک cms مبتنی بر ASP.NET MVC راه اندازی کرد.
محبوبیت بسیار بالا ناپ کامرس :
از ماه می 2019، Builtwith.com گزارش داد که 36،435 وب سایت ها از nopCommerce استفاده کرده اند و بسته نصب آن بیش از 3 میلیون بار دانلود شده است. که از این برند های مطرح می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- ولوو
- پوما
- ریباک
- مدیندیا
- سپیدو
نکات بسیار مهمی که درباه ناپ کامرس باید بدانید به صورت زیر می باشد :
- ناپ کامرس را می توان بصورت رایگان دانلود، نصب و استفاده کرد
- هم چنین ناپ کامرس انجمن پشتیبانی رایگان را ارائه می دهد
- تا سال 2014، اسناد به صورت پولی قابل دانلود بودند و اکنون به صورت رایگان در دسترس می باشند.
- ناپ کامرس دارای یک جامعه فعال از کاربران و توسعه دهندگان است که به سایر کاربران کمک می کنند.
- این شرکت در 37 کشور دارای 107 شریک تجاری می باشد که توسعه سفارشی، ایجاد تم گرافیکی و سایر خدمات را ارائه می دهند
- از ژانویه 2019، stackoverflow.com بیش از 1000 سوال با برچسب "nopCommerce" را شناسایی کرده بود
- بازار فعلی بیش از هزار افزونه و تمرا ارائه می دهد و هم چنین از دسامبر 2015، این cms به 30 زبان ترجمه شده بود
رویداد های خاص ناپ کامرس :
در 30 اکتبر 2015، اولین کنفرانس جامعه NopDevDays# در آمستردام هلند برگزار گردید و بیش از 65 نماینده از 14 کشور را به خود جذب کرد. nopCommerce Days دومین کنفرانس در آمستردام در اکتبر 2016 بود که 160 شرکت کننده از 30 کشور میزبان آن بود و یک رویداد 2 روزه با 19 سخنرانی و 4 کارگاه بود.
سومین کنفرانس nopCommerce Days در نوامبر 2017 در نیویورک و چهارمین کنفرانس در نوامبر 2018 در لاس وگاس برگزار شد. در سال 2016 نیز جامعه nopCommerce سازمان دهی وبینارها و دیدار های مشترک در سراسر جهان را آغاز کرد.
جایزه های ناپ کامرس :
از جوایز ناپ کامرس می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- در سال 2010 و 2011 ناپ کامرس در جایزه تجارت الکترونیک منبع باز Packt به مرحله فینال رسید
- در سال 2013 ، ناپ کامرس به عنوان بهترین برنامه مالی توسط جوایز WebReady روسیه انتخاب شد
- در ژانویه 2016 ، ناپ کامرس برنده جایزه CMScritic "بهترین تجارت الکترونیکی برای SMB" شد
- در آوریل 2020 ، ناپ کامرس در رتبه بندی Emerce 100 قرار گرفت
یکی از مزایای بسیار مهم ناپ کامرس که سبب شد از آن به عنوان یک سیستم مناسب یاد شود، به صورت زیر می باشد :
از آن جا که فروشگاه ساز Nop Commerce نسبت به بقیه نرم افزار های رقبای خود برتری بسیار زیادی دارد این است که تمام قسمت های آن قابل دست کاری و کاستوم و شخصی سازی هستند، و سورس کد های آن نیز جهت اصلاح و افزودن قابلیت های مورد نیاز که حتی اگر در نسخه وجود نداشته باشد، نیز قابل دانلود و در دسترس است.
آموزش تنظیمات امنیتی ناپ کامرس :
نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن به این صورت است که محفوظ ماندن اطلاعات کاربران همیشه چالشی برای صاحبان کسب و کار های آنلاین بوده است. لازم به ذکر می باشد که حمله های سایبری هر سال در حال افزایش هستند و هکرها به طور مداوم اطلاعات حساس را از سایت ها مخصوصا فروشگاه آنلاین، سرقت می نمایند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات متعددی شده است. به منظور محافظت از مشتریان، اجرای پروتکل های محافظت از کلاهبرداری بسیار مهم می باشد. به همین دلیل مقوله امنیت همیشه باید در اولویت اول قرار گیرد.
اولین مسئله ای که باید یک شرکت ارائه دهنده خدمات و هاستینگ به آن توجه بسیار ویژه ایی داشته باشد به صورت زیر است :
- دارا بودن سیستم بکاپ گیری روزانه
- مدیر فروشگاه نیز می بایست حفظ اطلاعات خود را در اولویت قرار دهد
حفظ اطلاعات به این دلیل می باشد تا نه تنها در مواقعی که حمله مخربی به وب سایت وارد می شود بلکه در زمانی که حتی خطای انسانی نیز رخ می دهد بتوان به راحتی جدید ترین نسخه بکاپ تهیه شده را جایگزین کرد و تمامی مشکلات را برطرف نمود.
نکات مربوط به ناپ کامرس :
اگر از ناپ کامرس استفاده می کنید باید نکات زیر را به خاصر بسپارید :
ارتقا فروشگاه به جدید ترین نسخه الزامی می باشد :
باید بیان شود که تیم اصلی ناپ کامرس به صورت منظم در سال حدود ۲ بار نسخه های جدیدش را منتشر می نماید که شامل موارد زیر می باشد :
- بهبود کارایی
- بهبود اصلاحات
- رفع باگ ها
- بهینه سازی
- رفع مشکلات امنیتی کشف شده در نسخه های قبل
بنابراین ارتقا فروشگاه به جدیدترین نسخه الزامیست.
اعمال دسترسی برای IP یا IP های بسیار خاص :
اولین گام برای مدیریت تنظیمات امنیتی NopCommerce این است که در مسیر زیر باشید و IP آدرسی را که مجاز به دسترسی بخش مدیریت است، را وارد کنید.
- configuration > settins > General settings
اگر تمایل ندارید محدودیتی اعمال کنید، این بخش را می توانیم خالی بگذاریم و آن گاه دسترسی بصورت نامحدود اعمال خواهد شد. در صورتی که تمایل دارید چند IP را در این بخش درج کنید، می توانید آن ها را با کاما از یک دیگر مجزا نمایید.
فعال نمودن گواهینامه SSL یک نکته بسیار مهم :
مورد دیگر فعال کردن و اجبار تمام صفحات برای استفاده از گواهینامه SSL است. لازم به ذکر می باشد که بیشترین مزیت فعال نمودن این قابلیت در صفحه جزئیات فروشگاه نمایان می شود. به دلیل آن که تبادل اطلاعات بین کاربر و وب سایت شما را در مسیری امن و مطمئن هدایت خواهد کرد. استفاده از گواهینامه های معتبر ssl برای صفحات وب سایت به صورت مجزا خود روشی برای بالا بردن و افزایش امنیت فروشگاه می باشد. بنابراین بسیار مهم است که این نکته را رعایت فرمایید.
فعال سازی honeypot و نقش آن در امنیت :
باید بیان شود که یکی از راه های تنظیمات امنیتی NopCommerce کنترل بخش امنیت در بخش تنظیمات مستری می باشد. برای دسترسی به این بخش لازم است از مسیر زیر استفاده کنید:
- مدیریت > پیکربندی > تنظیمات > تنظیمات مشتری
در این راستا می توانید موارد زیر را نیز تعیین نمایید:
- تعداد دفعات لاگین یا تلاش ناموفق برای ورود
- تغییر رمز ها (حدقال هر ۳ ماه یک بار)
- جلوگیری از استفاده کردن رمز هایی که قبلا تعیین شده می باشد
استفاده از رمز های عبور پیچیده و امنیت آن :
به کمک سیاست تعیین رمز ها پیچیده و استفاده از کلید خصوصی رمزگذاری، می توانید تمام اطلاعات حساس موجود در دیتابیس فروشگاه خود را رمز گذاری نمایید که در این صورت قدمی بزرگ در راه تنظیمات امنیت ناپ کامرس خود برداشته اید. اما توصیه می شود که قبل از این کار ابتدا از دیتابیس و هم چنین فروشگاه نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه شود که در مسیر زیر قابل انجام می باشد :
- مسیر مدیریت > سیستم > تعمیر و نگه داری
بهره گیری از کپچا در تنظیمات امنیتی NopCommerce :
کپچا یکی دیگر از راه های تقویت و ارتقا امنیت در فروشگاه های اینترنتی است. Captcha نرم افزاری برای طرح چند سوال و جواب برای تعیین صحت هویتی یک انسان است. در حال حاضر کامپیوتر ها امکان تشخیص جواب صحیح در این سوالات را ندارند در حالی که انسان به راحتی می تواند به آن ها پاسخ دهد.
ویژگیهای بسیار خاص nopCommerce چیست ؟
لازم به ذکر می باشد که ناپ کامرس ویژگی های فراوان و بسیار خاصی دارد ، در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های ناپ کامرس می پردازیم، با ما باشید.
ناپ کامرس رایگان و متن باز می باشد :
همان گونه که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، دانلود و نصب ناپ کامرس رایگان است و به راحتی می توانید آن را از وب سایت رسمی خود ناپ کامرس دریافت نمایید. یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای ناپ کامرس Open-source یا متن باز بودن آن می باشد و هم چنین مشارکت بسیار اعضا در بخش های مختلف پروژه Github ناپ کامرس موجب شده تا کارایی و امنیت آن افزایش یافته و رفع مشکلات احتمالی و باگ ها بسیار سریع اتفاق افتد.
ناپ کامرس و پشتیبانی از زبان فارسی !
ممکن است بهترین خبر برای توسعه دهندگان در کشور ما این باشد که nopCommerce دارای بستهی زبان فارسی است که تقریباً تا جدید ترین نسخهی موجود بروز می باشد برای مثال : بسته زبان فارسی nopCommerce از نسخه های جدید این CMS که دارای تکنولوژی .NET Core هستند، پشتیبانی می کند.
بستهی فارسی nopCommerce را می توانید از طریق لینک بسته فارسی ساز ناپ کامرس در وبسایت اصلی nopCommerce دانلود نمایید. البته در صورتی که نیاز به امکانات بیشتر مانند تاریخ شمسی ناپ کامرس، درگاه بانکی و یا … داشتید، به وبسایت فارسی ناپ کامرس مراجعه نمایید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.
پوسته های فراوان ناپ کامرس
ناپ کامرس دارای تم و پلاگین های فراوان به زبانی فارسی و انگلیسی است که نیازهای وب سایت فروشگاهی شما را برآورده می سازد. از جملهی آن ها می توان به پوسته های بسیار زیبا و هم چنین افزونه ای کاربردی مانند موارد زیر اشاره کرد :
پلاگین برای افزودن دانش نامه،
- درگاه پرداخت
- ارسال محصول به تلگرام
- ویرایش قالب ایمیل
- افزودن ویجت HTML
- تقویم شمسی
- ارسال تیکت
- ارسال پیامک و …
جهت دانلود رایگان و یا خرید قالب و افزونه فارسی برای ناپ کامرس می توانید به بخش قالب های ناپ کامرس و هم چنین بخش افزونههای ناپ کامرس در وب سایت فارسی زبان آن مراجعه نمایید.
ناپ کامرس برنامه ایی سریع، ایمن، پایدار و توسعه پذیر
- به کارگیری کدهای بهینه و جدیدترین تکنولوژی ها، سرعت را در ناپ کامرس تضمین میکند.
- هم چنین وجود پروژه متن باز با کاربران فراوان و تجربه چند ساله موفق، نشان از ایمنی بالا در ناپ کامرس است.
- یکی از هدف های مهم ناپ کامرس ارائه راهحل و سیستمی سودمند برای انواع کاربران و کسب و کارهای آنلاین به خصوص استارتاپ و تجارتهایی است که در حال توسعه هستند. با این وجود، با چشم اندازی به توسعه این شرکت ها، ناپ کامرس توانسته تبدیل به حتی CMS برتر بر پایه زبان .NET و سیستم عامل ویندوز برای کسب و کارهای بزرگ شود.
واکنش گرا راه حلی برای تجارت موبایلی :
تجارت موبایلی امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که Responsive بودن فروشگاه اینترنتی به یکی از پیش نیازهای هر مالک کسب و کار آنلاین تبدیل شده است. تقریباً 82% از کاربرانی که دارای Smartphone هستند، برای خرید اینترنتی محصول مورد نظر خود، از طریق موبایلشان سفارش را ثبت می نمایند. پس m-commerce یا تجارت موبایلی بسیار پر اهمیت است.
ناپ کامرس با پشتیبانی از نسخه موبایل و استفاده از ویترینی با امکانات فراوان و گرافیک بالا، توانسته نظر کاربران و نمایندگان فروش را به خود جلب کند. استفاده از این امکانات در ناپ کامرس رایگان می باشد و نیازی به توسعه و نصب افزونه اضافی نیست.
سیستم چند فروشگاهی
سیستم چند فروشگاهی مزایای بسیاری دارد که از آن ها به صورت زیر اشار می شود :
- سیستم چند فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که بیش از یک فروشگاه را از طریق یک ناپ کامرس ایجاد نمایید.
- شما قادر خواهید بود بر روی چندین دامنه با آدرس های متفاوت، فروشگاه های مختلف ایجاد کنید و تمامی آن ها را از طریق تنها یک پنل ادمین مدیریت کنید.
- هم چنین شما می توانید فروشگاه های آنلاین مختلف با برند، محصولات و استراتژی های مارکتینگ متفاوت مثل B2B و B2C، سیستم بازاریابی و همکاری در فروش و هم چنین فروشگاههای Co-branded داشته باشید یا حتی سریعاً فروشگاهی کوچک برای تخفیف ها ایجاد کنید.
در سیستم چند فروشگاهی امکان تعریف موارد زیر نیز وجود دارد:
- دسته بندی
- قیمت
- محصول
- محتوا
- سیستم فروش
- سیستم حمل و نقل
- قوانین مالیاتی
- خبر نامه
- پوسته های گرافیکی
- فیلتر محصولات بر اساس نوع و هر تنظیم مهم دیگری به صورت مجزا
این در حالی است که همواره امکان دسترسی و به کاربردن امکانات به صورت اشتراکی وجود دارد و حتی کاربران یک فروشگاه می توانند با اطلاعات لاگین خود، یعنی با همان نام کاربری و پسورد قبلی وارد فروشگاه دیگر شما شوند.
ناپ کامرس و پشتیبانی از Multi-vendor
Multi-vendor e-commerce در واقع سیستمی می باشد که بوسیلهی آن می توان فروش محصولات را توسط اشخاص دیگر به عنوان نماینده انجام داد. این موضوع بدان معنا می باشد که یک یا چند فروشگاه با ناپ کامرس ایجاد کرده و بیش از 100 محصول در آن درج کرده باشید، برای مدیریت بهتر و سریعتر، هر چند محصول را به یک نماینده/پرسنل (Vendor) واگذار می کنید و دریافت ایمیل و ارائه پشتیبانی توسط او انجام می شود. نکته بسیار مهم این است که در ناپ کامرس فعالیت و محصولات اختصاص داده شده به یک Vendor با سایر Vendorها تداخل ندارد.
دارا بودن ویژگی های منحصر بفرد برای محصولات :
به هر میزان لازم بود می توانید آپشن، ویژگی و محصول به فروشگاه خود اضافه کنید. برای مثال با استفاده از ناپ کامرس می توان موارد زیر را انجام داد :
- امکان تعریف و فیلتر سایز
- قیمت
- وزن
- مشاهده تصویر
- تعداد موجود در انبار
علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد می توان از موارد زیر نیز بهره گیری کرد :
- به صورت خودکار و دستی می توان قسمتی را برای مقایسهی دو یا چند محصول با هم، به صفحه معرفی آن محصول اضافه کرد.
- می توانید محصولات مجازی تعریف کنید که امکان دانلود آن از طریق وب سایت پس از خرید فراهم باشد.
- لازم به ذکر می باشد که هر محصول را می توان به صورت فروشی و اجارهای در فروشگاه قرار داد و برای آن برچسب تعریف کرد.
- تعداد تصاویر یک محصول را به تعداد متعدد افزایش داد و در صورت مرجوع آن توسط مشتری پس از خرید، از طریق بخش مدیریت مرجوع محصول در ناپ کامرس اقدامات لازم را انجام داد.
- محصولات را میتوان در ویترینهایی مجزا با لیبل ویژه تخفیف خورده و یا جدید برای نمایش بهتر دسته بندی کرد
- برای صرفه جویی در وقت، عملیات Import یا Export بر روی محصولات انجام داد و یا چندین محصول را به صورت یکجا با هم ویرایش کرد.
سئو مهم ترین ویژگی ناپ کامرس :
باید بیان شود که ناپ کامرس ابزارهای قدرتمندی در زمینه بهبود رنک سئو در اختیارتان قرار می دهد که نهایتاً موجب افزایش بازدید وب سایت خواهد شد؛ مانند مواردی که در زیر انجام می شود :
- S E F: در ناپ کامرس امکان تعریف تگهای کلیدی و URLهای سفارشی در بخش مدیریت نیز وجود دارد.
- Sitemap: به طور کلی دو نسخهی محبوب و کارآمد از Sitemap وجود دارد که ناپ کامرس از هر دو نسخه پشتیبانی می کند و آن ها را به کار گرفته است.
- :XML Sitemap نوعی فرمت از ساختار صفحات وب سایت است که بازدیدکننده عادی امکان مشاهده آن را ندارد و تنها توسط موتورهای جست و جو رصد می شود. درواقع این نوع از Sitemap اطلاعاتی مفید از محتوای موجود در وب سایت و میزان به روز رسانی آن را به گوگل ارائه می دهد تا وبسایت به درستی Index و در نتیجه های جستجو دیده شود.
نکته بسیار مهم :
نوعی دیگر از Sitemap به نام HTML Sitemap وجود دارد که برای کاربران تعبیه می شود و به آنها کمک می نماید تا محتوای مورد نظرشان را در وب سایت پیدا کنند. این نوع Sitemap هم برای بازدید کنندگان و هم برای موتورهای جستوجو مهم و مفید می باشد.
- Microdata: مایکروداتا که گاهاً به آن مایکرودیتا یا میکرودیتا نیز گفته میشود، به مجموع سند های HTML گفته می شود که در وب سایت جاسازی شده و تنها توسط ماشین ها قابل خواندن می باشد. Microdata موجب می شود تا اطلاعات بیشتری در اختیار روبات های گوگل قرار گیرد و نحوه رتبه دهی و فهرست کردن آن بهتر گردد. مزیت دیگر Microdata ایجاد «rich snippets» است که موجب نمایش اطلاعات بیشتر در نتایج جست و جوی گوگل می شود و نتایج وب سایت شما را نسبت به دیگر لیست های متداول و سنتی متمایز میکند.
- Localizable URLs: ناپ کامرس به شما امکان ایجاد آدرس های بومی را برای هر صفحه می دهد. یعنی آدرس درج شده در مرورگر می تواند فارسی و یا انگلیسی به صورت سفارشی سازی شده باشد و این مورد موجب افزایش شانس دیده شدن و ایندکس توسط موتورهای جستوجو میشود.
- Breadcrumbs: پودر های سوخاری یا Breadcrumbs در وب و مارکتینگ، اصطلاحی از نوعی مسیردهی می باشد که ناپ کامرس از آن پشتیبانی می نماید. Breadcrumbs در واقع به روشی برای آدرس دهی صفحه و محصول اطلاق می شود به طوری که نحوه لیست کردن و نمایش آدرس مکان و زیر مجموعه محصول در وب سایت جذاب تر شود. برای مثال، ممکن است شما وب سایتی بسیار بزرگ پر از محصولات متنوع (مثل وبسایت دیوار) داشته باشید. بازدیدکنندهای در پی جستجو برای خرید ماشین سراتو، اتفاقی وارد صفحهی فروش (آگهی) یکی از خودرو های سراتو می شود. بالای صفحه، منویی به صورت زیر نمایش داده خواهد شد:
همه آگهی ها/وسایل نقلیه/خودرو/سواری
- URL Canonicalization: عنصر لینک کانونیکی، عنصر پیوند استاندارد، المنت ترجیحی لینک یا Canonical link element که همگی به یک مفهوم اشاره دارند، به عناصر HTML اطلاق می شود که از بروز Duplicate Content جلوگیری می نماید. وجود دو صفحه با محتوای تکراری (Duplicate Content) موجب کاهش رنک سئو می گردد و ناپ کامرس به عنوان راه حلی جهت جلوگیری از بروز این مشکل و هم چنین عدم ایندکس دو آدرس با محصول مشابه و تکراری، از تنها یکی از آدرس های آن محصول استفاده می کند که در واقع با این کار به گوگل اعلام کرده که این آدرس همان آدرس ترجیحی و جایگزین برای دو URL تکراری است و کافی است فقط این آدرس Index شود.
- Google Analytics Integration: باید بیان شود که گوگل آنالیتیکس سرویسی رایگان است که توسط گوگل ایجاد شده و آمار بازدیدکنندگان وب سایت را برای بررسی دقیق توسط وب مسترها و تیم های مارکتینگ ثبت می نماید. ناپ کامرس به صورت یک پارچه از این ابزار Tracking استفاده می کند و اطلاعات ثبت شده از تراکنش های صورت گرفته به صورت آنلاین را به ابزار آمارگیر گوگل شما متصل می کند.
مارکتینگ
باید بیان شود که ناپ کامرس دارای امکانات بسیاری برای کمپین های مارکتینگ استکه در زیر به ررسی آن ها می پردازیم :
- سیستم کسب امتیاز
با استفاده از این سیستم، کاربران پس از خرید محصول، به عنوان پاداش خرید، امتیاز دریافت می کنند. پس از کسب تعداد معینی امتیاز، با استفاده از آن می توانند از فروشگاه شما محصول جایزه دریافت کنند.
- نمایش محصولات مشابه
نمایش محصولات مشابه به هنگام بازدید مشتریان از صفحه محصول مورد نظرشان، ابزاری بسیار خوب برای افزایش فروش است.
- تخفیف و کپن
تخفیف را می توان به صورت ثابت و یا درصدی ارائه کرد. هم چنین در پنل مدیریت امکان تعیین تاریخ شروع و پایان اعتبار هر کوپن نیز امکانپذیر است.
به عنوان مسئول مارکتینگ، تخفیفها را می توانید برای موارد زیر ارائه دهید یا به روش های دیگر بر روی محصولات اعمال کنید :
1_ یک محصول
2_ یک دسته بندی خاص
3_ نوعی از سیستم ارسال و حمل کالا
4_ پس از خرید مجموع و میزان مشخصی محصول
شما حتی می توانید تخفیف را تنها برای گروهی خاص از کاربران (مثل مشتریان ویژه) در نظر بگیرید. علاوه بر موارد ذکر شده، ناپ کامرس حتی از سیستم تخفیفات عددی را نیز پشتیبانی می کند.
عضویت در خبرنامه
ناپ کامرس این امکان را به کاربران می دهد تا عضو خبرنامه شوند. پس از آن شما با استفاده ابزار تعبیه در بخش مدیریت خبرنامه ها می توانید خبرنامه های سفارشی سازی شده و کمپین های ایمیل ایجاد کنید. حتی امکان اتصال آن به خبرنامه های Third-party مانند MailChimp و SendingBlue و … مقدور است.
محتوا
لازم به ذکر می باشد که ناپ کامرس از ایجاد بخش های مجزا برای اخبار، بلاگ، انجمن، نظرسنجی و تاپیکهای سفارشی پشتیبانی می کند.
درج نظر و رتبه بندی محصولات
باید بیان شود که نقد، بررسی و امکان درج نظر برای محصول، یکی از بهترین روش های مارکتینگ می باشد. درخواست درج بازخورد به منزلهی دادن بلندگو به مشتریان و در واقع همان بخش صدای مشتریان است. در همین حین، انجام این عمل موجب جلب اعتماد مشتریان احتمالی میشود و امکان بررسی بهتر را برای ایشان فراهم می کند.
فروش رابطهای
فروش رابطه ایی که بیشتر به صورت ساده و کلی به آن سیستم همکاری در فروش به خصوص از نوع درصدی گفته می شود. این سیستم یک نوع مارکتینگ یا بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن مالک فروشگاه (کسب و کار و محصولات)، به وابسته ها بابت افزایش بازدید کننده یا مشتری پاداش می دهد. یعنی شخصی (اعم از کاربر یا مشتری) که به او Affiliate میگویند، با انجام بازاریابی و معرفی فروشگاه به هر روش، موجب افزایش بازدید کننده و مشتری آن فروشگاه می گردد و به خاطر تلاشی که انجام داده، از مالک فروشگاه سهم اندکی به خاطر بازاریابی و معرفی دریافت می کند.
افزونه های اضافی
علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، یعنی آپشن هایی که از پیش در ناپ کامرس تعبیه شده، همواره برای برخورداری از امکانات بیشتر می توانید با مراجعه به فروشگاه ناپ کامرس در وب سایت رسمی آن و یا فروشگاه ایرانی ،اقدام به تهیه و نصب افزونه های مورد نظر کنید.
خدمات مشتری
ناپ کامرس دارای ابزارهای بسیار قدرتمند است که خدمات مشتری را در فروشگاه تحت وب شما فراهم می کندف از خدمات مشتری می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- احراز هویت خارجی: این سرویس به مشتریان شما اجازه می دهد تا از طریق اکانت شبکه های اجتماعی شان ثبتنام و یا لاگین کنند.
- لیست علاقهمندی ها: لیست علاقه مندی ها مشتریان تان را قادر می سازد تا محصولات مورد نظرشان را ذخیره و در زمانی دیگر بررسی و خریداری نمایند.
پشتیبانی از RTL:
لازم به ذکر می باشد که یکی از بهترین ویژگیهای ناپ کامرس برای وب مستران ایرانی، می توان به پشتیبانی از RTL یا راست چین کردن محتوای وب سایت اشاره کرد. این گونه وب سایت رنگ ایرانی به خود گرفته و UX بهتری را برای کاربران رقم می زند.
مشخصات مشتری:
تمامی زمینه های قرار داده شده (مثل نام کشور یا آدرس شرکت و محل سکونت) در فرم ثبت نام و پنل کاربران، امکان فعال سازی و یا غیرفعال کردن دارند. هم چنین مالک فروشگاه امکان ایجاد و افزودن فیلد های اضافی را خواهد داشت.
امنیت و سطح دسترسی:
مالک فروشگاه می تواند تنظیمات و یا قوانین و سطح دسترسی های خاص برای گروه های مختلف از کاربران وب سایت تعریف کند.
سایر سرویس های مفید و کاربردی در ناپ کامرس :
- API برای وب سرویس های گوناگون
- امکان ثبتنام یا ورود کاربران توسط ایمیل ان ها یا نام کاربری
- نقش های گوناگون مشتریان
- ابزار چت آنلاین به صورت کاملا یک پارچه
- شخصی سازی ایمیل های سفارش محصول
- ارسال پیام خصوصی و شخصی
- تنظیم زمان محلی
- راهحل های بازگردانی رمز عبور
ثبت نام و فعال سازی اکانت ها به روش های گوناگون از جمله موارد زیر :
1_ فعال سازی خودکار
2_ فعال سازی پس از تایید ایمیل اعتبارسنجی یا فعالسازی به صورت دستی توسط ادمین
- افزودن Image Capture به هنگام ورود یا ثبت نام
- فرم تماس با ما
- لاگ های دسترسی و فعالیت کاربران
سخن آخر :
علاوه بر موارد ذکر شده، ناپ کامرس دارای ویژگی ها و راه حل های فراوان دیگری در بخش های مختلف از جمله موارد زیر می باشد :
- سیستم حمل و نقل و ارسال کالا
- روش ها و درگاه های پرداخت
- اعمال مالیات
- سبد خرید و بررسی محصول و...